Dus dat wordt 'm niet.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Maar vooral m'n x Labje, die maakt vreselijk lawaai als er wat is. Tegen bezoek blaft en gromt ze flink (als ze ze eenmaal gezien heeft is het verder ook goed hoor) en ook als er wat te horen is rond het huis laat ze zich wel horen. Vind ik wel een prettig gevoel ook, tegenwoordig hoor je zelfs over inbraken als mensen thuis zijn.. Laat ze maar lekker tekeer gaan. 
als het nodig is
. Ik hoop dat hij over een tijdje wat wakser wordt hebben hem o.a genomen dat ik weer gewoon het bos in kan met de pony's. HBVisser schreef:Nou mijn honden doen niets. Maar dat geeft niet, de eerste beste inbreker, hacker of andere malloot krijgt met mij aan de stok. En dat gaat ie niet fijn vinden. Ik sla hem zelf het huis wel uit.
Mijn vorige Bullmastiff was wel erg allert in het donker. Zelfs toen ie echt oud begon te worden paste hij nog op me. Ik heb het hem nooit geleerd of zelfs maar aangemoedigt (je weet nooit wat een mafkees met je hond doet) maar zijn uiterlijk deed meestal al genoeg. Overdag was het trouwens een watje.
Ik ben benieuwd hoe Lola (nu nog pup en ook BM) uit gaat groeien maar ik verwacht echt niet dat zij een waakhond wordt.
en zij langzaam vooruit) naar de deur begeleid, en 1x iemand iets hardhandiger verwijderd. Was er erg blij mee, wie weet wat er ander gebeurd zou zijn.
vaak in the middle of no sjit
dus had ik altijd de honden mee 
)
Ik heb me nog nooit eigenlijk onveilig gevoeld, ondanks dat we buitenaf wonen en onze dichtsbijzijnde buren op 500 meter afstand wonen, tot er opeens overdag een klein vrachtwagentje het erf op kwam rjden waar een paar van die grote mannen uitkwamen die vroegen of we nog oud ijzer hadden. Gelukkig was mijn zwager hier aan het klussen en die heeft ze van het erf gejaagd.
. Maar toch voelt hij op één of andere manier haarfijn aan wanneer ik mij bedreigd voel. Je ziet hem dan alert worden, oren naar voren, staart in de lucht, haren opgezet, tanden bloot en grommen. Hij loopt ook altijd los, dus zet zichzelf heel strategisch tussen die persoon en mezelf. Ik roep 'm dan altijd wel na een paar seconden bij mij en laat'm naast me neerzitten (bedreigende persoon eventjes laten zien dat hondlief perfect onder appél staat, zodat die persoon vaak ook wel eventjes denkt dat hondlief ook perfect op commando aanvalt
). Ik voel me wel veilig genoeg als hij erbij is.
.Citaat:waken is waken en niet alle honden zijn
geschikt voor waakhond EN huishond.