Tips gevraagd Hond en katten gaan niet samen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

Re: Tips gevraagd Hond en katten gaan niet samen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:54

Ik vind het compleet de goede beslissing. Want je hond en je katten gescheiden houden is ook niet te doen...

Je katten hoeven je maar 1x te ontglippen en misschien doodgedrukt..
Ik wens je heel veel sterkte in het proces dat je nu in gaat om te kijken of je een goed baasje voor ze kan vinden !!
wijs besluit vind ik het !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:07

Ik vidn het jammer dat je het geen kans wil geven, heb ej ooit gehoort van het hezegde dat alles went?
Ik zelf heb me hier de afgelopen maanden ook erg in verdiept, heb zelf 2 bejaarde katten die nog nooit een ander dier in hun huis hadden gehad, laat staan een hond.
Heel veel info ingezameld en de gok gewaagd, met alle vertrowuen ben ik het tegemoed gegaan.
Natuurlijk zullen ze niet direct de grootste maatjes worden, maar het gaat wel steeds beter.
De katten zijn de oudtsten dus de baas, ik bepaal wat de hond doet en hoever hij mag gaan, en dat is best ver.

En dat de hond te sterk is voor een cursus vidn ik persoonlijk echt een enorme smoes om dr onderuit te komen, dan lijkt het net of je besluit al vast stond ik dacht toch dat er genoeg goede adviezen in je topic staan.
Júist als die hond te sterk is en te speels is een cursus op zijn plaats, hoe wil je dat zien als er in de toekomst een kindje zou komen? Dan verplaats je de situatie alleen maar.
En je kunt ook altijd een privé concult aanvragen, komen ze thuis bij je.

Wie niet waagt wie niet wint.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:15

Chiqa schreef:
Ik vidn het jammer dat je het geen kans wil geven, heb ej ooit gehoort van het hezegde dat alles went?
Ik zelf heb me hier de afgelopen maanden ook erg in verdiept, heb zelf 2 bejaarde katten die nog nooit een ander dier in hun huis hadden gehad, laat staan een hond.
Heel veel info ingezameld en de gok gewaagd, met alle vertrowuen ben ik het tegemoed gegaan.
Natuurlijk zullen ze niet direct de grootste maatjes worden, maar het gaat wel steeds beter.
De katten zijn de oudtsten dus de baas, ik bepaal wat de hond doet en hoever hij mag gaan, en dat is best ver.

En dat de hond te sterk is voor een cursus vidn ik persoonlijk echt een enorme smoes om dr onderuit te komen, dan lijkt het net of je besluit al vast stond ik dacht toch dat er genoeg goede adviezen in je topic staan.
Júist als die hond te sterk is en te speels is een cursus op zijn plaats, hoe wil je dat zien als er in de toekomst een kindje zou komen? Dan verplaats je de situatie alleen maar.
En je kunt ook altijd een privé concult aanvragen, komen ze thuis bij je.

Wie niet waagt wie niet wint.

Het grootste verschil is dat deze hond al volwassen is en die van van Chiqa is nog een pup en leer nu hoe hij om moet gaan met katten.

Als een hond dit nooit geleerd heeft komt zijn instinct naar boven en niks is sterker dan dat.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:19

Het is idd een moeilijke beslissing, maar heb het er ook nog een keer met je vriend over. Jij doet nu je dierbare katten weg terwijl hij zijn hond kan houden.

Jullie houden allebei van je dieren en gunne ze beide het beste. Maar het is niet de bedoeling dat jij compromie moet sluiten en hij niet. Daarnaast hoop ik dat je een goed te huis voor ze kan vinden, het liefste waar ze samen kunnen wonen.

Ps, voor de gene die reageerde op de teletak, het kan voor sommige honden een uit komst zijn. Ik weet dat een bd x ab moeilijk honden zijn met ene verleden. Maar doggen zijn honden die vaak veel schijn laten zien. En bij een mechelaar zou ik het nooit toe passen. veel te zenuwachtig en gevoelig.

