met mijn kitten naar de dierenarts.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: met mijn kitten naar de dierenarts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:26

biotex hebben ze als het goed is gewoon bij de supermarkt Ja

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:26

Volgens mij wel Lachen en dan wel de groene kopen Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 20:50

bedankt voor de tip. ga morgenochtend gelijk even naar de appie heyn

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:28

ik heb inmiddels zo mijn vermoeden wat er gebeurt kan zijn. vanavond zat ik achter de pc terwijl mijn hond aan t eten was. 1 van de 2 kittens kwam wat te dicht bij sanne in de buurt en werd gelijk gegrepen door mijn hond. achteraf heb ik vanmorgen ook wel gehoord dat sanne lelijk heeft gedaan, maar ik lag toen nog op bed en dacht dat ze alleen een waarschuwing had gegeven aan de kitten. nu ga ik toch sterk vermoeden dat ze mijn kitten toch heeft gepakt waar dus die dikke wang vandaan komt. ze ligt voor het voorval van zonet nu voor straf op haar kussen, maar morgen middag moet ik werken en dan zijn ze ook alleen. ik heb de vorige eigenaar gebeld, want ik had met hem afgesproken dat als het niet ging ze terug zou gaan naar hem. maar hij werkt tegenwoordig fulltime en kan haar dus niet terug hebben. nu zit ik dus met een hond die niet met mijn katten overweg kan. morgen als ik ga werken gooi ik de hond maar in het logeerkamertje want dit kan echt niet. is er iemand die toevallig geen katten heeft die sanne zou willen hebben? ze is verder super gehoorzaam, heeft de elementaire gehoorzaamheidstrainging gedaan en kan gewoon loslopen. is goed zindelijk en is ook waaks( slaat aan als de bel gaat). ik vind het ZO balen, maar dit kan gewoon echt niet. ik ben blij dat de andere kitten die ze vanavond greep niets heeft. wie oh wie heeft er advies voor me? ben ten einde raad.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:44

Trek je niet wat voorbarige conclusies?

Ik vind het wat hard hiervoor je hond maar de deur uit te doen als ik eerlijk ben.. Je weet niet eens wat er gebeurd is maar je hond krijgt de schuld. Natuurlijk kan het zo zijn, maar kittens en ook oudere katten zijn soms echt irritante krengen.... logisch dat je hond misschien eens van zich afbeet. En daarom moet je hond maar 'opdonderen' (zo komt het een beetje over op mij namelijk, ik bedoel het niet vervelend hoor Lachen )

Hoe lang heb je je hond al en hoe lang heb je je katten al?

Er is echt wel een oplossing hoor! Voor zover mogelijk je hond alleen laten eten en je katten hebben snel door dat ze je hond met rust moet laten als ze aan het eten is Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:47

Komt idd wel erg kort over, je weet idd niet zeker wie de dader is het kan heel goed dat ze gegerepen is door een van ej andere katten je heb er zo te zien namelijk nogal een paar.
En dat de hond 'ineens' niet met katten om kan gaan volgens jou is je dat niet eerder opgevallen?
Mss kan ej zelf een gehoorzaamheidscursus gaan doen met de hond en hoe reageerd hij over het algemeen op je katten?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:59

op zich heeft ze nooit moeite gehad met mijn katten. ik heb de hond nog niet zo lang en de vorige baas had gezegd dat ik haar op proef mocht hebben. nu ik hem ermee confronteer trekt hij zich terug. ik heb de hond eigenlijk pas een week samen met de katten. tuurlijk mag ze waarschuwen als mijn katten aan haar eten zitten, maar tussen waarschuwen en bijten zit wel een groot verschil. ik heb vanavond duidelijk gezien dat dit geen waarschuwing was maar een echte aanval. ik ben gewoon erg geschrokken en daarom reageer ik zo. morgen moet ik werken en ik vind het gewoon sneu voor de hond om haar in dat kleine logeerkamertje op te sluiten. ik snap ook wel dat het niet leuk is, maar ik ben me gewoon wild geschrokken vanavond. ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:03

Is ook sneu! Volgende stap is het vernielen van je logeerkamer Knipoog

Kan je er niet voor zorgen dat je katten niet bij het eten van de hond komen?

