Chiqa schreef:Wil hier nog even op terugkomen.
Stel ze doen echt iets wat je niet wilt, je zegt eerst 'nee' en ze gaan vervolgens door met waar ze mee bezig waren, wat moet je dan doen?
Belangrijkste is dat nee = nee. Je moet heel consequent zijn.
Verder kijk eens op www.hondenschooldrenthe.net . Zij hebben op maandag avond en op zaterdag ochtend les. Je kan altijd in stromen en je gaat door naar een moeilijkere groep als jij en je hond daar aan toe zijn.
Bij deze hondenschool zit ook een gedragstherapeut aangesloten, die kan je heel veel verder helpen.
daarnaast, negatieve aandacht is ook aandacht. negeren is het beste. Zo idd dat je handelingen die je zelf doet rustig zijn en geen aansporing geven voor Donna om er op te reageren. Verder kan je haar natuurlijk leren dat als ze in de auto gaat, ze netjes moet gaan zitten en als ze vast zit ze ene brokje krijgt. Heeft bij mijn hond die als pup heel bang was voor het auto rijden een hond van gemaakt die nu dol is op auto rijden. Als ze het goed beheerst kan je dit gaan afbouwen.
Ik weet niet hoe gevoelig ze is voor voer, maar je kan het met "gewone" brokjes doen, maar ook met schapenvet, vlees, rodi worst, kaas, ect. Zijn ze iets gevoeliger voor.
(ps, ik had al het een en ander van Janet gehoord, die legde mij al een paar problemen voor ten opzichte van Akira)