hond is belangrijker??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kissielover

Re: hond is belangrijker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:15

aerdenhout1 schreef:
Compliment voor je vriend! Zo hoort het! Heb je dat niet voor je hond over moet je er niet aan beginnen. En als je een weekend naar Berlijn gaat is dat heel iets anders dan een nacht zomaar weg blijven. Dan zorg je dat er iemand in huis is voor je hond.
Ik zou nooit of te nimmer mijn honden zomaar alleen laten s'nachts.

Inderdaad precies wat ik ook dacht!

Alleen als jij bij hem blijft slapen lijkt me het ook wel vervelend nog een hond ertussenin!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:18

Ik ben net zo met mijn dieren en mijn man gelukkig ook. Ik denk ook dat het anders niet goed zou zijn gegaan. Je neemt nu eenmaal de verantwoording voor een levend wezen op je als je een dier neemt. Dan moet je er ook zo goed mogelijk voor zorgen. Ik vind het eerlijk gezegd voor je vriend spreken, dat hij zoveel verantwoordelijkheidsgevoel heeft en in staat is om zo veel van een dier te houden.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:30

Dat hij zijn hond niet alleen wil laten in de nacht snap ik wel. Maar dat de hond iedere nacht bij hem in bed slaapt ook als jij er bent vind ik niet echt normaal.
De hond kan toch ook gewoon in een mand slapen?!

Ik vind niet dat je overdreven reageert.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:32

Ik vind het een goede keus van je vriend om z'n hond geen nacht alleen achter te laten. Als je zomaar nachten weg wilt kunnen blijven moet je geen hond nemen

Maar dat diezelfde hond tussenin moet liggen, dat zou ik dan weer niet accepteren. En als dan de keus is met hond en hem in bed, of zonder hen beide, dan vertrek ik mooi Haha!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:41

Ik ben precies zo en mijn vriendis er ondertussen wel aan gewent Nagelbijten / Gniffelen hij is nu zelf ook zo, Sjors is zelfs met ons meegeweest op vakantie Ja

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:42

Natuurlijk is de hond belangrijk en ook wel belangrijker dan jou aangezien jij voor jezelf kunt zorgen en de hond niet. Maar je vriend is inderdaad wel wat doorgedraaid daarin, want je hebt het wel over een hond en niet over een mens. Een hond bij hem in bed laten slapen is écht te erg hoor. Dat is ook helemaal niet gezond Bloos!

Daarbij vind een hond het echt niet erg als de kachel uit staat hoor. Honden vinden een temperatuur van zo'n 15 graden veel fijner dan 21.

Nee het is prima dat mensen om dieren geven en ze qua verzorging en gezondheidszorg boven een mens stelt maar laat ze dan wel gewoon dier zijn en ga ze niet vermenselijken Nagelbijten / Gniffelen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:42

Ik vind je vriend een toppertje als hij zo goed voor zijn hond zorgt, wij zorgen er ook zo voor , onze hond ligt ook altijd in bed.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:46

ik ben ook zeer gek met onze honden! Een nacht alleen zijn ze nooit! s avonds en s morgens moeten ze toch uitgelaten worden! Ook hebben wij vaak de tv voor ze aanstaan, maar das meer omdat ze anders aanslaan op het minste of geringste Haha! Alleen in bed.. nee daar komen ze niet Haha! Ze hebben hun eigen mand als bed en gaan daar elke avond graag in!

Verder, top zo'n vent! Die heeft zijn hart op de goede plek!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:54

Mijn huisdieren zonder een oppas een nacht alleen laten doe ik niet. Stel dat er wat gebeurt.
En de hond moet toch zeker eruit voor zijn behoeften.

Een hond tussen je in in bed vind ik niet kloppen.
Beestje , hoe lief ook, moet leren dat hij ranglager is in de roedel.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:59

aerdenhout1 schreef:
Compliment voor je vriend! Zo hoort het! Heb je dat niet voor je hond over moet je er niet aan beginnen. En als je een weekend naar Berlijn gaat is dat heel iets anders dan een nacht zomaar weg blijven. Dan zorg je dat er iemand in huis is voor je hond.

