Wie gebrukt er zijn hond nog meer als bewaking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Re: Wie gebrukt er zijn hond nog meer als bewaking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:27

Haha, denk niet dat die van ons veel indruk maken. 2 boomers, ookwel; kleine vuilnisbakjes en een golden retriever(die inbrekers eerder naar binnen zou halen ipv wegjagen).

Dus dat wordt 'm niet. *LOL*

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:40

Qua bewaking heb ik weinig aan mijn honden, zullen niks doen ben ik bang. Lachen Maar vooral m'n x Labje, die maakt vreselijk lawaai als er wat is. Tegen bezoek blaft en gromt ze flink (als ze ze eenmaal gezien heeft is het verder ook goed hoor) en ook als er wat te horen is rond het huis laat ze zich wel horen. Vind ik wel een prettig gevoel ook, tegenwoordig hoor je zelfs over inbraken als mensen thuis zijn.. Laat ze maar lekker tekeer gaan. Nagelbijten / Gniffelen
Op straat trouwens ook, als er soms iemand achter me loopt waar ik toch een tikkie sneller van ga lopen, kijkt zij regelmatig "kwaad" achter om en gromt..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:42

Ik neem mijn hond altijd mee, ook naar wedstrijden, hij bewaakt niet alleen mij , maar ook de paarden en onze spullen. Hij is eigenlijk heel lief maar is er wel Duivel als het nodig is

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:44

ik voel me wel een stuk prettiger s avonds op straat sinds we de stafford hebben.
Al zou de jack russell eerder grijpen dan de staff.
Maar het schrikt mensen wel eerder af.
sommige gaan zelfs aan de andere kant van de straat lopen Duivel

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 02:25

Ik nam mijn hond eerder ook overal mee naar toe. *mechelse herder* Overdag een super lieve hond, laat wel altijd van zich horen. Maar 's avonds in het donker laat mijn hond precies weten door middel van grommen waar iemand is en hoever die nog van mij af is. Het duurt een meter of 10 als ze mij voorbij zijn en daarna is het ook weer over. Deze hond beschermt mij, haar tijdelijke baasjes, het huis en de spullen met haar leven. Maar weet ze dat het goed zit, zal ze je nooit bijten. Wat je ook doet. Wegens omstandigheden woont ze helaas op het moment niet meer bij mij thuis.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 02:34

Nou mijn honden doen niets. Maar dat geeft niet, de eerste beste inbreker, hacker of andere malloot krijgt met mij aan de stok. En dat gaat ie niet fijn vinden. Ik sla hem zelf het huis wel uit.
Mijn vorige Bullmastiff was wel erg allert in het donker. Zelfs toen ie echt oud begon te worden paste hij nog op me. Ik heb het hem nooit geleerd of zelfs maar aangemoedigt (je weet nooit wat een mafkees met je hond doet) maar zijn uiterlijk deed meestal al genoeg. Overdag was het trouwens een watje.

Ik ben benieuwd hoe Lola (nu nog pup en ook BM) uit gaat groeien maar ik verwacht echt niet dat zij een waakhond wordt.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 08:27

Ik neem Rex ook overal mee na toe maar dat is nu meer als gezelschap dan waken hij is nog een pup dus vind iedereen nog leuk en lief zo lang hij maar aandacht krijgt Knipoog. Ik hoop dat hij over een tijdje wat wakser wordt hebben hem o.a genomen dat ik weer gewoon het bos in kan met de pony's.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 08:55

HBVisser schreef:
Nou mijn honden doen niets. Maar dat geeft niet, de eerste beste inbreker, hacker of andere malloot krijgt met mij aan de stok. En dat gaat ie niet fijn vinden. Ik sla hem zelf het huis wel uit.
Mijn vorige Bullmastiff was wel erg allert in het donker. Zelfs toen ie echt oud begon te worden paste hij nog op me. Ik heb het hem nooit geleerd of zelfs maar aangemoedigt (je weet nooit wat een mafkees met je hond doet) maar zijn uiterlijk deed meestal al genoeg. Overdag was het trouwens een watje.

Ik ben benieuwd hoe Lola (nu nog pup en ook BM) uit gaat groeien maar ik verwacht echt niet dat zij een waakhond wordt.

Tsja, kwam hij maar langs, dan zou ik hem inderdaad ook echt buitenslaan..Maar tot nu toe blijft hetalleen bij bedreigingen, maarja, voor hetzelfde geld staat hij hier wel ineens voore de deur..