Daarnaast bij een teletak leggen ze niet de link naar jou.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:25

Ik begrijp de reacties ook wel hoor...
Het is absoluut niks voor mij om m'n dieren weg te doen en ik heb er dan ook heel erg moeite mee.
De hond is niet te sterk voor een cursus Chiqa dat schrijf ik ook nergens toch?
De hond mag van mij prima op cursus maar eigenlijk is z'n enigste probleem dat ie sterk is met uitlaten en dat hij dus inderdaad katten wil pakken, dat beweegt en dat vindt hij superinteressant.
Aggressief is hij absoluut niet maar lomp en blij wel en ja hij snapt niet dat een kat niet wil spelen zoals hij speelt met andere honden.
Verder luistert hij prima en ook met kinderen gaat het super.
Die loopt hij niet omver etc.
Vandaar dat ik dus bang ben dat het niet uit hem te krijgen is, zeker omdat hij ouder is, en hij al jaren zo doet tegen katten.
De vorige eigenaar heeft het nog gezegd dat hij niet aggressief is naar katten maar wel met ze wil spelen en dan op een hardhandige manier.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn katten daaraan bloot te stellen.
Dan heb ik maar even een paar maanden verdriet dat ze weg moeten, maar heb ik wel de zekerheid dat ze het ergens anders wel goed hebben en geen stress hebben om de hond.
Ik denk dat het eerlijker is om een nieuw baasje te zoeken dan dat ik ze koste wat het kost wil houden met de wetendheid dat het fout kan gaan.
Maargoed ik snap de reacties ook wel.. dieren moet je houden voor het leven, een dier koop je voor het leven is allemaal waar.
Maar helaas moet je in dit leven ook wel is keuzes maken, die ook goed zijn voor mijzelf waar dan de katten.. helaas wel een beetje de dupe van worden..
Vindt het eerlijk echt vreselijk, verschrikkelijk dat ik ze weg moet doen, zal ze super erg missen en de gedachte alleen al maakt me verdrietig.
Maarja ik moet een keus maken..

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:40

Ik heb het zelfde als jij.

2 katten (waarvan 1 wat ouder)
en een 9 maanden oude labrador kruizing met iets jachthonds achtig. hij is bijna 30 kilo. alles is leuk, iedereen moet met hem spelen etc etc.

ook de katten zijn niet blij met hem. maar die vinden er wel een oplossing voor. zij zitten bijv nu vaker op de stoelen, waar hij niet bij kan. en komen op schoot zodat ze veilig zitten.

alleen met eten houd ik ze gescheiden.

wat mijn hond wel heeft geleerd is het woord 'nee'
en dat is heel handig, op het moment dat de kat door de kamer wandeld en hij er achteraan gaat, roep ik nee, en dan weet hij dat hij fout zit. en stopt ermee.
dat is wel nog een tip voor jou.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:09

Bedankt voor de tip!
De hond van me vriend luistert verder prima.. zit nu alweer te twijfelen dus..
Kan straks wel zeggen, neem de hond maar mee aan de riem en kijken of ie er aan kan wennen als we dat elke dag doen ofzo.. maargoed is dit gedrag uit een hond te krijgen en is dat dan 100% zeker.
Als je straks naar t werk bent en je honden en katten zijn samen thuis.
Ga ze niet eeuwig gescheiden houden mocht de hond vandaag ineens van gedrag veranderd zijn..
Pff lastig hoor.. ze liggen alledrie in de vensterbank te knorren..

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:25

als ik heel eerlijk ben, vind ik 3 jaar niet zo heel oud, en zeker niet te oud om nog wat bij te leren Lachen Daarnaast kan je natuurlijk proberen of het beter gaat als ze elkaar elke dag zien voordat je het besluit neemt om je katten weg te doen; in het ergste geval gaat het niet en heb je je katten een vervelende maand bezorgd, maar dan weet je wel zeker dat je er beter aan doet om ze weg te doen.
aan de andere kant denk ik ook dat als je katten niet zo dapper zijn en niet snel van zich af bijten dat je ze er geen plezier mee doet ze te houden. In deze situatie zou ik zeker ook niet hond en katten alleen thuis laten tot het de hond niet meer interesseert.

Het zijn jouw katten, jij kent de situatie en de hond/katten, dus jij bent de enige hier die een weloverwogen besluit kan nemen Lachen

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:34

aan de riem zijn honden heel anders.
die van mij is agressiever aan de riem en stouter.
belangrijk is het denk ik, dat je katten hoog kunnen (bureau, stoelen, kast) dan kunnen ze zich verstoppen zeg maar.
buiten moeten z ook de boom in klimmen als er een dier achter ze aan rent. Ik denk dat jij je drukker maakt dan nodig is, en ik denk ook dat door jou, wat angstige, uitstraling naar de hond oe, dat de hond daar zenuwachtig van wordt. ze voelen dit heel goed.
je moet eens proberen om alles te negeren, en ze dan samen laten. niets forceren.
geloof me katten kunnen zich super redden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:54

ellepel schreef:
ik denk echt dat jij je drukker maakt dan nodig is.

doe hem de riem om in het begin,dan kun je hem toch corrigeren?
kan hij meteen leren dat een bank er niet is om overheen te rennen Knipoog

riem om, deur open ,katten los.
hond netjes naast je laten zitten en als hij poging doet om omhoog naar de kat dan laat je hem zitten.
stem gebruiken, nee foei, poes is lief,daar mag je niet achteraan, zit goed zo braaaf!!

luisterd hij eigenlijk wel naar jullie?
krijg een heel klein beetje het idee dat dat niet zo is namelijk.

