Hond buiten houden zielig ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: Hond buiten houden zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:47

Dat kan ook maar of je vader en blij mee is?
Als ik hoor dat hij in de bijkeuken kan vind ik al vele malen beter dan in een hok buiten.
Geef hem genoeg aandacht, voor de hond maakt het niks uit als hij 's nachts in de bijkeuken slaapt als hij maar genoeg aandacht heeft over de dag. Andere honden slapen 's nachts in een bench dat vind ik dan ''erger'' dan in de bijkeuken.
En als je hem aanleert om 's avonds een tijdje in de mand naast je te liggen dan heeft hij 's avonds voor het slapen gaan nog wat lekkere gezins-aandacht want hij hoort er wel bij.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:50

Mijn honden gaan straks ook naar buiten......... als mijn kennel klaar is en de tuin echt hermetisch afgesloten is.........

als ik niet thuis ben moeten ze echt naar buiten, en als ik naar bed ga ook......

In de tijd dat ik thuis ben mogen ze van mij lekker bij ons zijn, als ze dat willen.......

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:55

Ik denk dat de meeste mensen die een buiten hond hebben, een boerenbedrijf hebben.
Dus de hond heeft wel de hele dag iemand om hem heen.

Volgens mij zien sommige mensen het alsof de hond dan nooit aandacht krijgt ofzo.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:10

L4A schreef:
Ik vind sommige voorgaande reacties nogal vreemd. Als je hond buiten loopt, bewijst dat ook meteen dat hij nooit aandacht krijgt omdat jijzelf altijd binnen bent? Onze Dalmatiër teefje loopt 24/7 buiten. Binnen vind ze niks, behalve de aandacht dan (maar die krijgt ze als ze buiten loopt natuurlijk ook). 's Nachts kan ze in de stal liggen waar ze wil, in haar mand, hooi, kuil, stro, haar eigen keus. Maar aandacht komt ze beslist niet te kort. Ik vind ook niet dat als je hond buiten loopt, je er meteen een maatje bij moet nemen. Onze hond wordt vaak wat vijandig als er een andere hond op visite komt. Ik vind dus dat jou hondje best buiten kan blijven hoor. Zou niet weten waarom een hond niet lekker buiten kan lopen, als hij/zij zelf al aan geeft dat hij/zij het graag wil.

Ik zei niet dat hij geen aandacht kreeg, maar dat dit wel iets is wat je jezelf dan als eigenaar moet afvragen.
Heb je hem alleen als "waakhond" dus een hond op je erf waar je verder niets mee doet, of geef je hem ook voldoende aandacht ook al komt je hond niet binnen? Wanneer je antwoord op die laatste vraag nee is, en je hond krijgt dus alleen een vlotte aai over de bol bij thuiskomst of weggaan dan vind ik het wel sneu en zou ik er zelf dus eentje bijnemen zodat ze lekker samen kunnen spelen enz.
Hoeveel aandacht krijgt jouw hond dan buiten?

Dat jouw hond vijandig wordt met andere honden op je erf is logisch, omdat dit een vreemde hond is en het zijn erf is dus dat wil hij beschermen. Dat heeft niet met binnen of buitenhond te maken, dat zou een binnenhond waarschijnlijk ook doen wanneer er iemand met een hond binnenkomt. Je zult zien dat normaliter je hond hier wel aan went als er bijvoorbeeld regelmatig iemand op visite komt met dezelfde hond, net zoals je hond er aan zal wennen als er een tweede hond bijkomt.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:12

_janet_ schreef:
Ik denk dat de meeste mensen die een buiten hond hebben, een boerenbedrijf hebben.
Dus de hond heeft wel de hele dag iemand om hem heen.

Volgens mij zien sommige mensen het alsof de hond dan nooit aandacht krijgt ofzo.