Gelukkig ben ik niet de enige die zijn hondje overal mee naar toe sleept tegenwoordig Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:14

Ik had mijn hond in de eerste instantie absoluut niet als waakhond. Maar ik heb een tijdje in een niet zo beste buurt gewerkt waar ik ook nachtdiensten had waar de gekste figuren op af kwamen (ook agressieve types) en ik was dan helemaal alleen op de praktijk. Toen ben ik de hond mee gaan nemen, iedereen verklaarde me voor gek (want het is normaal echt een sulletje) maar zodra het daar donker werd ging er een knop om bij haar. Ze voelt haarfijn aan of ik me bedreigd voel en dan komt ze tussen mij en de andere persoon staan grommen. Ze doet niks, maar als ik zeg dat het mag gaat ze er zeker weten voor. Ze heeft daar toch maar mooi 2x iemand vriendelijk doch dringend (die personen liepen achteruit Clown en zij langzaam vooruit) naar de deur begeleid, en 1x iemand iets hardhandiger verwijderd. Was er erg blij mee, wie weet wat er ander gebeurd zou zijn.

Verder is het in de omgang nog steeds dezelfde goedsul, ze weet donders goed wanneer ze "aan het werk" is en wanneer ze kan relaxen. We hebben haar het waken nooit geleerd, het ging gewoon vanzelf. Ze is wel heel terughoudend naar vreemden (zit in het ras, het is een Boerboel) maar zal normaal geproken bij een confrontatie gewoon weglopen. Maar o wee als ik me bedreigd voel....

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:19

Ik heb thuis een markiesje ( soort mini bordercollie, helemaal zwart en 30 cm hoog) en het enige wat die doet is blaffen. Maar dat doet ie 's nachts ook niet... Hij is niet zo indrukwekkend, haha.

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:22

ik heb 2 duitse herders: 1 is een knuffelbeest 1ste klas en die andere is de waakhond..zowel binnen als buiten op straat.
Dat die hond waakt vind ik heel fijn en de rest hier ook..hij is hartstikke lief als hij je kent maar zodra je vreemd bent kun je maar beter uit de buurt blijven.
Als hij buiten loopt en iemand komt langs lopen, rennen of fietsen ziet hij dit als bedreiging en laat het weten ook.
Pas op commando bijt hij.
Doe zelf opleiding beveiliging/hondenbewakingsdienst en deze hond gaat mij mee werken.

Je moet met getrainde honden soms wel uitkijken ...want waken is waken en niet alle honden zijn
geschikt voor waakhond EN huishond.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:23

ik heb mijn honden ook voor de waak Lachen

Toen ik nog de mobiele winkel had lag ik vaak te slapen in de winkel, vrouw alleen, omzet op zak Lachen vaak in the middle of no sjit Lachen dus had ik altijd de honden mee Lachen

ze zijn waaks, thom de grote pakt ook....... (uit ervaring weet ik dat Lachen )

Nu woon ik ook achteraf, ben nog steeds erg blij dat hier niemand onopgemerkt rond het huis kan snuffen Lachen Lachen

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:29

Wij hebben ook onlangs een grote hond (Hollandse Herder) aangeschaft. We hadden al een vuilnisbakkie, maar die blaft alleen maar hard Haha! Ik heb me nog nooit eigenlijk onveilig gevoeld, ondanks dat we buitenaf wonen en onze dichtsbijzijnde buren op 500 meter afstand wonen, tot er opeens overdag een klein vrachtwagentje het erf op kwam rjden waar een paar van die grote mannen uitkwamen die vroegen of we nog oud ijzer hadden. Gelukkig was mijn zwager hier aan het klussen en die heeft ze van het erf gejaagd.
Toen hebben we dus besloten om een grotere (waak)hond aan te schaffen en we hebben gelijk een poort gekocht zodat niet iedereen meer zomaar het erf op kan rijden.
Overigens ligt de hond altijd buiten, maar 's nachts leggen we hem in de achterbouw. Als we 's avonds weg moeten, gaat hij ook naar binnen, dat vinden de kinderen een lekker veilig gevoel Knipoog

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:31

Als ik 's avonds ergens te voet heen moet (of gewoon ergens heen moet waar ik me alleen niet helemaal op mijn gemak voel), dan neem ik mijn hond ook altijd mee. In eerste instantie verklaarden ze mij thuis voor gek.. Het is een redelijk kleine [***] -zie profiel-(wat dus al niet echt afschrikt), én het is een super onderdanige hond die je al kleiner ziet worden als je je stem wat luid gebruikt. Niet zo ideaal als 'bewaking' dus Haha!. Maar toch voelt hij op één of andere manier haarfijn aan wanneer ik mij bedreigd voel. Je ziet hem dan alert worden, oren naar voren, staart in de lucht, haren opgezet, tanden bloot en grommen. Hij loopt ook altijd los, dus zet zichzelf heel strategisch tussen die persoon en mezelf. Ik roep 'm dan altijd wel na een paar seconden bij mij en laat'm naast me neerzitten (bedreigende persoon eventjes laten zien dat hondlief perfect onder appél staat, zodat die persoon vaak ook wel eventjes denkt dat hondlief ook perfect op commando aanvalt Clown). Ik voel me wel veilig genoeg als hij erbij is.

Onze andere border is eigelijk eerder het formaat (en model) van een duitse herder. Hij heeft dat grommen niet zo sterk in zich, maar er moet op de moment dat ik mezelf niet veilig voel, wel niemand mij aanraken, want dan hebben ze een hond in hun arm hangen Haha!.

