Konijn > mannetje en vrouwtje zo bij elkaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Re: Konijn > mannetje en vrouwtje zo bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:51

Juul schreef:
1: Omdat het zo'n stresskip is en ik een verdoving ook nog eens eng vind bij zo'n klein beessie. En 2: Omdat ik het gewoon niet nodig vind om een dier een stuk van zijn lichaam te ontnemen. En daarbij nog: Het mannetje is van mijn zus en die denkt er ook zo over. Lachen

Saskiakefie: Hij is er heel rustig onder behalve het likken over haar neus. Hij gaat vooral z'n eigen gang. Alleen ze zitten en liggen lekker relaxt dicht bij elkaar. Maar hij wordt niet duidelijk opgewonden van het vrouwtje.

Een verdoving kan ook gevaarlijk zijn bij konijnen, ik weet niet of het hok op de foto het hok is waar ze altijd in zitten? En liever contact door tralies dan helemaal niks. Ik heb mijn 2 mannetjes ook laten castreren en dat ging prima, zolang je bij een goeie dierenarts zit. Ze mogen nu heel vaak samen in de ren en binnekort komt er een speciaal hok voor ze. Ik zou er toch eens goed over nadenken maar het is je eigen beslissing! Mischien dat je achteraf zegt: wat ben ik blij dat we hem hebben laten castreren hij rent nu zo gelukkig met zijn vriendinnetje door de ren''!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:53

Juul schreef:
Ze kunnen toch niet altijd bij elkaar. Hooguit een paar keer per week. Dus om het mannetje daarvoor te castreren.. Zie het alweer, kan beter geen topic starten als ik ergens een mening over heb. Lachen De vraag was of dit zo kon. Niet of ik moet castreren of niet.

Ja, maar het is logisch dat je er een discussie over krijgt Knipoog
Die manier van houden is niet ok, maar de huidige manier ook niet helemaal. Lachen
Waarom heb je 2 konijnen als je toch niet van plan bent om ze bij elkaar te zetten? Hoe is de huisvesting dan nu geregeld?
Het zou iig veel beter zijn voor het geestelijke welbevinden van de dieren...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:53

Waarom zou je het ze iedere keer aan willen doen om ze weer uit elkaar te halen?

Vind jij het leuk om afscheid te nemen van je vriendje en hem maar een paar keer per week te zien, terwijl je net bezig bent elkaar te leren kenne, en dan wordt je weer uit elkaar gehaald....

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:54

Juul schreef:
Ze kunnen toch niet altijd bij elkaar. Hooguit een paar keer per week. Dus om het mannetje daarvoor te castreren.. Zie het alweer, kan beter geen topic starten als ik ergens een mening over heb. Lachen De vraag was of dit zo kon. Niet of ik moet castreren of niet.

Ik ken dat wel, het is echt je eigen beslissing wil je het niet moet je het niet doen!

Maar als dat het hok is waar ze altijd in zitten dan klopt het toch niet helemaal, en warom heb je een jonge en een meisje en niet 2 meisjes?
Laatst bijgewerkt door InezFlip op 11-11-08 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:55

Iney schreef:
[naam] schreef:
1: Omdat het zo'n stresskip is en ik een verdoving ook nog eens eng vind bij zo'n klein beessie. En 2: Omdat ik het gewoon niet nodig vind om een dier een stuk van zijn lichaam te ontnemen. En daarbij nog: Het mannetje is van mijn zus en die denkt er ook zo over. Lachen

Saskiakefie: Hij is er heel rustig onder behalve het likken over haar neus. Hij gaat vooral z'n eigen gang. Alleen ze zitten en liggen lekker relaxt dicht bij elkaar. Maar hij wordt niet duidelijk opgewonden van het vrouwtje.

Een verdoving kan ook gevaarlijk zijn bij konijnen, ik weet niet of het hok op de foto het hok is waar ze altijd in zitten? En liever contact door tralies dan helemaal niks. Ik heb mijn 2 mannetjes ook laten castreren en dat ging prima, zolang je bij een goeie dierenarts zit. Ze mogen nu heel vaak samen in de ren en binnekort komt er een speciaal hok voor ze. Ik zou er toch eens goed over nadenken maar het is je eigen beslissing! Mischien dat je achteraf zegt: wat ben ik blij dat we hem hebben laten castreren hij rent nu zo gelukkig met zijn vriendinnetje door de ren''!