45 kilo is best te hanteren hoor,koop anders een halti,dat zijn helemaal ideale dingen.

op onze stalling loopt ook een kruising bordeaux dog en sinds kort hebben we 2 jonge poezen op stal.
die moesten al een paar keer flink hard wegrennen haha.
maar gelukkig luisterd de hond heel goed en als iedereen roept ehhh nee mag niet!!
dan weet de hond precies hoe laat het is en gaat ze kwispelend zitten Haha!

ohw enne...verkijk je niet op de kracht van 3 katten hoor Vork
menig hond ging voor die van mij aan de wandel

Sorry maar waar haal jij deze ideeën vandaan?
Een hond corrigeren als hij naar een kat wil. Nee dan worden katten pas leuk zeg, kan je er zeker van zijn dat hij straks echt een hekel heeft aan katten en dat hij ze echt op gaat vreten. Dus vooral corrigeren als je hond een kat ziet dan komt het vast goed.
Verder een HALTI!! Alsjeblieft zeg, ga daar nou helemaal niet aan beginnen. Als je snapt wat een halti precies doet, gooi je ze in de open haard. Die dingen zouden echt verboden moeten worden. Ik heb niet zoveel zin om het hele verhaal te gaan vertellen over de halti, want dan krijg je helemaal zo'n lang verhaal.

Denk je trouwens echt dat die hond nog snapt waar je het over hebt als je: nee, foei, poes is lief, mag niet, zit enz enz achter elkaar tegen dat beest zegt. Die is je al kwijt bij nee hoor. Tenzij je de 'nee' hebt aangeleerd, maar dat hebben maar weinig mensen. Maar als jouw hond zo'n hele riedel aan woorden begrijpt, petje af hoor, dan heb jij een van de zeldzame honden die mensentaal begrijpt.

Wat leuk dat die bordeaux dog zo goed luisterd. Als ik ineens van weet ik veel hoeveel mensen naar mijn kop geslingerd krijg: "EUHHHHH" tja dan stop ik ook wel om te kijken waarom iedereen tegen me staat te bleren.

Trouwens een heel groot fabeltje is dat een hond die kwispelt blij is. Dat is dus niet waar, een hond die kwispelt heeft iets van opwinding in zijn lijf. En aan de manier van kwispelen kan je zien wat er is. Kwispelt een hond met zijn hele lijf, dus dat ook zijn hele kont heen en weer gaat, dan is hij blij. Maar als je een hond hebt waarbij de staart ergens tussen zijn poten kwispelt is hij echt niet heel blij hoor, dan is hij onzeker en/of bang. Dus haal dat fabeltje maar erg snel uit je hoofd, want dat klopt dus niet.

Sorry voor mijn felle reactie, maar van dit soort tips kan ik echt heel kwaad worden. Het gaat namelijk helemaal nergens over.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:14

rockwitch schreef:
Sorry maar waar haal jij deze ideeën vandaan?
Een hond corrigeren als hij naar een kat wil. Nee dan worden katten pas leuk zeg, kan je er zeker van zijn dat hij straks echt een hekel heeft aan katten en dat hij ze echt op gaat vreten. Dus vooral corrigeren als je hond een kat ziet dan komt het vast goed.
Verder een HALTI!! Alsjeblieft zeg, ga daar nou helemaal niet aan beginnen. Als je snapt wat een halti precies doet, gooi je ze in de open haard. Die dingen zouden echt verboden moeten worden. Ik heb niet zoveel zin om het hele verhaal te gaan vertellen over de halti, want dan krijg je helemaal zo'n lang verhaal.

Denk je trouwens echt dat die hond nog snapt waar je het over hebt als je: nee, foei, poes is lief, mag niet, zit enz enz achter elkaar tegen dat beest zegt. Die is je al kwijt bij nee hoor. Tenzij je de 'nee' hebt aangeleerd, maar dat hebben maar weinig mensen. Maar als jouw hond zo'n hele riedel aan woorden begrijpt, petje af hoor, dan heb jij een van de zeldzame honden die mensentaal begrijpt.

