Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Heey, Ik was een keer op een boerderij, daar hadden ze 4 poezen die elk jaar kittens kregen. 1 hadden ze gestereliseerd omdat zij telkens nesten van 14+ kreeg, en dat toch wel een beetje teveel werd. Gek genoeg, het jaar daarna, kreeg ze één enkele kitten... Het kan dus wel mogelijk zijn, maar de kans is héél klein. Deze poes was een uitzondering

crossmonster schreef:lifaya schreef:Heey, Ik was een keer op een boerderij, daar hadden ze 4 poezen die elk jaar kittens kregen. 1 hadden ze gestereliseerd omdat zij telkens nesten van 14+ kreeg, en dat toch wel een beetje teveel werd. Gek genoeg, het jaar daarna, kreeg ze één enkele kitten... Het kan dus wel mogelijk zijn, maar de kans is héél klein. Deze poes was een uitzondering
MM 14 + ? Lijkt me sterk als ik heel eerlijk ben. En na sterilisatie is het niet mogelijk om zwanger te raken voor een poes.
Bij een sterilisatie halen ze de eierstokken en baarmoeder weg. Het is niet net als met mensen dat ze alleen de eileiders doorknippen
Daarbij zijn katten hele goede pleegmoeders, en dikke kans dus, dat ze gewoon kittens van andere moeders erbij nam. En die ene kitten zal ook een weesje van een andere poes zijn geweest.
Het komt namelijk wel eens voor dat katten na sterilisatie nog wat melk kunnen geven.
)
Wilawander schreef:Sterilisate is alleen de eileiders. Castratie is alles incl. baarmoeder verwijderen. In het geval van een sterilisatie is er een hele kleine kans dat de boel weer aangroeid en een kat dus weer zwanger zou kunnen worden maar is een zeldzaamheid.

Babsiej schreef:Als je poeslief al 3 jaar hebt, dan had ze al die tijd ook wel gewoon krols geworden als ze niet was gesteriliseerd/gecastreerd.
Ook 800 gram aankomen voor een zwangere poes in 1 week is wel errug veel.....
Ben benieuwd wat de dierenarts zei !