Hondenshows?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:57

Zitten jullie ook op ringtraining trouwens?

Myra87

Re: Hondenshows?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:12

Ik heb het wel gevolgd, en met de pup ga ik ook, maar dan moet ze eerst wat groter zijn :D

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:47

Ik wel. In culemborg. Super ringtraining.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 10:52

Ik zit sinds een maand ook op ringtraining, vlakbij Zwolle :) Ook een hele goeie :D

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:06

Hier word ook aan ringtraining gedaan in Echt (limburg :D )

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:35

Aranel schreef:
*SCHOP*

Zijn er verder geen mensen die showen met hun hond(en)?

Ik heb een pup (12,5 weken) waar ik in de toekomst mee naar shows ga, maar eerst mag ze nog lekker pup zijn ;) !

Wij gaan in de toekomst ook naar ringtraining maar ik ben nog aan het twijfelen tussen een paar verenigingen. Vanaf welke leeftijd v/d hond beginnen jullie daaraan?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:55

Ik begin met ringtraining zo jong mogelijk, wel wacht ik tot ze volledig geent zijn dus met 12 weken na de derde enting begin ik normaal!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 13:57

Mitxa schreef:
Aranel schreef:
*SCHOP*

Zijn er verder geen mensen die showen met hun hond(en)?

Ik heb een pup (12,5 weken) waar ik in de toekomst mee naar shows ga, maar eerst mag ze nog lekker pup zijn ;) !

Wij gaan in de toekomst ook naar ringtraining maar ik ben nog aan het twijfelen tussen een paar verenigingen. Vanaf welke leeftijd v/d hond beginnen jullie daaraan?

Ik heb 3 shows zonder ringtraining gelopen, en 3 keer de hoogste beoordeling :+ Maar ringtraining is wel heel handig!
Ik ben een maand geleden begonnen, mijn hondje wordt in mei 2 en ze pakt alles prima op :)

EDIT
Laatst bijgewerkt door Aranel op 28-01-09 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:05

Ik ben helemaal nieuw in het hondenwereldje, dus het lijkt me ook wel erg handig om ringtraining te volgen ;) De fokker van mijn pup gaat me wel helpen en heeft me zo al wat tips gegeven om thuis te oefenen. Maar ringtraining is natuurlijk zowiezo wel verstandig....
Waar ik momenteel puppycursus volg geven ze helaas geen ringtraining. Ik zit te denken om na de puppycursus te beginnen met ringtraining.
Wel gaan we in maart naar een (whippet)show toe om haar hieraan te laten wennen. En natuurlijk een hele hoop te leren (ikzelf) ;)

Dankjullie wel voor jullie antwoorden.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:38

Ik ga met mijn pup naar de ringtraining als ze een maand of vijf is, vind het nu nog te vroeg

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:39

Mitxa schreef:
Aranel schreef:

Ik heb 3 shows zonder ringtraining gelopen, en 3 keer de hoogste beoordeling :+ Maar ringtraining is wel heel handig!
Ik ben een maand geleden begonnen, mijn hondje wordt in mei 2 en ze pakt alles prima op :)

EDIT

Ik heb ook een aantal shows gelopen zonder dat ik ringtraining had gevolgd :+ Eerste show meteen naar de grote Paasshow :o Toen was mijn berner acht maanden. Ik ben pas toen zij in de openklas uit zou komen, naar ringtraining gegaan, zij was toen 2.5 jaar

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:19

swiffer schreef:

Met wat voor hond?
Ik ga er binnenkort ook heen. Pup is 2 november geboren. Voor foto's zie mijn website, www.gabypictures.nl (en dan bij Animals - Dogs)

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:02

gabyfedde schreef:
swiffer schreef:

Met wat voor hond?
Ik ga er binnenkort ook heen. Pup is 2 november geboren. Voor foto's zie mijn website, http://www.gabypictures.nl (en dan bij Animals - Dogs)

Wij zijn er met onze maltezers. ;)

De ringtraining is in Beusichem. Ik kom zelf uit Tiel, en heb op meerdere verenigingen ringtraining geprobeerd, maar die van KV Culemborg bevalt me het beste. Je krijgt veel persoonlijke aandacht zonder er constant op je vingers gekeken wordt.

Edit: net op je site gekeken. Die choco (Cocker?) Spaniel, kom je daar mee?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:21

swiffer schreef:
Wij zijn er met onze maltezers. ;)

De ringtraining is in Beusichem. Ik kom zelf uit Tiel, en heb op meerdere verenigingen ringtraining geprobeerd, maar die van KV Culemborg bevalt me het beste. Je krijgt veel persoonlijke aandacht zonder er constant op je vingers gekeken wordt.

Edit: net op je site gekeken. Die choco (Cocker?) Spaniel, kom je daar mee?

Weet dat de ringtrainig in Beusichem is, ben er vorig jaar een paar keer geweest. Bevalt mij ook prima. Mijn moeder fokt Engelse Cocker Spaniels en die van mijn site is inderdaad degene die naar de trainig gaat. Misschien dat we elkaar daar dan wel een keer tegenkomen.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:14

Ik volg hem nu in Nijmegen met pup van 20 weken. Ze vindt het geweldig.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:17

komend weekend is in eindhoven ook een show.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:36

lieniminnie schreef:
rond pinksteren zijn er de nationale dierendag in de RAI! super leuk, er zijn hondenshows, kattenshows en clinics en ook paardenshows :D
echt een aanrader!