Wat leuk dat die bordeaux dog zo goed luisterd. Als ik ineens van weet ik veel hoeveel mensen naar mijn kop geslingerd krijg: "EUHHHHH" tja dan stop ik ook wel om te kijken waarom iedereen tegen me staat te bleren.

Trouwens een heel groot fabeltje is dat een hond die kwispelt blij is. Dat is dus niet waar, een hond die kwispelt heeft iets van opwinding in zijn lijf. En aan de manier van kwispelen kan je zien wat er is. Kwispelt een hond met zijn hele lijf, dus dat ook zijn hele kont heen en weer gaat, dan is hij blij. Maar als je een hond hebt waarbij de staart ergens tussen zijn poten kwispelt is hij echt niet heel blij hoor, dan is hij onzeker en/of bang. Dus haal dat fabeltje maar erg snel uit je hoofd, want dat klopt dus niet.

Sorry voor mijn felle reactie, maar van dit soort tips kan ik echt heel kwaad worden. Het gaat namelijk helemaal nergens over.

je mag zo reageren hoor, maar heb nog nooit problemen gehad om honden en katten aan elkaar te laten wennen..zelfs een hond van 14 kon het nog leren

maar goed lezen is wel moeilijk voor je zeg!!

van de halti heb ik alleen dit gezegd:
Citaat:
koop anders een halti,dat zijn helemaal ideale dingen

dus geen conclusies daaruit gaan trekken dat ik daarmee grof geweld bedoel Knipoog

over het kwispelen:
Citaat:
dan weet de hond precies hoe laat het is en gaat ze kwispelend zitten

ik zie nergens iets staan over een staartje wat tussen de benen zit??
volgens mij kan de hond waar ik het over heb alleen maar met haar hele lijf kwispelen.. Haha!

dan deze:
Citaat:

lijkt me ook logisch dat je niet zo'n lange zin in 1x zegt he,waren ook voorbeeldjes van wat je eventueel kunt zeggen.

en het woord nee, is een heel makkelijk en duidelijk woord.
ik vind het juist raar als mensen hun dieren dat soort dingen niet leren?
nee,weg ,terug, wacht, zijn allemaal woorden die heel veel honden kunne n leren hoor.
wacht dacht je van hulphonden ?

wij hebben altijd honden gehad en die konden een hele reeks van commando's.
vind ik juist heel handig.

maar goed maakt niet uit,jordy heeft toch anders besloten.
zij kent de hond en de situatie wij kennen alleen het verhaaltje zoals zij het hier neertypt.
en als zij er geen goe dgevoel er bij heeft moet ze het gewoon niet doen.
die poezen vinden wel een ander plekje

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:21

Citaat:
De vorige eigenaar heeft het nog gezegd dat hij niet aggressief is naar katten maar wel met ze wil spelen en dan op een hardhandige manier.

Zeiden de vorige eigenaren van mijn hond ook; hond kan absoluut niet met katten...
Maar zoals ik al eerder zei; hond paar keer flink corrigeren en duidelijk maken dat katten geen speeltjes zijn en het was goed, ze liggen nu naast elkaar op de bank.

Mijn hond was trouwens ook 2,5 toen ze bij me kwam. Volwassen dus en was geen katten gewend, ging er buiten achteraan.
Het is echt wel te doen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:50

Jordy schreef:
Vindt het eerlijk echt vreselijk, verschrikkelijk dat ik ze weg moet doen, zal ze super erg missen en de gedachte alleen al maakt me verdrietig.

Je moet niets Lachen

Ik zou het ook gewoon gaan proberen en natuurlijk zal het in het begin niet one big happy family zijn, maar alles went. Mijn honden grijpen katten als ze ze buiten zien lopen, draaien volledig door en zijn totaal niet meer tot de orde te krijgen (hebben dan ineens een hele groentenwinkel in hun oren), maar op 'hun' eigen katten zijn ze stapelgek!

De hond blijven corrigeren, op een gegeven moment valt het kwartje wel, de hond moet ontzag zien te krijgen voor wat jij wilt en niet z'n eigen leven leiden, dan had hij maar geen hond moeten worden Knipoog

Over het weg doen van de katten zeg ik niets, puur omdat dat totaal tegen mijn gevoel indruist. Mijn zus had 2 katten en een hond, hond kon zich niet gedragen (sleepte katten aan hun nekvel door het huis en de katten pikten dat) en de katten moesten weg. Dit heeft voor enorme crisis in de familie gezorgd en ik ben uiteindelijk degene geweest die een nieuw huis heeft gezocht voor de katten.

