Hondenkenners Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Re: Hondenkenners Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:55

Nouja, ik denk dat jouw ouders het dan wel zullen weten toch? Stamboek zegt niets over ''goede'' pups, het zegt alleen dat ze raszuiver zijn. Gezondheid kan dan alsnog slecht zijn, ik zeg niet dat dat bij jullie het geval is.

Als jou hond ook kennelhoest heeft, zou ik even langs de DA gaan, zorg er dan natuurlijk wel voor dat de medicijnen geschikt zijn voor dragende honden.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 10:56

Een aantal pups van vorig jaar hadden een U, onze teef en de reu ook..

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:00

kijk voila, das al een heel ander verhaal.
moest je dat nu al direct in het eerste bericht hebben gezet, had je mijn reactie niet gehad Knipoog want jou ouders en jij zullen zeker wel snappen waarom ik zo reageerde Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:40

TS gaat er niet vannuit dat bokt al weer gelijk al haar conclussies trekt. Zullen we dan volgende keer maar even al onze privegegevens in een topic zetten, zodat er geen reactie van bokkers komen die gelijk hun conclussie klaar hebben staan? Kom op zeg.

@Ts; voor kennelhoest is er goede medicatie. Maar niet elke hond krijgt het. Net als dat griep besmettelijk is, maar ook niet elk mens het krijgt.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 10:41

Ze heeft op dit moment erg last van kennelhoest. Ze hoest de hele dag door. De dierenarts heeft medicijnen voorgeschreven.
Hopen dat het gauw weer over is!!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:47

worden de andere honden ook behandeld of alleen zij?
kzal duimen dat ze snel weer beter wordt Knipoog

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 10:49

Verder hebben we geen honden. Onze andere hond is aan een onbekende ziekte dit jaar dood gegaan..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:55

wat voor een medicatie krijgt ze?

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:51

is ze nog in contact gekomen met andere honden misschien?
wat zegt de dierenarts ervan dat ze er nog zo lang last van heeft?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:37

marlinH schreef:
Nouja, ik denk dat jouw ouders het dan wel zullen weten toch? Stamboek zegt niets over ''goede'' pups, het zegt alleen dat ze raszuiver zijn. Gezondheid kan dan alsnog slecht zijn, ik zeg niet dat dat bij jullie het geval is.

Als jou hond ook kennelhoest heeft, zou ik even langs de DA gaan, zorg er dan natuurlijk wel voor dat de medicijnen geschikt zijn voor dragende honden.

Een teef en reu moeten wel aan bepaalde eisen voldoen qua exterieur en gezondheid anders krijg je niet eens papieren bij de pups.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:40

krak schreef:
anneliesjedj, het spijt mij om je droomwereld te moeten stuk maken, maar lang niet elke eigenaar van de reu vraagt dekgeld of een pup. de meeste reuen 'mogen' ne keer omdat de eigenaar van de reu vindt dat hij toch wel veel goesting heeft. geloof me vrij, ik heb het al meerdere keren meegemaakt en vaak vonden de ouders het nog leuk ook. begrijpe wie begrijpe kan...

en geloof mij, ik bén nog positief en ik wik en weeg mijn woorden nog enorm omdat ze nog maar 14 is. ik zou het ook veel botter kunnen zeggen moest je dat graag hebben, maar net zoals baroen, stop ik nu in dit topic, wegens het feit dat je hier snel een waarschuwing krijgt als je het niet eens bent met de oeh's en de ah's....

