Onze konijnen zijn gepakt door een marter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Onze konijnen zijn gepakt door een marter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:38

wat een verdrietig bericht! kan me voorstellen dat de tranen hoog zitten.
neem jezelf vooral niets kwalijk, je hebt je nijnen een heerlijk (buiten)leven gegeven

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:48

shadowflower schreef:
Wie is er dan ook zo ACHTERLIJK om snachts dieren zo vrij rond te laten lopen dat katten en andere roofdieren er zo bij kunnen. Waar is je verstand ?!?!?!

Het is ten eerste ACHTERLIJK om zo te reageren als je blijkbaar niks weet van marters noch konijnen. Dan zou je namelijk weten dat marters zich letterlijk overal doorheen knagen en dat je hok een vierkante doos uit hout zou moeten zijn wil je konijnen beschermen hier tegen. En ja wat gebeurd er als die marter eenmaal binnen is? Dan kan dat konijn nergens meer heen! Dan is het beter dat ze vrij kunnen rondrennen dan hebben ze ten minste nog een kleine kans te overleven.

Ik vind een konijn dat vrij heeft mogen rondlopen en uiteindelijk 'vermoord' is nog altijd beter dan die beestjes die zo sneu in een hokje van 1 bij 2 zitten. Nu ga ik die mensen waarschijnlijk over heen krijgen, maar jammer dan want dat vind ik idd zielig. Onze konijnen lopen ook lekker los in onze tuin, die overigens konijn proef is gemaakt, en we hebben 5 katten thuis die er al voor de konijnen waren, nou die hebben er genoeg respect voor, angst zelfs. Onze jack heeft 1 eer een poging gedaan, maar nooit meer.

OT: heel erg vervelend wat er is gebeurd! Zoiets kan helaas altijd en opeens gebeuren. Veel sterkte met het gemis. Mischien een troost om te weten dat je konijnen wel een heerlijk leven hebben gehad!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:54

1x2 is nog een flink hok lara! dat halen veel hokken helaas bij lange na niet.
mijn konijnen lopen ook 's avonds los in de tuin en als ik op de dag thuis ben ook. dit houdt echter niet in dat ik ze in de gaten hou de hele tijd, dus er kan altijd het eea gebeuren.
katten komen niet in de buurt, die kijken wel uit Clown

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:58

benangelique schreef:
1x2 is nog een flink hok lara! dat halen veel hokken helaas bij lange na niet.
mijn konijnen lopen ook 's avonds los in de tuin en als ik op de dag thuis ben ook. dit houdt echter niet in dat ik ze in de gaten hou de hele tijd, dus er kan altijd het eea gebeuren.
katten komen niet in de buurt, die kijken wel uit Clown

Katten zijn idd vaak bang voor konijnen!
Ik pakte trouwens maar wat maten. Tong uitsteken Naja wat is de standaard maat 1 x 0,5? Wij hebben destijds ook een 2 verdieping hok gemaakt, 1,5 meter lang, 2 gedeelten en een trapje naar onder met een gaas, maar we hebben dat dus nog steeds in de tuin staan maar open, ze slapen en 'nesten' namelijk wel in het nachthok, en het voorhok waar het voer en water staat wordt ook gretig volgepoept, terwijl we nog nooit keutels in de tuin hebben gevonden. Clown