Ik blijf erbij, je katten weten heeeel snel dat ze uit de buurt moeten blijven van je hond als ze aan het eten is Lachen. Dat doen ze 1 keer en niet nog eens Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:08

kan je de katten niet even in een andere ruimte zetten als de hond eet? hond in de keuken eten geven bijv. en de katten in de kamer laten.. ik vind dat je een beetje te snel reageerd, de hond beschermd zijn eten, de katten staan lager in rang, dus die mogen niet bij het voer komen, om de hond nu meteen weg te doen vind ik ook een beetje sneu, ik hoop nu niet dat je hond gaat 'verbannen' naar een apart kamertje om dit voorvalletje..

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 23:13

kennelijk heb ik dan toch vreemde katten. de kitten loopt nu gewoon weer bij de bak van de hond rond, ZELFS nu de hond daar aan t eten is. apart laten eten is geen optie. ik zet namelijk altijd voer voor een hele dag klaar en mijn hond gromt zelfs naar de kittens als die uit hun EIGEN bakje naast haar aan t eten zijn. dus daar schiet ik niks mee op. ik vind het echt heel sneu voor de hond, maar ik kan niet anders als voor haar een nieuw tehuis zoeken. ik ga echt het risico niet lopen dat het nog eens mis gaat als ik er een keer niet bij ben. ik ben het vertrouwen in de hond een beetje kwijt nu ik dit gezien heb. ik vind het echt niet leuk, maar ik zie geen andere oplossing. ik heb trouwens een open keuken, dus apart zetten helpt in dit geval niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:17

en je hond 2 tot 3 keer per dag eten geven? de hond de hele dag laten eten zou ik sowieso niet doen.. kan je de katten niet in de gang doen oid? en naar mijn mening heeft de hond niet echt gebeten, de kat heeft niets toch? wss is het gewoon een waarschuwing geweest, dat kan vrij heftig lijken.. maar echt.. ik vind het heel sneu voor de hond, die beschermd zijn eten, en geeft een waarschuwing, wil je dat niet, dan had je of alleen een hond moeten nemen, of alleen een ander dier.. je katten gaan ook vechten als ze groot zijn wss, rangorde bepalen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:18

nou dat is snel...je geeft ook snel op....de hond moet alweer weg....je kunt misschien het kattenvoer hoog neerzetten zodat ze niet aan het hondenvoer zitten...of gewoon je hond 2x daags voeren....of gewoon verstandig zijn om dit soort dingen niet meer te melden op bokt....hoeveel dieren je hebt/neemt en vervolgens weer wegdoet.
Ik begrijp het niet meer,ik zal toch niet de enige zijn denk ik...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:18

onze honden kunnen prima met de katten, maar die monsters moeten niet in de buurt van hun eten komen, dan krijgen ze ook wel even een waarschuwing. Dan worden ze ook afgesnauwd. mag ook niet van mij hoor, maar de hond heeft wel gelijk dan. Ik hou de poezen wel in de gaten als de honden staan te eten. Misschien op vaste tijden gaan voeren zodat je erbij kan blijven. Ik geloof ik ook beter om ze op vaste tijden te voeren. Ik heb voor de poezen wel de heel dag brokjes staan.
En on topic: onze poes heeft ook heel wat ervaringen gehad met vechten met andere poezen. kwam regelmatig thuis met een wondje. Soms was er niets te zien en dan na 2 dagen een dikke bult hier of daar. We zijn er weleens mee naar de DA gegaan om het schoon te laten maken. Maar het is ook wel eens van zelf opengeknapt. even schoonhouden en klaar. (wel met gevaar voor eigen leven, want zo lief is onze poes niet met dit soort handelingen).
Vorig jaar kregen we van het asiel een kitten te logeren. Was gevonden, had een ongelukje gehad en had een zere poot. Gelukkig was het pootje gekneusd, moest rust houden en dat was het. twee dagen later kreeg ze een mega-bult op haar schouder. ook een abces, je zag ook wel een klein korstje zitten. Dat was dus prompt tijdens de kerst, dus derde kerstdag naar de DA, poes onder het mes. Poes heeft zittengillen alsof ze vermoord werd, er kwam een hele hoop troep uit,maar daarna werd het beter. Ik moest het wel schoonhouden met een watje met water, totdat het dicht ging en genas. Zodra de spanning eraf is, voelen ze zich vaak een stuk beter.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 23:26

