Hoe erg zijn jou katten in de kattenbak?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hoe erg zijn jou katten in de kattenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:36

Wij hebben hele brave katten! Tenminste als het om kattenbak gebruik gaat Nagelbijten / Gniffelen
De jongste weigert erop te gaan en doet het buiten...
De oudste is heel netjes! Ligt bijna nooit een korreltje buiten de bak!
Haha!

Deurtje hebben wij er ook uitgehaald.... anders ging ie er helemaal niet op! (en wel ervoor zitten natuurlijk...)

Hoffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:37

Die van mij zijn ook van het graven en ik maar iedere keer al die koorels opvegen die door heel het huis verspreid liggen

Gelukkig zijn ze wel heel lief! Haha!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:45

die van ons zijn ook erg braaf op de kattenbak Haha! maar Bobby als die erop gaat nou ik kan je vertellen die lucht.... daar is een volwassen vent niets bij hoor menige kerel zou daar jaloers op zijn Clown ik weet niet hoe gauw ik die hoop in de kliko moet gooien van hem, wat een lucht.......en dat uit dat kleine kontje van hem Verward

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:51

Ik heb 2 kattenbakken naast elkaar staan, de grote bak wordt gebruikt om in te piesen en de kleine (zo'n rond wasteiltje van 30 cm doorsnee) wordt gebruikt om in te poepen. Een van de katten heeft soms de onhebbelijkheid om 's morgens, als ik wil uitslapen, heel driftig in de bak te gaan zitten graven en met haar nagels hard aan de rand te trekken wat dus een hels kabaal maakt. Boos!
Als ze buiten zijn en ze hebben hoge nood dan racen ze naar boven om het in de bak te deponeren.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:57

Lukkie maakt ook altijd een enorme herrie. Zit ie heel lang en uitgebreid aan het luikje te krabben.

Ook heel irritant is dat als ik de kattenbak heb leeg gekieperd. Als de lege bak op de grond staat rent ie er zowat naar toe om dan in de lege katenbak een plasje te doen. Ik moet altijd opschieten en de bak heel erg in de gaten houden. Ook als ik hem even op een onmogelijke plaats zet.

Nu heb ik de korrels al klaarstaan en zet de bak daarnaast. Kat wegduwen en dan vlug de korrels erin. Lukkie maakt het trouwens niet uit wat er in zit. Hij doet het altijd op de bak.

Hij doet dat plasje volgens mij echt om te klieren. Hij kijkt me dan heel dapper aan. "Even wachten baas"

Och hij is een apart soort kater....

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 12:44

Jakary schreef:
Hier graven ze trouwens aan hun eetbak/drinkabk ook, met als gevolg dat 's morgens hun drinkbak ergens ondersteboven ligt en het water lekker door de ganse kamer geploeterd ligt Rolleyes
Toch fijn hè, die lieve poezenbeesten Clown

Ik herken het van de oudste, die heeft net een hele waterbak voor m'n neus omgegooit! Frusty
Dus ik mocht kattenbak inhoud weg vegen, water van de grond/plaat weg halen en droog maken..
*Zucht*

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 12:47

Bram de jongste dus, die weet altijd als ik de kattenbak verschoon van.. Als jij klaar bent doe ik de dans erop!
Dan luister je echt 30 min. naar z'n dansje.. Maar hij doet op dat gegeven moment echt niks op de kattenbak!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:49

die van ons graven ook super veel Clown ze graven zelfs door als ze de onderkant hebben bereikt dus dan krassen ze lekker over het plastic heen... en waarom? geen idee! ze graven geen kuiltjes ofzo en ze graven ook niks over hun plasje en poepjes heen... hun instinct klopt niet helemaal geloof ik Ach gut

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:50

1 van mijn 2 poesen gaat in de bak zitten maar poept over de rand Vork ze begaafd ook netjes haar drolletje in de bak. heaas ligt hij er 9 van de 10 keer naast...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 14:31

Oh vresselijk zeg dat ze dan nog is 9/10 keer erover heen poept!

Ik ga er altijd van over m'n nek heen! Nagelbijten / Gniffelen

Bram die moet vaak heel nodig dus hij staat/zit nooit precies inde kattenbak.
Dan zie je z'n reet+staart uit de kattenbak hangen.. Huilen van het lachen

Heel vaak als ik beneden kom dan is het vaak een vreemd kleurtje op de grond! Rolleyes

We hebben sinds kort ook een plaat onder de kattenbak gelegt..Dus eigenlijk bestemd zijn
voor stoelen voor achter de computer ofzoiets..
En dat ligt nu voor de kattenbak en daar boven op de waterbakjes & eten.. zodat het niet nat word daar onder..

We hebben het ook gedaan wegens de grond is nu ook helemaal kapot door 't water wat Resa (oudste) erover heen gooit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:24

haha, weer kattenbakverhalen, geweldig.... Clown rare beesten die katten en hun toiletgewoontes.... Haha!

Innepin, nageltjes knippen scheelt een hoop geras in de kattenbak.

