Kat wordt weggejaagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poesnoes

Re: Kat wordt weggejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:50

Ik jaag ze ook van mijn auto af vind het wel een beetje zonde als er krassen op komen. Doen ze maar lekker op hun baasjes auto. Als ze in de tuin bij ons komen is niet zo heel erg maar als ik zie dat ze gaan lopen poepen in de tuin ga ik er wel heel hard achter aan. En voor het raam mogen ze ook wel zitten als het maar bij zitten blijft.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:09

virgin_lady schreef:
als je een super dure nieuwe auto heb oke.. maar als hij wat ouder is kan een kat toch niet veel schade aan richten?
mogen ze bij jullie ook niet voor je raam zitten dan?

Onze auto is van bouwjaar 2000, geloof me ik zou niet blij zijn en mijn vriend al helemaal niet als onze auto onder de krassen zou zitten, al onze zuurverdiende centen zitten in onze auto ( Audi S8) en of de auto nu jonger of ouder was, voor ons blijft die van onschatbare waarde en ja als een kat zich erop heeft uitgeleefd, dan zouden wij dat vreselijk vinden, de leeftijd van een auto zegt niets, wel de waarde die de auto heeft voor de eigenaar.

Edit:

katten mogen gerust buiten op de vensterbank liggen, daar heb ik geen probleem mee, maar onze ex kater wel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:16

Idd, wij hebben een leaseauto, dus schade wordt wel gemaakt, maar vind het gewoon zonde als het niet nodig is Nagelbijten / Gniffelen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:18

tita schreef:
Ja Ja helaas de stalkat is dol op mijn auto als ik aankom rijden ligt ie al op mijn warme moterkap hem ervan jagen is geen optie 10 min later ligt ie er toch weer op.

Tja het is maar een auto denk ik dan

Dan had ik gewoon even een fleecekleed van een paar euro gehaald.
Als je toch weet dat de kat er standaard op gaat liggen, makkelijk opgelost toch?
Ik bedoel, als het regent gaat de kat er toch niet liggen waarschijnlijk, dan word ie nat. Clown

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:20

Er komen juist krassen op van het wegjagen, mijn kat ligt ook vaak op de auto, daar zie je niets van... Totdat je hem plotseling weg wilt jagen, dan rent hij weg met de nageltjes uit....

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:22

Nee en ik vind het al helemaal van de gekken dat omdat mijn auto misschien niet meer de mooiste of de nieuwste is, 'ie daarom blijkbaar wel mag worden beschadigd door andermans beesten. Zo ken ik er nog wel een paar...
Feit is dat ik me rot erger aan katten die overal maar zo schijnen te mogen lopen, schijten, graven, krabben en weet ik veel wat. Of van die eigenaren die krokodillentranen staan te janken als hun platgereden kat niet meer te redden is, en dan twee weken later weer met een leuk nieuw kitten langskomen en die vervolgens ook naar buiten sturen. Als je dat wil,ok, maar ga dan ook niet zielig lopen doen als het beest ineens plat blijkt te zijn.
Mijn pa heeft ooit eens (bij een hele hardleerse buurvrouw wiens katten zijn hele tuin onder scheten) de hond in haar tuin neergezet en die even lekker een mooie drol tussen de bloempjes laten leggen. Toen viel het kwartje ineens wel. Jammer, anders had ie als volgende actie een koe in gedachten Clown

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:30

Ellebel schreef:
Nee en ik vind het al helemaal van de gekken dat omdat mijn auto misschien niet meer de mooiste of de nieuwste is, 'ie daarom blijkbaar wel mag worden beschadigd door andermans beesten. Zo ken ik er nog wel een paar...
Feit is dat ik me rot erger aan katten die overal maar zo schijnen te mogen lopen, schijten, graven, krabben en weet ik veel wat. Of van die eigenaren die krokodillentranen staan te janken als hun platgereden kat niet meer te redden is, en dan twee weken later weer met een leuk nieuw kitten langskomen en die vervolgens ook naar buiten sturen. Als je dat wil,ok, maar ga dan ook niet zielig lopen doen als het beest ineens plat blijkt te zijn.
Mijn pa heeft ooit eens (bij een hele hardleerse buurvrouw wiens katten zijn hele tuin onder scheten) de hond in haar tuin neergezet en die even lekker een mooie drol tussen de bloempjes laten leggen. Toen viel het kwartje ineens wel. Jammer, anders had ie als volgende actie een koe in gedachten Clown

Waarom wordt iedere kat die buitenkomt plat gereden?
En waarom zouden mensen die hun kat buiten laten minder van hun kat houden omdat ze direct daarna een nieuwe hebben?