geerke schreef:
nou dat is snel...je geeft ook snel op....de hond moet alweer weg....je kunt misschien het kattenvoer hoog neerzetten zodat ze niet aan het hondenvoer zitten...of gewoon je hond 2x daags voeren....of gewoon verstandig zijn om dit soort dingen niet meer te melden op bokt....hoeveel dieren je hebt/neemt en vervolgens weer wegdoet.
Ik begrijp het niet meer,ik zal toch niet de enige zijn denk ik...

ik snap dat je het rot vind voor de hond. ik vind het ook rot. maar ik heb geen zin dat mijn kitten aangevallen word en daarbij behoorlijk letsel oploopt. het gaat er hier niet om dat ik de hond snel weer wegdoe, het gaat om de veiligheid van mijn dieren. ik had met de vorige eigenaar een proefpeiode afgesproken zodat ik geen risico zou lopen als het niet ging. helaas heb ik niets op papier staan en wil de vorige baas haar niet terug. en het is nu dus de 2e keer vandaag dat ze 1 van mijn poezen aanvalt. dus het is echt niet zo dat die hond op stel en sprong weg moet, maar t klikt gewoon niet tussen haar en de katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:30

de kat heeft geen verwondingen, viel ze de kat aan, dan had ze dat wel.. de eerste keer heb je het niet gezien... zonde, echt, als je oplossingen zou zoeken, zou je de hond kunnen houden, maar dat lijkt me nu geen goed plan, echt.. ik vind het heel sneu voor de hond. dat word wss weer een asiel voor het beestje.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:32

het klikt alleen niet als er eten in het spel is toch...dat is simpel op te lossen...waarschijnlijk heeft de hond last van broodnijd..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:32

lonneke schreef:
kennelijk heb ik dan toch vreemde katten. de kitten loopt nu gewoon weer bij de bak van de hond rond, ZELFS nu de hond daar aan t eten is. apart laten eten is geen optie. ik zet namelijk altijd voer voor een hele dag klaar en mijn hond gromt zelfs naar de kittens als die uit hun EIGEN bakje naast haar aan t eten zijn. dus daar schiet ik niks mee op. ik vind het echt heel sneu voor de hond, maar ik kan niet anders als voor haar een nieuw tehuis zoeken. ik ga echt het risico niet lopen dat het nog eens mis gaat als ik er een keer niet bij ben. ik ben het vertrouwen in de hond een beetje kwijt nu ik dit gezien heb. ik vind het echt niet leuk, maar ik zie geen andere oplossing. ik heb trouwens een open keuken, dus apart zetten helpt in dit geval niet.

Geef je ze naast elkaar te eten?

En als je ze naast elkaar te eten geeft dan doe je dat na vanochtend (of iig na het 'aanvallen') toch niet meer?? Dat vind ik gewoon pesterij naar je hond toe Bloos . Hond in de keuken eten geven en je katten in de kamer eten geven (ergens waar de hond niet vaak/nooit komt, dus niet naast zijn mand Knipoog ). Dan hoeven je katten niet eens in de buurt te komen van de hond, doen ze dat wel, dan kunnen ze de consequenties aanvaarden. En dat is niet de schuld van je hond!!

Je hond gewoon alleen eten geven als je erbij bent.