En toch vind ik dat oa jij iets te veroordelend bent, kritisch zijn is prima maar dit gaat me net iets te ver.
Plus dat ik van het eerste deel van je bericht weinig zinnigs kan maken, misschien iets beter op je spelling/taalgebruik letten? Knipoog

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:02

anneliesdj schreef:
krak schreef:
anneliesjedj, het spijt mij om je droomwereld te moeten stuk maken, maar lang niet elke eigenaar van de reu vraagt dekgeld of een pup. de meeste reuen 'mogen' ne keer omdat de eigenaar van de reu vindt dat hij toch wel veel goesting heeft. geloof me vrij, ik heb het al meerdere keren meegemaakt en vaak vonden de ouders het nog leuk ook. begrijpe wie begrijpe kan...

en geloof mij, ik bén nog positief en ik wik en weeg mijn woorden nog enorm omdat ze nog maar 14 is. ik zou het ook veel botter kunnen zeggen moest je dat graag hebben, maar net zoals baroen, stop ik nu in dit topic, wegens het feit dat je hier snel een waarschuwing krijgt als je het niet eens bent met de oeh's en de ah's....

En toch vind ik dat oa jij iets te veroordelend bent, kritisch zijn is prima maar dit gaat me net iets te ver.
Plus dat ik van het eerste deel van je bericht weinig zinnigs kan maken, misschien iets beter op je spelling/taalgebruik letten? Knipoog

tja dat zullen Belgen tegen Nederlanders zijn zeker...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:52

Ja vast wel en misschien kun je daar rekening mee houden?

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:56

anneliesdj schreef:
marlinH schreef:

Een teef en reu moeten wel aan bepaalde eisen voldoen qua exterieur en gezondheid anders krijg je niet eens papieren bij de pups.

Nee hoor, iedereen met stamboomo-ouder-honden krijgt stamboom erbij in Nederland.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 14:25

Met onze hond gaat het super! Ze is drachtig, en hoest niet meer Haha!
We verwachten in kerst een mooi nest puppy's! Lachen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:31

Ik vraag me af of hier met stamboom gefokt wordt. Ik wil zelf uiteindelijk graag met onze Lola gaan fokken mits alle onderzoeken het toe laten. Als je naar een dekreu gaat van een fokker die is aangesloten bij de rasvereniging moet je hond alle entingen hebben gehad. Incl een enting tegen kennelhoest. Mensen met een kostbare dekreu willen ook niet dat hun hond ziek wordt.
Ik zou je aanraden om zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan. Volgens mij mag je hond nog antibiotica hebben en in een vroeg stadium is kennelhoest goed te behandelen. Als je er te lang mee wacht kan de hond bij druk op de hals bv als hij trekt chronisch gaan hoesten. Niet echt fijn voor het dier dus.
Maandag gewoon even naar de DA.

Edit: Je bent dus bij de DA geweest, fijn dat het goed gaat. Maar nu kunnen jullie wel zien dat dit bij een fokker die is aangesloten bij een rasverening nooit had kunnen gebeuren ivm de strenge regels. Die zijn er dus niet voor niets!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 15:41

Dit is bij een goede fokker hoor! Knipoog Deze reu is vaak kampioen geweest, en fokt goede pups.
Wij hebben een kennelnaam en fokken wel vaker.

Ik vind het zo vreemd dat als je zo'n topic plaatst dat je gelijk weer aangezien wordt als een slechte fokker, die stamboom loze honden fokt.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:20

Maar als deze fokker volgens de regels van de rasvereniging fokt en een kostbare reu heeft, hoe kan het dan dat hij teefjes mag dekken die niet ingeent zijn tegen kennelhoest? Het spijt me, maar dat vind ik nogal nalatig. Nou ja, de fokker heeft dus ook weer iets geleerd en jullie ook. Voortaan je teef twee weken voor de dekking in laten enten tegen kennelhoest.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:07

HBVisser schreef:
Maar als deze fokker volgens de regels van de rasvereniging fokt en een kostbare reu heeft, hoe kan het dan dat hij teefjes mag dekken die niet ingeent zijn tegen kennelhoest? Het spijt me, maar dat vind ik nogal nalatig. Nou ja, de fokker heeft dus ook weer iets geleerd en jullie ook. Voortaan je teef twee weken voor de dekking in laten enten tegen kennelhoest.