Vaak is dit inderdaad het geval en gaat het om boerderijhonden (hoewel je dan meteen ook de ruimte hebt voor een tweede hond, dus waarom dan alleen?). Maar bij mensen die niet het bedrijf aan huis hebben en wel een hond buiten hebben is dat dus niet het geval. Als je dan thuiskomt van je werk, krijgt hij even aandacht en vervolgens verdwijnt de baas in huis om te koken, wat opruimen en daarna voor de tv hangen enz, logisch na een lange dag werken opzich maar de hond dan?
Net zo min als een binnenhond aandacht krijgt wanneer je uit huis werkt, en dat is imo ook verkeerd.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:13

onze honden zitten ook buiten,
hebben halve tuin voor hun,hebben een hok waar ze in kunnen,en overdag als ik thuis ben zitten ze gewoon binnen,
wij hebben een mechelse herder,en een bordercolly,
hebben een super dikke vacht,en voelen zich lekker buiten,binnen slopen ze me alles,buiten kunnen ze lekker ravotten.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:07

Wij hebben wel eens twee honden gehad buiten, alleen dat is vaker mis gegaan. Ze gingen dan samen achter de schapen aan.
Toen heeft mijn vader de keus gemaakt om geen twee honden meer te nemen, maar 1. Daar hebben wij nooit last mee gahd.

Ik was toen zelf nog erg klein, dus het fijne weet ik er ook niet van. Ik woon nog thuis, mijn ouders willen maar 1 hond.

Veel boerderij krijgen meer aandacht dan de sommige huis honden. Gaan altijd met de baas aan het werk, mee het land op, hele dag iemand om hun heen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:11

Vind het er altijd wel sneu uit zien, maar als ie goed verzorgd word en hij een droge plek heeft buiten wat is er dan mis mee? Als ie verder netjes geënt word en naar de DA als ie ziek is of iets mankeert Knipoog

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:22

KiWiKo schreef:
Mijn honden gaan straks ook naar buiten......... als mijn kennel klaar is en de tuin echt hermetisch afgesloten is.........

als ik niet thuis ben moeten ze echt naar buiten, en als ik naar bed ga ook......

In de tijd dat ik thuis ben mogen ze van mij lekker bij ons zijn, als ze dat willen.......

daar ben ik het helemaal mee eens
zodra onze ren klaar is gaat onze ook naar buiten de tuin in
sávonds mag ze dan echter wel nog naar binnen deze winter dan
en vanaf volgende zomer toch proberen om der 24/7 buiten te houden
ik heb liever dat mijn hond 24/7 beweging heeft enkan lopen dan dat ik hem binnen
laat zitten en ik om 5 min de deur moet open maken omdat ze er weer uit wil.

nu zit ze overigens overdag ook buiten aan een lange lijn

als de hond er zelf voor kiest om buiten te zijn wie ben jij dan
om het dier binnen te houden.

het is en blijven dieren en geen kinderen Bloos

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 15:27

Onze hond krijgt veel aandacht Knipoog
We gaan er veel mee wandelen,ik en mijn ouders zijn veel buiten,
we hebben een zeer grote tuin en daar is altijd wel werk,ondertussen dat ze werken in de tuin rijdt de hond mee in de kruiwagen enzo. Maar,'t is steeds anders dan en binnenhond,
ik heb het voorgelegd om hem 's avonds binnen te nemen,en dat hij dan wel rustig naast ons in de mand moet blijven liggen,en ondertussen kan ik hem wel vertroetelen,maar mijn vader wou geen dieren in de living ed.. terwijl onze kat (die ook buiten zit) de hele dag bijna binnen ligt te slapen.

groetjes

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:57

Ik vind een hond buiten houden niet zo zielig, ligt eraan wat voor soort hond.
Mijn ouders willen de hond altijd binnen houden, maar ik zeg dan dat hij beter naar buiten kan, omdat ik dat wel wat vies vind met al die haren en zo.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:07

ik vind het best kunnen hoor, als je nou een klein tuintje hebt zou ik hem overdag wel binnenlaten, maar bij jullie is er de hele dag genoeg te beleven begrijp ik, dan lijkt het me geen probleem. En qua kou al helemaal niet als die het gewend is. Onze hond slaapt ook buiten in zijn kennel met aangesloten binnenhok. Wij hebben gewoon zo'n kennel in de tuin met spijlen en deze hebben wij zelf half dichtgemaakt met doorzichtige platen, tegen de kou en regen. Verder hebben we in de kennel zelf nog een vlonder met een buitenkussen erop. Overdag is de hond gewoon binnen. Nee ik zie geen probleem. En als er de hele dag genoeg te doen is buiten lijkt een maatje me niet echt nodig. Maar leuker zou het misschien wel voor hem zijn Lachen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:23

BraveSpots schreef:
Ik vind het persoonlijk not-done. Neem dan geen hond als je hem/haar niet om je heen wilt hebben.

