Waar houdt het op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Waar houdt het op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 00:50

Reactie op Sjolvir; het eerste deel van je reactie vind ik vreemd, snap niet wat je duidelijk wilt maken.

Wbt het voer, ik heb altijd begrepen dat in KVV nog toevoegingen zitten, die wil je niet als je een hond hebt met voedselallergie.
Voedselallergie komt vrijwel altijd voort uit de onnatuurlijke toevoegingen die in brokken zitten (smaakjes, geurtje, langere houdbaarheid enz) en voor puur vlees kan een hond praktisch niet allergisch zijn, uitzonderingen daar gelaten.
Een hond is gemaakt om vlees te eten net zoals wolven, weleens wolven gezien met 'koevleesallergie'? Ik bedoel maar.

Imo komen 9 van de 10 problemen met vacht, spijsvertering ed voort uit de onnatuurlijke samenstelling van brokken.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:06

mijn sint b mag absoluut GEEN puur vlees.
dan krabt hij zich kaal!!

ik blijf op fokker sensetive hypoallergeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:11

wij hebben Denkadog, speciaal voor honden met een eiwitallergie,onze staff had dezelfde plekken als de bull op de foto, het kost wat, maar dan heb je ook goed voer, tjsa wanneer houd het op, als het voor de hond ondraaglijk wordt denk ik..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:17

anneliesdj schreef:
Reactie op Sjolvir; het eerste deel van je reactie vind ik vreemd, snap niet wat je duidelijk wilt maken.

Wbt het voer, ik heb altijd begrepen dat in KVV nog toevoegingen zitten, die wil je niet als je een hond hebt met voedselallergie.
Voedselallergie komt vrijwel altijd voort uit de onnatuurlijke toevoegingen die in brokken zitten (smaakjes, geurtje, langere houdbaarheid enz) en voor puur vlees kan een hond praktisch niet allergisch zijn, uitzonderingen daar gelaten.
Een hond is gemaakt om vlees te eten net zoals wolven, weleens wolven gezien met 'koevleesallergie'? Ik bedoel maar.

Imo komen 9 van de 10 problemen met vacht, spijsvertering ed voort uit de onnatuurlijke samenstelling van brokken.

Ze zijn doorgaans allergisch beter gezegd overgevoelig voor de eiwit bron.
Ons lichaam, en dat van hond, kat etc is gemaakt om eiwitten te herkennen en daar op te reageren.
Bij overgevoeligheid, reageert helaas het lichaam op iets wat nuttig is, alleen gaat er dus iets fout.

Om hier een complete allergie cursus uit te gaan zitten leggen voert wat ver.

Denk dat de TS goed bezig is, en anders moet ze gewoon haar dierenarts nog een keer uithoren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:53

Maar KVV is toch ook gewoon vlees alleen dat in juiste verhoudingen en gehakt en in plakken geleverd?
Dan ben je toch met vers vlees veel goedkoper uit.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 10:13

anneliesdj schreef:

Het ligt er volgens mij aan welk KVV je hebt. Er zitten nogal grote verschillen in.

In de Carnibest Lam/Rijst zit: Vers lamsvlees, vers kippenvlees, rijst, verse fijngemalen groenten, koudgeperste zonnebloem- en lijnzaadolie, vitaminen en mineralen. `
Het bevat geen kunstmatige smaak of kleurstoffen.
Maar, het bevat ook geen gluten. Gluten zitten in granen. Er zijn honden die absoluut niet tegen gluten kunnen. Maar is de meeste KVV zitten wel granen, dus ook gluten. Dus of Babe nu zo op gluten reageerd? Geen idee.
Feit is dat ze op Carnibest vooruit ging en op Smuldier/Rodi niet.

Ik had Duck willen proberen, maar ook daar zitten ontsloten granen, dus gluten, in.

anneliesdj schreef:
Maar KVV is toch ook gewoon vlees alleen dat in juiste verhoudingen en gehakt en in plakken geleverd?
Dan ben je toch met vers vlees veel goedkoper uit.

Wat kost volgens jouw een plak vlees per kg? Bij ons in de supermarkt vindt ik geen rundvlees meer onder de € 6,00 in de reclame.
Rauw varkensvlees is uit den boze voor honden ivm de ziekte van Aujeski (of zoiets).
Carnibest kost me € 3,80 per kg, dus dat is goedkoper. Daarbij komt dat het precies in de goede samenstelling is (vlees/groente) en ik dus zelf niet hoef te gaan rekenen hoeveel vlees en rauwe groente ik bijeen moet doen. Ik sta geen uren groenten te pureren en hompen vlees te snijden.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 10:29

Sjolvir schreef:
Even aan alle enthousiast voer bedenkers.

