"Oude dieren" die weg moeten i.v.m. allergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxJacqyxx

Re: "Oude dieren" die weg moeten i.v.m. allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 11:31

Ik heb mijn eigen grote, dikke, rode kater ook opgehaald bij iemand waar het kind ook allergisch was. Ik heb hem dus een ritje naar het asiel bespaard. Hij was toen 7 jaar oud. Hij gaat nooit meer weg bij ons.

Ik vind het inderdaad erg sneu voor voor alle oude dieren die "gedumpt" worden omdat ze te veel gaan mankeren. Dat geld inderdaad ook voor oudere paarden zoals AaronYve al zei. Ze kunnen niet meer presteren, dus moeten ze maar weg. Mijn paardje wordt volgend jaar 20, en loopt lekker in een rusthuis met zijn maatje iedere dag op het land. Haha!

De poes heeft inmiddels een ander tehuis gevonden (Had toch een mailtje gestuurd om te kijken of ze met andere katten om kan gaan!) Bloos

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:21

Ik vind een paard wat weg moet omdat hij niet meer gereden kan worden wel erger dan een dier wat wegens allergie weggegeven wordt aan een goed tehuis. Ik zoek de waarheid van het verhaal altijd in de gevraagde prijs voor het dier. Willen mensen de hoofdprijs dan is het dier niet echt belangrijk voor ze, komen ze kijken waar het dier terecht komt dan heb ik er een beter gevoel bij. Mits ik het dier wel zelf op mag halen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:54

Ik vind dat als je echt allergisch of iets ben en het echt niet meer gaat, ook niet met medicijnen dat je dan best je kat of ander dier een tweede kans bij iemand anders kan geven, maar dan ook echt als je alles geprobeerd hebt om het dier te kunnen behouden en dat allemaal niet werkt.

Ik vind het ontzettend triest als mensen een allergie als smoes gebruiken, dan ben je een dier echt niet waard.

Ik heb op mezelf gewoond en toen ging me relatie uit en mijn huis raakte ik kwijt, ik heb 5 ratjes en ik moest weer bij mijn ouders gaan wonen, maar mijn moeder is echt zwaar allergisch voor ratten, dus die heb ik nou bij een vriendin ondergebracht, kan het niet over me hart verkrijgen om die beestjes echt weg te doen. En dit vind ik al erg dat ik ze niet elke dag bij me kan hebben, maar er wordt goed voor gezorgd en ik kan zovaak langs als ik wil.
Uiteindelijk is er 8/10 keer wel een oplossing.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:57

Ik moet er niet aan denken om allergie als smoes te gebruiken,wat vinden de kinderen daar dan van? Ik doe zo ie zo nooit zo maar een dier weg,maar je hoort het inderdaad steeds vaker.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:58

Wij hebben een week geleden ook weer 2 caafs opgehaalt bij mensen die er allergisch voor waren (de man des huizes) meisje was compleet verdrietig enzo. Gelukkig hebben ze het bij ons goed. Die mensen een goed gevoel en ik ook aangezien ik ze nog een mooie 2 tot 4 jaar kan bezorgen.