supplement voor gewrichten oudere hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: supplement voor gewrichten oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:33

en waarom gaf je hond dit voer? en waarom liep hij stijf?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:38

Waarom kreeg hij dat..... gewoon omdat ik het een prima voer vind! Zonder chemische troep.
Als je dan al brok voert.

Waarom de hond slecht liep....kwam vanuit een hele verwaarloosde ( en heel erg magere) toestand naar ons, we hebben hem eerst moeten oplappen, in de eerste weken liep hij afwisselend slecht en weer wat beter.
Niet echt kreupel, af en aan een paar passen raar op een voorpoot.

Nadat hij een aantal weken over was op dit voer liep hij goed, geen probleem meer gezien, daarom hebben we het ook niet meer verder laten onderzoeken.

Mijn oudje van bijna 12 jaar krijgt hetzelfde voer, en ziet er heel goed uit, komt ook van een heel slechte baas (8 jaar aan de ketting gelegen, ook verwaarloosd geweest en een border) als je ziet hoe goed die loopt, zeker voor die leeftijd.
Tuurlijk ook wel eens een dag wat stijver al naar gelang het weer.
Maar niemand gelooft dat ie al ouder is, tot je van dichtbij zijn grijzer wordende snoet ziet.
Rent speelt en gaat nog super graag mee aan de fiets (natuurlijk wel rekening houdend met de leeftijd)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:28

Ik heb begrepen dat als je glucosamine geeft dat je dit dan in combinatie moet geven met chondroitine en dat in een verhouding van 1500/500mg. Anders schijnt het niets toe te voegen. Evenals de glucosamine in brokken, daar zit zo weinig extra glucosamine in, dat je daar eigenlijk niets van moet merken.

Dit zijn niet mijn bevindingen overigens hoor Knipoog Ik heb er te weinig persoonlijke ervaring mee.

Wij geven onze Indy Dyspla druppels van Puur. Daar doet ze het heel goed op, van constant stijf opstaan en soms zelfs piepen, springt ze nu van haar kussentje op Haha! Ze is nog bezig met wat spieropbouw in haar heupjes, daar is ze af en toe wel wat stijf in, maar vergeleken met hoe ze was, is ze zoooveel verbeterd!
Ze heeft ook de souplesse sticks van pedigree gehad, maar op 1 of andere manier heb ik daar niet zo'n vertrouwd gevoel bij. Meer gegeven onder het mom van, als het helpt is het meegenomen Lachen
Toen we haar van de druppels afhaalden (soms schijnt dat te kunnen) werd het acuut slechter en zijn we meteen weer begonnen. Ze krijgt nu de volledige dosis, maar na dit flesje gaan we het afbouwen naar een onderhoudsdosis en dan kijken hoe het gaat.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:39

Ik heb juist begrepen dat chondroitine totaal geen toegevoegde waarde heeft en glucosamine zelfs tegen kan werken (bij honden althans). Of het waar is weet ik niet, maar ik geef mijn hond al 3 jaar "pure" glucosamine, omdat hij na een wilde speelbui o.i.d. vaak een dagje mank liep, naarmate hij ouder werd.
Sinds dat ik 't hem dagelijks geef, heeft hij maar 1 keer mank gelopen en voor de rest rent hij als een speer achter ballen, stokken enz. aan en hij is inmiddels toch al 13!
Ik ben tussendoor een tijdje gestopt met geven om te kijken wat er zou gebeuren en dat ging weer mis. Vervolgens ben ik het weer gaan geven en hij liep weer goed.
Bovenstaand is voor mij in elk geval genoeg bewijs dat glucosamine heel goed werkt

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:22

Tja, als jullie denken dat Glucosamine de botten/ kraakbeen moet verbeteren, dan klopt het dat het niet werkt............... Clown

Glucosamine zorgt ervoor dat er vloeistof tussen de gewrichten is, waardoor ze soepeler bewegen.
Als een hond slechte gewrichten heeft door Artrose of zo...........wordt de aanwezigheid van die vloeistof ook minder.......
Daardoor krijgt de hond last met opstaan, meestal 's morgens of na een dutje, na een lange wandeling of zo......
Loopt ie weer even, dan wordt de vloeistof beter verdeeld langs de gewrichten en is het minder pijnlijk.

Zo ook bij mensen..............ik gebruik het, en ook mijn hond.
Allebei hebben we er veel baat bij!!! Haha! Haha!

p.s. voor mijn hond koop ik het in poedervorm bij de Welkoop/Boerenbond.

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:12

@XoNo waar kun je die druppels halen?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:06

kers schreef:
@XoNo waar kun je die druppels halen?

www.puurnatuur.nl , daar kun je de verkoopadressen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:00

Heb zelf erg goede ervaringen met http://www.dierendokter.nl/index.html?lmd=39132.551412 staan ook verhalen van tevreden gebruikers en heb ook verhalen gelezen van honden die stram waren of een vorm van HD...
Wie weet heb je dr iets aan, advies is erg uitgebreid, ze kunnen je ook bellen en kost allemaal niets.