Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alet74 schreef:Het is misschien geen onzin, maar wel een kwestie van prioriteiten stellen. Vind je het belangrijk om eten te eten wat op een fatsoenlijke manier heeft geleefd en de weg naar jouw bord heeft afgelegd, of maakt het je niet uit hoe zo'n dier heeft geleefd.
Als je iets meer geld uitgeeft aan het een en wat minder aan het ander?
En 600 euro is zwaar onder het minimum, hoe kom je aan dit bedrag?
Fairytail schreef:En je doelt hierbij op...? Kom Fairytail, we houden het hier toch netjes? Je hoeft je niet direct zorgen te maken over de discussie!Geen gekibbel jongens en houd ieder in zijn waarde!
We zijn hier niet om elkaar aan te vallen maar om naar elkaars mening te luisteren. Ik heb zelf 400 euro te besteden voor mijn studie, kleding, dieren, eten, boeken en cadeaus mijn vriend heeft maar 100 euro per maand als hij dat al red en moet ook alles zelf betalen van studie,kamer, eten enz. Ik weet dus hoe het is om erop te moeten letten!
Medea schreef:De kalveren van de Van Drie Group worden, dacht ik, allemaal hallal geslacht. Dieren zijn echter wel hersendood als de keel wordt door gesneden, ze krijgen er dus niets van mij.
Marigold schreef:fitch,
maar met soja heb je dan weer dat er in arme landen hele velden vol worden gezet met soja,
omdat de vraag zo groot is vanuit het westen.
en de bevolking kan daardoor niet meer de gewassen voor de eigen voorziening telen op hun land.
heb ik gelezen/gehoord in elk geval.
en ook dat er bossen plat gaan om maar meer grond te hebben voor de verbouw van soja...
en dat is dus ook niet vriendelijk voor de dieren, en (nog belangrijker) de mensen dáár!
volgens mij is het kiezen uit twee dingen waar je niet helemaal achter kan staan (althans, ik niet).
naadje24 schreef:Fitch schreef:Waarbij ik het argument van het geld eigenlijk onzin vind. Is denk ik een kwestie van prioriteiten, en prioriteiten is iets anders dan het geld wel of niet hebben...
nou meis ik vind je ideeen prachtig hoor, maar kan jij in mijn portomonnee kijken
Kan jij zien wat ik missen kan aan boodschappen? is het onzin dat bijv een gezin wat rond moet komen van 600 euro gewoon koopt wat er in de aanbieding is? en de kinderen iig alles binnen krijgen wat ze moeten binnen krijgen?
ik zie namelijk in de winkels wel een heel duidelijk verschil in prijzen!
ik vind het echt fijn voor je dat jij zo een hart voor dieren hebt en daar in je leven erg ver in gaat
en misschien daar wel een paar tientjes per maand extra aan over heeft
maar niet iedereen kan en wil dat
dus onzin is het iig zeker niet!
crossmonster schreef:Medea schreef:De kalveren van de Van Drie Group worden, dacht ik, allemaal hallal geslacht. Dieren zijn echter wel hersendood als de keel wordt door gesneden, ze krijgen er dus niets van mij.
Hoe kom je daarbij?
Fitch schreef:Ik vind het nog steeds onzin. Je hebt me niet overtuigd. Ik heb ook weinig geld, ben student en heb een hele dure hobby. Maar ik vind diervriendelijk eten belangrijk. Goedkoop veganistisch eten kan prima. Een blok basistofu is goedkoper dan vlees en in een blik bruine bonen/pak spinazie zit ook een heleboel eiwit/ijzer. Maarja, als je echt lékker veganistisch wil eten moet je óf heel goed kunnen koken, óf wat meer betalen (pesto-tofu, veganistische pizza). En tsja, in die twee dingen hebben mensen vaak geen zin, dus dan maar goedkoop een plofkip uit de supermarkt halen. En dat... heeft toch echt meer met prioriteiten dan met geld te maken!
Alet74 schreef:Shadowflower: waarom wil je minder biks en meer hooi gaan geven?
Naadje heeft wel gelijk, biologische producten zijn schrikbarend duur, maar ja, je weet dan wel dat zo'n dier een relatief leuk leven heeft gehad. Dat is toch wel wat waard. Nu hoef ik maar voor 3 mensen eten te kopen (2 volwassenen en 1 kind) dat scheelt natuurlijk ook wel.