Hee daar wil ik ook naartoe!! :) Weet iemand een site/info over deze shows..? Ik zal nog ff verder googelen en vragen op school, maar als iemand t op bokt weet dan hoor ik t ook graag ;)

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:03

Ik wil ook gaan showen met m'n honden, alleen is het moeilijk om hier in de buurt ringtraining te vinden en in de club waar ik gehoorzaamheid doe, is er geen ringtraining.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 18:11

Nog een weekje en dan ga ik weer met Bijou showen :D :D :D

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:09

Mitxa schreef:
Ik ben helemaal nieuw in het hondenwereldje, dus het lijkt me ook wel erg handig om ringtraining te volgen ;) De fokker van mijn pup gaat me wel helpen en heeft me zo al wat tips gegeven om thuis te oefenen. Maar ringtraining is natuurlijk zowiezo wel verstandig....
Waar ik momenteel puppycursus volg geven ze helaas geen ringtraining. Ik zit te denken om na de puppycursus te beginnen met ringtraining.
Wel gaan we in maart naar een (whippet)show toe om haar hieraan te laten wennen. En natuurlijk een hele hoop te leren (ikzelf) ;)

Dankjullie wel voor jullie antwoorden.

Vroeger hebben mijn ouders golden retrievers en ruwhaar teckels gefokt en heb ik de shows gelopen met de honden. Ik vond dat altijd heel leuk om te doen. Nu heb ik even geen honden om te showen (de jongste bij ons wordt 8 jaar, de rest is ouder :D ) maar als ik weer een nieuwe hond neem, dan zou ik er ook weer mee willen showen...

Over de trainingen, wij begonnen altijd met ringtraining als de pups 12 weken waren (en dus volledig geeent zijn) en pas als de ringtraining goed ging en de hond vooral goed kon staan op commando (en ook blijven staan) gingen wij op puppycursus. Bij puppycursus is het namelijk heeel belangrijk dat ze leren zitten en dat wil je nou net niet je showhond leren (staan is dan het belangrijkste)...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:22

Ik show mijn honden ook zo nu en dan. In 2000 ben ik voor het eerst met mijn toen nog jonge Laekense Herder Sjefke naar een jonge hondendag van de rasvereniging geweest. Dat ging zó goed en ik kreeg zulke leuke reacties, dat ik vanaf toen wat vaker ben gaan showen, en niet onverdienstelijk als ik zo onbescheiden mag zijn.
Sjefke is Nederlands en Luxemburgs Kampioen geworden, en Wereld Winster 2003, ook heeft zij in 2003 de BOB-titel gewonnen op de Clubmatch van de rasvereniging.

Haar dochter Nozem is ook Nederlands Kampioen en daarnaast Duits VDH-Kampioen, zij heeft in 2005 en 2007 de BOB-titel gewonnen op de Clubmatch van de rasverenigingin Nederland, en ook 2x dezelfde titel bij de Clubmatch van de rasvereniging in België, is Bundessiegerin en Europasiegerin en als klap op de vuurpijl werd ze in 2007 op Crufts beste teef. Sta je daar op het groene tapijt met je zelfgefokte teefje!

Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:59

Zo Odin, dat is idd een prestatie, sowieso dat je je voor Crufts gekwalificeerd hebt! :j

Trouwens, bij de show aanstaanda zondag gaan de deuren om 8 uur open en de keuringen beginnen om 10 uur. Wat doen jullie in zo'n geval? Om 8 uur voor de deur staan zodat je een plekje bij de ring kunt bemachtigen of gewoon rond half 10 (dat doen wij dus :+ )

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:30

Ik zorg wel altijd dat ik optijd binnen ben. (Kan erg slecht over te krap tijd) :D Maar ben er nooit voordat de deuren open gaan! Waar ga je heen te showen Aranel?

Ik vraag me af of er in het Noorden, Midden van het land binnenkort een Clubmatch is, waar een babyklas is. Wil mijn jongste graag eens showen in de babyklas, maar op de grote shows (Paasshow) is het pas vanaf zes maanden

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:46

Myra87 schreef:
Ik zorg wel altijd dat ik optijd binnen ben. (Kan erg slecht over te krap tijd) :D Maar ben er nooit voordat de deuren open gaan! Waar ga je heen te showen Aranel?

Ik vraag me af of er in het Noorden, Midden van het land binnenkort een Clubmatch is, waar een babyklas is. Wil mijn jongste graag eens showen in de babyklas, maar op de grote shows (Paasshow) is het pas vanaf zes maanden

Ik ga naar Zutphen, de gezelschapshondenshow :) Is een uurtje rijden voor ons, dus we staan echt niet om 8 uur al voor de deur, dan moeten we 6 uur ons bed uit :+

Misschien bij KCgnon in Emmen? Daar heb ik mijn eerste show (clubmatch) ook gelopen :)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:48

Aranel schreef:
Myra87 schreef:

Ik ga naar Zutphen, de gezelschapshondenshow :) Is een uurtje rijden voor ons, dus we staan echt niet om 8 uur al voor de deur, dan moeten we 6 uur ons bed uit :+

Misschien bij KCgnon in Emmen? Daar heb ik mijn eerste show (clubmatch) ook gelopen :)

Was Emmen niet 1 februari?
Zutphen daar hebben wij ook altijd de clubmatch van de Berner Sennen Vereniging, in de Hanzehal, mooie lokatie