Oudere kat, lever problemen? wie ervaring??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

Re: Oudere kat, lever problemen? wie ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 18:30

er zijn er meer hoor, maar goed bedankt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:17

Dan ben je echt een uniek geval zou dit wel melden als ik jou was kunnen ze de bijlsuiters mss herzien?

Want echt dat is heel bijzonder, kan namelijk niet het onderdrukt alleen Lachen

"Er geneest niets, het effect is tijdelijk of zolang de meicijnen worden gegeven"

Bron zin en onzin over prednison

Zomaar even een link...sorrie hoor Lianne, ik bedoel dit niet vervelend, had het graag anders voor je gezien maar mooier dan dit kan het echt niet gemaakt worden.
Prednison is verschrikkelijk slecht voor een kat, de bijwerkingen zijn vaak erger dan de kwaal.
Als het even kan zou k toch echt van die middelen afblijven.
Ik wou dat ik daar een paar jaar geleden ooit voor was gewaarschuwd Huilen

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 18:38

bedankt voor je zorgen, maar hoop dat je ook mijn kant van het verhaal begrijpt, hoe lang we al aan het kloten zijn geweest hiermee, de huid was altijd erg beschadigd en met wat voor middel dan ook konden we dit niet verminderen. We hadden al speciaal voer wat het iest beter maakte en heel veel verschillende medicijnen etc. Toen we voor de andere problemen kwamen bij de DA was in het bloed duidelijk te zien dat het met de huid niet goed zat. Ik ben ook geschrokken van dat artikeltje en denk ook eerlijk gezegd dat ik er niet aan was begonnen mocht ik dit eerder weten. Maar na deze eenmalige injectie heb ik onze kat zo zien opleven en heb ik haar huid en vacht nog nooit zo zacht gezien. We zijn nu op ander voer gestapt en heb een speciale spray voor de vacht waar we mee doorgaan. De hele geschiedenis van deze kat is hier ook een beetje kort door mij beschreven waardoor miss niet alles duidelijk is. Tot nu toe gaat het super met de kat en ben ook niet van plan om weer een injectie te laten geven maar v mijn gevoel was dit even een laatste redmiddel omdat onze kat helemaal gestoord werd en er echt gelijk iets aan gedaan moest worden. Daarom eerst onze gedachte dat er iets niet in de hersenen klopte omdat ze zich zo raar gedroeg, dit gedrag is nu ook verdwenen. Na de injectie heeft ze nog wel een 10 daagse kuur antibiotica gehad om de ontsteking tegen te gaan. Deze is nu afgelopen.
Onze kat is dus niet blijvend aan de prednison en dat is ook niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:26

Hoi Lianne bedankt voor je wat uitgebreidere uitleg. Ik kon idd niet uit opmaken dat je katje hier al zo lang mee liep....
En daarom schrok ik van het gemak zoals de prik werd gegeven en aangenomen, begrijp me niet verkeerd ik heb dit ook laten doen, ik was toen onwetend hoor.
Mijn pers (Foto's in profiel) had een vlooienallergie, daar was 7 jaar geleden nog niet zoveel voor bekend.
Ook kosten en wonden all over....Vond het zo zielig, ben toen naar de DA gegaan en gaf haar een prik, binnen een week waren de korsten weg.

Helaas kwamen ze na drie weken weer terug, en heb ik weer een spuit gehaald, heb me toen laten informeren wat voor wondermiddel dat nu was wat ze kreeg en of het haar leven lang gegeven kon worden, ik schrok toen van de informatie en ben naar een homeopaat gegaan.
Helaas heeft dat weinig geholpen, maar toen kwamen we dr achetr dat ze een vlooein allergie had in combinatie met een voedsel allergie.
Gelukkig is het bij madam nu over. Ondertussen zat mijn 15 jarige kater noodgedwongen aan de prednsion, diagnose lipkanker. Hij kreeg een milde vorm, dexametason.

Hij werd dikker, zag er goed uit en at werelds, wel dronk hij veel.
Ik dacht dus dat het beter ging met hem, maar dit bleek dus de schijn et zijn.
Ik heb een biopt laten doen en het bleek helemaal geen lipkanker te zijn maar een tand die in zijn lip een gaatje prikte.
Tand eruit en het genas binnen een paar dagen.
Stom stom, ben toen gestopt met die kuur, niet afgebouwd, wist ik veel...........

Hij klapte toen helemaal inelkaar en dacht dat ik hem zou verliezen, kreeg op mijn donder van de DA dat ik het zo plots had afgebouwd, ik wist dat ech tniet.
Als ik nu naar hem kijk, heeft hij enorm veel schade aan zijn lichaampje opgelopen, nieren kapot, gebit terwijl dit helemaal niet nodig is geweest...Ik baal hier zo van he, daarom reageer ik denk ik altijd wat gevoeliger op dat soort verhalen, bang dat de mensen de gevaren niet weten.
Of nog erger...wat gelukkig bij jou het geval niet is kiezen voor het gemak.

Goed om te lezen dat je allerlij middelen heb gezocht om hem te verzorgen mag ik vragen wat voor spray je heb gehaald?

Zelf heb ik héle goede ervaringen met http://www.dierendokter.nl
mijn ervaringsverhaal heb ik daar zelfs laten plaatsen.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 00:57

kheb even gepb't Knipoog