Beestjesdrang! Wat is een geschikt beestje voor mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Beestjesdrang! Wat is een geschikt beestje voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:57

Sheran schreef:
Ninx schreef:
Ik zou er niet aan beginnen.... het is nu misschien ieder weekend naar je ouders, maar wat doe je met studiereizen, vakanties, even een weekendje met je vrienden ergens naartoe?
Je bent er toch aan gebonden.... en het dier doe je er geen plezier mee natuurlijk.
Ik zou lekker de hond uitlaten van de buurman o.i.d. en lekker nog even wachten. Ik ken het gevoel wel hoor, maar ik heb toch altijd maar gewacht....

Of is er misschien iemand hier die even zat is van zijn beestjes en wil dat ze uit logeren gaan? Clown

Waarom zet je geen advertentie op marktplaats dan?
Er zijn genoeg mensen die niet zo goed hebben nagedacht, en stapel dieren hebben of een hond, en de hele dag moeten werken.
Die mensen kunnen een dierenliefhebber goed gebruiken. Dan kun je EN iets knuffelen, EN je doet iets goeds, EN je kunt er waarschijnlijk ook nog een zakcentje mee verdienen.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:59

en die vissen? niet te vaak je handen in het water, alleen naar kijken en niet te vaak voeren (hangt van het soort vis af)
Had je wel een pompje in het aquarium? En de steentjes, waren die wel gekookt?
Als je weer kiest voor vissen, kijk dan op het een of andere aquarium of vissen forum, kan je alles wel vragen of vinden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 11:01

Voeren deden we (op advies) eens in de 2/3 dagen. Er zat geen pompje in het aquarium. De steentjes waren uit een dierenwinkel, en die zeiden dat we ze alleen maar goed af hoefden te spoelen...

@Ninx: hoe zie je zo'n advertentie dan voor je? Waar vraag je dan om?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:08

Sheran schreef:
Voeren deden we (op advies) eens in de 2/3 dagen. Er zat geen pompje in het aquarium. De steentjes waren uit een dierenwinkel, en die zeiden dat we ze alleen maar goed af hoefden te spoelen...

@Ninx: hoe zie je zo'n advertentie dan voor je? Waar vraag je dan om?

Dierverzorger, uitlaatservice of oppasadres tijdens vakanties e.d.
Reken maar dat je een hoop reacties krijgt!
Ook zie je op marktplaats genoeg advertenties van mensen die iemand zoeken....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 11:10

Leuk idee Ninx! Ja Ik wandelde ook altijd met de hond van de buren Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:12

Sheran schreef:
Leuk idee Ninx! Ja Ik wandelde ook altijd met de hond van de buren Haha!

Tja, door die verantwoordelijkheid kom je er soms ook weer eventjes achter dat je toch nog niet helemaal toe bent aan een eigen dier.
Of soms misschien juist wel. Het is een mooie tussenoplossing.
Als je studeert ben je de hele dag weg, vaak 's avonds ook nog wel eens en dan in de weekenden en tijdens vakanties. En dat dier zit maar op jouw kamer....
Ik ben blij dat ik destijds toch maar heb besloten te wachten.... hoe moeilijk dat soms ook is.
Vraag anders of je vriend een berenpak aantrekt, kun je hem lekker aaien Knipoog Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 11:14

Ik zit eigenlijk heel veel op mijn kamer (ben gemiddeld 4 uur per dag weg) en 's avonds ben ik er ook altijd, muv maandag. Maar ik ga eens even speuren op MP wat er zoal staat Lachen

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:17

Een konijntje kan wel, alleen kun je die wel max. 1 dag alleen laten. Ik had mijn konijn een keertje 2 dagen alleen gelaten, alles vol en net verschoond vond ze geen probleem maar als je dat zeker maar niet te vaak doet. Als je er 2 neemt, hebben ze meer gezelschap en kunnen ze ook langer alleen blijven. Cavia's bijvoorbeeld idd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:20

StillAngel schreef:
Een konijntje kan wel, alleen kun je die wel max. 1 dag alleen laten. Ik had mijn konijn een keertje 2 dagen alleen gelaten, alles vol en net verschoond vond ze geen probleem maar als je dat zeker maar niet te vaak doet. Als je er 2 neemt, hebben ze meer gezelschap en kunnen ze ook langer alleen blijven. Cavia's bijvoorbeeld idd.

Konijnen en cavia's leven altijd in groepsverband... een konijn alleen houden is wel degelijk zielig.
En in zo'n klein hok heeft zo'n dieren ook echt helemaal niets te doen... ik vind het echt maar niets.
Ik vind het acceptabel als een je ren hebt voor een konijn en er meerdere hebt.

Overigens weet je natuurlijk niet wat het konijn 'geen probleem' vind....

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:21

en ik vind het zielig als je een konijn alleen zet. een konijn is een dier die in een groep leeft. je ziet duidelijk het verschil van een konijn die alleen is en als je twee konijnen bij elkaar zet, ze wassen elkaar liggen tegen elkaar aan ed.

ik heb er dus 2 maar zou het toch niet aanraden(uberhaupt konijnen), ik woon ook op een klein kamertje en ze stinken eigenlijk best wel. moet ze echt wel om de 3-4 dagen echt goed schoonmaken want die lucht.. pff..
[edit] ben wel dol op m'n konijntjes hoor, voor jullie denken wat onaardig Knipoog
Laatst bijgewerkt door Dreamer_S op 23-10-08 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 11:21

Vroeger had ik een konijn en een cavia in een grote ren buiten. Ik vind dat, als je een konijn op je kamer gaat houden, dat die dan ook los moet kunnen en moet kunnen rennen. En dat je hem af en toe mee naar buiten neemt om te graven.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:22

Oh wij waren tegelijk hetzelfde aan het typen ninx Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:16

Sheran schreef:
Of is er misschien iemand hier die even zat is van zijn beestjes en wil dat ze uit logeren gaan? Clown

Ik heb binnenkort een paar dagen oppas voor mijn ratten nodig Haha!

