Pug Pups just wanna have fun! [Mops]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DiamondDaan

Re: Pug Pups just wanna have fun! [Mops]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:23

Leuke hondjes!! Veel plezier ermee!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:23

Wat een leuk tweetal! Ze kunnen zo te zien goed met elkaar opschieten (na overal even geroken te hebben Clown ) haha

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 00:07

ja hoor ze schieten echt prima op!
een opluchting hoor, hadden toch even schrik dat Gigolo jaloers zou worden, of de kleine geen rust zou gunnen, maar alles vlot prima!

Na zo'n week merk je toch al wel de karakterverschillen Bloos! en dat zijn er niet weinig Wow!

Leon: hihi idd, we vonden Gigolo altijd nog zo klein voor zijn leeftijd Bloos maar wat een reus is hij nu in vergelijking met Houdini en wat wordt hij volwassen Ja Lovers
Je kan je niet voorstellen dat die nog maar zo kort geleden ook zo'n kleine hummel was Lovers

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:25

Hartstikke leuke honden!
Ik ben ook al een fan van foto 10, die is echt helemaal geweldig.
Veel geluk met je duo!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:44

wat een ontzetende schatige foto,s!!!

grapig dat ze ook bij dezelfde fokker vandaan komen!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:09

Oh bij foto 10 en 13 zie ik precies waarom ik dit zo'n enorm gaaf ras vind!!
Helaas krijg ik het waarschijnlijk nooit voor elkaar dat er een mops bijkomt hier... vriendlief weigert ermee te lopen Clown

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:11

Geweldige foto's zeg.
Die koppies .
heel veel plezier ermee

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:15

Geweldige foto's. Ze zijn inderdaad eigenlijk mooi van lelijkheid Lachen
Veel plezier nog met dit tweetal!

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:17

O wat geweldig!! Vooral foto 10! Die ogen! Zo van wat doe jij!! Bah hou die waslap binnen! Nagelbijten / Gniffelen

Heel veel plezier met ze! Hopelijk komen er nog meer foto's aan!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:44

Mag ik vragen wat zo uniek is aan 't karakter van een mops? Ik heb werkelijk géén enkele voorstelling daarbij namelijk, maar ik ken er dan ook geen een Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 20:45

Ze zijn over het algemeen (uitzonderingen zijn er altijd en sommige dingen hangen natuurlijk ook van de manier van houden en opvoeden af):

* zeer trouw aan hun baas en sterk aan hem gehecht (ze lopen de hele dag achter je aan, waar jij gaat, gaat ook je mops) en tóch allemansvriendjes, ze kunnen met iedereen en alles overweg en begroeten iedereen heel uitbundig en vriendelijk, ook subliem met kinderen
* ze zijn zeer waaks
* ze kijken reuzegraag en geboeid tv *LOL* en bv ook aquarium Clown
* ze kunnen ook met alle soorten dieren overweg, zijn echte dierenvrienden en doen geen vlieg kwaad (en dat laatste mag je echt létterlijk nemen Nagelbijten / Gniffelen )
* ze zijn extreem humoristisch, tzijn echte clowntjes en ze hebbenzelf ook een uitstekend gevoel voor humor
* het zijn dogachtigen in mini-formaat, met iets minder scherpe karaktertrekjes dan bv de Franse Bulldog en daardoor geschikt voor beginnende hondenhouders.
* ze zijn zeer moedig en soms wat koppig/eigenwijs
* ze zijn wel lichtgeraakt (wat ook wel weer van voordeel is voor de training Knipoog)
* een mops heeft graag aandacht, hij staat graag in het middelpunt van de belangstelling
* in tegenstelling tot wat velen denken (en ligt vaak ook aan de opvoeding) zijn mopsen zeer ernergiek en toch op de juiste momenten rustig
* groot nadeel: mopsen nodigen uit tot verwennerij Haha!

Dit vond ik op internet toen ik voor het eerst ging zoeken naar info over mopsen en dit stukje treft het echt helemaal Knipoog

Citaat:
De Mopshond is ten eerste een echte huishond die zich erg graag onder de mensen bevindt. Hij vindt het heerlijk om overal mee naar toe te mogen. De Mopshond is een hond die rustig en zeker niet te hard mag worden benaderd, maar wel consequent moet worden opgevoed.