Dit soort reacties zijn hier al een paar keer gepasseerd, maar ik snap ze absoluut niet. Het is toch aan de persoon zelf om te bepalen waarom je een hond wilt... Wij hebben bijvoorbeeld onze honden niet genomen omdat we ze constant rond ons willen hebben, eens een half uurtje per dag is wat geflets en geknuffel oke, maar verder heb ik geen behoefte om constant een hond rond me heen te hebben. Onze twee honden zitten dan ook de hele dag buiten ('s avonds slapen ze in de garage, één van de twee komt 's avonds een uurtje binnen). Wilt dat daarom per sé zeggen dat onze honden ongelukkig zijn... Omdat ze niet de hele dag naast mijn voeten mogen(/moeten) liggen?

Laat mij dan eventjes stellen dat onze honden zich geen beter leven zouden kunnen voorstellen. Een tuin van 15are tot hun beschikking, 's morgens, 's middags en 's avonds gaan ze mee de wei in naar het paard (waar ze gezellig samen in de modder gaan spelen, je kan je voorstellen hoe ze er dan uitzien), ze hebben bijna dagelijks een serieuze wandeling, er wordt twee/drie keer in de week mee getraind, als iemand eventjes ergens heen moet (familie, bakker, plaatselijke winkel,..) gaat er altijd één van beide mee,...

Een hond is en blijft een hond, geen mens. Een hond is niet gemaakt om hele dagen binnen te zitten, waarom gaan mensen er dan vanuit dat een hond ongelukkig wordt als ze buiten moeten zitten? Tuurlijk zullen er honden zijn die écht aangeven niet graag buiten te zitten, daar moet je dan ook eventjes rekening mee houden, maar zolang de hond er zelf geen probleem van maakt? Komaan zeg..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:36

tantjeuh schreef:
BraveSpots schreef:
Ik vind het persoonlijk not-done. Neem dan geen hond als je hem/haar niet om je heen wilt hebben.

Dit soort reacties zijn hier al een paar keer gepasseerd, maar ik snap ze absoluut niet. Het is toch aan de persoon zelf om te bepalen waarom je een hond wilt... Wij hebben bijvoorbeeld onze honden niet genomen omdat we ze constant rond ons willen hebben, eens een half uurtje per dag is wat geflets en geknuffel oke, maar verder heb ik geen behoefte om constant een hond rond me heen te hebben. Onze twee honden zitten dan ook de hele dag buiten ('s avonds slapen ze in de garage, één van de twee komt 's avonds een uurtje binnen). Wilt dat daarom per sé zeggen dat onze honden ongelukkig zijn... Omdat ze niet de hele dag naast mijn voeten mogen(/moeten) liggen?

Laat mij dan eventjes stellen dat onze honden zich geen beter leven zouden kunnen voorstellen. Een tuin van 15are tot hun beschikking, 's morgens, 's middags en 's avonds gaan ze mee de wei in naar het paard (waar ze gezellig samen in de modder gaan spelen, je kan je voorstellen hoe ze er dan uitzien), ze hebben bijna dagelijks een serieuze wandeling, er wordt twee/drie keer in de week mee getraind, als iemand eventjes ergens heen moet (familie, bakker, plaatselijke winkel,..) gaat er altijd één van beide mee,...

Een hond is en blijft een hond, geen mens. Een hond is niet gemaakt om hele dagen binnen te zitten, waarom gaan mensen er dan vanuit dat een hond ongelukkig wordt als ze buiten moeten zitten? Tuurlijk zullen er honden zijn die écht aangeven niet graag buiten te zitten, daar moet je dan ook eventjes rekening mee houden, maar zolang de hond er zelf geen probleem van maakt? Komaan zeg..