Nee normaal zitten ze buiten in 2 hokken naast elkaar. Lachen
't Is eigenlijk zo gekomen.. Mijn zus had eerst een ander mannetje. En toen 2 jaar later ongeveer kreeg ik Fluffy (vrouwtje). Mijn moeder en zus wilden ze apart (zal toen ook wel met die castratie te maken hebben gehad). Toen een jaar later overleed dat mannetje en wilde m'n zus weer precies zo'n mannetje van hetzelfde ras. Dus die kon ook niet zonder castratie bij Fluffy. Ik zit al maanden te 'zeuren' om nog een vrouwtje (of reeds gecastreerd mannetje) voor bij Fluffy gewoon voor altijd, maar dat mag niet van mijn moeder. Net als dat ik al maanden zit te zeuren voor een vaste ren buiten zodat ze beiden meer ruimte hebben, wat ook niet mag. Lastige situatie dus. Ik dacht dat ik ze hiermee nog een plezier deed, maar helaas dus ook niet.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:57

te ontnemen. En daarbij nog: Het mannetje is van mijn zus en die denkt er ook zo over. Lachen

[/quote]

Een verdoving kan ook gevaarlijk zijn bij konijnen, ik weet niet of het hok op de foto het hok is waar ze altijd in zitten? En liever contact door tralies dan helemaal niks. Ik heb mijn 2 mannetjes ook laten castreren en dat ging prima, zolang je bij een goeie dierenarts zit. Ze mogen nu heel vaak samen in de ren en binnekort komt er een speciaal hok voor ze. Ik zou er toch eens goed over nadenken maar het is je eigen beslissing! Mischien dat je achteraf zegt: wat ben ik blij dat we hem hebben laten castreren hij rent nu zo gelukkig met zijn vriendinnetje door de ren''![/quote]

Nee normaal zitten ze buiten in 2 hokken naast elkaar. Lachen
't Is eigenlijk zo gekomen.. Mijn zus had eerst een ander mannetje. En toen 2 jaar later ongeveer kreeg ik Fluffy (vrouwtje). Mijn moeder en zus wilden ze apart (zal toen ook wel met die castratie te maken hebben gehad). Toen een jaar later overleed dat mannetje en wilde m'n zus weer precies zo'n mannetje van hetzelfde ras. Dus die kon ook niet zonder castratie bij Fluffy. Ik zit al maanden te 'zeuren' om nog een vrouwtje (of reeds gecastreerd mannetje) voor bij Fluffy gewoon voor altijd, maar dat mag niet van mijn moeder. Net als dat ik al maanden zit te zeuren voor een vaste ren buiten zodat ze beiden meer ruimte hebben, wat ook niet mag. Lastige situatie dus. Ik dacht dat ik ze hiermee nog een plezier deed, maar helaas dus ook niet.[/quote]

vervelend!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:58

TS; Waarom zouden de konijnen niet ná de castratie fulltime bij elkaar kunnen dan?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:58

Iney schreef:
Juul schreef:

Ik ken dat wel, het is echt je eigen beslissing wil je het niet moet je het niet doen!

Maar als dat het hok is waar ze altijd in zitten dan klopt het toch niet helemaal, en warom heb je een jonge en een meisje en niet 2 meisjes?

2 vrouwtjes is ook niet altijd feest, die 2 van mij maken elkaar compleet af als ze bij elkaar zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:00

roxiie schreef:
TS; Waarom zouden de konijnen niet ná de castratie fulltime bij elkaar kunnen dan?

Dat wil m'n zus sowieso niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:00

roxiie schreef:
Iney schreef:

2 vrouwtjes is ook niet altijd feest, die 2 van mij maken elkaar compleet af als ze bij elkaar zitten.

Nee idd dat heb ik ook ooit gelezen ja.. maar dan dus een al gecastreerd mannetje..

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:01

[/quote]

Maar als dat het hok is waar ze altijd in zitten dan klopt het toch niet helemaal, en warom heb je een jonge en een meisje en niet 2 meisjes?[/quote]

2 vrouwtjes is ook niet altijd feest, die 2 van mij maken elkaar compleet af als ze bij elkaar zitten.[/quote]

Dat ken ik, dat kan ook liggen aan te weinig ruimte en doosjes en speelgoed.

saskiakefie

Juul schreef:
roxiie schreef:

waarom niet??

c_alsemgeest

Lastige situatie is het zeker... om eerlijk te zijn vind ik het wel een beetje vreemd Haha! Maar dat is natuurlijk mijn mening Knipoog
Een 2e konijn mag wel... maar niet bij elkaar. En ze mogen er wel zijn... maar krijgen weinig ruimte.

Ik zou eerst kijken of ik alles kan geven wat ze nodig hebben voordat ik ze uberhaupt in huis haal. Dan maar geen konijn in huis. Ik vind het belangrijker dat ze vrij kunnen bewegen èn met een soortgenoot kunnen zijn, dan dat ik het konijn voor mezelf wil Lachen

Maar misschien ben ik wel een beetje raar, ik heb 2 uur in de auto gezeten om Missy (het vriendinnetje van Frum) op te halen uit een konijnen asiel omdat het een konijntje was die niemand wilde hebben Huilen van het lachen

roxiie

Juul schreef:
roxiie schreef:

Maar gaat het erom wat je zus wil of gaat 't er om wat de konijnen willen en wat het beste voor hun is?
Ik denk ook niet dat je zus een hek in haar bed heeft staan als ze met een jongen slaapt. Clown

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:02

Wou net zeggen, vrouwtjes kunnen echt heel ver gaan, en gaat heel vaak niet goed Nagelbijten / Gniffelen
Het allerbeste is gecastr. mannetje + een vrouwtje.

