Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Ik vidn het jammer dat je het geen kans wil geven, heb ej ooit gehoort van het hezegde dat alles went?
Ik zelf heb me hier de afgelopen maanden ook erg in verdiept, heb zelf 2 bejaarde katten die nog nooit een ander dier in hun huis hadden gehad, laat staan een hond.
Heel veel info ingezameld en de gok gewaagd, met alle vertrowuen ben ik het tegemoed gegaan.
Natuurlijk zullen ze niet direct de grootste maatjes worden, maar het gaat wel steeds beter.
De katten zijn de oudtsten dus de baas, ik bepaal wat de hond doet en hoever hij mag gaan, en dat is best ver.
En dat de hond te sterk is voor een cursus vidn ik persoonlijk echt een enorme smoes om dr onderuit te komen, dan lijkt het net of je besluit al vast stond ik dacht toch dat er genoeg goede adviezen in je topic staan.
Júist als die hond te sterk is en te speels is een cursus op zijn plaats, hoe wil je dat zien als er in de toekomst een kindje zou komen? Dan verplaats je de situatie alleen maar.
En je kunt ook altijd een privé concult aanvragen, komen ze thuis bij je.
Wie niet waagt wie niet wint.
ellepel schreef:ik denk echt dat jij je drukker maakt dan nodig is.
doe hem de riem om in het begin,dan kun je hem toch corrigeren?
kan hij meteen leren dat een bank er niet is om overheen te rennen![]()
riem om, deur open ,katten los.
hond netjes naast je laten zitten en als hij poging doet om omhoog naar de kat dan laat je hem zitten.
stem gebruiken, nee foei, poes is lief,daar mag je niet achteraan, zit goed zo braaaf!!
luisterd hij eigenlijk wel naar jullie?
krijg een heel klein beetje het idee dat dat niet zo is namelijk.
45 kilo is best te hanteren hoor,koop anders een halti,dat zijn helemaal ideale dingen.
op onze stalling loopt ook een kruising bordeaux dog en sinds kort hebben we 2 jonge poezen op stal.
die moesten al een paar keer flink hard wegrennen haha.
maar gelukkig luisterd de hond heel goed en als iedereen roept ehhh nee mag niet!!
dan weet de hond precies hoe laat het is en gaat ze kwispelend zitten
ohw enne...verkijk je niet op de kracht van 3 katten hoor![]()
menig hond ging voor die van mij aan de wandel
rockwitch schreef:Sorry maar waar haal jij deze ideeën vandaan?
Een hond corrigeren als hij naar een kat wil. Nee dan worden katten pas leuk zeg, kan je er zeker van zijn dat hij straks echt een hekel heeft aan katten en dat hij ze echt op gaat vreten. Dus vooral corrigeren als je hond een kat ziet dan komt het vast goed.
Verder een HALTI!! Alsjeblieft zeg, ga daar nou helemaal niet aan beginnen. Als je snapt wat een halti precies doet, gooi je ze in de open haard. Die dingen zouden echt verboden moeten worden. Ik heb niet zoveel zin om het hele verhaal te gaan vertellen over de halti, want dan krijg je helemaal zo'n lang verhaal.
Denk je trouwens echt dat die hond nog snapt waar je het over hebt als je: nee, foei, poes is lief, mag niet, zit enz enz achter elkaar tegen dat beest zegt. Die is je al kwijt bij nee hoor. Tenzij je de 'nee' hebt aangeleerd, maar dat hebben maar weinig mensen. Maar als jouw hond zo'n hele riedel aan woorden begrijpt, petje af hoor, dan heb jij een van de zeldzame honden die mensentaal begrijpt.
Wat leuk dat die bordeaux dog zo goed luisterd. Als ik ineens van weet ik veel hoeveel mensen naar mijn kop geslingerd krijg: "EUHHHHH" tja dan stop ik ook wel om te kijken waarom iedereen tegen me staat te bleren.
Trouwens een heel groot fabeltje is dat een hond die kwispelt blij is. Dat is dus niet waar, een hond die kwispelt heeft iets van opwinding in zijn lijf. En aan de manier van kwispelen kan je zien wat er is. Kwispelt een hond met zijn hele lijf, dus dat ook zijn hele kont heen en weer gaat, dan is hij blij. Maar als je een hond hebt waarbij de staart ergens tussen zijn poten kwispelt is hij echt niet heel blij hoor, dan is hij onzeker en/of bang. Dus haal dat fabeltje maar erg snel uit je hoofd, want dat klopt dus niet.
Sorry voor mijn felle reactie, maar van dit soort tips kan ik echt heel kwaad worden. Het gaat namelijk helemaal nergens over.
Citaat:koop anders een halti,dat zijn helemaal ideale dingen
Citaat:dan weet de hond precies hoe laat het is en gaat ze kwispelend zitten
Citaat:Denk je trouwens echt dat die hond nog snapt waar je het over hebt als je: nee, foei, poes is lief, mag niet, zit enz enz achter elkaar tegen dat beest zegt. Die is je al kwijt bij nee hoor. Tenzij je de 'nee' hebt aangeleerd, maar dat hebben maar weinig mensen. Maar als jouw hond zo'n hele riedel aan woorden begrijpt, petje af hoor, dan heb jij een van de zeldzame honden die mensentaal begrijpt.
Citaat:De vorige eigenaar heeft het nog gezegd dat hij niet aggressief is naar katten maar wel met ze wil spelen en dan op een hardhandige manier.
Jordy schreef:Vindt het eerlijk echt vreselijk, verschrikkelijk dat ik ze weg moet doen, zal ze super erg missen en de gedachte alleen al maakt me verdrietig.
cissy schreef:Ik zou persoonlijk de hond wegdoen want mn katten gaan voor niemand weg zelfs niet voor vriendje.