Ik vind het gewoon een slecht uitgangspunt, een hond haalt ook veel uit het feit dat je gewoon bij hem bent.
Wat overigens niet betekent (zoals jij insinueerd?) dat ik mijn hond als een mens beschouw. Ik heb gewoon voor haar gekozen en dat betekent niet dat ik haar dan maar gewoon buitensluit uit mijn leven en dat ze zichzelf maar wat moet vermaken buiten. Ik zorg overigens wel dat ze niet de hele dag binnen zit hoor.

Ieder z'n eigen gedacht maar ik vind baasjes die honden buiten sluiten meestal slechte (en vooral harde) hondenbazen ja. (En nu zal iedereen over me heenvallen maargoed...).

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:43

Waarom zou een hond niet buiten kunnen in sommige gevallen? Ik vind het helemaal aan de situatie liggen. Een hond is van nature toch een buitendier...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:45

Niet perse mee eens, met de stelling buiten houden is slecht,

ik heb al vaak binnen honden gezien, die zot werden van nervositeit omdat ze gewoon niets te doen hadden, waarmee er ook niets werd gedaan, hebben deze honden het dan beter? Valt dus allemaal te bezien per situatie. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:46

Een hond is een roedeldier, zijn baasjes ziet hij als zijn roedel(-leider als het goed is). Alleen buiten lijkt mij dan niet ideaal, ook al wennen ze er aan, ik kan me niet voorstellen dat zo'n dier gelukkig is. (omgekeerd: een paard dat 24 uur alleen op stal staat komt ook niet aan zijn behoeftes als kuddedier).

Ik heb een hond omdat ik het gezellig vindt en ze is veel bij me, overdag als ik werk, mee paardrijden of wandelen. Als ik op de bank zit, ligt de hond voor de kachel of in haar mand in de kamer. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar s'nachts niet in huis zou hebben, ze is bij ons een lid van het gezin.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:48

Ik zie het probleem niet, als jullie er verder veel mee doen, kan ze best buiten. Maar je zou idd kunnen nadenken over een maatje erbij.
Bij een kennis van mij, waar ik heel vaak kom, lopen er 5 honden buiten. Die willen niet eens naar binnen, soms staan ze wel te kijken bij ze voor de deur, vaak staat de deur ook gewoon open, maar ze gaan gewoon niet naar binnen.
Die honden willen ook echt in de regen en sneeuw gewoon lekker buiten blijven. 's Nachts gaan ze dan in de paardenstal slapen. Er staan manden, maar meestal liggen ze lekker in het stro, is volgens mij heerlijk warm.
Die honden zijn ook nooit ziek, ze hebben een lekkere dikke vacht en vermaken zich prima.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:49

Onze honden zitten ook 24/7 buiten, ze hebben een hok waar ze droog en warm kunnen liggen en ze krijgen voldoende aandacht. We hebben ze dan ook als waakhond, niet als gezinshond.

Bovendien vind ik een hond binnen niet echt fris eerlijk gezegd. Een aantal jaar terug hadden we wel een "gezinshond", maar er zaten altijd overal haren en er hangt toch altijd een aparte geur in huis als er een hond binnen is.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:50

Een hond is idd een roedeldier, en ja de eigenaar is de baas, maar hoe weet jij zo zeker dat hij een mens ook echt als een soortgenoot/deel van de roedel ziet...

En je zegt dat je haar als een deel van het gezin ziet, maar dat is toch ook niet naar nature, als je het zo gaat bekijken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:52

Ik denk dat mijn hond in haar ogen deel uitmaakt van onze roedel ja.

xxappiexx schreef:
Bovendien vind ik een hond binnen niet echt fris eerlijk gezegd. Een aantal jaar terug hadden we wel een "gezinshond", maar er zaten altijd overal haren en er hangt toch altijd een aparte geur in huis als er een hond binnen is.

