Mijn hondje eet gras!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

Re: Mijn hondje eet gras!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:31

Ik kan het mis hebben hoor maar ik dacht eigenlijk altijd dat honden juist gras eten om te braken en daarbij de haren, die ze tijdens het wassen oplikken, kwijt te raken.

Ik heb zelfs wel eens van iemand gehoord dat Wolven het doen om wormen kwijt te raken, het gras krult op in rondjes en komt er in een balletje uit, inclusief haren.

Hoeven schijnt daarentegen niet goed te wezen, de hoef verteert niet in de buik en kan nare gevolgen hebben, bv dat het de darm niet kan verlaten omdat het stuk te groot is.
Heeft de hoefsmid eens verteld.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:34

Jrussel schreef:
zoals ik al zei is hij naar de DA geweest en er is dus helemaal niks mis darmen klinken goed hij is gewoon helemaal gezond.

spuugt niet is niet aan de diarree dus ik zie niet in waarom ik hem 12 uur lang geen eten moet geven en dan aan de kip en rijst moet doen.

ontwormt word hij altijd keurig op tijd.

Gras eten is een teken dat er iets mis zit in het de slokdarm of de darmen (haren/verstoppig), waarneer je 12 uur geen eten geeft spoelt dit geheel leeg (je moet dus wel slappe thee geven) en vervolgens moet je de darmen de kans geven op te bouwen en dus moet je rustig aan beginnen (kip&rijst)

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:39

Ik heb er niet zo veel verstand van hoor! Bloos
Maar ik dacht dat gras eten lijd op vitaminen te kort.
Misschien heb je bij de dierenwinkel b.v snoepjes ofzo waar veel vitaminen inzitten.

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 18:46

smurffie schreef:
Jrussel schreef:
zoals ik al zei is hij naar de DA geweest en er is dus helemaal niks mis darmen klinken goed hij is gewoon helemaal gezond.

spuugt niet is niet aan de diarree dus ik zie niet in waarom ik hem 12 uur lang geen eten moet geven en dan aan de kip en rijst moet doen.

ontwormt word hij altijd keurig op tijd.

Gras eten is een teken dat er iets mis zit in het de slokdarm of de darmen (haren/verstoppig), waarneer je 12 uur geen eten geeft spoelt dit geheel leeg (je moet dus wel slappe thee geven) en vervolgens moet je de darmen de kans geven op te bouwen en dus moet je rustig aan beginnen (kip&rijst)

sorry maar ik ga toch liever af op het advies van mijn dierenarts die er voor gestudeert heb dit is niet banketstaaf bedoeld en ik begrijp dat jij het goed bedoelt. maar ik maak hem hier mee en aangezien ik al 20 jaar honden heb gehad ook met darmproblemen alleen nooit een die gras heb gegeten.
ga ik daar niet aan beginnen zonder advies van mijn da ookal kan het geen kwaad.