lastig probleempje: kitten in slaapkamer???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: lastig probleempje: kitten in slaapkamer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:18

Welnee, maar sowieso is alles hier gecastreerd en gesteriliseerd (ze lopen buiten). Ook als ze niet naar buiten mogen, ze zullen ongetwijfeld een keer ontsnappen en op poezenjacht gaan. En kleine katten zijn er al genoeg.
Als je er op tijd bij bent met castreren, zal hij ook niet zo snel sproeien.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:19

Kun je niet een grote bench neerzetten dat ze daar snachts in kan ?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 11:30

@letsdunit: ja die hebben we staan. Heb de bench geleend van mijn zus. Die gaat dus ooit nog eens terug naar haar. MAar dan nog, we hebben hem een week lang er in gezet na 20 keer die kat beneden gezet te hebben. Maar een kat hoort niet in een bench, en ik ga echt niet de komende 20 jaar die kat in zijn bench zetten!

Ik hoop dat ie over een tijd zoiets heeft van: lekker mn eigen mandje in Lachen

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 11:31

Utixo schreef:
Als je er op tijd bij bent met castreren, zal hij ook niet zo snel sproeien.

Dat had ik ook al gelezen. Vanaf welke maand kan je dat dan het beste doen? Om te voorkomen dat ie gaat sproeien?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:34

Rox, mijn kat word op 6 november 7 maanden oud, ik heb hem 2 weken terug laten castreren. Hij heeft nooit gesproeit, maar hij werd een beetje wegloperig en bleef de poes van mijn vriend maar achterna jagen als ze er was.

edit: foutje

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:35

onze kittens slapen ook gewoon bij ons op bed.
en het heeft geen enkel nadeel voor ons sexleven.
ik bedoel mij kan het niks schelen als die kat zit te kijken van baasje wat doe je ?

en vaak gaat ie dan toch van het bed af als het hem te druk is Lachen of gaat aan het voeten end liggen.

verder verschonen wij ons bed best vaak ook omdat de katten erop liggen.
wel kun je mispoes proberen als je het echt vreselijk vindt.

onze katten dijnsen er niet echt voor weg maar mijn ouder hun kat wel misschien dat proberen ?

en sproeien heb ik geen last van nog want hij is nog niet erg oud Lachen.
ik geloof zo een 5 maandjes ofzo Lachen

maar dan gaat hij strax wel lekker onder het mes en die van ons gaan eigenlijk ook vaak naar buiten snachts. majah die kleintjes zijn nog zo pril Lachen

groetjes

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 12:12

Zoals ik al zei, gisteren ging het nog best goed. Ik moet me er even over heen zetten dat Joey af en toe loopt te kijken...
Ja en het bedje zal echt wel vaker verschoond gaan worden, al verliest ie nu nog niet zoveel haar Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:38

ik lig soms helemaal klem tussen/onder de poezels op bed, als ze weg moeten dan gewoon dekbed optillen en dan gaan ze wel verkassen, als het erg warm is slapen ze onder het bed of ergens anders, alleen als het koud is buiten heb ik een poezendeken, verder ben ik ik het Utixo eens, ze gaan vanzelf wel weg. Knipoog
Het is maar net zelf of je er een probleem van maakt dat hij erbij zit als jullie een gezellig spelletje doen op bed.... hij snapt er toch niks van Duivel

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 16:44

Nee inderdaad Haha! effe eraan wennen Knipoog
Wat maakt een poezendeken dan zo speciaal? Is dat een poezenvormig slaapzakje ofzo ROFL

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:48

nee, een deken van poezenhaar, zal even foto opsnorren....

poezendeken (oftewel, je hebt geen deken nodig op bed want de poezen houden je wel warm) Clown
mijn been ligt er ook ergens tussen....

Afbeelding

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:09

whahahaa cool Haha! ik zat nog eerder te denken aan een speciale fleecedeken ofzo Knipoog maar dit is toch echt wat anders. Wel erg cosy zo te zien!
Heb je zelf nog wel plek om lekker te liggen? Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:59

Wij hebben altijd 3 katten op bed liggen, 1 zit in de gang want die vindt het geweldig om de meubels anders neer te zetten als wij slapen.

Heb zelfs een kat die soms onder de dekens komt liggen, zó lekker Lovers

Mijn vriend vond het in het begin niet tof dat mijn katten op bed lagen, maar is er inmiddels aan gewend geraakt. Als wij het zelf gezellig hebben dan gooien we de dekens even omhoog en gaan ze er vandoor, ze komen later vanzelf wel weer terug Haha!

