Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Reactie op Sjolvir; het eerste deel van je reactie vind ik vreemd, snap niet wat je duidelijk wilt maken.
Wbt het voer, ik heb altijd begrepen dat in KVV nog toevoegingen zitten, die wil je niet als je een hond hebt met voedselallergie.
Voedselallergie komt vrijwel altijd voort uit de onnatuurlijke toevoegingen die in brokken zitten (smaakjes, geurtje, langere houdbaarheid enz) en voor puur vlees kan een hond praktisch niet allergisch zijn, uitzonderingen daar gelaten.
Een hond is gemaakt om vlees te eten net zoals wolven, weleens wolven gezien met 'koevleesallergie'? Ik bedoel maar.
Imo komen 9 van de 10 problemen met vacht, spijsvertering ed voort uit de onnatuurlijke samenstelling van brokken.
anneliesdj schreef:Wbt het voer, ik heb altijd begrepen dat in KVV nog toevoegingen zitten, die wil je niet als je een hond hebt met voedselallergie.
Voedselallergie komt vrijwel altijd voort uit de onnatuurlijke toevoegingen die in brokken zitten (smaakjes, geurtje, langere houdbaarheid enz) en voor puur vlees kan een hond praktisch niet allergisch zijn, uitzonderingen daar gelaten.
Een hond is gemaakt om vlees te eten net zoals wolven, weleens wolven gezien met 'koevleesallergie'? Ik bedoel maar.
Imo komen 9 van de 10 problemen met vacht, spijsvertering ed voort uit de onnatuurlijke samenstelling van brokken.
anneliesdj schreef:Maar KVV is toch ook gewoon vlees alleen dat in juiste verhoudingen en gehakt en in plakken geleverd?
Dan ben je toch met vers vlees veel goedkoper uit.
Sjolvir schreef:Even aan alle enthousiast voer bedenkers.
Ze voert nu canibest lam en rijst. (ik weet de samenstelling van natuur niet, dus let op dat ook daarin
alleen lam zit, en niet iets anders)
Daarmee was de huid van haar hond al een stuk opgeknapt.
Speciaal voer is dus zinvol voor deze gave bullterier (vind'm leuk!)
Sjolvir schreef:Je kan als de hond met lam goed is opgeknapt, niet zomaar ineens andere vlees soorten gaan voeren.
Doorgaans is de hond overgevoelig voor de eiwit bron (doorgaans het vlees), dus als je hem ineens
op rund zet heb je kans dat de jeuk kei en kei hard terug komt.
(er wordt hier her en der gesuggereerd dat je voor puur vlees niet overgevoelig zou kunnen zijn, helaas!
niets is minder waar! Je kunt prima overgevoelig zijn voor kip, rund, ei, melk eiwitten, kalkoen, lam etc.)
Sjolvir schreef:Zelf koken is een optie, maar voor grotere hond, niet goedkoper dan brokken, bovendien zit je
met de samenstelling, wil je een keurig uitgebalanceerd dieet geven.
Om te testen gedurende 6 wkn geen probleem, maar langdurig moet er flink aan gerekend worden!~
Overigens is goedkoopste manier van zelf koken, naar islamitische slager, hele geit kopen
en in de diepvries stoppen.
Sjolvir schreef:Gezien het ras, moet ik nog 1 honds brutale vraag stellen.
Zijn er meerdere keren afkrabsels van je hond gemaakt om te controleren op mijten?
(zal vast wel, maar gewoon stomme vraag)
dees_daan schreef:wij hebben Denkadog, speciaal voor honden met een eiwitallergie,onze staff had dezelfde plekken als de bull op de foto, het kost wat, maar dan heb je ook goed voer, tjsa wanneer houd het op, als het voor de hond ondraaglijk wordt denk ik..
Isabonny schreef:dees_daan schreef:wij hebben Denkadog, speciaal voor honden met een eiwitallergie,onze staff had dezelfde plekken als de bull op de foto, het kost wat, maar dan heb je ook goed voer, tjsa wanneer houd het op, als het voor de hond ondraaglijk wordt denk ik..
Welke variant van de denkadog hebben jullie? Wat kost die dan? Ik heb zitten kijken op de site van Denkadog, maar ik kan niks over granen vinden in de allergiebrokken. Zitten er wel of geen granen in?
Ik zag dat bij ons in het dorp een Dealer van deze brokken zit. Dus dat is lekker makkelijk.