Wat vinden jullie hiervan? Een konijn dat zwemt, zielig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat vinden jullie hiervan? Een konijn dat zwemt, zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:27

Zwerte schreef:
of een konijn nou wel of niet vrijwillig gaat zwemmen doet er eigenlijk niet eens toe. In deze filmpjes worden ze gedwongen en dat is imo altijd fout! Ze vinden het duidelijk beide ook niet leuk.

@dees_daan: je konijn wassen? Waarom? Als ie ziek is en een plakkerige vacht heeft van de diarree misschien wel...maar een gezond konijn hoef je echt niet te wassen hoor.

ik heb mijn konijn nu 2 keer gewassen in de 3 jaar dat ik haar heb Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:24

Ik vind opzich sneu voor de konijn. Maar soms is het nodig.
Bij mij is het 1 keer gebeurd. Het konijntje was ontsnapt. En zat gewoon in de tuin Knipoog
Maar toen papsie de honden buiten deed, vlogen ze achter het konijntje aan.
We hadden een ingegraven trampo waar een halve meter water in stond.
Nou je raadt het al Bloos ?Het konijntje sprong erin. ´s ochtends om half 7 ongeveer half december.
Dus mijn vader in de korte broek ( die had ie toen aan) onder de trampoline en maar proberen het konijntje te pakken.
Maar mijn konijn zwom de hele tijd weg. Ze is een beetje bang voor mannen Tong uitsteken Dus naar een kwartier had paps eindelijk het verkleumde konijn te pakken. Hij ingewikkeld in een handdoek en binnen gezet. En ik heb ´s middag mijn lieve schat weer bij haar vriendinnetje in gezet.

Owjah en papsie was de andere dag ziek Vork

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:39

dees_daan schreef:
Zwerte schreef:
of een konijn nou wel of niet vrijwillig gaat zwemmen doet er eigenlijk niet eens toe. In deze filmpjes worden ze gedwongen en dat is imo altijd fout! Ze vinden het duidelijk beide ook niet leuk.

@dees_daan: je konijn wassen? Waarom? Als ie ziek is en een plakkerige vacht heeft van de diarree misschien wel...maar een gezond konijn hoef je echt niet te wassen hoor.

ik heb mijn konijn nu 2 keer gewassen in de 3 jaar dat ik haar heb Ja

blijft de vraag staan: waarom?
Ik heb mijn konijnen 2 jaar en nog nooit gewassen en ook niet van plan eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:07

omdat nijntje niet zo schoon meer was Clown ik heb een wit baardkonijn, en die 2 keer was ze erg smerig, dus toen is ze even in bad geweest, vond ze niet erg (wel een beetje eng natuurlijk) en daarna heb ik haar in haar in een handdoek gewikkeld, en heb ik haar zo in mijn arm gehouden.. de 1 doet t wel, de ander niet, als mijn hondje zwart is, gaat ie ook onder de douche.. anders zit alles onder de drek..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:21

Wat is er mis met het wassen van een konijn? honden en katten was je toch ook? Okay, mijn hamster was ik niet, maar verder alles Ja

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:24

Mystica schreef:
Wat is er mis met het wassen van een konijn? honden en katten was je toch ook? Okay, mijn hamster was ik niet, maar verder alles Ja

een konijn kan je dus vergelijken met een hamster, die was je niet. Een hond wel een kat vind ik ook minder....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:26

Iney schreef:
Mystica schreef:

een konijn kan je dus vergelijken met een hamster, die was je niet. Een hond wel een kat vind ik ook minder....

mijn hamsters was ik niet, waarom kan je het niet vergelijken? een hond of kat vind het ook niet leuk om gewassen te worden..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:28

dees_daan schreef:
Iney schreef:

mijn hamsters was ik niet, waarom kan je het niet vergelijken? een hond of kat vind het ook niet leuk om gewassen te worden..

Dat bedoel ik Knipoog
Mijn hamster is me te klein (roborovski)

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:31

ik heb ook zon witte baardkonijn..en geloof het of niet maar die van mij is dol op water(schijnbaar), als hij water ziet ..huppelt hij erheen en springt er echt in..maf beest..

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:31

komt er denk ik op neer, was je dier gewoon niet! Tenzij je geen keus hebt. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:32

ik heb 2 dwergen, hamsters worden ook niet zo vies, komen niet buiten e.d (de mijne niet iig) en die houden zichzelf wel schoon met chinchillazand (is mijn hele bodembedekking) konijnen/katten/honden worden wel eens heel vies.. dan gaan ze bij mij gewoon de douche in.. als dat al zielig is Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:33

Iney schreef:
komt er denk ik op neer, was je dier gewoon niet! Tenzij je geen keus hebt. Haha!

was hem iig niet te vaak, en niet voor de lol.. daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik Ja

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:33

lique schreef:
ik heb ook zon witte baardkonijn..en geloof het of niet maar die van mij is dol op water(schijnbaar), als hij water ziet ..huppelt hij erheen en springt er echt in..maf beest..

als het vrijwillig is, is het altijd goed!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:34