Ook helemaal mee eens! no way dat mijn honden een nacht alleen zitten, omdat ik bij vriendlief blijf slapen, en ja ook het licht gaat aan als ik s'avonds even weg moet/ben.. zij zijn mijn verantwoordelijkheid en ik zou geen oog dicht doen.
Mijn vriend heeft mijn honden zeker te respecteren, anders zal het nooit wat worden.
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 25-10-08 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:59

Ik vind het een goede zaak dat je vriend zijn hond niet alleen laat 's nachts.
Hij gaat heel goed met zijn dier om.
En ik zou niet meteen zeggen dat hij zijn hond belangrijker vindt dan jou.
Hij heeft gewoon zijn verantwoordelijkheid voor zijn hond.

Maar ik snap dat het voor jou niet altijd even leuk is.
Kan je niet vragen of de hond niet meer in bed mag als jullie er samen in slapen?
En dat je nooit een weekendje weg kan zal ook wel meevallen.
Hij kan toch een oppas vragen voor zijn hond, dan kunnen jullie gewoon weg.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:00

weekendje weg kan trouwens ook prima met hond Knipoog

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:01

sorry dubbelpost Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:04

Storm76 schreef:
Stomme vraag, maar ik lees dat een hoop mensen ook met hun honden in bed slapen... maar als je dan wilt euh... vrijen met je vriendje... stuur je de honden dan weg? Of kijken ze toe? Dat zou ik weer niet kunnen denk ik... Lig je heerlijk te vrijen met je vriend en dan kijken allemaal hondenoogjes je aan...

geen stomme vraag hoor Tong uitsteken
hier slapen de hondjes soms op bed.. als mijn vriend heel vroeg weg gaat naar zijn werk dan slapen de hondjes vaak bij mij verder op bed (normaal in een bench) of als ik vroeg weg moet, net zo Haha!
of als mijn vriend nachtdienst heeft slaapt de ene nacht de ene hond bij me en de dag erna de andere.. anders word het een beetje te vol in bed aangezien ze zichzelf nogal veel plek toe eigenen Tong uitsteken
maar als we samen in bed liggen slapen de hondjes in de bench Haha!

owja.. wil je geen kinderen en ook geen pil slikken, dan is 2 honden in bed laten slapen wel een goede anticonseptie middel Tong uitsteken

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:13

Citaat:

Helemaal mee eens!

Zelf heb ik de honden niet in bed, maar da's een keuze. Ik vind het bijzonder eerlijk en erg goed van je vriend dat hij aangeeft dat je het OF moet accepteren, OF hem beter niet als je vriend kan hebben.

Mijn honden zijn alles voor me... en ze gaan zéker voor een relatie. Een relatie kan uit gaan, de honden blijven.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:15

Ik vind het belachelijk dat mensen honden in hun bed laten slapen, maar oké.

Vind het wel logisch dat hij zijn hond niet een nacht alleen thuis wil laten, dat doen wij ook niet.
Maar onze hond slaapt toch echt op zijn eigen kleed beneden met licht, radio, tv en verwarming uit.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:05

Tot op zekere hoogte snap ik het wel en vind ik het juist heel goed dat 'ie zo goed met zijn hond omgaat, maar in bed laten slapen en de tv aanlaten vind ik wat veel van het goede Clown
Misschien moeten jullie daar eens goed over praten, het maakt de relatie neem ik aan het wel wat lastig zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:58

Hij heeft gelijk. De hond moest immers ook nog uitgelaten worden voor de nacht, en moet er 's morgens weer uit.
Het in bed laten slapen zou mij persoonlijk véél te ver gaan, dat vind ik ronduit smerig. Maar de radio aanlaten, dat doe ik voor de katten ook. en de verwarming staat ook op 17 graden als we niet thuis zijn, anders vind ik het te koud worden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:00

Ik kan ook alleen maar zeggen Toppie!!!!. Zorgzame man denk ik zo. Is alleen maar positief.
Onze honden blijven s'nachts ook niet alleen thuis, zou geen oog dicht doen. En één van mijn honden slaapt naast ons bed en als mijn man nachtdienst heeft dan slaapt de hond naast me in bed. Heb ik geen probleem mee.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:06

Gelukkig ze bestaan nog dit soort mensen OK dan!
En ik vind het ook terrecht dat hij zijn hond niet zomaar een nacht alleen laat.
Ik ben ook zo, mijn honden zijn mijn alles en ook mijn paarden trouwens.
Bij ons is ook een lampje aan en ook de verwarming staat voor ze aan en als we laat thuis komen mogen bij ons in bed slapen.
Dit doen we niet altijd omdat er situaties kunnen ontstaan waarbij de honden nu eenmaal niet bij je kunnen slapen, zoals na mijn operatie vorig jaar.
Maar de oudste hebben we meer dan 8 jaar en is tot nu toe pas 1 nacht ergens anders gaan slapen en ik vond het verschrikkelijk,ook regel ik een oppas voor ze als ik de hele dag moet werken of te lang van huis ben.
Het zijn gewoon net kinderen.

