Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marlinH schreef:Nouja, ik denk dat jouw ouders het dan wel zullen weten toch? Stamboek zegt niets over ''goede'' pups, het zegt alleen dat ze raszuiver zijn. Gezondheid kan dan alsnog slecht zijn, ik zeg niet dat dat bij jullie het geval is.
Als jou hond ook kennelhoest heeft, zou ik even langs de DA gaan, zorg er dan natuurlijk wel voor dat de medicijnen geschikt zijn voor dragende honden.
krak schreef:anneliesjedj, het spijt mij om je droomwereld te moeten stuk maken, maar lang niet elke eigenaar van de reu vraagt dekgeld of een pup. de meeste reuen 'mogen' ne keer omdat de eigenaar van de reu vindt dat hij toch wel veel goesting heeft. geloof me vrij, ik heb het al meerdere keren meegemaakt en vaak vonden de ouders het nog leuk ook. begrijpe wie begrijpe kan...
en geloof mij, ik bén nog positief en ik wik en weeg mijn woorden nog enorm omdat ze nog maar 14 is. ik zou het ook veel botter kunnen zeggen moest je dat graag hebben, maar net zoals baroen, stop ik nu in dit topic, wegens het feit dat je hier snel een waarschuwing krijgt als je het niet eens bent met de oeh's en de ah's....
anneliesdj schreef:krak schreef:anneliesjedj, het spijt mij om je droomwereld te moeten stuk maken, maar lang niet elke eigenaar van de reu vraagt dekgeld of een pup. de meeste reuen 'mogen' ne keer omdat de eigenaar van de reu vindt dat hij toch wel veel goesting heeft. geloof me vrij, ik heb het al meerdere keren meegemaakt en vaak vonden de ouders het nog leuk ook. begrijpe wie begrijpe kan...
en geloof mij, ik bén nog positief en ik wik en weeg mijn woorden nog enorm omdat ze nog maar 14 is. ik zou het ook veel botter kunnen zeggen moest je dat graag hebben, maar net zoals baroen, stop ik nu in dit topic, wegens het feit dat je hier snel een waarschuwing krijgt als je het niet eens bent met de oeh's en de ah's....
En toch vind ik dat oa jij iets te veroordelend bent, kritisch zijn is prima maar dit gaat me net iets te ver.
Plus dat ik van het eerste deel van je bericht weinig zinnigs kan maken, misschien iets beter op je spelling/taalgebruik letten?
anneliesdj schreef:marlinH schreef:Nouja, ik denk dat jouw ouders het dan wel zullen weten toch? Stamboek zegt niets over ''goede'' pups, het zegt alleen dat ze raszuiver zijn. Gezondheid kan dan alsnog slecht zijn, ik zeg niet dat dat bij jullie het geval is.
Als jou hond ook kennelhoest heeft, zou ik even langs de DA gaan, zorg er dan natuurlijk wel voor dat de medicijnen geschikt zijn voor dragende honden.
Een teef en reu moeten wel aan bepaalde eisen voldoen qua exterieur en gezondheid anders krijg je niet eens papieren bij de pups.
HBVisser schreef:Maar als deze fokker volgens de regels van de rasvereniging fokt en een kostbare reu heeft, hoe kan het dan dat hij teefjes mag dekken die niet ingeent zijn tegen kennelhoest? Het spijt me, maar dat vind ik nogal nalatig. Nou ja, de fokker heeft dus ook weer iets geleerd en jullie ook. Voortaan je teef twee weken voor de dekking in laten enten tegen kennelhoest.
HBVisser schreef:Als je naar een dekreu gaat van een fokker die is aangesloten bij de rasvereniging moet je hond alle entingen hebben gehad. Incl een enting tegen kennelhoest.
HBVisser schreef:Ik haal die wijsheid van de fokkers die zijn aangesloten bij de rasvereniging van de Bullmastiff. Ik heb er enkele gesproken en deze fokkers laten hun reu geen teef dekken die niet geent is. Ik kan me dat ook goed voorstellen. Het lijkt me erg vervelend als je een show in het vooruitzicht hebt en je hond heeft kennelhoest. Ik vraag me dan ook af hoe het met shows zit. Dat zal ik nog eens even uitzoeken aangezien we met onze Lola ook ons debuut willen gaan maken.
Ik zou mijn hond zowiezo laten enten voor een show en een dekking. Het is een neusenting en zo gepiept. Het enige nadeel is dat de enting maar een half jaar werkt.
Edit: 1 nest per jaar per hond? Als dat zo is vind ik het geen hobby meer en veel ook. 1 nest per 2 jaar is diervriendelijker.