nieuwe ratten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_Spirit

Re: nieuwe ratten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:16

Dat is de XL, de afmetingen zijn 80 x 75 x 85 cm Lachen die kooi heb ik ook, hele leuke & gemakkelijke kooi.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-H68QDFGQ.jpg
Mijn kooi een paar maanden geleden, ondertussen ziet 'ie der helemaal anders uit en staan er wieltjes onder Lachen .

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 20:20

dat valt nog wel mee eigenlijk....waar heb je hem vandaan?

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:27

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 20:31

die had die kerel in onde dierenwinkel ook geloof ik...moet ik alleen nog ff 2,5 week wachten...dan heb ik dat geld (en ik hoop ook mijn ouders overstag)

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:34

Whahah jou broertje ken ik :p
Wat een leuke ratjes

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 20:39

ken je die? weet je het zeker? Clown

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:41

Jammer genoeg.....
wel:P
Woon hier in het dorp ik zat ook op De Lappedeken

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:45

EmptyWords schreef:
we hebben de ratten echt niet in het wilde weg gekocht...we hebben eerst weken boekjes gelezen en internet afgeplozen.
De dierenwinkel heeft deze ratten van een erkende rattery (géén idee welke, hij heeft het wel gezegd)

Nu komt de vraag...maar als je boekjes leest, dan weet je toch dat het hok groter moet zijn? volgens de boekjes heeft ons hok de minimale maten. Ik wil best een groter hok, en die koop ik ook gerust, maar ik wil wel de lieve vrede hier in huis houden, dus dat moet even voorbereid worden (mag helemaal niets meer kopen volgens mijn ouders...)

http://i57.photobucket.com/albums/g214/ ... G_2864.jpg
dit vind ik een leuke kooi en oogt niet zo groot, enig idee welke maten dat zijn?

en o ja...het zijn echt 2 meisjes Lachen

over het hok ben ik hier thuis nog niet uitgepraat hoor!

Lieverd, geen enkele goede rattery doet zijn dieren weg naar een dierenwinkel. Dara krijg je een stamboom mee, contract en halfjaarlijke of jaarlijkse updates. Die willen weten hoe het met het ratje gaat, of er ziektes zijn etc. Zodat ze de lijn meteen kunnen stoppen als dat nodig is ( bijv kanker). Bij het niet goed zorgen voor de dieren ( bijv onthouden van medische zorg en noodzakelijke zorg zoals goed voer en geen zaagsel etc ) halen die de ratten terug, zoals in het contract staat. etc.

De kooi die jij mooi vind is groot, die heb ik ook. Daar wonen mijn 5 mannen in.
Een ferplast jenny of Gabber jolly super voldoet ook.

Tevens is deze kooi, de furet XL, veeeel duurder in de dierenwinkel. Die kan je dus beter bestellen bij de rattenwinkel/caspers dierenspeciaalzaak. Zie de kooi soms zomaar voor 180 in de winkel.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 20:59

bij ons is de kooi in de dierenwinkel net zo duur als bij Caspers, of nou ja...1 euro duurder (als ik de verzendkosten niet meetel). nou ja, ik ga iig kijken voor een kooi, maar dat word niet eerder dan over 2,5 week. edit: die gabber is ook mooi, wel kleiner dan de xl (logisch) maar makkelijekr te brengen bij mijn ouders....en plankjes en hangmatjes etc kunnen we zelf fabriceren (is goedkoper en makkelijker iedere keer te veranderen, want dan vind ik het niet zonde Clown)

De man noemde wel een naam (mochten we gerust opzoeken, en hij fokte met de ratten, maar met hetzelfde doel als rattery's, gezonde ratten met zo min mogelijk kans op gezwellen etc (wat natuurlijk niet te garanderen is)

Afbeelding
deze foto is cool Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:31

Leuke ratjes en ben blij dat je gaat kijken voor een andere kooi die groter is, dat moet je echt doen, want deze is echt veel en veel te klein, en die buizen worden ook echt te klein voor ze als ze volwassen zijn. In ieder geval succes met de nieuwe kooi, hopelijk heb je m snel!

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:43

en als je geen grotere kooi mag bouw dan je kleerkast om dat heb ik ook gedaan Clown
weliswaar met toestemming van m'n moeder, maar ze hadden dus een heus hok en zo hoort het ook Knipoog
veel plezier met deze leuke beestjes!

ter illustratie:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door AprilRain op 14-11-08 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 18:48

het scheelt, we krijgen een Jolly. De vriendin van mijn broer schijnt dus ook ratten te hebben (gehad). Nu is er 1tje over (al 3 jaar) en als die doodgaat ,mogen wij haar hok hebben, dus er komt een grotere aan!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:04

EmptyWords schreef:
het scheelt, we krijgen een Jolly. De vriendin van mijn broer schijnt dus ook ratten te hebben (gehad). Nu is er 1tje over (al 3 jaar) en als die doodgaat ,mogen wij haar hok hebben, dus er komt een grotere aan!

Dit zegt niets hoor.
Mijn rat is 5,5 geworden...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:59

jolly super?
Zitten ook weer verschillen in grote aan.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 12:12

Ylana schreef:
EmptyWords schreef:

Dit zegt niets hoor.
Mijn rat is 5,5 geworden...

maar bij deze rat zijn de ogen al aan het uitpuilen en ze zei zelf dat ie langezmer werd, en daarbij zit ie nu ook alleen...

ik heb het hok zelf neit gezien, hij is qua opp net zo groot als de XL maar iets lager geloof ik

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:23

Die zijn leuk Ja
Leuke kleurtjes