Wat een onzin zeg... Ik heb een BUITENkat van 4 jaar oud, ik heb een kattenluik en al een jaar lang geen drol in de kattenbak...

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:36

Binckydenice schreef:
*knip* ik heb een kattenluik en al een jaar lang geen drol in de kattenbak...

Nee precies jij hebt al geen jaar meer een vervuilde kattenbak omdat de kat zijn behoefte hoogstwaarschijnlijk bij een ander in de tuin doet.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:42

Steph86 schreef:
Binckydenice schreef:
*knip* ik heb een kattenluik en al een jaar lang geen drol in de kattenbak...

Nee precies jij hebt al geen jaar meer een vervuilde kattenbak omdat de kat zijn behoefte hoogstwaarschijnlijk bij een ander in de tuin doet.

Ja inderdaad Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:49

Binckydenice schreef:
Ja inderdaad Knipoog

Ja en ik tuinieren in andermans kattendrollen fijn hoor Boos!
En wat als je een zwangere buurvrouw zou hebben die door jouw kattenschijt ziek zou worden, denk je er dan net zo makkelijk over

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:05

Nou de buurvrouw wordt er niet zo ziek van. Wel komt haar kindje dan misschien meervoudig gehandicapt ter wereld, of blind, of misschien krijgt ze een abortus. Maar goed, dat is dan nog niet de directe verantwoordelijkheid van de kattenbezitter.

Niet iedere kat wordt platgereden nee. Maar geloof mij, als ik op een dag de derde aangereden kat op tafel krijg, met een achterkant die helemaal plat is en helemaal aan gruzelementen, en het beest krijsend van de pijn ligt te kronkelen in het mandje terwijl hij langzaam uit zijn organen leegbloedt in zijn buik, en het enige wat ik nog kan doen is er zo snel mogelijk een einde aan maken, en er staat een eigenaar bij die (inplaats van de kat bij te staan in zijn laatste ellendige momenten) vol zelfmedelijden staat te vertellen dat dit al de derde is die ze op zo'n manier kwijt raken, dan heb ik toch onzettend veel zin om zo iemand even een licht corrigerende pets uit te delen. Ik zie het dus wel echt heel vaak, terwijl een aangereden hond of paard oid echt een zeldzaamheid is. Ik snap die behoefte niet zo om een kat dat gevaar te laten lopen. Een paard zou ook beter af zijn als ie per dag vele kilometers af zou kunnen leggen, toch jagen we die ook niet massaal de weg op maar zetten we ze in een weiland. Als mensen het echt zo dieronvriendelijk vinden om een kat in een afgezette tuin te houden, dan moeten ze misschien gewoon een ander huisdier houden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:31

Binckydenice schreef:
Ja inderdaad Knipoog

Altijd prettig als mensen de verantwoordelijkheid voor hun 'huis'dieren nemen Rolleyes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:35

jaaaaaaaaaaaaa

we mogen hier verder Lachen Lachen Lachen

andermans kat moet van mijn auto afblijven.............. klaar!!! Lachen of andermans moet de schade betalen Lachen klaar.........

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:38

Ik hoor hier iedereen wel over schade en krassen, maar de meeste katten lopen niet met hun nageltjes naar buiten hoor, dat loopt best lastig Nagelbijten / Gniffelen En als ze dat dan toch doen zijn de krasjes waarschijnlijk niet eens te zien...
Maarja hoe erg je dat vindt ligt er natuurlijk weer aan wat voor auto je hebt Vork

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:41

maakt geen fluit uit........... jouw kat heeft niks op MIJN auto te zoeken Lachen Lachen

en mijn auto is duur om naar de garage te brengen kan ik je verzekeren Lachen

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:43

Oh weeee als dat gebeurt, ik vind loslopende katten al gruwelijk irritant, en als k m dan kan grijpen zal ik t zeker doen .....