Ratten vind ik persoonlijk geweldig, die zijn ook erg makkelijk te vervoeren (meestal geen stress, in tegenstelling tot andere kleine knagers) als je in het weekend weggaat. Ik vind het niet handig om dieren een heel weekend alleen te laten, qua eten en drinken en aandacht als ze in een groep leven is het wel te doen, maar ik ben altijd bang dat er 1 ziek wordt.

Een uitlaathond is ook een leuke optie natuurlijk. Maar als je graag iets van jezelf wilt (kan ik me heel goed voorstellen, ik zou niet zonder dieren kunnen) is het volgens mij geen probleem om een paar kleine knagers aan te schaffen, met een beetje goede organisatie en goede huisvesting uiteraard.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:19

Ik had toen ik studeerde twee parkietjes. Die gingen gewoon in het weekend met me mee. Ze waren heel erg tam. Ik vond ze heel leuk, maar je moet natuurlijk wel van vogeltjes houden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:20

Natuurlijk zou ik graag iets voor mezelf willen Ja. Een uitlaathond is iets teveel verplichting denk ik - ik zit soms op college wanneer zo'n hond uitgelaten moet worden.

Maar het is inderdaad die praktische haalbaarheid... ik wil natuurlijk wel goed zijn voor mijn dieren en ervoor zorgen dat ze voldoende aandacht krijgen en de ruimte die ze nodig hebben (relatief dan he Tong uitsteken). Want een dier nemen is iets egoistisch. Ik moet wel zeker weten dat ze het goed bij me hebben Ja

Vogeltjes heb ik nog nooit gehad! Mijn vriendin had 2 zebravinkjes. Die stonken ook zo Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:29

Sheran schreef:
Maar het is inderdaad die praktische haalbaarheid... ik wil natuurlijk wel goed zijn voor mijn dieren en ervoor zorgen dat ze voldoende aandacht krijgen en de ruimte die ze nodig hebben (relatief dan he Tong uitsteken). Want een dier nemen is iets egoistisch. Ik moet wel zeker weten dat ze het goed bij me hebben Ja+

Dat is al een goed uitgangspunt Lachen

Ik weet niet hoe groot jouw kamer is natuurlijk, maar ik heb een redelijk klein huisje. Mijn rattenkooi is echter wel groot, maar vooral hoog dus die neemt niet veel ruimte op de grond in. En dan heb ik 5 ratten, als je er bv. 2 neemt kan je een wat kleinere kooi nemen. Dat is wel het 'mooie' van dieren die klimmen, dan kan je de hoogte inwerken Knipoog Dat gaat met cavia's bijvoorbeeld niet, dan heb je weer meer grondoppervlak nodig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:31

Mijn kamer is 22m2, maar mijn vriend heeft een hele flat voor zichzelf. Daar ben ik ook heel vaak Ja

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:35

chipieke schreef:
2 gerbils! Gerbils hoef je ook niet elke dag eten te geven omdat zij het gewend zijn reserves op te slaan. En ze zijn gewoon onwijs geinig Haha! Heb er zelf ook Knipoog

die gaan snel dood

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:17

2 Grasparkieten. Stinken niet. Je moet ze natuurlijk wel onderhouden. Je hebt speciale weekendspenders voor voer en water.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:24

Een hamster is leuk.
Die kan je gerust 2 daagjes alleen laten met voldoende water en voer.
Wat je ook kan doen is een extra kooi scoren via marktplaats voor bij je ouders.
Klein transportbakje kopen en hamsterbeest kan mee naar je ouders. Vork

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 15:38

Dieren die vaak genoemd worden zijn hamsters en gerbils. Ik heb ze allebei nog nooit gehad. Welke zijn het moeilijkst? Kunnen ze een weekend zonder mij? Geeft vervoeren veel stress? Stinken ze?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:59

_Daniella schreef:
chipieke schreef:
2 gerbils! Gerbils hoef je ook niet elke dag eten te geven omdat zij het gewend zijn reserves op te slaan. En ze zijn gewoon onwijs geinig Haha! Heb er zelf ook Knipoog

die gaan snel dood

Waarom zouden die snel doodgaan?

Gerbils leven doorgaans 3 tot 4 jaar hoor Knipoog

*edit: een gerbil ruik je niet. Gerbils dienen op heel wat houtsnippers gezet worden, ze urineren en mesten ook amper omdat ze nu eenmaal gewend zijn met weinig eten en water toe te komen (woestijnratjes).

Van vervoeren hebben ze geen last. Mijn gerbils komen uit Friesland en zelf ben ik uit België. Ze zijn gewoon enorm nieuwsgierig.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:07

daarom vaak zijn ze na 2 jaar ofzo al dood vind dat snel

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:11

Haha! tja kom ik met een kat aanzetten maar dat is puur gebasseerd op mijn situatie

Ik heb 2 kittens die het heerlijk vinden om weg te gaan ik neem ze vaak (meestal apart) mee als ik bij iemand op visite ga.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 16:18

Katten vallen voor mij af. Die kun je echt niet houden op een studentenkamer, vind ik . Ik wil dat mijn katten vrij kunnen rondspringen, net als bij mijn ouders thuis.

Gerbils klinken het beste tot nu toe Lachen