Jong haasje gekregen ipv konijn!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Re: Jong haasje gekregen ipv konijn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 20:01

tja dan maar lekker illegaal mn haasje, ga hem niet naar een opvang brengen. Wat kunnen die meer doen dan ik hier. Niemand kan haar zien en ze heeft het prima naar haar zin hier. Ze word al vanaf 2 weken van hot naar her gestuurd.
Ze zit hier goed...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:03

_Zsazsa_ schreef:
tja dan maar lekker illegaal mn haasje, ga hem niet naar een opvang brengen. Wat kunnen die meer doen dan ik hier. Niemand kan haar zien en ze heeft het prima naar haar zin hier. Ze word al vanaf 2 weken van hot naar her gestuurd.
Ze zit hier goed...

Coucouu! doen mijn reacties er iets toe?
Het ziet er naar uit dat het gewoon een konijn is..

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:05

Aangezien TS zegt dat het beestje zo klein is, en als ik zo de foto zit te bekijken, dan zie ik meer gelijkenissen met een dwerghaaskonijntje, dan met een echte wilde haas...

Hoe groot is de kans dat een konijnenopvang een wilde haas binnen krijgt die EN albino is EN dwerggroei heeft?

Ik zou zeggen, laat dat diertje eerst nog een paar weken uitgroeien, en kijk dan nog eens. Die haaskonijntjes worden er echt op gefokt om zoveel mogelijk op een haas te lijken. Als ze nog jong zijn halen de meeste mensen ze waarschijnlijk amper uit elkaar.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:05

wij hebben vaak zat hazen gehad.
ze eindigden altijd met kerst in de pan Lachen

onze katten kwamen er ook vaak mee aan. Opa lapte ze op en hield ze gevangen ( niet in een klein hokje, maar in een grote ren van 2 bij 2. en dan werden ze geslacht.

ik denk dat het beest meer te lijden zal hebben als jij hem los zou laten..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:09

Jolandaa_ schreef:
wij hebben vaak zat hazen gehad.
ze eindigden altijd met kerst in de pan Lachen

onze katten kwamen er ook vaak mee aan. Opa lapte ze op en hield ze gevangen ( niet in een klein hokje, maar in een grote ren van 2 bij 2. en dan werden ze geslacht.

ik denk dat het beest meer te lijden zal hebben als jij hem los zou laten..

Nogmaals, het ziet er naar uit dat dit helemaal geen haas is.
Véél eerder een haasdwerg.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:09

wat is dat nou weer voor een banketstaaf reacite. Alsof de TS er wat mee kan.
Ik zou 'm ook gewoon houden hoor. Niemand die gaat controleren of jij een wild dier in huis hebt.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:11

Ik wil je een tip geven, mocht ze een hazenouder hebben of zelf een haas zijn , zorg dan dat je élk gaatje in het hok of in de ruimte waar je haar laat lopen goed dicht is want het zijn meesterontsnappers! Veel succes met haar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:11

_Zsazsa_ schreef:
Ze zit hier goed...

Joh, zit je te lezen? Misschien hoef je je wel niet druk te maken omdat het gewoon een konijn(soort) is.
Je reageert helemaal niet op de berichten van iemand die net hier moeite zitten te doen voorbeeldplaatjes op te zoeken en je dat uit te leggen Clown

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 20:12

Dus een dwerghaas is geen haas...
maar een dwergkonijn is wel gewoon een konijn..
Het lijkt echt sprekend op een haas maar alles is gewoon kleiner.
Dus een dwerhaas zou wel kunnen dan.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:13

Mocht het wel een haas zijn, hou dan rekening met:

Ze hebben echt veel ruimte nodig, binnenhouden is geen optie, zorg voor een echt grote ren (ik denk aan minsten 1x4 meter) DUBBEL gaas (geloof me, ze komen overal doorheen) En zowel van opzij, als in de grond, als bovenaf, hazen kunnen ontzettend hoog springen. Over het algemeen hebben ze minder darm problemen dan konijnen, je kan ze dus gerust aan nat gras in de ren laten knabbelen, verder lijkt konijnenvoer me een prima aanvullen.

Maar neem eens contact op met een wilde dieren opvang, waarschijnlijk kunnen die je nog het een en ander aanbevelen betreft voer Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:15

In gelderland is hij gevonden zeg je? Toevallig zit de fokker waar het om gaat (haasdwergfokker) ook in gelderland. De kleindiervereniging waar hij lid van is zit in Almelo.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 20:15

WildWings schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Ze zit hier goed...

Joh, zit je te lezen? Misschien hoef je je wel niet druk te maken omdat het gewoon een konijn(soort) is.
Je reageert helemaal niet op de berichten van iemand die net hier moeite zitten te doen voorbeeldplaatjes op te zoeken en je dat uit te leggen Clown

Het is geen gewoon konijn. Anders had ik dit topic niet geopend. De dierenbescherming heeft dus al onderzocht dat het geen konijn is maar een haas. Dus een dwerghaas. Ik lees wel, en ja die plaatjes zie ik ook. Dat verschil zie ik ook wel. Die plaatjes stonden ook al op de eerste pagina...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 20:16

Jaimyliefje schreef:
In gelderland is hij gevonden zeg je? Toevallig zit de fokker waar het om gaat (haasdwergfokker) ook in gelderland. De kleindiervereniging waar hij lid van is zit in Almelo.