Als je de hond fatsoenlijk eten geeft ipv het allergoedkoopste wat je vinden kan en af en toe eens wast of borstelt, hoeft dat helemaal niet.
Ik heb een kortharige hond dus dat scheelt weer maar ik ken meer dan genoeg mensen met een hond waar het echt niet stinkt in huis. Dan moet je verder wel heel smerig wezen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:00

[***] schreef:
Ik denk dat mijn hond in haar ogen deel uitmaakt van onze roedel ja.

xxappiexx schreef:

Als je de hond fatsoenlijk eten geeft ipv het allergoedkoopste wat je vinden kan en af en toe eens wast of borstelt, hoeft dat helemaal niet.
Ik heb een kortharige hond dus dat scheelt weer maar ik ken meer dan genoeg mensen met een hond waar het echt niet stinkt in huis. Dan moet je verder wel heel smerig wezen.

En bedankt Sigaar
Jij trekt snel conclusies zeg!

Het was een langharige Berner Sennen, die kreeg goed voer e.d. want ze had HD. Dus dat wil allemaal niks zeggen. Dieren in huis ruik je gewoon, ik iig. Behalve dan een vis ofzo Knipoog
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 03-11-08 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:02

Mijn tante heeft altijd van de helee grote honden.. Die vaak wel 1 meter hoog zijn. Bloos!
Ben de naam alleen even vergeten.. Boos!
Maar die honden leven ook alleen maar in de tuin en schuur waar het hondenhok staat.. Terwijl ze een groot genoeg huis hebben om daar zo'n joekel van een hond te plaatsen.

Tsja, dit dier is het gewend.. maar ik zou het liever niet hebben met mijn hond. Dat hij/zij lekker buiten rafot prima, maar niet dag en nacht denk ik.. Bloos

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:05

Wat ik mij dan afvraag he, honden die buiten gehouden worden (en dan heb ik het niet over erfhonden, maar situaties als deze) laten jullie de honden dan ook uit of doen ze hun behoefte gewoon in de tuin?

Zoals ik eerder zei, ik vind een cocker geen buitenhond, net als vele andere soorten honden. Tuurlijk kun je elk ras aanleren buiten te wonen, net als dat je elk paard kunt aanleren dag en nacht op de weide te staan zonder deken..maar of het de dieren happy maakt?
Ik denk dat wanneer een hond geen speelmaatje heeft, de mens nodig heeft om dat te vervangen (denk maar aan als je met een pup met zo'n klos speelt, die leert waar de grenzen liggen etcetc)..
Een vriendin van mij heeft een een labrador. Als pup zijnde binnen, daarna naar buiten, Leeft nu overdag buiten en mag gelukkig naar binnen a;s hij dat wil en snachts is hij sowiezo binnen, in de hal slaapt hij. Het is geen erfhond, hij is eenzaam en knapt heel erg op als er een andere hond komt of als de mens met hem speelt, verders verveeld hij zich te pletter...terwijl er genoeg te doen is hoor daar.. vind de mens...

Ik blijf erbij, dat het een hond altijd aan te leren is, maar of deze er gelukkiger op wordt vraag ik me af.
Honden zijn erg slim, bestaanniet voor niets allerlei behedigheidscursussen en weet ik veel wat allemaal..honden willen over het algemeen vaak bezig zijn, in wat voor vorm dan ook, maar aandacht hebben ze nodig.

Mijn honden zijn idd een deel van het gezin. Worden paar maal per dag uitgelaten, mogen losrennen, wordt mee gespeeld en geknuffeld, maar slapen keurig op hun mand snachts en wonen binnen..en ja, heb de mazzel dat het kleine hondjes zijn, want kunnen door het luik naar buiten om daar met hun bal te spelen als zij dat zouden willen en wij weg zijn bv..

En mensen die 'vies' zijn van hun hond, die moeten gewoon niet aan een hond beginnen..kun je beter een gouidvis nemen..hoewel, als je die bak ook niet schoonhoud gaat het ook stinken op den duur Tong uitsteken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:06

wij hebben 7 honden,waarvan er 2 buiten leven,en die halen we nog weleens naar binnen,maar die zitten na een uurtje voor de buitendeur dat ze naar buiten willen,die hebben daar zo hun eigen leventje gecreeerd...

is toch prima,als zij zich zo fijn voelen? (nou vraag ik me af,ben ik nu een harde hondeneigenaar of niet Haha! 5 binnen, 2 buiten.... Sigaar )