Problemen met Chihuahua pup - Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Re: Problemen met Chihuahua pup - Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:23

Die van mij is nu een half jaar, ook broodfok maargoed .
een pup vooral chi's hebben in het begin ontzettend veel warmte nodig, die van mij overnacht op de badkamer daar heb ik een straal kacheltje ophangen.
Ook at ze in het begin moeilijk , dus heb ik geprobeerd haar natvoer te geven en ze kreeg geregeld vers gekookte groente Na een pardagen ging ik het nat voer een beetje mengen met een beetje brokjes zo kwam haar eetlust weer opgang.
Ga met haar na de dierenarts even checken of alles in orde is en nog eens ontwormen. Ook heben ze regelmatig rust nodig overdag dus dan in een bench of in een ruimte waar hij slapen kan en waar het lekker warm is.
Die van mij wou absoluut nooit buiten een plasje doen of een poepje, nu is ze zindelijk jawel ze gaat op de kattebak geen enkel ongelukje in het huis, dat als goed schoon houden. Nu ze ouder is vind ze het leuk om naar buiten te gaan.
Misschien heefd ze een ontstopping en kan dus moeilijk poepen.
Blijft ze continie persdrang hebben dus dat ze de hele tijd wilt poepen en er komt niks , kan het goed zijn dat ze haakwormen heefd Dat heefd de hond van mn ouders gehad.

Die van mij had een moeilijke start gehad maar nooit ziek en altijd spring levend

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:20

Het liefst van al zou ik je moeder -om het zo eventjes cru te stellen- een schop onder haar achterste willen geven. Heel erg dom en onverantwoordelijk van haar dat ze die pup gekocht heeft. Een pup hoort een goede start van zijn leven te hebben, een broodfokpup krijgt dat niet. Jou pup heeft waarschijnlijk al op transport gezeten, samengepropt met nog een hele hoop andere pups, jou pup is waarschijnlijk veel te vroeg van zijn moeder weggehaald, jou pup is waarschijnlijk jonger dan 7weken. De kans dat hij al de juiste entingen heeft gekregen is trouwens ook klein...

Broodfokpups, zeker de chihuahua's die zo geweldig populair zijn de laatste tijd, zijn mede door hun slechte start vaak alles behalve gezond. Ik heb bij ons op de hondenschool al veel mensen met broodfokpups zien aankomen, van die mensen heb ik er nadien ook nog heel veel teruggezien die met tranen in hun ogen kwamen vertellen dat ze hun hondje toch een spuitje hebben moeten laten geven. Het eerste wat je nu zou moeten doen is maken dat je bij de dierenarts zit, al is het maar voor een grondige check-up van zijn algemene gezondheid.

Je moeder heeft de pup waarschijnlijk behoorlijk goedkoop kunnen kopen. Domme fout van haar geweest, want de kans op véél dierenartskosten is bij een broodfokpup ook groot. Goedkoop is duurkoop, uitspraak die hier meer dan ooit geldt. Tijd dat je moeder nu maar eens haar verantwoordelijkheid opneemt.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:36

Ik denk niet dat het broodfok geweest hoor. We hebben haar (zeg steeds hij maar het is een meisje Bloos) uitgezocht op de bij een oud vrouwtje die zat met de 2 chihuahua's op schoot zat. Ze is erg aanhankelijk. We hebben haar zelf meegenomen naar nederland. Ze poept trouwens ook gewoon (:
EN ZE BLIJFT ! Haha!:D:D
en nu het volgende dilemma

een naam ?

Aranel

Re: Wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:13

PineApple schreef:
Liezel1 schreef:
Naar de DA met het dier, laten nakijken en je moeder onder dr neus wrijven dat als ze een dier koopt er ook voor moet zorgen...
Een trui die bij nader inzien niet bevalt, kun je terug brengen naar de winkel, een hond niet zomaar!

En waar komt het beestje vandaan? Hij zal toch een paspoort etc moeten hebben? Daar staat toch een geboortedatum in?