Sorry, maar het is absoluut geen regel dat de teef geent moet zijn voor kennelhoest om haar te laten dekken. Mijn ouders fokken al meer dan 20 jaar honden (op hobbymatig niveau en nooit meer dan 1 nestje per jaar) en zij hebben nog nooit een teef hoeven laten enten voor kennelhoest. Onze ervaring is trouwens dat als je een hond laat enten voor kennelhoest, ze daar juist wat last van kunnen krijgen, daarom alleen al zou ik nooit 2 weken voor dekking een hond laten enten (doe dat dan 2 maanden van te voren of zo..)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:10

Enten tegen kennelhoest is geen garantie; er zijn genoeg varianten van kennelhoest waartegen men niet enten kan.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:11

HBVisser schreef:
Als je naar een dekreu gaat van een fokker die is aangesloten bij de rasvereniging moet je hond alle entingen hebben gehad. Incl een enting tegen kennelhoest.

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar waar is het in ieder geval niet.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:16

Ik haal die wijsheid van de fokkers die zijn aangesloten bij de rasvereniging van de Bullmastiff. Ik heb er enkele gesproken en deze fokkers laten hun reu geen teef dekken die niet geent is. Ik kan me dat ook goed voorstellen. Het lijkt me erg vervelend als je een show in het vooruitzicht hebt en je hond heeft kennelhoest. Ik vraag me dan ook af hoe het met shows zit. Dat zal ik nog eens even uitzoeken aangezien we met onze Lola ook ons debuut willen gaan maken.
Ik zou mijn hond zowiezo laten enten voor een show en een dekking. Het is een neusenting en zo gepiept. Het enige nadeel is dat de enting maar een half jaar werkt.

Edit: 1 nest per jaar per hond? Als dat zo is vind ik het geen hobby meer en veel ook. 1 nest per 2 jaar is diervriendelijker.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:32

Er staat niet dat diegene 1 nest per hond fokt! Misschien hebben ze wel meer honden?

Wat een irritant gezeur hier weer zeg, al die mensen die meteen oordelen, vraag verdorie eerst als je iets niet zeker weet.

Aangezien begrijpend lezen nog een kunst is, moet je misschien nog maar eens informeren bij die Bullmastiff fokkers, misschien heb je het wel verkeerd begrepen, HBVisser...

Fijn dat het meevalt Rody! Succes met de hond en het nest straks!

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:42

HBVisser schreef:
Ik haal die wijsheid van de fokkers die zijn aangesloten bij de rasvereniging van de Bullmastiff. Ik heb er enkele gesproken en deze fokkers laten hun reu geen teef dekken die niet geent is. Ik kan me dat ook goed voorstellen. Het lijkt me erg vervelend als je een show in het vooruitzicht hebt en je hond heeft kennelhoest. Ik vraag me dan ook af hoe het met shows zit. Dat zal ik nog eens even uitzoeken aangezien we met onze Lola ook ons debuut willen gaan maken.
Ik zou mijn hond zowiezo laten enten voor een show en een dekking. Het is een neusenting en zo gepiept. Het enige nadeel is dat de enting maar een half jaar werkt.

Edit: 1 nest per jaar per hond? Als dat zo is vind ik het geen hobby meer en veel ook. 1 nest per 2 jaar is diervriendelijker.

Moeilijk he lezen???

Er staat 1 nest per jaar (was overigens lang niet elk jaar EN NATUURLIJK NIET PER HOND) zou trouwens knap zijn als wij een hond van 20 jaar hadden die ieder jaar een nest kreeg Knipoog Knipoog

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:03

Gut, en dan zegt men wat over mijn vriendelijkheid. Ik heb deze BM fokkers zeer zeker niet verkeerd begrepen. En over begrijpend lezen, er staat een vraagteken achter de zin. Ik vroeg of het 1 nest per hond was. Ik nam het niet aan. En ALS (begrijpend lezen) dat zo was ik dat niet diervriendelijk vond.

Wie oordeelt hier nu?

Ik ben ook blij dat het goed gaat met hond, het enige wat ik erover zeg is dat het voorkomen had kunnen worden.