Suusepuus, is de bak wel groot genoeg omdat ze met dr bips over de rand poept?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:36

Jakary schreef:
Hier ligt ook het hele huis vol! Echt een ramp Nors opkijken
We hebben zo'n 'overdekt' kattenbak, en 1 van onze katten krabt als hij gedaan heeft ipv in de kattenbak, tegen de zijwanden en het dak Rolleyes Clown

Er ligt ook zo'n speciaal matje voor de opening zodat de korrels daar blijven inhangen. Alleen durven ze daar niet over, dus springen ze altijd van op afstand in en uit de kattenbak Nagelbijten / Gniffelen

De grootste grapjas van de bende vindt het trouwens leuk om als je de klonters eruit raapt, erbij te komen zitten om nog snel een plasje te doen.

Haha die van mij doet precies hetzelfde! Als ie klaar is met poepen (na het plassen doet ie dat namelijk niet omdat ie daarvoor niet hoeft te graven) en hij wil eruit gaat ie eerst zijn pootjes afvegen aan het deurtje! Echt schattig om te zien Lachen

En inderdaad bij het schoonmaken erbij komen zitten en doodleuk nog even een plas doen als ie schoon is. Wat ik er nu lekkerder dan een schone bak ? Duivel

Een matje hebben we niet. Maar wat je kan doen om ze eraan te laten wennen is het matje voor hun voerbakje leggen. Wedden dat ze erop durven? Knipoog

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:41

Siggislief schreef:
Bram de jongste dus, die weet altijd als ik de kattenbak verschoon van.. Als jij klaar bent doe ik de dans erop!
Dan luister je echt 30 min. naar z'n dansje.. Maar hij doet op dat gegeven moment echt niks op de kattenbak!

Whahaha prachtig!!!! Ik zie en hoor hem al 30 min staan dansen Go jij! Go jij! Hyper! Party!! Haha! Party!! Hyper! Go jij! Go jij!

Geweldig gewoon Haha!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:43

die van mij slaapt erin Bloos hoef m dan ook maar erg weinig schoon te maken

alleen als er hele hoge nood is Vork en dat weet ik dan omdat ze ervoor ligt te slapen Haha!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:43

ons filou heeft dat ook heel erg. We hebben thuis twee bakken en een ervan staat boven op de gang. Het gebeurd wel vaker dat ze midden in de nacht naar boven komt en zo haar haar 'putje' graaft dat je wakker wordt. Het weer dichtgooien van dat putje kan soms ook heel lang duren.
Onze nieuwste Kazimir die veegt nu op de grond voor de kattenbak om zijn putje toe te gooien ( maarja zo raakt het niet dicht e Lachen

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:11

@inge81: haha wel erg makkelijk! Lachen

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:25

suuzepuus schreef:
1 van mijn 2 poesen gaat in de bak zitten maar poept over de rand Vork ze begaafd ook netjes haar drolletje in de bak. heaas ligt hij er 9 van de 10 keer naast...

Haha, bij m'n ouders zit er ook zo eentje, maar die plast dan over de rand.
Gaat ze netjes in de bak zitten, met haar kont over de rand en pssssssssssssssssssssssssssssst Nagelbijten / Gniffelen

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:27

M'n ouders hebben trouwens ook nog eentje die bang is om haar pootjes vuil te maken.
Die gaat met haar 4 poten op de rand staan (heel gek zicht) en dan poept ze zo in de bak Gestoord

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:29

Wij hebben 2 katten, 1 beschaafde met keurige toiletmanieren en 1 die het nodig vindt om iedere keer weer een poging te doen om de bodem uit de kattenbak te graven. En het lekkerst is dat natuurlijk 's nachts, zodat het extra opvalt dat je heel veel herrie maakt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:34

Jakary schreef:
M'n ouders hebben trouwens ook nog eentje die bang is om haar pootjes vuil te maken.
Die gaat met haar 4 poten op de rand staan (heel gek zicht) en dan poept ze zo in de bak Gestoord

ROFL
ROFL ROFL ROFL

ken je niet een foto maken ofzo

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:56

Mijn katten zijn heel precies in de bak, eerst graven dan de behoefte dan graven en alles eruit gooien en als ze de kattenbak uit zijn dan nog de vloer aanvegen/krabben met hun poten.
Ook is mijn ene kat heel erg precies in hoe schoon de kattenbak moet zijn. Hij vindt het al heel snel erg smerig en verdomd dan op de bak te gaan. Mijn hond haar mand zit dan onder de zeik. En als de bak net schoon is gaat hij er meteen op.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:58

mijne gaan eerst de bak (zeikanten) helemaal proberen kapot te krauwen. daarna gaan ze stinkiewinkie doen ( en echt dat ruik je door heel je huis Nagelbijten / Gniffelen ) daarna ff graven, en dan weer alle zeikanten openkrauwen Nagelbijten / Gniffelen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:16

Die van ons zijn op zich heel netjes Lachen Alleen als je de kattenbak schoonmaakt gaan ze er in zitten, echt heel irritant Boos!
Maargoed, meestal wacht ik dan even en schep dat ook meteen weg.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:11

Die van ons vinden het ook nodig dat als de bak volgens hen vol is dat ze het dan precies voor de bak doen.. en als je de bak hebt leeg gegooid en weer aan het vullen bent, dat ze dan tijdens het vullen als weer rustig gaan zitten kakken Clown

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:21

tita schreef:
Jakary schreef:

ROFL
ROFL ROFL ROFL

ken je niet een foto maken ofzo

Zal eens m'n camera meenemen en dan hopen dat ze net dringend moet of zo Haha!