Ze voert nu canibest lam en rijst. (ik weet de samenstelling van natuur niet, dus let op dat ook daarin
alleen lam zit, en niet iets anders)
Daarmee was de huid van haar hond al een stuk opgeknapt.

Speciaal voer is dus zinvol voor deze gave bullterier (vind'm leuk!)

Haha! Dank je, ze is ook een superhond (op haar allergie na).

Sjolvir schreef:
Je kan als de hond met lam goed is opgeknapt, niet zomaar ineens andere vlees soorten gaan voeren.
Doorgaans is de hond overgevoelig voor de eiwit bron (doorgaans het vlees), dus als je hem ineens
op rund zet heb je kans dat de jeuk kei en kei hard terug komt.
(er wordt hier her en der gesuggereerd dat je voor puur vlees niet overgevoelig zou kunnen zijn, helaas!
niets is minder waar! Je kunt prima overgevoelig zijn voor kip, rund, ei, melk eiwitten, kalkoen, lam etc.)

Yep, klopt helemaal! Ik had de carnibest KIP variant gekocht om eens af te wisselen. Maar daar reageerd ze niet goed op. Binnen 1 week begon ze zich als een idioot te krabben. Ik had nog wat runderkopvlees in de vriezer liggen en heb het toen met de KIP gemengd, want tje, je gooit ook geen 10 kg in de container. Verbetering was vrij gauw al weer merkbaar. Dus puur KIP is geen optie.
In de Lam/Rijst zit ook wat kip, maar daar heeft ze geen problemen mee. Alleen bij een teveel aan KIP, krijgt haar lichaam het blijkbaar niet goed verwerkt.

Sjolvir schreef:
Zelf koken is een optie, maar voor grotere hond, niet goedkoper dan brokken, bovendien zit je
met de samenstelling, wil je een keurig uitgebalanceerd dieet geven.
Om te testen gedurende 6 wkn geen probleem, maar langdurig moet er flink aan gerekend worden!~
Overigens is goedkoopste manier van zelf koken, naar islamitische slager, hele geit kopen
en in de diepvries stoppen.

Ik heb 1 keer vers vlees bij de slachterij hier in het dorp gehaald. Maar zij hebben alleen rundvlees en soms paard. Op het paardevlees reageerde Babe zo ontzettend slecht dat ik dat in de familie heb uitgedeeld onder de hondeneigenaren. dat durfde ik echt niet meer te voeren.
En het was een hels karwei om al dat vlees te snijden. Ik had pijn/kramp aan mijn hand ervan (elektrisch mes kwam uiteraard naderhand pas tevoorschijn, toen ik klaar was Bloos ). En dan al die groenten pureren...ik ben uuuuren bezig geweest.

Een islamitische slager hebben we hier niet in de buurt. En zo'n grote vriezer heb ik nu ook weer niet. Ik heb een ladevriezer erbij gekregen van mijn ouders, alleen al voor het hondenvlees. Maar ja...uiteraard ga je hier ook andere dingen in bewaren Bloos .

Sjolvir schreef:
Gezien het ras, moet ik nog 1 honds brutale vraag stellen.
Zijn er meerdere keren afkrabsels van je hond gemaakt om te controleren op mijten?
(zal vast wel, maar gewoon stomme vraag)

Ja, toevallig 3 weken geleden nog. Vandaar dat ik met 3 dozen met pillen naar huis werd gestuurd.
Ze had zich weer zo zitten krabben en haar oren waren weer vies. Mijten werden niet geconstateerd. Maar door het krabben zag de DA wel iets van gisten??. (ze krabt en likt haar huid helemaal nat, dus dat zal wel gaan gisten). Dus 1 doosje antibiotica, 1 tegen de bacterien en Pretnizolon tegen de jeuk.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 10:34

dees_daan schreef:
wij hebben Denkadog, speciaal voor honden met een eiwitallergie,onze staff had dezelfde plekken als de bull op de foto, het kost wat, maar dan heb je ook goed voer, tjsa wanneer houd het op, als het voor de hond ondraaglijk wordt denk ik..

Welke variant van de denkadog hebben jullie? Wat kost die dan? Ik heb zitten kijken op de site van Denkadog, maar ik kan niks over granen vinden in de allergiebrokken. Zitten er wel of geen granen in?