Hier ben ik het mee eens. Als ze geen hond wil, moet ze er geen kopen. En als dat poepen niet goed gaat, toch even een bezoekje brengen aan de DA.

Zo, inderdaad zeg. Klinkt als een typisch gevalletje broodfokker

Maar ik begrijp dat ie nu mag blijven? Hoe heb je dat nu voor elkaar gekregen dan?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:18

Ik heb net even de topic doorgelezen.
Je pup mag blijven maar ga je nog met haar naar de dierenarts??

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:18

Ik hoop dat je moeder niet WEER omslaat. Clown
Arm dier, had nog bij mams moeten zitten en is nb al over grens geweest, pfff.. Ach gut

Ik zou als de duvel dit hondje compleet laten onderzoeken, misschien heb je zelf spaarcentjes als mams het niet wil betalen en mocht ze weer twijfelen, zoek dan samen met mams een GOED adres waar het hondje mag blijven. Ach gut

En NOOIT weer een hondje uit het buitenland meenemen omdat het zo snoezig is, er zit zat in NL in het asiel, daarbij zijn er in het buitenland ook stichtingen die de dieren gezond afleveren. Knipoog

Ik hoop dat je hondje het red, ze klinkt alsof ze pijn heeft en ziek is. Ach gut

En jouw moeder moet zich doodschamen. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:23

Ik vraag me ook af waar die moeder met die pup naartoe wil, als ze het zelf niet zitten.
Hondje klinkt niet gezond en moeders ziet waarschijnlijk de bui hangen van een dierenartsrekening Boos!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:29

Ellebel schreef:
Nou als het beestje uit Tsjechie komt hoef je niet gek staan te kijken als het helemaal geen Chihuahua blijkt te zijn. Gewoon een heel jong pupje wat zo klein mogelijk is verkocht als zijnde chihuahua.
Je zult er dus mee naar de DA moeten. En ja, dat kost geld, maar dat hebben jullie immers al uitgespaard door het arme ding uit Tsjechie te halen. Dus dat is mooi, kun je nog een heleboel geld kwijt aan de verzorging van het arme ding. En geld gaat het je kosten, reken er maar op. Overigens, als je moeder zogenaamd zo bezorgd is om de andere hond zou ik het pupje helemaal als de donder langs de DA brengen, wie weet wat voor een ziektes de pup bij zich heeft.
Je moeder zou ik dit topic eens laten lezen, misschien dat ze dan wel overtuigd is? Zo niet, dan hoort ze zich ergens in een hoekje heel diep te gaan schamen. Ik snap wel dat jij er niets aan kunt doen, maar het is toch verdorie te triest voor woorden dat jij als kind nog meer verantwoordelijkheidsgevoel hebt dan je eigen moeder?

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Is het wel een echte Chihuahua, heb je een foto van het pupje?
En waarom in godsnaam uit Tjechie halen, Wist je niet dat daar de meeste broodfokkers zitten?
Goedkoop is duurkoop.
Naar de dierenarts ermee, grote kans dat hij heel zwak is.
En 7 weken dan mogen ze niet eens bij hun moeder weg, dat is bij een chitje vanaf 12 weken standaard!
Ts ik begrijp dat je nog maar een kind bent. Maar je moeder zou toch beter moeten weten Boos!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:32

In Tjechie is het idd vol van de broodfokkers maar niet alle pups worden goedkoop verkocht.
Heb pups in de winkel gezien van meer dan 1100,- euro.
Zou zelf absoluut geen broodfokhond willen.
Hoop dat het goed komt met de pup.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:37

We gaan volgende week ofzo ws naar de dierenarts. Hij eet en plast en drinkt en poept gewoon hoor Knipoog Ik zal dit topic even laten sluiten want eigelijk is het probleem al op gelost. Btw onze schapendoes was ook 7week toen we haar kregen. Die kwam wel bij een fokker vandaan. We zullen goed voor haar zorgen en zodra er wat is naar de dierenarts maar mn ouders zijn nietheel erg naar de dierenarts vliegerig als er niks mee is. Maar ze moet binnekort toch geent worden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:38