Het zijn twee schatten van een honden, de grootste knuffel en speelbeesten die je je kan voorstellen... Maar gelukkig nog dat tikkeltje 'oerinstinct' om hun baas te beschermen in zich!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:41

Citaat:
waken is waken en niet alle honden zijn
geschikt voor waakhond EN huishond.

Ja dat is absoluut waar. Ik zou ook niet zomaar aan mensen een Boerboel aanraden "voor de leuk" (al kunnen ze ook gewoon heel gezellig zijn hoor, die van mij is een echte schoothond) want er zijn er bij die wat te ver gaan in hun waakdrift, zodat mensen niet eens meer visite over de vloer kunnen hebben. Sowieso zijn het eigenlijk honden die voor de meeste mensen in Nederland gewoon niet geschikt zijn.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:44

Afbeelding

Deze twee kanjers ( en een oude, dove Jack Russel ) hebben wij op het erf lopen, en daar ben ik erg blij mee! Ze zijn ontzéttend lief en leuk, spelen graag en zijn heel vriendelijk.. Maar tegen vreemden zijn ze goed waaks!

Zelfs mijn vriend, als wij samen op het erf lopen en mijn vriend kietelt me ofzo of we gaan beetje stoeien, dan komt de zwarte tegen mijn vriend blaffen en opspringen en als hij doorgaat zijn arm pakken. Nagelbijten / Gniffelen

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:45

klopt Ellebel..
Zijn ook genoeg mensen die denken: ow herders zijn leuk zowel: duitse, mechelse, hollandse, terveurse en noem maar op.
Ze kunnen lief zijn absoluut maar zijn eveneens honden die niet altijd even betrouwbaar kunnen zijn.
Maar goed, bijna iedere hond valt te trainen maar wel met goeie begeleiding en de juiste baas

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:47

[LZP] > [BB]

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:40

JA ik heb ze ook voor de bwaking heb 1 amerikaanse bulldog en een spaanse bulldog 2 grote honden dus ze zijn lief maar kom niet aan de baas..... dan beschermen ze me met hun leven endat is ook de bedoeling....

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:49

Ik neem mijn honden als het even kan trouwens wel overal mee naar toe. Maar dat is voor de gezelligheid. Ik ben er trouwens van overtuigd dat een hond, groot of klein wel op zijn roedel past. Dit gedrag begint vaak na de pubertijd van een hond. Je hoeft het ze niet te leren. Het is een overlevingsinstinct. Zonder jullie heeft de hond immers veel minder kans om te overleven. Met mijn vorige BM was het zo, als ik het goed vond, vond hij het ook goed. Maar hij ging altijd even tussen mij en een potentiele belager in staan of lopen. Hij heeft nooit gegromd of geblaft maar ik zag aan zijn nekharen dat ie het niet fijn vond als er iemand in het donker bij me kwam en hij kende die persoon niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:57

ik heb mijn honden niet speciaal om te waken...maar het werkt wel.
als ze met z'n zevenen staan te blaffen achter het hek komt er geen mens mijn pad op.
Vaak pak ik dan de grootste,abel herderxdog,bij zijn riem voor de show....zo van..kijk uit...hij is heel gevaarlijk!!!
Het is een konijn in honden kleren,maar iedereen vind hem eng.
Ik ben ook s'nachts een keer stropers achterna gegaan,abel mee natuurlijk....niet zo heel slim...stropers hebben namelijk geweren...ik denk dat ik toen teveel crimi-series had gezien...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:02

mijn hond is niet opgevoed als waakhond, maar als er iemand die hij niet ken onze tuin in loopt dan slaat ie aan... ook op straat is hij heel erg waaks, voornameijk bij mij en dan bedoel ik in het donker... zodra ik zeg: t is goed dan vind ie het prima en blijft hij stil en doet hij niks, hij heeft nog nooit iemand gebeten, maar als het moet zal hij dat wel doen Lachen

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:05

Onze hond kan trouwens op commando iemand aanvallen als ik dat zeg Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:21

Ik ga ook het liefste de deur uit met een grote hond, zeker savonds, al kom ik eigenlijk nooit buiten savonds.

Maar kan me voorstellen dat je je dan een stuk veiliger voelt en helemaal als je hond commando iemand kan aanvallen of kan gaan blaffen/grommen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:27

Onze hond hebben we ook niet voor de bewaking. We wonen ook gewoon in de stad, dus echt bewaking hebben we niet nodig. Fokkie (de hond) is ook niet erg waaks. Eerder blij als er iemand komt. Maar toen mijn vader een tijd terug in het donker terug kwam van motorrijden, met zijn helm nog op, viel Fokkie hem wel aan. Hij dacht namelijk dat mn vader een inbreker was, dus als het moet, kan hij waaks zijn. Maar of ze ook echt bang voor hem zullen zijn... Hij ziet er nogal lief uit...