Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

L4A schreef:Ik vind sommige voorgaande reacties nogal vreemd. Als je hond buiten loopt, bewijst dat ook meteen dat hij nooit aandacht krijgt omdat jijzelf altijd binnen bent? Onze Dalmatiër teefje loopt 24/7 buiten. Binnen vind ze niks, behalve de aandacht dan (maar die krijgt ze als ze buiten loopt natuurlijk ook). 's Nachts kan ze in de stal liggen waar ze wil, in haar mand, hooi, kuil, stro, haar eigen keus. Maar aandacht komt ze beslist niet te kort. Ik vind ook niet dat als je hond buiten loopt, je er meteen een maatje bij moet nemen. Onze hond wordt vaak wat vijandig als er een andere hond op visite komt. Ik vind dus dat jou hondje best buiten kan blijven hoor. Zou niet weten waarom een hond niet lekker buiten kan lopen, als hij/zij zelf al aan geeft dat hij/zij het graag wil.
_janet_ schreef:Ik denk dat de meeste mensen die een buiten hond hebben, een boerenbedrijf hebben.
Dus de hond heeft wel de hele dag iemand om hem heen.
Volgens mij zien sommige mensen het alsof de hond dan nooit aandacht krijgt ofzo.

KiWiKo schreef:Mijn honden gaan straks ook naar buiten......... als mijn kennel klaar is en de tuin echt hermetisch afgesloten is.........
als ik niet thuis ben moeten ze echt naar buiten, en als ik naar bed ga ook......
In de tijd dat ik thuis ben mogen ze van mij lekker bij ons zijn, als ze dat willen.......

BraveSpots schreef:Ik vind het persoonlijk not-done. Neem dan geen hond als je hem/haar niet om je heen wilt hebben.
tantjeuh schreef:BraveSpots schreef:Ik vind het persoonlijk not-done. Neem dan geen hond als je hem/haar niet om je heen wilt hebben.
Dit soort reacties zijn hier al een paar keer gepasseerd, maar ik snap ze absoluut niet. Het is toch aan de persoon zelf om te bepalen waarom je een hond wilt... Wij hebben bijvoorbeeld onze honden niet genomen omdat we ze constant rond ons willen hebben, eens een half uurtje per dag is wat geflets en geknuffel oke, maar verder heb ik geen behoefte om constant een hond rond me heen te hebben. Onze twee honden zitten dan ook de hele dag buiten ('s avonds slapen ze in de garage, één van de twee komt 's avonds een uurtje binnen). Wilt dat daarom per sé zeggen dat onze honden ongelukkig zijn... Omdat ze niet de hele dag naast mijn voeten mogen(/moeten) liggen?
Laat mij dan eventjes stellen dat onze honden zich geen beter leven zouden kunnen voorstellen. Een tuin van 15are tot hun beschikking, 's morgens, 's middags en 's avonds gaan ze mee de wei in naar het paard (waar ze gezellig samen in de modder gaan spelen, je kan je voorstellen hoe ze er dan uitzien), ze hebben bijna dagelijks een serieuze wandeling, er wordt twee/drie keer in de week mee getraind, als iemand eventjes ergens heen moet (familie, bakker, plaatselijke winkel,..) gaat er altijd één van beide mee,...
Een hond is en blijft een hond, geen mens. Een hond is niet gemaakt om hele dagen binnen te zitten, waarom gaan mensen er dan vanuit dat een hond ongelukkig wordt als ze buiten moeten zitten? Tuurlijk zullen er honden zijn die écht aangeven niet graag buiten te zitten, daar moet je dan ook eventjes rekening mee houden, maar zolang de hond er zelf geen probleem van maakt? Komaan zeg..
xxappiexx schreef:Bovendien vind ik een hond binnen niet echt fris eerlijk gezegd. Een aantal jaar terug hadden we wel een "gezinshond", maar er zaten altijd overal haren en er hangt toch altijd een aparte geur in huis als er een hond binnen is.
[***] schreef:Ik denk dat mijn hond in haar ogen deel uitmaakt van onze roedel ja.xxappiexx schreef:Bovendien vind ik een hond binnen niet echt fris eerlijk gezegd. Een aantal jaar terug hadden we wel een "gezinshond", maar er zaten altijd overal haren en er hangt toch altijd een aparte geur in huis als er een hond binnen is.
Als je de hond fatsoenlijk eten geeft ipv het allergoedkoopste wat je vinden kan en af en toe eens wast of borstelt, hoeft dat helemaal niet.
Ik heb een kortharige hond dus dat scheelt weer maar ik ken meer dan genoeg mensen met een hond waar het echt niet stinkt in huis. Dan moet je verder wel heel smerig wezen.

5 binnen, 2 buiten....
)