hond plast snachts binnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Re: hond plast snachts binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:43

Castreren!!

Hij doet dit altijd op dezelfde plekken zeg je...hij markeert zijn plekjes,deed de teckel ook van mij.
Je ruimt het op en de volgende dag ligt het er weer.....
Na de castratie heeft die van mij het nooit meer gedaan.
Mijn enig advies is dus echt casteren! ik neem aan dat hij niet gaat dekken,dus waarom zou je het niet doen?

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:44

Ik pas, ga weer werken doei.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:44

Niet castreren. Eerst zelf je houding tegen over hem veranderen (zie boek)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 11:45

Alwiene schreef:
Ik ga een hele domme vraag stellen Bloos Maar je weet absoluut zeker dat het van de hond is en niet van de kat? Bloos

ja, katten zijn beide geholpen , t ruikt naar hondenpis en niet naar kattenpis en zit vrij hoog op de gordijnen
als ik beneden kom en het op wil ruimen, ziet de hond dit en rent meteen naar boven

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 11:46

kohtje schreef:
Niet castreren. Eerst zelf je houding tegen over hem veranderen (zie boek)

ben ziek en heb geen boek bij de hand, hoe bedoel je?

hond luisterd verder perfect, naar alle commandos, loopt altijd los, gaat mee met buitenrit, is een vader figuur voor mijn kat en speelt hier ook de hele dag mee
hond is niet dominant naar mij of mijn vriend (of uberhaupt naar anderen, eerder bang)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:47

Een boek werkt vaak niet in de realiteit Kohtje.
Castreren is een veel voorkomende ingreep die bij veel honden een succes is. Wil je hem niet gelijk castreren, kan je ook voor de chemischecastratie kiezen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 11:51

ik bel zometeen mijn dierenarts eens op

edit, na mijn verhaal gedaan te hebben vertelde ze me dat ze pauze hadden en ik maar terug moest bellen ....
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 23-10-08 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:53

dominant is je hond en jalours
op het moment dat hij moet krijgt hij niet de nodige aandacht
omdat je slaapt en waarschijnlijk dus knus met je vriendje ligt.
dus met de boodschap bekijk het je maar ik heb mijn vaste plekkie de gordijnen dus

ik zweer bij een bench ook al zijn ze minder ermee groot geworden het feit alleen al dat je hond op bed ligt is voor hem een machtspositie dat hij even hoog in de roedel staat.

dus even een stapje naar onder met hem
castareren die hap en een bench halen voor het snachts
dan is je probleem opgelost.

Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:56

Het probleem wel, maar de oorzaak van het dominante gedrag niet!
En ik heb hier een hond die vroeger alleen maar in de bench zat en geloof me, als ik hier een bench neer zet, ze slaat helemaal door!
Jaloezie kennen honden niet... alleen maar dominantie en rangorde.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:27

Mijn hond is inmiddels 4 jaar. Ik heb hem als 2,5 jarige uit het asiel geplukt en kende helemaal niks. Ook rangorde was hem volledig vreemd.

Ik wou niet aan de bench. Daarom had ik in de gang zijn mand staan.

Veilige plek. En voor de hond was het vrijsnel duidelijk dat hij zich aan bepaalde regels moest houden.

Hij was niet gecastreerd en rande alles en iedereen aan(behalve mij). Ballen eraf. En probleem was weg... plassen in huis heeft hij nooit gedaan

Mijn honden en katten slapen beneden tot ik anders zeg....

De eerste nachten toen de roedel nog niet volledig duidelijk was voor hondlief, heeft hij ook flink gejankt toen zijn roedel naar boven ging en hij niet.
Gewoon lekker laten janken.. hij krijgt vanzelf door dat hij niet de baas is, en dat hem verteld word waar hij te slapen heeft.

Jouw hond is overduidelijk de baas in huis. En juist daarom luisterd hij misschien ook wel perfect.

Ideaal toch? Iedereen wijkt voor hem, en hij mag doen en laten waar hij zin in heeft. Dan zou ik ook wel luisteren en keurig terug komen als ik geroepen word.... lekker naar huis waar ik de baas ben!

Geef de hond een duidelijke plek. Dan wel mand, dan wel bench. leg speeltjes in de mand en in de buurt.
ga beginnen met hem niet meer op de bank en bed nemen. Stuur hem regelmatige in de mand(mand,plaats,plek) en laat hem daar tot jij hem weer anders verteld(vrij). Luistert hij niet?? touwtje eraan.
Jij moet de hond gaan vertellen wanneer hij wat mag.