In het begin is de speelse Mops wel een beetje druk, omdat ze zeer energiek zijn. Maar hoe ouder ze worden, des te rustiger.
Hij knort, is grappig-koppig en lichtgeraakt, zeer moedig en kan oud worden. Ook is de Mops een echte kindervriend en zeker niet agressief naar mensen of soortgenoten toe. De visite wordt meestal luidruchtig onthaald, want de Mops "waakt " wel over huis en hof. Zij zijn blij met ieder bezoek.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:53

Foto 10 echtzo van Wat mot je ?!

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:05

frenia schreef:
Ze zijn over het algemeen (uitzonderingen zijn er altijd en sommige dingen hangen natuurlijk ook van de manier van houden en opvoeden af):

* zeer trouw aan hun baas en sterk aan hem gehecht (ze lopen de hele dag achter je aan, waar jij gaat, gaat ook je mops) en tóch allemansvriendjes, ze kunnen met iedereen en alles overweg en begroeten iedereen heel uitbundig en vriendelijk, ook subliem met kinderen
* ze zijn zeer waaks
* ze kijken reuzegraag en geboeid tv *LOL* en bv ook aquarium Clown
* ze kunnen ook met alle soorten dieren overweg, zijn echte dierenvrienden en doen geen vlieg kwaad (en dat laatste mag je echt létterlijk nemen Nagelbijten / Gniffelen )
* ze zijn extreem humoristisch, tzijn echte clowntjes en ze hebbenzelf ook een uitstekend gevoel voor humor
* het zijn dogachtigen in mini-formaat, met iets minder scherpe karaktertrekjes dan bv de Franse Bulldog en daardoor geschikt voor beginnende hondenhouders.
* ze zijn zeer moedig en soms wat koppig/eigenwijs
* ze zijn wel lichtgeraakt (wat ook wel weer van voordeel is voor de training Knipoog)
* een mops heeft graag aandacht, hij staat graag in het middelpunt van de belangstelling
* in tegenstelling tot wat velen denken (en ligt vaak ook aan de opvoeding) zijn mopsen zeer ernergiek en toch op de juiste momenten rustig
* groot nadeel: mopsen nodigen uit tot verwennerij Haha!

Dit vond ik op internet toen ik voor het eerst ging zoeken naar info over mopsen en dit stukje treft het echt helemaal Knipoog

Citaat:
De Mopshond is ten eerste een echte huishond die zich erg graag onder de mensen bevindt. Hij vindt het heerlijk om overal mee naar toe te mogen. De Mopshond is een hond die rustig en zeker niet te hard mag worden benaderd, maar wel consequent moet worden opgevoed.

In het begin is de speelse Mops wel een beetje druk, omdat ze zeer energiek zijn. Maar hoe ouder ze worden, des te rustiger.
Hij knort, is grappig-koppig en lichtgeraakt, zeer moedig en kan oud worden. Ook is de Mops een echte kindervriend en zeker niet agressief naar mensen of soortgenoten toe. De visite wordt meestal luidruchtig onthaald, want de Mops "waakt " wel over huis en hof. Zij zijn blij met ieder bezoek.

Hier herken ik Beauty echt helemaal in! Het enige verschil is dat zij niet zo geboeid t.v. kijkt Tong uitsteken Haar grootste hobby is op schoot liggen. Andere dieren boeien haar niet (ze is heel sterk mens gericht, ook tegen vreemden), maar ze kan er wel goed mee overweg. Ze accepteerd ze en laat ook bijna alles toe. Toen mijn moeder voor het eerst in jaren weer een kitten had, zag dat kitten Beaut echt als haar moeder, en ging er steeds bovenopliggen en doen, maar ook uit haar etensbak eten. Beauty liet het allemaal toe en als ze het echt zat was dan liep ze weg. Zo lief!
En clowns zijn het zeker. Vooral toen ze erg klein was (ze is nu bijna 6) ging ze met haar kont over de grong, de staart naar beneden, de rus bol en de oren naar achteren het hele huis door rennen. Dat was zo'n ontzettend leuk gezicht! De race-kever-race noemde wij dat altijd. Of met dr knuffels spelen en slopen. Dat was ook altijd een maf gezicht.
Kortom, ik vind het echt top beesten!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:24

Dankje voor de info Lachen Ik was erg nieuwsgierig, maar dit klinkt heel leuk. Al moet ik zeggen dat ik ze niet mooi kan vinden - maar karakter is érg belangrijk. Voorlopig geen hond voor mij, maar ik weet tenminste weer iets meer dan gisteren Knipoog