Vind het héérlijk om met mijn woezels te slapen Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 01:25

Wat bij mij de katten vanmijn bed houd is hoe simpel, een zitzak!
Zon lekkere zitzak die inmiddels ol met kattenharen zit, en de katten vinden het heerlijk!
Als ze in slaap zijn is het 9 van de 10 keer in de zitzak en dan het liefst die in mijn slaapkamer en sindsdien liggen ze nooit meer op mijn bed Knipoog
Echt een aanrader dus Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:58

hier kruipen ze ook soms onder de dekens, lekker warm en erg gezellig! Soms zelfs met 2 tegelijk, alleen snap ik niet dat ze niet wegsmoren of stikken want soms staat ook de electrische deken aan en dan is het best warm in bed! Ik smoor dan zelf ook mn bed uit en moet dan de dekens omhoog gooien.... Clown

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:23

Idd dat snap ik dus ook nooit, ik stik al als mijn deken over mijn hoofd gaat.. En mijn kat heerlijk onder deken slapen..

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 23:00

Haha ja die van ons ligt er ook al een paar keer onder, maar als ie echt gaat slapen kruipt ie er wel onderuit. We hadden vroeger een hond en die sliep ook heel vaak onder het dekbed bij je voeten...warm!!! Rolleyes

Het is inderdaad heerlijk dat onze Joey-woezel ( Knipoog ) lekker in bedje slaapt. (mijn vriend wilde eerst niet dat ie in bed kwam liggen, ik vond het al niet erg, maar nu vind ie het wel leuk Lachen )

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:19

Mijn poezebeest wil ook graag in de slaapkamer... Mag ze niet als vriendlief er is, want dan gaat ze op zijn zwarte nette werkkleding liggen Haha! Maar als ik alleen slaap wel Tong uitsteken
En och, af en toe een lachbui in bed is ook niet erg, katten kunnen zooo schaapachtig kijken Haha!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:44

haha moet je partner vooral commentaar hebben tegen de kat die zit te kijken dat "het" zo moet Clown

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:58

wij hebben ook geen deuren maar druppel om de week een beetje van het product "catty off" aan de deuringang... Geurloos voor ons, maar een helse stank voor mijn poezebeesten! Slaapkamer komen ze niet in, ze slapen lekker met z'n tweeen in de sofa!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 02:52

Wat bij mijn kat werkte (lees, zwerfkat en plunderde/sloopte alles, niks werkte) was in dr gezicht blazen (niet zoals katten doen, maar gewoon wat lucht) zodra ze ook maar dat geluid hoort van blazen stopt ze onmiddellijk waar ze mee bezig is en begrijpt dat ze fout bezig is, ze heeft hier echt een gloeiende hekel aan. Misschien helpt het bij jou kat ook.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 06:10

toch even vragen over de deur die niet kan hoor
heb je geen deurpost daar?
anders koop je toch een deur,zo duur zijn die niet hoor,die maak je er zo in.
dan is je probleem opgelost

behalve dat ie dan snachts aan je deur blért omdat ie er in wil denk ik Tong uitsteken

zou in elk geval anders een fijn plekje daar maken op je slaapkamer, een grote doos met wat lappen er in waar de kat graag in wil liggen?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 12:58

Waar koop je dat catty off?
Ik heb dat blazen al eens geprobeerd maar hij zit me dan echt aan te kijken van "wat doe je!?". Pas geleden had ie een ontstoken oogje dus toen durfde ik het niet te doen.

@ellepel: haha bij de trap zit er geen deurpost, dat is helemaal open. In de ruimte waar de trap staat, zit wel een deuropening maar wel met een boog. Dus geen echte deurpost. Daar kan ik dus niks in hangen. In de ruimte daarnaast zit wel een echte deurpost, maaaar juist in die ruimte zit weer een gat in de muur
( een soort raamkozijn maar dan zonder raam, soort doorkijk zeg maar, net als bij de chinees alleen dan groter haha) dus ik kan daar dan wel een deur inhangen maar da kruipt ie wel door het 'raam'. Daarbij staat de kattenbak bij de trap, en de deur naar buiten mety kattenluik ook. Dus het is nog zo simpel niet Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:07

denk dat het wel heel moeilijk word he.
die ruimte is open dus kat kan er in.... en aangezien katten nou eenmaal katten zijn..........vrees ik dat jullie er een slaper bij hebben op de slaapkamer Tong uitsteken

denk dat ik zou gaan voor een ubergaaf plekje voor de kat zelf op de kamer.
een grote doos ofzo met wat lekkere zachte lappen er in?

of zet er twee neer zodat de kat kan kiezen.
die van mij zijn altijd gek op oude truien die ik bij de paarden heb aangehad, ze zijn gek op die geur Haha!

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:26

catty off kopen wij in de Tom & co... een dierenspeciaalzaak. Weet wel niet of ze die in nederland kennen... Ze hebben van hetzelfde merk ook catty-home, een geur waar ze niet aan kunnen weerstaan (nestgeur).

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:29