Welke beslissing je ook neemt, neem hem met je hart en niet met je verstand.

Succes.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 10:40

Bedankt voor de reacties..
Gisteravond heb ik een heel fijn aanbod gekregen voor de katten.
Er is een stel dat ze alle drie wil hebben, ze kunnen daar ook naar buiten.
Gisteravond heb ik de halve nacht zitten janken.. wel niet..wel niet..
Nu ben ik er iets rustiger onder..
Ik durf het zelf persoonlijk gewoon niet aan met de hond.
Er worden hier supertips gegeven en daar ben ik iedereen erg dankbaar voor maar ik denk dat als ik kijk naar de hond en de katten dat het voor de katten beter is dat ze ergens anders lekker rustig kunnen rondlopen.
Mijn mening is ook gebaseerd op de laatste kat, die is mishandeld geweest.. ik wilde eigenlijk niet teveel informatie geven in het topic zelf omdat mensen dan misschien afhaken zonder dat ze het hele verhaal hebben gehoord.
Maar Tyler is pas net een beetje opgeknapt van alle traumas en dingen die hij heeft moeten verwerken.
Daarbij heeft hij soms moeite met springen, dat hij het net niet haalt omdat hij dan met z'n koppie ergens anders bezig is.
Hij is meerdere malen onderzocht door de dierenarts en hij heeft nergens last van maar hij is in z'n hoofd gewoon nog heel druk met van alles waardoor hij dan misspringt.
Wegrennen en springen voor de hond word voor Tyler dan ook alweer wat moeilijker.
Ik ben dus ook bang dat als ik het wel zou proberen dat ik Tyler dan weer helemaal terug bij af zet.
Hij is net gewend aan veel mensen, drukte, herrie etc.
Nouja sommige mensen zullen wel denken, verzin maar lekker een paar smoesjes.. maargoed er spelen gewoon een aantal dingen waarom ik het niet aandurf met de hond.
Ik hoop voor mijn katten dat het doorgaat met de mensen die ze nu willen hebben.
Dan blijven ze bij elkaar want dat was toch wel echt een verreiste.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:04

Ik snap het wel hoor, als je idd zo'n kat erbij hebt zitten met een verleden is het voor zo'n beest ook niet leuk als hij zich dan weer moet aanpassen met een hond in huis. En als dat teveel voor je kat is, dan kan je dat het beestje natuurlijk niet aandoen.
Ik vind het echt rot voor je, dat het zo moet, maar je kiest voor het welzijn van je katten, en je doet wat in jou ogen het beste is. Ga dus gewoon op je gevoel af.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:27

Nou voor de mensen die willen weten hoe het afgelopen is.
Mijn katten hebben een heel leuk nieuw huisje gevonden.
Mensen zijn vandaag wezen kijken en morgen ga ik ze zelf brengen zodat ik nog even kan zien waar ze terecht komen.
Zelfs Tyler vond ze leuk dus dat komt wel goed Lachen
Ben blij dat ik mensen voor ze gevonden heb waar ze gewoon met ze drieen blijven, waar ze net zo goed verzorgd worden als hier en waar ze straks lekker naar buiten kunnen en aandacht krijgen.
Wel moeilijk maar ben blij dat het goed afloopt op deze manier.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:50

Nou je hebt wel super mazzel Jordy dat je nu al een plekje hebt gevonden voor de katten. Hopelijk is het ook helemaal wat je er van verwacht.
En wanneer ga je samenwonen?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:56

Fijn dat je het op deze manier hebt kunnen regelen. Lachen Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in het begin maar stom en moeilijk te begrijpen vond Bloos dat je je katten weg wilde doen, maar nu denk ik echt dat je de juiste beslissing hebt genomen. Honden en katten aan elkaar laten wennen gaat meestal wel goed, maar toen ik erover na ging denken bedacht ik mij dat er verderop hier in de straat twee honden wonen waar ik mijn katten niet bij zou vertrouwen. En toen ik in het asiel mijn hondje uitzocht werd ik ook gewaarschuwd voor een paar notoire kattenmoordenaars, ze zijn er echt, zo is mijn moeder haar kat ook verloren. Verdrietig Natuurlijk is het helemaal niet gezegd dat de hond van je vriend jouw katten bewust kwaad zou doen, maar per ongeluk kan ook en jij kunt dat beter inschatten dan wij. Gelukkig heb je een goed plekje voor je katten kunnen vinden. Ik heb respect voor je besluit, zelf zou ik het niet kunnen. Je zult ze vast nog wel missen, dus ik wens je veel sterkte en geluk met je vriend!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:03