Hij is door een hond uit de natuur gehaald. Dus hij komt niet van een fokker.
Ik ga eens kijken of ik een site daarvan kan vinden. Lijkt me wel leuk om te weten wat het nou echt voor iets is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:17

Jaimyliefje schreef:

Gelderland is wel héél groot, dat strekt zich uit van net onder Utrecht tot aan de Duitse grens. Knipoog

Almelo ligt dan weer in Overijssel, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:17

_Zsazsa_ schreef:
Dus een dwerghaas is geen haas...
maar een dwergkonijn is wel gewoon een konijn..
Het lijkt echt sprekend op een haas maar alles is gewoon kleiner.
Dus een dwerhaas zou wel kunnen dan.

Nee een dwerghaas is ABSOLUUT geen haas, ze worden zo genoemd omdat mensen graag een rank konijn wilden fokken, dit konijn lijkt op een haas. Daarom > haasdwerg.
Zelfde verhaal geldt voor de belgische haas (het leuke aan de belgische haas is dat hij ook nog van oorsprong uit engeland komt Clown )

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:19

Karin schreef:
Jaimyliefje schreef:

Gelderland is wel héél groot, dat strekt zich uit van net onder Utrecht tot aan de Duitse grens. Knipoog

Almelo ligt dan weer in Overijssel, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.

Nouja, ik dacht dat het almelo was in elk geval. Maar dat zal dan wel niet, in elk geval in gelderland Clown

Ik weet dat het groot is, maar er zijn maar weinig fokkers in nederland. En het is makkelijk mogelijk dat er toevallig eens eentje ontsnapt is, of dat iemand een konijn kocht bij hem en hem vrijliet in de natuur.. oid.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 20:20

jeetje wat een raar gedoe dan zeg, maar dan is ze in iig niet illegaal toch om te houden?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:20

Ik ben er gewoon niet voor als je wilde dieren houd.

Maar succes er mee...

Tip: hij zat bij jou zo dat niemand hem ziet. En bokt dat leest iedereen... Dom

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:21

Ik geloof niet dat de dierenbescherming een echte haas zou meegeven met een knaagdierenopvang, vanwaar het dier kan terecht komen bij om het even welke particulier.
Waarschijnlijk is er gewoon ergens een miscommunicatie geweest.
Stel je voor dat iemand tegen je zegt "Ik kreeg vandaag een haaskonijn binnen." Denk je dan eerst aan een konijn met een speciaal uiterlijk, of eerst aan een echte haas?

Zo ken ik ook ierse wolfshonden die voor wolven versleten worden.
Ik geloof echt niet dat het hier om een haasje gaat.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 20:25

blokje schreef:
Ik ben er gewoon niet voor als je wilde dieren houd.

Maar succes er mee...

Tip: hij zat bij jou zo dat niemand hem ziet. En bokt dat leest iedereen... Dom

Staat er hier ergens mijn adres dan.. En degene die dan zo graag wil dat het arme beest nog meer woonplaatsen krijgt, mij dan aan gaat geven.. Diegene mag lekker blij met zichzelf zijn als dierenvriend toch! Beetje dom van jou dat jij mij hier dom gaat noemen...

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:34

Hazen zijn best cool Clown.
Maare ik heb geen verstand van die beestjes, maar ik geef je groot gelijk om hem lekker zelf op te voeden en hem/haar gewoon een goed leven te geven bij jou, en wat het ook mogen zijn konijn haas dwerg reus engels belgisch weet ik veel gewoon en goed leven geven Haha!! Succes ermee

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:36

Met jou internet adres kunnen mensen veel.
Ik zou je ook echt niet aangeven.. Maar je weet niet wie hier op bokt zit

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:44

blokje schreef:
Met jou internet adres kunnen mensen veel.
Ik zou je ook echt niet aangeven.. Maar je weet niet wie hier op bokt zit

Maar het ziet er toch echt naar uit dat het een konijn is hoor Knipoog Dus niets om je zorgen over te maken. hoogstwaarschijnlijk Lachen

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:45

Jaimyliefje schreef:
Laurabram schreef:
Wat een schatje! Lovers
Vriendin heeft een belgische haas gehad als huisdier. Werd ook als konijn gevoed en gehouden. Was een schat van een beest. Dat staat waarschijnlijk dichterbij jouw haasje dan als bij een konijn.
ook een belgische haas is een konijnenras Clown

Oh, sorry, was toch niet helemaal genoeg op de hoogte om hier een reactie te plaatsen Bloos .

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:46

jaimy@ ik wou der ook alleen maar waarschuwen.. Echt bokt weer om zo fel te reageren.

Ik weet dat je er aardig problemen mee kan krijgen..
Ik heb er immers zelf 1 gehad.

Ik hoo pmaar dat het een konijn is... Maar ben bang van niet