Drukheid pup 16 weken zijn hoe aanpakken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Do_

Re: Drukheid pup 16 weken zijn hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:24

Chiqa schreef:
Wil hier nog even op terugkomen.
Stel ze doen echt iets wat je niet wilt, je zegt eerst 'nee' en ze gaan vervolgens door met waar ze mee bezig waren, wat moet je dan doen?

Belangrijkste is dat nee = nee. Je moet heel consequent zijn.
Verder kijk eens op www.hondenschooldrenthe.net . Zij hebben op maandag avond en op zaterdag ochtend les. Je kan altijd in stromen en je gaat door naar een moeilijkere groep als jij en je hond daar aan toe zijn.
Bij deze hondenschool zit ook een gedragstherapeut aangesloten, die kan je heel veel verder helpen.

daarnaast, negatieve aandacht is ook aandacht. negeren is het beste. Zo idd dat je handelingen die je zelf doet rustig zijn en geen aansporing geven voor Donna om er op te reageren. Verder kan je haar natuurlijk leren dat als ze in de auto gaat, ze netjes moet gaan zitten en als ze vast zit ze ene brokje krijgt. Heeft bij mijn hond die als pup heel bang was voor het auto rijden een hond van gemaakt die nu dol is op auto rijden. Als ze het goed beheerst kan je dit gaan afbouwen.
Ik weet niet hoe gevoelig ze is voor voer, maar je kan het met "gewone" brokjes doen, maar ook met schapenvet, vlees, rodi worst, kaas, ect. Zijn ze iets gevoeliger voor.

(ps, ik had al het een en ander van Janet gehoord, die legde mij al een paar problemen voor ten opzichte van Akira)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:17

wij hebben sinds een maand een nu 20 weken oude chihuahua teefje, ik heb gelukkig een hele goede opvoeder bij hystirisch gedrag namelijk onze 14 jarige chihuahua rue. Hij heeft een broedje dood aan dat geren en gespartel en zet haar als een oudere heer elke keer op haar plek. De pup, haar naam is Amy heeft afentoe momenten dat ze wel moet rennen en rondjes laagvliegen, ik laat haar in de binnenbak uitrazen, daar kan ze veilig rondrennen zonder dat ik haar kwijtraak.

een ding waar ik me soms geen raad mee weet is dat madam het blaffen heeft ontdekt en om de meest maffe dingen de boel bij elkaar keft, ik ben aan afwassen en ineens is dat raar, er blaffen honden 2 verdiepingen beneden op straat en madamke staat bij het raam.. ik weet niet zo goed hoe ik dit moet reguleren, een waakse hond is helemaal niet erg maar om elk ritseltje blaffen gaat me te ver

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:26

Woww ik las ergens dat je je hond in zijn nek moest pakken. NIET DOEN, je hond kan hier echt hardstikke bang van worden, je wil niet weten hoe dominant je dan bezig bent. Zie je ooit een roedel honden elkaar in de nek pakken en wegduwen. Ikke niet hoor.
Een waterpistooltje moet je ook nog niet aan beginnen, het is een pup, ze weet niet wat ze fout doet. Dus ze snapt niet waarvoor je haar dus straft.
Je kan haar het beste de 'nee' aanleren. Dit doe je niet door elke keer als ze wat fout doet keihard nee te brullen. Tuurlijk ze stopt heus wel, maar na een paar keer is ze echt bang voor je, want ze schrikt gewoon.
Nee leren wij aan op een speciale manier. Je hond snapt niet dat nee betekend dat ze ergens mee moet stoppen. Als je naar een hondenschool gaat, ga dan naar een quiebus hondenschool. Geloof me die zijn geweldig. En daar zitten ook altijd gedragstherapeuten bij aangesloten.
Kijk gewoon even op www.quiebus.nl
Daar weten ze echt wat ze doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:28

chiqa.........heel even........... Ik lees niks anders van jou dan dat deze rassen lief en makkelijk zijn............

gaat toch niet blijken dat jouw hondje dat net even niet is toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:33

Een jonge hond mag je gerust in de nek pakken, even achteruit zetten. Teven die een nest hebben pakken de jongen bij wijze van opvoeding ook in het nekvel. Bovendien gaat het hier om een hond van zestien weken, die kun je gerust dit nog even laten ondergaan als opvoeding, gaan ze niet dood van. Het werkt beter en effectiever dan "foei Fikkie" of "Stoute hond".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:49

Bedankt voor jullie reactie's heb nu twee cursus avonden gehad met Donna, (Leren volgen en komen) en heb al meer aandacht dan ik ooit had verwacht, het gaat eigenlijk heel goed.
Ze heeft geen vervelend gedrag meer vertoont, en als ik zie dat ze een spurt nam wist ik dat ze los wilde,
dus de longeerlijn dr aan een bal en spelen maar, even de energie kwijt.
Daarna heb ik dr geen kind meer aan, de katten heeft ze ook met rust gelaten deze week ik denk dat het gewoon nog allemaal spannend was en ze graag wilde spelen.

rockwitch schreef:
Daar weten ze echt wat ze doen.

Dankjewel iik heb me al aangesloten bij een school en hun manier spreekt mij wel aan.

FuegoJoy. ik hoop dat je een oplossing vind want blaffen is echt zenuwslopend lijkt me, dat heeft Donna nooit gedaan.

_Do_ schreef:
Verder kijk eens op www.hondenschooldrenthe.net . Zij hebben op maandag avond en op zaterdag ochtend

Dit is me toch echt iets te ver weg, wel bedankt voor het meedenken.

suleilitha schreef:
Een jonge hond mag je gerust in de nek pakken, even achteruit zetten.

Ik doe dat ook alleen als ze heel erg stout is, gelukkig is een nee of negeren al voldoende.
KiWiKo schreef:
gaat toch niet blijken dat jouw hondje dat net even niet is toch?

Zoals ik al zei is dit niet meer voorgekomen en voor mij ook erg wennen heb nooit een hond gehad.
Gaat steeds beter, komt goed!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:04

Een hond die steeds achter je kont aan drentelt kun je juist heel goed afleren door te negeren. Als jij een stap achteruit zet en dus op haar poten staat zegt zij kai en jij negeert dat gewoon. Ik liep gewoon bijna bruut tegen mijn hond aan. Vond hij niet fijn. Maar hij moest leren dat ik hoger sta dan hij en dus over hem heen mag lopen ipv andersom....Moet ik er wel bij zeggen dat mijn hond toen een maand of negen was....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:13

jeetje wat een ,manieren van opvoeding allemaal! Bloos!

sommige zijn gewoonweg echt te soft voor zo een kaliber hond
en bij andere zet ik weer mijn vraagtekens of ze wel weten waar ze mee bezig zijn Verward

chiqa: mocht je intresse hebben in mijn opvoedmethode dan mag je me pben zoals je weet Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:51

Ben toch wel benieuwd wat jou opvoedmethode is naadje24.

chiqa, naar welke hondenschool ga je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:15

http://www.kop-op.nl

naadje24 schreef:
sommige zijn gewoonweg echt te soft voor zo een kaliber hond
en bij andere zet ik weer mijn vraagtekens of ze wel weten waar ze mee bezig zijn

Ik zoek hierin idd toch wel mn eigen manier, soms moet je gewoon ingrijpen als 10 keer negeren niet werkt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:31

rockwitch schreef:
Ben toch wel benieuwd wat jou opvoedmethode is naadje24.

chiqa, naar welke hondenschool ga je?

je weet waar de pb knop zit Knipoog