Myxomatose: Deze virusziekte wordt door stekende insecten overgebracht. Het klassieke beeld van Myxomatose bestaat uit hevige symptomen waarbij de kop opzwelt en er ontstoken bulten ontstaan (myxomen genoemd). Myxomatose kan ook in een lichtere vorm voorkomen. Meestal zijn dan de oogleden en de oren ontstoken. Zwangere dieren kunnen aborteren. Ook de regio rond de anus en geslachtsorganen kan aangetast raken.
Erg jammer, maar zeker het beste voor het beestje... Onwijs vervelend dat mensen een dier zo kunnen verwaarlozen maar jij heb hem in iedergeval een onprettige langzame dood bespaard! Wees naar trots op jezelf!
ja de dierenarts had verwacht dat hij in een week wel weer opgeknapt zou zijn met de antibiotica en dwanvoeding , maar in plaats van 1 stapje vooruit deed hij er zeker 2 a 3 terug Hij ruikt ook helemaal rot alsof hij vanbinnen al aan het ontbinden is
ik heb hem nu een weekje in huis gehad maar vind het nu al moeilijk om hem te laten gaan :'( dat je je zo snel kan hechten aan zo'n beesje ( of dat het aan mn maandelijkse emoties ligt weet ik niet maar voel me best verdrietig nu )
zandvangers
Geplaatst: 17-11-08 14:14
x
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 12-02-22 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Echt onwijs zielig dit. Jammer dat het bij mij in de buurt een dumpplaats is voor huiskonijnen. Ik woon bij een natuurgebied... Maar echt goed van je dat je het konijn uit zijn lijden hebt verlost!
helaas hij is er niet meer , hij heeft echt gevochten op het moment dat hij zn spuitje kreeg sprong nog half op mn arm en keek me nog even aan daarna legde hij zn hoofdje neer en is me zo blijven aankijken , ik ben bij hem gebleven tot zijn laatste zucht . een laatste aai , een laatste blik , dag lief konijn heb het graag voor je gedaan
Eens met tita, echt helemaal top dat je dit voor het beestje gedaan hebt en hem nu een rustige dood gegunt hebt in plaats van een lijdensweg
Gelukkig zijn er nog mensen die zich wél bekommeren om het lot van dieren, het is gewoon afschuwelijk dat sommige mensen een dier dumpen als een oude schoen
Meis wat ontzettend sneu voor jou en het konijntje dat de hulp niet mocht baten, maar vergeet niet dat je hem een pijnlijk lot bespaard hebt en dat je alles voor hem hebt gedaan wat in je macht lag! Hij mag nu vrij rusten en is voor altijd pijnvrij, een beter einde had je hem niet kunnen geven. Een hele dikke knuffel voor je, die heb je wel verdiend!