Juul schreef:1: Omdat het zo'n stresskip is en ik een verdoving ook nog eens eng vind bij zo'n klein beessie. En 2: Omdat ik het gewoon niet nodig vind om een dier een stuk van zijn lichaam te ontnemen. En daarbij nog: Het mannetje is van mijn zus en die denkt er ook zo over.
Saskiakefie: Hij is er heel rustig onder behalve het likken over haar neus. Hij gaat vooral z'n eigen gang. Alleen ze zitten en liggen lekker relaxt dicht bij elkaar. Maar hij wordt niet duidelijk opgewonden van het vrouwtje.
Een verdoving kan ook gevaarlijk zijn bij konijnen, ik weet niet of het hok op de foto het hok is waar ze altijd in zitten? En liever contact door tralies dan helemaal niks. Ik heb mijn 2 mannetjes ook laten castreren en dat ging prima, zolang je bij een goeie dierenarts zit. Ze mogen nu heel vaak samen in de ren en binnekort komt er een speciaal hok voor ze. Ik zou er toch eens goed over nadenken maar het is je eigen beslissing! Mischien dat je achteraf zegt: wat ben ik blij dat we hem hebben laten castreren hij rent nu zo gelukkig met zijn vriendinnetje door de ren''!