Ik zag dat bij ons in het dorp een Dealer van deze brokken zit. Dus dat is lekker makkelijk.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:43

ik heb zelf een bullterrier en die heeft er gelukkig geen last van..
ik had nog een bullie maar die zit nu bij mijn ex.. en die heeft ook huisstofmijt allergie..
we hebben er ook alles aan gedaan en hij krijgt nu nog steeds die spuiten
maar een hond in laten slapen.. NO WAY!!

ik zou er echt alles aan doen om het dier te helpen.. al zou ik er een 2e hypotheek voor moeten nemen of mijn huis verkopen.. mijn honden komen altijd op de 1e plaats!

wat geef je je bullie als tussendoortjes? geen gewone koekjes hoop ik Haha! want hoe onschuldig ook, daar kan zijn voedselallergie ook van verergeren

heb je al eens gekeken naar hokamix? ik zou zeggen: google dat eens Tong uitsteken

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:49

Vervelend probleem.
Mijn hondje is (was) ook overal allergisch voor, van vlooien t/m pollen, van granen t/m andere honden!!!! en noem maar op. Bij hem zijn we ook gaan desensibiliseren, in eerste instantie had hij hier baad bij. Maar helaas kwamen de klachten terug en heviger. Na een tweede allergie test bleek dat hij nieuwe allergieen had ontwikkeld. Hiervoor gingen we dus met een nieuwe desensibilisatie kuur van start, maar deze hielp helemaal niets.
Ondertussen was Bobbie er zo slecht aan toe dat we hem in wilden laten slapen. We hebben echt van alles geprobeert, maar hij lag helemaal open en hij was zwaar depresief. Hij wilde ook niet meer mee wandelen en ging slechter eten.

Toen ben ik op advies van mijn moeder naar een homeophaat gegaan, die heeft hem druppels gegeven. We hebben hem in overleg met haar op carnibest gezet en hij is nu sinds 2 jaar niet meer ingeent.
Er ontstont zo snel verbetering dat ik het bijna niet kon geloven. Bobby is nu 2 en half jaar vrijwel klachtenvrij, alleen in de pollentijd heeft hij vaak wat traanogen. Behandeling tegen vlooien (hij had ook vlooienallergie) en wormen doe ik alleen nog maar via kruiden, inenten doe ik dus niet meer.
Hij krijgt nog steeds vers vlees, maar het is geen streng dieet meer, hij krijgt weer gewone koekjes erbij en snaait ook regelmatig iets van mijn andere hond en van de katten.
Bobby wordt volgend voorjaar 12, maar het is weer een vrolijke en speelse hond die weer zin in het leven heeft. (zie profiel)

Groetjes, Martine

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:04

@limamambo: Die Skin&Shine is de moeite waard om eens te proberen. Ik heb van de DA ook al eens huisgemaakte Bony olie gekregen; een soort visolie, maar dan zodanig gezuiverd dat er geen zware metalen meer inzitten. Ik kon niet zeggen of het nu wel of niet hielp. Klachten werden in ieder geval niet erger. Ze begon alleen naar vis te stinken als ik te veel/vaak iets over het voer deed.

@ Tinkertrees: Aan een homeopaat had ik nog niet gedacht. Tjee, wat goed dat je hondje er zo mee geholpen is. Ik neem aan dat die druppels ook een stuk goedkoper zijn dan die desensibilisatiekuren. Ik had eens gekeken, maar in het ergste geval doe ik maar 6 keer met zo'n flesje van € 220. Kan ik dus net een klein half jaar mee vooruit. Maar goed, ik ga proberen het aantal weken tussen de spuiten langzaamaan te verlengen. Misschien dat dit in combinatie met zo'n homeopatische kuur zou lukken. Eens gaan googelen waar ik zo iemand in de buurt kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:41

Isabonny schreef:
dees_daan schreef:

Welke variant van de denkadog hebben jullie? Wat kost die dan? Ik heb zitten kijken op de site van Denkadog, maar ik kan niks over granen vinden in de allergiebrokken. Zitten er wel of geen granen in?

Ik zag dat bij ons in het dorp een Dealer van deze brokken zit. Dus dat is lekker makkelijk.

Denkadog Hypo Allergenic is het volgens mij, ik zal morgen even voor je op de zak kijken of er granen inzitten.
een zak van 25 kilo kost rond de 50 euro.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:43

Voor mij houdt het op wanneer de hond geen kwaliteit meer heeft van leven.
Financieel wil ik daarvoor heel ver gaan. Als een dier bij mij komt is dat voor de rest van z'n leven, en geef ik er alles voor.
Als ie met dure medecijnen een goed leven heeft, dan betaal ik die medecijnen gewoon, geen bedenkingen bij.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:04

Beetje late reactie, maar ik heb nog een tip voor je. Farmfood heeft nu ook een glutenvrij diepvriesvoer. Farmfood fresh. Ik heb het gister gegeven en het ziet er echt goed uit. Het is helaas nog wel duurder carnibest.
http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... vlees.html