Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suuzepuus schreef:kat onder de arm en huizen langs. er is echt wel iemand die weet van wier die kat is. en dan kun je vast samen tot een oplossing komen. en hoezo helpt water niet?? een tuinslang komt een heel eind en tja als je moeilijk doet ovefr een kat die 100 m verder loopt ben je best een zeurpiet vind ik.
suuzepuus schreef:mijn tuin is ook 100 m en tja daar loopt ook weleens een kat. als jij het te veel werk vind om de eigenaar op te sporen is het ook onzin om dit topic te plaatsen. wat wil je horen dan??? schiet m af??? ik weet wel zeker dat ik de langste adem heb als jij mijn buurvrouw bent.
ThePast03 schreef:suuzepuus schreef:mijn tuin is ook 100 m en tja daar loopt ook weleens een kat. als jij het te veel werk vind om de eigenaar op te sporen is het ook onzin om dit topic te plaatsen. wat wil je horen dan??? schiet m af??? ik weet wel zeker dat ik de langste adem heb als jij mijn buurvrouw bent.
Waarom moet ik aan het werk omdat anderen mensen geen verantwoording willen nemen voor hun huisdier?
Er is hier geen sprake van dat er weleens een kat loopt, wij hebben echt overlast van andermans katten.
Ja en wij hebben zelf ook een kat maar die zorgt niet voor overlast. Heeft gewoon een mooie kattenren buiten met groot binnenverblijf. Kat is nu inmiddels 6 jaar en gaat als je hem 's avonds naar binnenhaalt gelijk richting huis. Denkt er niet eens over om de "vrijheid" te kiezen.
Mooi, dat jij de langste adem heeft. Kost jou een hoop geld en mij helemaal niets.
Zwerte schreef:samen een probleem oplossen lukt alleen als je er allebei voor open staat... en zo te horen wil jij alleen maar dat mensen hun katten binnen houden en niet loslopend. Zelfs even navragen van wie de kat is, is al teveel moeite? Komop zeg... Wat nou als een roofvogel je voliere sloopt? Of een vosje of wat voor loslopend beest dan ook? Reken maar dat je dan wel je voliere aanpast! Je kan het ook omdraaien, jij hebt je vogels buiten dus jouw verantwoordelijkheid om je voliere "beestproof" te hebben!
Zoals al eerder gezegd, wij lossen het altijd keurig op met de mensen die last van onze katten hebben. Binnen houden doen we echter niet! Eigen keus en dat heeft niks te maken met dat je geen verantwoording neemt voor je huisdier maar heeft te maken met andere gedachtes en andere keuzes. Beetje asociaal van jou om er niks voor te willen doen.
Zwerte schreef:samen een probleem oplossen lukt alleen als je er allebei voor open staat... en zo te horen wil jij alleen maar dat mensen hun katten binnen houden en niet loslopend. Zelfs even navragen van wie de kat is, is al teveel moeite? Komop zeg... Wat nou als een roofvogel je voliere sloopt? Of een vosje of wat voor loslopend beest dan ook? Reken maar dat je dan wel je voliere aanpast! Je kan het ook omdraaien, jij hebt je vogels buiten dus jouw verantwoordelijkheid om je voliere "beestproof" te hebben!
Zoals al eerder gezegd, wij lossen het altijd keurig op met de mensen die last van onze katten hebben. Binnen houden doen we echter niet! Eigen keus en dat heeft niks te maken met dat je geen verantwoording neemt voor je huisdier maar heeft te maken met andere gedachtes en andere keuzes. Beetje asociaal van jou om er niks voor te willen doen.
suuzepuus schreef:te triest voor woorden.....
suuzepuus schreef:dit gaat echt nergens meer over. dat katten dood gereden worden is erg naar en ik hoop niet dat ik het ooit hoef te zien. maar dat is geen overlast. . . . het is gewoon triets als jij niet de moeite wil nemen om de eiegenaar te vinden. de eigenaar moet dus ook maar gokken of zijn kat overlast veroorzaakt?!?!?! hoe weet hij dat? als niemand het verteld? wat zwerte ook al zei , de meeste mensen willen samen tot een oplossing komen maar wat ik uit jouw reacties begrijp wil jij die moeite niet nemen en moet iedereen zn kat maar binnen houden....
en kat onder de arm hoef je niet zo letterlijk te nemen. je kunt ook een foto aken of een beschrijving van de kat en dan gaan vragen.