En dat ligt echt niet aan te weinig speelgoed of ruimte.. Nagelbijten / Gniffelen

Waarom wil je zus dat niet?

Anoniem

saskiakefie schreef:
[naam] schreef:

waarom niet??

Écht geen idee. Knipoog

InezFlip

Juul schreef:
roxiie schreef:

Waarom is hara vorige mannetje wel gecastreerd en deze niet? En ik snap niet waarom ze niet fulltime bij mekaar zouden mogen.

Diablo

Je zegt dat ze niet altijd bij elkaar kunnen, maar als je het mannetje laat castreren, kunnen ze toch gezellig samenleven?

Je wilt niet in een gezond lichaam snijden, maar waarom niet? Vind je dat zielig? Vind je het niet veel zieliger dat ze nu op deze manier moeten leven? Een castratie is maar heel even vervelend, een levenlang zo leven duurt......een levenlang.......

RoosIris

jezus wat bruut. Je zet toch zo geen dieren bij elkaar.... vind ik echt niet kunnen.

En dat je ze niet laat castreren, dan maar zo kwellen??
Straks een zooi beebs, en kom je hier smeken of iemand 1 wil.

Dus katten laat je ook niet helpen?? ach ja, asiel is nog niet vol genoeg..

Echt dierenkwelling dit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:03

c_alsemgeest schreef:
Lastige situatie is het zeker... om eerlijk te zijn vind ik het wel een beetje vreemd Haha! Maar dat is natuurlijk mijn mening Knipoog
Een 2e konijn mag wel... maar niet bij elkaar. En ze mogen er wel zijn... maar krijgen weinig ruimte.

Ik zou eerst kijken of ik alles kan geven wat ze nodig hebben voordat ik ze uberhaupt in huis haal. Dan maar geen konijn in huis. Ik vind het belangrijker dat ze vrij kunnen bewegen èn met een soortgenoot kunnen zijn, dan dat ik het konijn voor mezelf wil Lachen

Maar misschien ben ik wel een beetje raar, ik heb 2 uur in de auto gezeten om Missy (het vriendinnetje van Frum) op te halen uit een konijnen asiel omdat het een konijntje was die niemand wilde hebben Huilen van het lachen

Voor wij konijnen namen hebben we veel boeken gelezen en ook aan de DA advies gevraagt. Daar kwam uit dat zo houden als wij doen wel kon. Maar ik ben erover gaan denken en vind het eigk niet kunnen. Maarja, nu nog m'n ouders en zus overtuigen..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:04

Juul schreef:
Écht geen idee. Knipoog

Tsja... ik snap niet dat er mensen zijn die niet het beste willen voor hun dier, ik wil je zus niet beledigen.
Maar als je weet dat het beestje gelukkiger is met een maatje, en je hebt het maatje zelfs al in huis... is de beslissing toch niet zo moeilijk?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:04

smokey17 schreef:
jezus wat bruut. Je zet toch zo geen dieren bij elkaar.... vind ik echt niet kunnen.

En dat je ze niet laat castreren, dan maar zo kwellen??
Straks een zooi beebs, en kom je hier smeken of iemand 1 wil.

Dus katten laat je ook niet helpen?? ach ja, asiel is nog niet vol genoeg..

Echt dierenkwelling dit

nou je kunt het ook wel wat vriendelijker brengen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:05

c_alsemgeest schreef:
Juul schreef:
Écht geen idee. Knipoog

Tsja... ik snap niet dat er mensen zijn die niet het beste willen voor hun dier, ik wil je zus niet beledigen.
Maar als je weet dat het beestje gelukkiger is met een maatje, en je hebt het maatje zelfs al in huis... is de beslissing toch niet zo moeilijk?

wou ik net zeggen, je kiest voor het dier, en daarna voor jezelf (meestal dan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:05

c_alsemgeest schreef:
[naam] schreef:
Écht geen idee. Knipoog

Zo denk ik dus ook, maargoed. Ik ga van 't weekend nog wel eens met dr praten, maar weet het antwoord toch al. Zal ook nóg een keer zeuren voor een maatje voor Fluf iig..

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:06

x_Marr schreef:
Wou net zeggen, vrouwtjes kunnen echt heel ver gaan, en gaat heel vaak niet goed Nagelbijten / Gniffelen
Het allerbeste is gecastr. mannetje + een vrouwtje.

En dat ligt echt niet aan te weinig speelgoed of ruimte.. Nagelbijten / Gniffelen

Waarom wil je zus dat niet?

Daar kan het zeker wel aan liggen, als mijn 2 meisje een groter hok hadden dan zaten ze nu nog samen.