Alleen kan ik me voorstellen dat het voor jouw minder leuk is en ik denk dat jullie je allebei wat aan moeten passen.
Jij aan het feit dat hij veel om de hond geeft en hij dat jij ook wel eens even zonder hond bij hem wil zijn.
praat er eens over met hem.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:11

Tja ik laat mijn hondne ook niet zomaar een nacht alleen hoor.
In bed mogen ze niet, ik heb er 5 is beetje TE vol en buiten dat ze mogen geen trappen lopen
Maar idd kacheltje aan muziekie enzo als ik er niet ben, dat doe ik ook.

Opvakantie, ook dan gaan de honden mee, lekker in een gelijkvloerse bungalow want....dan kunnen ze wel op bed, GEZELLIE!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:16

Ik vind eerlijk gezegd dat je niet moet zeuren. Hij heeft het je op voorhand gemeld dus dit wist je voor je met de relatie begon. Als je naar een werk gaat waarvan je weet dat je elke dag tot zes moet werken, dan moet je niet ineens na een paar maanden beginnen zeuren dat je maar tot vijf wil werken. Dat wist je voor je er aan begon.

Mijn hond slaapt ook mee in bed. (jack russeltje) en ik heb dat ook op voorhand tegen mijn vriend gezegd. Toen hij vroeg of ik bij hem wilde gaan slapen vroeg ik meteen of Donya mee mocht en of ze bij ons mocht slapen, had hij nee gezegd, sorry dan, ik laat mijn hond niet zomaar alleen. Volgende week zaterdag gaan we tot zondag naar zee, ondanks dat ik zin heb in dat uitje zie ik er als een berg tegen op om mijn meisje alleen te laten, hoewel ik weet dat mijn moeder en broer super voor haar gaan zorgen en haar mee in bed gaan nemen net zoals ze bij mij gewend is. Maar ik ga haar ontzettend missen en dat weet mijn vriend ook. Twee nachten zonder Donya gaat nog net maar langer is geen optie.

Hij heeft Donya gelukkig ook heel graag dus als we een weekendje weg gaan, dan gaat Donya gewoon mee!

Overigens ligt Donya of tegen hem, of tegen mij, maar zelden tussen ons in *LOL* In de zetel doet ze dat wel soms heel sneaky, maar dan neem ik haar gewoon op mijn schoot en kunnen we alsnog tegen elkaar liggen. Geen probleem. Als ik weg ga zorg ik ook altijd dat er een lichtje brand en dat de radio aan staat. Wel zo aangenaam zodat de hond zich niet zo verlaten voelt. Lachen
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-10-08 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:20

Ik vind wel dat je vriend eerlijk is tegen je en dat hij wel heel veel liefde voor zijn hond heeft!

Okee dat de hond in bed slaapt vind ik dan wel weer ietsje ver gaan, maar goed, probeer nog eens met hem erover te praten en wie weet komen jullie wel tot een andere goede oplossing.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:26

Dat hij zo zorgzaam is voor de hond is prima, ik denk dat als jij accepteert dat de hond gewoon mee mag, en de hond ook bij jou mag slapen thuis, kan je best goede afspraken maken denk ik zo. Ik denk dat bij jou het grootste struikelpunt ligt bij de hond in bed?
Als jij niet wil hebben dat de hond in bed ligt als jullie samen zijn, kan hij dat best wel accepteren vind ik, als jij de rest toe staat Lachen

Een hond heeft relatief veel zorg nodig, maar dat moet prima te combineren zijn Lachen

Palino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:30

Ik ben precies zo met mijn hondje. Maar ik snap wel dat als het niet je eigen hond is dat je er dan misschien wat anders tegenaan kijkt. Misschien kun je met je vriend bespreken dat de hond als jullie samen slapen bijvoorbeeld naast het bed in een mand ligt ofzo.