Wil je wel zoeken en/of moeite doen voor een oplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:34

TS wil geen oplossing zoeken.. de bakjes omhoog zetten (op de wasmachine oid) is vaak al genoeg, maar goed. de hond is weer de dupe..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:35

dees_daan schreef:
TS wil geen oplossing zoeken.. de bakjes omhoog zetten (op de wasmachine oid) is vaak al genoeg, maar goed. de hond is weer de dupe..

Terwijl ik het niet eens de schuld van de hond vindt Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:37

En je komt er nu ineens achter dat de hond niet met katten overweg kan? Heb je niet van te voren de vorrige eigenaar compleet uitgehoord of dit wel een kans van slagen had? Want je heb zo te zien nogal wat katten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:38

lonneke luister nu eens naar de adviezen hier,in het verleden had je altijd spijt dat je niemands raad aannam,nu ga je weer dezelfde kant op..de meesten hebben het beste met je voor,maar doe nou toch eens iets met wat er hier gezegd word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:39

ts komt er niet achter dat de hond niet met katten kan.. de hond beschermd zijn eten... dat kan heel makkelijk opgelost worde door het bakje van de katten omhoog te zetten, en de hond 2 keer per dag eten te geven..
als de hond niet met katten kon, dan was er nu al veel meer aan de hand geweest, en waren er al een aantal katten gesneuveld denk ik zo Lachen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 23:39

pardon??? mijn hond gaat ECHT niet naar een asiel. ik zal er voor zorgen dat ze een passend tehuis zal krijgen en zal tegenover een nieuwe eigenaar altijd eerlijk zijn wat de rede is dat ze weg moet. ik heb het de 1e keer niet gezien maar wel gehoord en daarom heb ik mijn vermoedens dat dit vanmorgen dus ook is gebeurt. godsamme, mijn kitten barst nu van de pijn en zit echt te jammeren. ik zou mijn hond niet zomaar weg doen als ik er een oplossing voor had. maar dit gedrag kan gewoon niet. ik heb geen dichte keuken dus apart eten geven is geen optie. ik vind het echt niet eerlijk dat jullie zo aanvallend reageren terwijl ik alleen maar t beste wil voor zowel de hond als de kat. en op de wasmachine zetten is ook geen optie want die staat in de douche en daar komen mijn katten niet. als ik een passende oplossing zou hebben zou ik het echt wel doen. ik ben echt wel gehecht geraakt aan sanne, al denken jullie daar misschien anders over. de vorige eigenaar heeft zelf ook een kat gehad en toen ik hem net belde zij hij van niets te weten dat ze zo lelijk doet naar katten.
ik zal de hond er aan moeten wennen dat ze 2 keer per dag eten krijgt. helaas kan ik de katten niet op t aanrecht laten eten want die kittens kunnen daar nog niet op, dat is te hoog voor ze. maar goed, ik ga proberen de hond apart te laten eten.
Laatst bijgewerkt door ninaricci85 op 09-11-08 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:41

Je hebt de hond 1 week en nu al moet deze weer weg.....
Je hebt een vermoeden maar weet niet eens zeker of deze een van je poezen iets heeft gedaan.
Investeer meer tijd om je hond en katten aan elkaar te laten wennen of had nagedacht.
Bah hoe onrespectvol tegen over een dier,ik gooi de hond wel in de logeerkamer.

ik wist bij je voorsteltopic al hoe het zou verlopen,had enkel gedacht dat er meer dan een dag tussen zou zitten Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:41

nogmaals.. het kan heel heftig lijken/horen, maar als de kat van zonet niets heeft, dan heeft de hond niet aangevallen, geloof me nou maar, als de hond echt aanviel dan was je kat of heel erg gehavend, of hij was er niet meer geweest.
zet het bakje van de katten op de wasmachine, in de bijkeuken oid, of geef de hond op de logeerkamer eten, zonder de katten, de hond hoeft niet altijd te kunnen eten, het is veel beter om dit 2 keer per dag te doen..