Ik vind het een groot verschil tussen niet naar de da gaan als de pup gezond is en wanneer het niet kan poepen..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:39

Heb je een foto van je pup?
Ben nl benieuwd of het wel een echte Chihuahua is.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:39

Ze poept gewoon hoor (:

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:40

Ik zal zo een topic starten met een foto daar kun je losbranden over de pup zelf en over de naam (:

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:41

En toch zou ik naar de dierenarts gaan. Wie weet heeft hij wormpjes, is hij ziek, is hij niet goed geënt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:42

Je schrijft dat ze nu poept, maar dat deed ze eerder niet en toen is er ook niet naar de da gegaan.
Dat is een beslissing dat ieder voor zich neemt, ik zou er wel eerder heen zijn gegaan. Vooral omdat de pup niet gecontroleerd is bij de da hier in ned of ze gezond is en ze geen paspoort heeft.
Ik ga altijd meteen met mijn huisdier naar de da om te kijken of ze gezond zijn als ik ze heb gekocht. Dan heb ik het wel over hond, kat ed.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:44

Ik dus ook, dacht eigenlijk dat iedereen dat deed (het lijkt me zo logisch). Naief blijkbaar...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:44

Oja en over de oren die kunnen nog vrij lang blijven hangen hoor.
Kijk maar in mijn profiel voor foto's. En harvey heeft ze nog steeds niet overeind staan, en die is nu over de 6 maanden!
Bij Vesta heeft het ook lang geduurd.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:49

Wij zijn zowiezo met onze pup naar de DA gegaan! Na checken is altijd beter.. zeker bij van die kleine hondjes waar alles veel te klein is gefokt. Zo lang z egoed poept, haar tandvlees mooi roze is, ze alert is engenoeg drinkt is alles wel ok...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:22

ze is heeeeel alert. En ze had gister niet zoveel gegeten door de reis (beetje wagenziek ws) daardoor poepte ze niet zo goed maar nu drinkt eet plast en poept ze gewoon. Ik zal zo even kijken of haar tandvlees mooi roze is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:24

Heeft je moeder er al bij nagedacht wat voor uitheemse hondenziektes dit hondje allemaal bij zich kan hebben?
Een bezoek aan de dierenarts op zeer korte termijn, lijkt mij toch wel op zijn plaats.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:27

suleilitha schreef:
Heeft je moeder er al bij nagedacht wat voor uitheemse hondenziektes dit hondje allemaal bij zich kan hebben?
Een bezoek aan de dierenarts op zeer korte termijn, lijkt mij toch wel op zijn plaats.

Dat had ik ook in mijn hoofd..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:33

Hopen dat het goed komt met het hondje, gelukkig dat hij mag blijven, nu nog even langs de DA

Vind Bokito wel een stoere naam Knipoog

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:34

Ook ik ben met mijn pup naar de dierenarts gegaan ONDANKS dat ik wist dat ze wel gezond was! Altijd en altijd even een onderzoek of alles ok is! Dan weet je dat de longetjes, het hartje, de oortjes en de heupjes goed zijn!! Dierenarts kijkt het beestje gewoon even na en heb je zelf ook de zekerheid!
Vertel dat maar aan je moeder! Ook zij heeft voor de pup gekozen, helemaal omdat ze uit het buitenland komt, wie weet wat voor rare ziektes/bacterien ze met zich mee draagt! Daarbij hebben jullie nog een hond, je chi heeft nog totaal géén weerstand, je schapendoes heeft bv een bacterie bij zich waar ze zelf wel over kan maar je kleine chi nog niet, immers ze heeft nog geen weerstand! De zekerheid van de eerste enting is er misschien ook nog geen eens .. echt een enorme onverantwoording.. sorry als ik hard overkom maar kan me er enorm over opwinden .. Verdrietig

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:36

Het is ook tegen over honden van andere mensen verandtwoordelijker om langs de DA te gan dan ben je er in iedre geval zeker van dat ze geen griep of andere ziektes kan doorgeven