Mijn konijn was vroeger een dag later dood aan een longontsteking nadat ik het had laten zwemmen in mijn opblaaszwembadje...
Tegenwoordig weet ik beter Vork

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:43

dees_daan schreef:
Iney schreef:

was hem iig niet te vaak, en niet voor de lol.. daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik Ja

Dan klinkt het al heel anders! Ik heb 2 pluizige hangoren en soms zit madam helemaal onder de stukjes wortel en oranje haartjes als ze een peentje heeft opgepeuzeld. Maar een paar uurtjes later heeft ze zichzelf (of haar kereltje) al helemaal gewassen. Vandaar dat ik het niet nodig vind. Kat net zo trouwens, ik heb er zelf 1, mijn ouders 6 en we hebben altijd minimaal 4 gehad. Nog nooit een kat gewassen behalve kittens met vlooien e.d. Die beesten kunnen zichzelf prima wassen! Een hond is weer anders, die kunnen flink stinken en dan is het voor je eigen gemak.

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:46

Ik waste mijn ratten vroeger ook, maar die hadden toen ook vlooien dus die moesten met vlooienshampoo gewassen worden Tong uitsteken
Ratten vonden het ook leuk om te zwemmen, konijnen heb ik geen verstand van

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:47

Ik heb mjin konijntjes nu 7 jaar en ze zijn nog NOOIT in bad geweest, en ik ben het ook NOOIT van plan! ik vind dat nergens voor nodig als ze gewoon gezond zijn. Als konijnen het leuk vinden oke.. maar deze 2 konijnen zien er nou niet echt uit of ze het leuk vinden, buiten dat die man op het 2e filmpje wel heel lief is voor zijn konijntje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:47

wij hebben nog 1 konijn, en die 2 keer in de 3 jaar kan niet zoveel kwaad denk ik, moet ze maar niet zo vies worden Clown
wij hebben 1 kat die toen ze nog jong was, graag mee in bad wou haha, nu wassen we ze ook niet meer, tenzij het echt nodig is.. mijn hond wil nog wel eens een drekgreppel in rennen, die gaat dan mee onder de douche, of in de waterton op stal als het niet zo koud is, en hij mee moet in de tas.. als ik hem was, is dat wel met hondenshampoo.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:50

Vroeger hebben we ons konijntje ook wel eens laten zwemmen, leek dat ook niet erg te vinden. Mijn hamster heb ik wel eens in het opkweekterrarium gezet van onze hagedissen en die ging ook uit zichzelf zwemmen.

Maar wassen doe ik ook niet

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:55

Deze filmpjes zijn gewoon ronduit zielig. Die mensen op het tweede filmpje helemaal, ze praten en doen tegen het konijn alsof het hun kind is! Mensen een dier is geen kind en hoor je ook niet zo te behandelen. Wij hebben altijd al konijnen gehad, en konijnen verstijven uit angst. En op het eerste filmpje is dat heel duidelijk te zien! Alles wat een dier niet uit zichzelf in het wild doet, dat hoort niet bij het diersoort en zulke dingen moet je er ook niet meedoen!! En een konijn wassen, dat doe je alleen als het moet op advies van de DA. Anders heb je geen reden om je konijn te wassen. Een konijn heeft inderdaad geen hekel aan regen. Mijn konijnen zitten in een grootte ren en kunnen ook in hokken gaan zitten, maar als het een beetje regent blijven ze meestal buiten zitten. En een konijn wast zoch ook zelf dus nog een reden om geen konijn te gaan wassen.

Kaygee: ik vraag mij af hoe jij denkt te weten dat je konijn het niet erg vond???

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:56

Ik vindt het niet zielig, tegenwoordig behandelen we steeds meer 'dieren' als mensen en waarom dan ook niet met het konijn?
Natuurlijk zou dit Nooit mijn keuze zijn en ik doe het ook niet hoor. Maar die man had het ook heel anders kunnen aanpakken door ze in het water te gooien en met een lijntje in het water te houden of weet ik wat voor gruwelijks..
Edit] spelfoutje

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:57

arme beesten!!
die eerste lijkt helemaal verdoofd of zo.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:59

Hoe je het ook doet, het hoort niet! Een konijn hoort niet in het water en waarom niet?? Omdat ze niet kunnen zwemmen. En dat kun je heel duidelijk op de filmpjes zien, beide konijnen zwemmen niet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:11

twistermahoi schreef:
Ik vindt het niet zielig, tegenwoordig behandelen we steeds meer 'dieren' als mensen en waarom dan ook niet met het konijn?

En dat vind jij een goede ontwikkeling? Ik vind het sneu voor de dieren. Die snappen het niet en kunnen niet het dier zijn die ze eigenlijk zijn. En dat het nog erger kan wil toch niet zeggen dat dit niet erg is?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:12

Maar paarden zwemmen ook niet (normaal) en toch laten we ze zemmen (voor spierontwikkeling/ verbetering of lekker even zwemmen)
en honden zijn ook niet allemaal van die zwemmers en toch willen er heel veel dat hun hond ook gezellig mee zwemt.
Maken jullie daar geen problemen van??