Kat heeft stinkpoepert

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nuldertien

Re: Kat heeft stinkpoepert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:10

Aha... bovenstaand antwoord geeft me ook gelijk antwoord op een kwestie die ik had met mijn kitten. Ik had binnen korte tijd twee kittens (verschillend ras) en eentje heeft ook lang gestonken. Ik kon niet achterhalen waar het aan lag. Maar misschien was het bovenstaande!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:13

haan schreef:
tita schreef:
Mijn kattenbak ruik je niet enkel een ammonia lucht heb 2 bakken maar als ze alle 2 de hele dag op dezelfde bak gaan Boos! dan ruik het naar ammonia als ik de deksel omhoog doe.

gewoon even je katten goed trainen door na de stoelgang even op Afbeelding deze te drukken, werkt perfect, mijn kattenbak stinkt alleen nog maar naar bloemetjes Haha!

hahahahah grapje toch zeker Huilen van het lachen

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 16:30

Whahaha, jullie maken mijn dag helemaal goed Haha!

Naast al die troep die jullie opnoemen Knipoog

voer ik ze whiskas kittenbrokjes en whiskas natvoer van die kittenzakjes. Ik geef ze eens in de zoveel dagen een half zakje. Ik heb het droogvoer een tijdje gemeng met Royal Canin en Technical. Dit omdat ik dit voer had meegekregen, en ik het zonde vond om niet te geven. Ze reageerde hier prima op. Haar ontlasting zag en ziet er nog steeds prima uit.
De kattenbak ruikt prima. Hij ruikt naar kat, maar stinkt niet (behalve als ze net hebben zitten stinken Haha!). Ik schep netje iedere dag leeg, ververs het grit eens in de zoveel dagen volledig. Ik heb catsan kattenbakkorrels, en die absorberen de plasjes en geurtjes erg goed.

Overigens, die stinkpoepert had ze al vanaf dag een dat ze hier is. Ik heb op dit moment ook een siamees kittentje. Hij is iets jonger, maar zijn poepert ruik je totaal niet. Ja misschien wanneer je er bovenophangt, maar als hij bij mijn gezicht in de buurt ligt niet.
Zij daarintegen heeft wel echt een hele sterke geur uit dr poepert. Veel sterker dan ik normaal gewend ben van katten.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:36

Ik denk dat je al een heleboel oplost met ander, beter voer Knipoog (dat dus niet uit een supermarkt komt). Whiskas staat zo'n beetje gelijk aan bruine bonen, en dat iedere dag, dat ruik je wel Ja

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:37

Hahaha wat een leuk topic Haha!
Maar hoe oud is je katje? of heb ik daar overheen gelezen?

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 16:44

Ze is bijna 15 weken!
Over het andere voer, bij de fokker kreeg ze alleen Technical voer (een of ander Canadees merk dat alleen via het internet te bestellen is), en toen ze bij de fokker vandaan kwam, had ze al een stinkpoepert. Toen had ze nog niet een van mijn brokjes gegegeten. Ik heb ook niet het idee dat het erger is geworden met mijn eigen voer Lachen

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:56

Ik denk idd dat het gewoon te maken heeft met het feit dat ze er nog achtermoet komen dat ze haar eigen "poepert" schoon moet maken. Bij onze kleine griekse terrorist (die vanaf 4 weken zonder moeder heeft doorgebracht) kwam dit besef ook wat later dan dat wij bij andere katten gewent waren.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:04

ik zou der een roos in stoppen, dan ruikt het vast naar bloemen. *LOL*

Haha, ik heb een witte poes en deze heeft echt een poeppoepert. Hoop dat je nog niet gegeten hebt maar je ziet zeg maar echt de stukkies zitten. Heel ontsmakelijk maarja ze is ook nog maar een jaar misschien dat het ook dan daar aanligt. Wel heeft ze de manier gevonden om het aftevegen. Jaja over mijn mooie vloerbedekking. Je kent het wel op de kont gaan zitten en schuiven maar! Probeer het af te leren maar dat is volgens mij onbegonnen werk. Neem aan dat deze poepert van me poes nou ook niet naar rozen ruikt, denk dat het vrij normaal is voor een jonge kat. Hoop dat het nog beter word voor jou en mij *LOL*

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 23:11

Oeh, brittje88, dat lijkt mij wel heel erg Ziek Jeetje, gelukkig is het bij mijn poes dan weer niet zo erg.
Ik hoop idd ook dat het voor ons beide (en in dit geval vooral jou!) beter wordt! *LOL*

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:45

brittje88 schreef:

Haha, ik heb een witte poes en deze heeft echt een poeppoepert. Hoop dat je nog niet gegeten hebt maar je ziet zeg maar echt de stukkies zitten. Heel ontsmakelijk maarja ze is ook nog maar een jaar misschien dat het ook dan daar aanligt. Wel heeft ze de manier gevonden om het aftevegen. Jaja over mijn mooie vloerbedekking. Je kent het wel op de kont gaan zitten en schuiven maar! Probeer het af te leren maar dat is volgens mij onbegonnen werk. Neem aan dat deze poepert van me poes nou ook niet naar rozen ruikt, denk dat het vrij normaal is voor een jonge kat. Hoop dat het nog beter word voor jou en mij *LOL*

Hoe zit het bij jullie met de ontworming?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:52

Komt ze van een betrouwbare fokker ?

Soms kan het idd zijn dat ze zelf nog te laks zijn om de poepert schoon te maken.

Het kunnen ook de anaalklieren zijn, die overuren maken door verkeerde voeding.
Ik zou eens een aantal dagen geen natvoer geven, en alleen hoog kwaliteits droogvoer. En natuurlijk geen melk etc.

Ik heb het ook met een poes gehad, dat die van tijd tot tijd enorm stonk. Maar sinds ze gesteriliseerd is, is die geur weg.
Dus dat had met krolsheid waarschijnlijk te maken. Die meurde ook vreselijk uit dr poeperd. Nu al tijden niet meer gelukkig. Haha!

kan stiekum wel genieten van sommige reacties van mensen hier Huilen van het lachen

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:00

het kunnen inderdaad ook de anaalklieren zijn. Mijn kat heeft deze regelmatig verstopt. De dierenarts kan deze uitknijpen. (stinkt enorm)
Maar of dat het ook al bij zo'n jong katje kan wezen??

trouwens als een kat over de vloerbedekking "schuurt"met zijn achterkant kan dit ook op verstopte anaalklieren duiden. (jeuk)
Laatst bijgewerkt door anouska2 op 18-10-08 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:02

Onze Klazien kan ook zo lekker "geuren" als ze net van de bak komt, of als ze net wakker wordt op je schoot en zich eens pfffffflink uitrekt.... Haha!

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:23

brittje88 schreef:

Naar mijn idee doen katten dat nooit om 'schoon te maken' maar altijd als er jeuk is. Nu kan die jeuk natuurlijk komen omdat het wat gaat irriteren als het niet schoon wordt. Mijn BK heeft dit ook een tijdje gedaan, met haar billen over de vloer. Maar aan haar kon ik echt merken dat ze irritatie had. Ze zat soms gewoon en kon ineens zich omdraaien. Ik heb een paar keer geholpen met een lauw, vochtig washandje en toen haar vacht wat korter werd was het afgelopen.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:41

Ze doet het echt alleen meteen na het poepen. Komt de bak uit loopt een stukje en gaat vervolgens rustig zitten en schuiven. Elk ander moment doet ze dit dus absoluut niet, daarom dacht ik dat het echt van het poepen kwam. Ze doet dit ook echt al vanaf het begin dat ze bij me is. Ontworming komt netjes om het half jaar, nou ving ze van de zomer heel veel vliegjes dus toen heb ik het exstra gedaan voor de zekerheid. Anaalklieren lijken niet opgezet het stinkt daar ook niet naar. (Heb het eens geroken bij m'n hond Misselijk )
Volgens mij heb ik gewoon een hele rare kat. Als ze gaat poepen gaat ze met der voorpoten op de rand van de bak staan en echt staand poepen. Vervolgens begrijpt ze niet helemaal dat ze de steentjes over de poep moet schuiven, dus ze gaat tegen de bakrand en de grond staan krabben en daarna dan nog is schuiven met der kont. *LOL*

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:55

is de ontlasting wel stevig genoeg? niet te plakkerig waardoor het achterblijft? Dat kan ook nog wel eens de oorzaak zijn namelijk...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:56

Ja hoor, gewone stevige drolletjes zeg maar.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:57

hahaha ik moet telkens weer lachen als ik dit topic voorbij zie komen! geweldig!
maar ik hoop voor je dat het probleem opgelost word!
sterkte!
groetjes saskia

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:57

dan ligt het probleem daar dus ook niet! Wij hebben er trouwens ook eentje die dat doet... maar op allerlei rare momenten en soms hele dagen niet en dan weer wel. Kan niet ontdekken waardoor, het lijkt wel alsof ze het leuk vind om te doen...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:00

Haha nou daar lijkt het dan wel op. Kan ook echt niet achterhalen waarom mijn kat het doet. M'n moeder vind het ook maar vies *LOL*