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:35

`Wat een heeeerlijke hondjes! Hou egt van dit soort hondjes, ben zelf meer van de grotere, maar dit blijven toch de leukste kleine hondjes Haha!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:27

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Enne..ik vind de fotos prachtig hoor!
Ik vond Mopsen ook altijd niet "mijn soort"hond, maar ik heb mijn mening toch moeten bijstellen.
Vrienden van ons hebben Mopsen (wordt ook mee geshowd en ze hebben ook enkele Groepswinnaars) en alhoewel ik ze niet zelf zou willen hebben, hebben zij 1 reu die ik zo mee naar huis wil nemen.
Wat een kereltje!
Het is een heel mooi flink hondje met een prachtige kop en beslist geen puiloogjes, maar waarom ik helemaal verliefd op hem ben geworden..
ik zat daar een keer koffie te drinken en Gijs (de reu) zat op de armleuning van de bank. Nu is dat een heel comfortabele bank en Gijs is ook erg op zijn comfort gesteld Haha! en "zit" dan ook vaak tijdens onze gesprekken op de armleuning te slapen, het is net een Boeddhabeeld. Zo ook deze keer en je kon zien dat ie zat te vechten tegen de slaap...hij wilde niet, maar zijn oogjes vielen dicht en zo zat ie daar.
Wij waren druk aan het kwekken en ineens zie ik uit mijn ooghoek iets uit beeld verdwijnen en KLABAM!!!! daar lazerde Gijs van de bank af... Dromen
Je kunt je voorstellen dat je ons weg kon dragen van het lachen..Gijs niet..hij keek ons aan en als blikken konden doden hadden we dood neergevallen. Meneer was zwaaaaaar beledigd over zoveel gebrek aan medeleven en heeft de rest van de middag in de serre doorgebracht, ver weg van ons.
Schitterend karakter toch?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 12:13

Hahaha! onze zitten ook vaak als Boeddhabeeldjes Haha! vandaar dat ze al eeuwen geleden de bijnaam "Little Boeddha" hebben meegekregen Knipoog
Onze Gigolo kan ook zo zitten vechten tegen de slaap, alleen dat al is voldoende om je krom te lachen, Tong uitsteken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:19

Leuk hoor, zeker zo met z'n tweetjes!
Nog een paar weekjes en dan komt onze labradorpup...

Jullie hebben trouwens ook heel leuke tegeltjes Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 13:47

Clown Misselijk

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:53

En toch; die omschrijving gaat ook op voor de Franse bullie, al zijn dat best sterke karaktertjes en ook felle dondertjes af en toe. Lachen Maar je leest duidelijk dat die rassen echt op elkaar lijken! (Men denkt ook dat ze verwant zijn)

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:58

Oh dit topic is echt heel fout. Ook ik heb een mopshondje een teefje van 2 jr alweer(wat gaat dat snel he die puppytijd). en nu ik dit topic zie kriebelt het helemaal erg voor nog een mops. Mijn vriend zei 2jr geleden toen ik voorstelde om een mopspupje te nemen, het wordt die pup of ik. Knipoog nou ja toen ik zei dan ga ik haar zaterdag halen schrok hij toch wel erg en zaterdag avond was hij helemaal verliefd op haar. Nu is het zo erg dat als we ooit uit elkaar zouden gaan ik haar met moeite mee zou krijgen haha. We hebben al afgesproken als we verhuizen en groter gaan wonen we er wat mopjes bij nemen maar ik zou nu al zo graag willen.

die van jouw zijn echt super schattig. Foto tien is echt mega leuk.

Afbeelding

hier mijn mopsenkind(voordat ze op een grondig dieet ging Haha! )

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:15

foto 10 is echt TE geweldig! Haha!
Super leuk! heerlijke dingen die mopsen!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:18

Geweldige hondjes Lachen
Foto 10 is echt geweldig OK dan!
Die oogjes kijken echt zo van:"Wat doe jij nou!"

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:37

aah wat een scheetjes! Ik vind ze ook helemaal geweldig! Ooit krijg ik er ook nog wel 1! Samen met een duitseherder!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:39

Mag ik mijn gevaarlijke mopsenkind dan ook laten zien??
Ze zijn echt niet zo lief als ze eruit zien hoor Vork

Afbeelding