Jij eerst eten. Dan de dieren. Tijdens eten, hond in de mand..jij mag nooit aan de kant gaan voor de hond.. al ligt hij nog zo lief op het gangpad te slapen...

Dit zijn kleine dingen waar je mee kan beginnen... En altijd consequent blijven.
Als het voor de hond duidelijk is waar hij staat, dan kun je hem weer eens op de bank nemen... maar zeker niet elke dag op het zelfde tijdstip. En alleen wanneer jij het zegt!!

Plassen is of wel medisch of wel dominantie

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 11:08

ik had gisteren de dierenarts nog te pakken gekregen en zij zei dat castreren wss geen oplossing was en heeft me het tel. nr gegeven van een gedrags therapeute. Ik heb er de coicemail ingesproken

verder heeft de hond een deken in de woonkamer waar hij op moet liggen als wij eten
als hij op de bank ligt en ik wil liggen moet hij van de bank af en dat doet hij ook meteen

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:17

Ik heb ook een hondje wat s'nachts zijn plas niet kan ophouden, en alleen als die bij ons opgesloten op de slaapkamer lag of in zijn bench dan plaste hij niet. Het was trouwens niet altijd als hij beneden blijft dat er een pasje ligt maar meestal wel.

Wij dus altijd op de slaapkamer houden, moeten we een keer met een andere hond van ons naar de dierenarts en wij dus vertellen dat we hem niet zindelijk krijgen zegt de dierenarts hier probeer dit eens. Kregen we pilletjes voor incontinetie, blijkt dus gewoon dat hij er niets aan kan doen zodra die gaat lopen s ' nachts kan die het niet ophouden.

Misschien zou het kunnen dat die van jou ook zoiets heeft?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 11:19

maar als hij bij mijn ouders slaapt, doet hij dit niet, en in mijn vorige huis ook nooit

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:25

Hebben ze bij jou ouders nog andere dieren? Misschien dat hij in je oude huis en bij je ouders meer op zijn gemak was s ' nachts?
konden ze maar praten dan wisten we het tenminste:P
Je zou er altijd even naar kunnen informeren mocht je de dierenarts weer spreken. Je merkt het gauw genoeg als het niet werk en het kost bijna niets. Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 10:00

ik word maandag teruggebeld door gedragsdeskundige
mijn ouders hebben nog een kruising herder bouvier, van 12 jaar oud

hij is nu 2 nachten beneden gebleven, gaat redelijk goed, jankt soms en krast tegen de deur, maar dat negeren we
hij zit nu met de kater beneden, de poes slaapt nu op logeerkamer, anders blijven die 3 har de hele tijd vervelen
fietsen heeft hij nooit gedaan, kan ook makkelijk met een loopt teefje samen, hij snapt t allemaal nog niet, hoe dat werkt

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:22

Heeft de onze ook een tijdje gedaan, wij naar de DA en hij bleek gruis in zn plas te hebben dus mocht hij alleen nog maar water, droge brokken en medicijnen, voor de rest niks Knipoog

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:38

Altijd eerst medische oorzaken uitsluiten zoals Stravero zegt.
Een reu die urineert heeft verschillende reden: angst, sexueel of territoriaal gedrag zijn de meest voorkomende. Stel het is territoriaal gedrag: een reu gaat zijn territorium afbakenen (dus niet ergens in het midden, maar echt langs de kanten). Ik neem aan dat je je gordijn regelmatig wast, want het begint natuurlijk te stinken. Hondengeur weg dus je reutje moet opnieuw het territorium afbakenen. Castratie is een oplossing voor sommige honden want dat neemt het territoriaal gedrag gedeeltelijk weg.

Stel het is angst gedrag dan raad ik je D.A.P.® aan. D.A.P. is zoiets als een geurverfrissertje dat alleen de hond kan ruiken en het werkt kalmerend. De urine van een hond die bang is heeft een andere samenstelling. Telkens als de hond voorbij het gordijn komt 'ruikt' hij zijn 'angst'. Omdat jij het gordijn wast vermindert de geur en daardoor plast hij telkens weer tegen het gordijn zodat de geur niet helemaal weg gaat.

Wat ook wel eens wilt helpen is de desbetreffende plaats poetsen met neutrale zeep. Verder is het goed dat je een gedragsdeskundige erbij haalt Lachen Hopelijk vermindert het gedrag snel!