Deze topics zijn niet goed voor mij, vreselijk katten die buiten lopen, schijten en doen, t enigste voordeel is is dat ze soms worden plat gereden, maar net wat ellebel zegt zo weer een ander voor in de plaats...

Ik rem overigens niet voor katten voor mn banden Clown

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:44

KiWiKo schreef:
maakt geen fluit uit........... jouw kat heeft niks op MIJN auto te zoeken Lachen Lachen

nou doe je net alsof MIJN kat dagelijks over jouw auto loopt Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door Chrissy_ op 12-11-08 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:44

Babsiej schreef:
Oh weeee als dat gebeurt, ik vind loslopende katten al gruwelijk irritant, en als k m dan kan grijpen zal ik t zeker doen .....

Deze topics zijn niet goed voor mij, vreselijk katten die buiten lopen, schijten en doen, t enigste voordeel is is dat ze soms worden plat gereden, maar net wat ellebel zegt zo weer een ander voor in de plaats...

Jeeh, je kan ook overdrijven zeg... Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:45

Chrissy_93 schreef:
KiWiKo schreef:

nou doe je net alsof MIJN kat dagelijks op jouw auto loopt Huilen van het lachen

lief dat noemen ze nou een metafoor! Lachen

geeft niks maar het is niet persoonlijk Knipoog

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:47

KiWiKo schreef:
Chrissy_93 schreef:

nou doe je net alsof MIJN kat dagelijks op jouw auto loopt Huilen van het lachen

Hahaha neejoh dat begreep ik wel, het viel me alleen op Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:49

sheela schreef:
Dan moet ze de zandbak maar afdekken als de kids er niet in spelen. Het zijn niet alleen mijn katten hoor die buiten lopen en in de zandbak zitten.

Dus jouw buurvrouw moet haar tuin katproof maken?? Terwijl ze zelf geen katten heeft. Beetje omgekeerde wereld vind je niet?

Binckydenice schreef:
Wat een onzin zeg... Ik heb een BUITENkat van 4 jaar oud, ik heb een kattenluik en al een jaar lang geen drol in de kattenbak...

Gestoord

Sorry, maar hier zakt mn broek vanaf. Duh dat doet hij dus bij je buurtjes

Ik baal zo van katteneigenaren, ze gooien zelf de kat naar buiten maar willen liever niet horen wat hun lieveling bij de buren in de tuin heeft neerlegd.
Laatst bijgewerkt door Onali op 12-11-08 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:50

Chrissy_93 schreef:
KiWiKo schreef:

Hahaha neejoh dat begreep ik wel, het viel me alleen op Haha!

PFIEUW Haha! Haha! Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:51

Nu zal ik wel gek zijn hoor, vergeef me, maar ik kom echt nooooit kattestront tegen buiten Nagelbijten / Gniffelen

Mars

Chrissy_93 schreef:
Maarja hoe erg je dat vindt ligt er natuurlijk weer aan wat voor auto je hebt Vork

Dát is dus onzin, voor iemand die net zijn rijbewijs heeft en zijn eerste autootje koopt is een Twingo of Alto net zo waardevol en belangrijk als een dure auto voor een ander. Andermans kat hoort daar geen schade op aan te richten, punt.

Britt

Babsiej schreef:

Ja eej, een poes is wel een dier he, beest kan er niks aan doen dat ie baasjes heeft die er niks om geven waar hij uithangt Nagelbijten / Gniffelen
Kan best indenken dat je het vervelend vind als er een kat voor je wielen loopt (vind ik ook, kan je niet lekker doorrijden Tong uitsteken ), maar ik rem wel natuurlijk.. (Het baasje zou een ander verhaal zijn Vork )

Nee die stront begraven ze prima, tussen de plantjes Vork