'zwerf' katten laten vangen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: 'zwerf' katten laten vangen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:34

dravergekkie schreef:
angela we kwamen dus geen vangkooi lenen , staat ookal eerder vermeld Lachen
en als ik de katten naar het asiel breng moet ik voor ze gaan betalen ??

Je zegt idd dat je ze niet via de dierenambulance kunt lenen, maar heb je alle asiels in de buurt al geprobeert? En bel ook eens met dierenartsen, vaak hebben ze ook wel een vangkooi staan.

En ja, als je een kat afgeeft bij het dierenasiel, dan moet je daarvoor betalen. Afhankelijk van het beleid van het asiel kan het wel zijn dat als de kat overduidelijk een verwilderde kat is, ze het wel voor niets aannemen, maar daarvoor moet je bij het asiel informeren.

Mist

Re: 'zwerf' katten laten vangen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:25

Dacht dat bokt een forum was voor dierenliefhebbers, niet dus ! Sorry hoor Boos! maar in een doos bij het asiel voor de deur zetten ?

Het zwerfkattenprobleem oplossen is niet simpel, euthaniseer je zwerfkatten, of doodschieten wat ik ook al voorbij heb horen komen lost NIETS OP ! Daar zijn ze inmiddels in Zeeland ook achter, waar tamme katten door zg dierenliefhebbers op campings werden achtergelaten. Haal je zwerfkatten weg op 1 plek dan komen er gewoon weer andere voor in de plek. Het enige wat helpt is systematisch castreren en steriliseren.

Vroeger werden ze in Zeeland ook door jagers doodgeschoten, georganiseerd door gemeentes- daar zijn ze nu inmiddels op terug gekomen omdat het gewoon niet werkt- katten zijn territoriale dieren. En ook in het havengebied, waar ik werk, zijn er continue acties bezig bij verschillende bedrijven om ze te cas-sterlilseren, en vervolgens bijvoeren. Resultaat: een gezonde populatie die vanzelf uitsterft, en ....omdat mensen dat zien en denken he ! makkelijke oplossing om van mijn tamme huiskat af te komen, ik gooi ze gewoon erbij Boos! de tamme katten (vaak niet gesteriliseerd) worden bij asiels door de vrijwilligers die ze eten geven weer geplaatst. En DAT is de enige oplossing omdat mensen (lees: dierenliefhebbers, hun verantwoordelijkheid NIET nemen.

Denk daar eens aan als je de vele pretnestjes hier op beestenboel ziet verschijnen !