fijn dfat je nieuw plekje gevonden hebt
alleen vraag je in het begin om tipd terwijl je in al je post al aangeeft je katten weg te doen

mijn hond en katten gaan super samen, denk dat jij je drukke rmaakt dan nodig is
een deurtje voor de trap , zodat de katten boven kunnen en de hond niet werkt ook vaak
na tijdje wennen gaat meestal goed
tenzij de hond de katten echt aggresief benaderd

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:16

bedankt voor de reacties.
Ik geef idd aan dat ik er over denk om ze weg te doen..
Ik zat alleen te twijfelen en ik had zoiets misschien weet iemand anders nog iets waardoor ze kunnen blijven of misschien was ik nog iets vergeten om te proberen weet ik veel..
Ik vraag soms wel is raad op bokt.. dan ga je nadenken over de adviezen die gegeven worden, zo kom je erachter wat je wilt of niet.
Door de reacties op bokt heb ik een tijd zitten twijfelen.. zitten nadenken..weer verder gesproken met andere mensen met honden en ook met katten, gesproken met vriendinnen etc.
En uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen die ik eigenlijk al een beetje dacht en dat is dat het toch beter is om ze weg te doen.
Heb idd echt geluk met deze mensen, ze vinden de katten dan ook helemaal geweldig en ook alle drie de katten waren positief, zelf tyler die toch snel mensen niet vertrouwd kwam op een gegeven moment kopjes geven.
Ben er van overtuigd dat het helemaal goed gaat komen.
Ik zal er zeker verdriet van hebben.. heb er nu buikpijn van maar denk dat ik meer last er van heb dan de katten..
En daar gaat het om.. dat hun het goed hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:19

Even een ding, wat me een beetje verbaasd in dit verhaal waarom moet jij drie dierebare katten wegdoen en hij niet zijn hond?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:24

het spijt me dat ik het zeg maar jij legt je wel heel makkelijk neer bij het feit dat de katten dan maar weg moeten

Tuurlijk is het zo dat hond en katten aan elkaar moeten wennen..en dat de katten erg van zich af gaan bijten..

Ik zal een voorbeeld geven.
Ik heb twee honden, mechelse herder en een labrador.

Herder houdt echt niet van katten.
Vorig jaar hebben wij een kat gevonden en wij mochten haar houden.
Kat en hond leven super naast elkaar..ze vinden elkaar niet lief, maar accepteren elkaar..
Herder rent ook wel eens achter haar aan, ze heeft geleerd om te blijven staan, want dan stopt de hond ook..spelletje is dan afgelopen...

ik vind dus echt dat het veel te makkelijk op geeft..

Vraag je vriend de hond beter op te voeden samen met jou en geef de hond maar ook de katten een kans Lachen

Of er moet nog een andere reden zijn dat je de katten kwijt wilt.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:25

cissy schreef:
Ik zou persoonlijk de hond wegdoen want mn katten gaan voor niemand weg zelfs niet voor vriendje. Haha!

Zou ik ook zeggen Knipoog .

Maar wij hebben vroeger thuis altijd honden en katten samengehad, ging prima. Maar de hond moet wel luisteren. Als de katten niet bang zijn gaat het meestal goed en met de hond moeten jullie, denk ik, een opvoedcursus doen; hij moet gewoon luisteren.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:36

Ik zou de vriend wegdoen Knipoog

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:00

Mijn kat is 4 jaar en geen honden in huis gewend. Sinds 2 maanden heb ik een Dalmatier van 2 jaar oud. Kat is doodsbang voor de hond. De hond is zelf ook nogal lomp en wil graag spelen. De kat is een hele tijd boven gebleven. En als hij naar buiten wou gaf hij dat aan door boven aan de trap te miauwen, zodat ik hem kon optillen en naar buiten kon brengen. Nu loopt de kat zelf naar beneden en gaat bij de deur miauwen. En houdt ondertussen de hond op afstand door te blazen en uit te halen. Kortom de kat wordt steeds brutaler naar de hond toe. En de hond laat hem al wat meer met rust. Denk dat binnekort de kat zelfs wel de woonkamer in zal komen. Ze moeten gewoon even wennen.