Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nikka schreef:Ik ga mee met mijn voorgangers. Eerst nakijken of hij geen lichamelijk probleem heeft, dus met plasje naar DA. Ik zou zeker cursus gaan volgen met de hond en eventueel hulp inschakelen. Blafband zou ik niet doen. Je hebt kans dat het probleem alleen maar erger wordt. Overigens kan je wel wat normaler/rustiger reageren. Uit je posten blijkt dat je niet veel kennis hebt van honden en het is niet gek dat mensen, daar soms op reageren.
) gebruikt, dan weet je echt niet genoeg van honden. Sorry. Maar ga niet bij de pakken neerzitten; immers, wat je niet weet kan je leren moet je maar denken! 

)) 

Je hond ziet voortdurend vreemde personen op zijn terrien. Je geeft zelf al aan dat ze daar naar blaft.

mytens1 schreef:Laat even checken of hij geen blaasontsteking heeft.
Of misschien suikerziekte?
Geef je hem niet te zout eten zodat hij heel veel drinkt? En dus veel moet plassen.
Als je dit hierboven uitsluit, is hij gewoon dominant en besproeit hij zijn gebied.
Dan gewoon casteren. Of hij is niet goed zindelijk.
Ik hou de pups (die ik heb gehad) wel bij het plasje (niet met de neus erin hoor) en straf dan met mijn stem (bahhh wat heb jij gedaan) en zet ze dan buiten neer.
Tevens al bij pups erop letten dat je ze nadat ze hebben geslapen gelijk uitlaat.
En als ze het buiten doen, dan juist belonen (goed zo, en misschien een snoepje geven).
De goede dingen belonen werkt het beste.

Nikki__ schreef:@: Mytens1
Een onzindelijke pup snapt niet dat hi het in huis niet mag doen!
Hij doet zijn behoefte wanneer hij moet. Het is nooit goed om een pup te straffen waneer hij zijn behoefte gedaan heeft! Dus ook niet met je stem!
Is exact het zelfde als met slopen. Die hond weet niet dat hij fout geweest is. En ga hem daar dan niet voor straffen.
Het is aan jou de taak om ervoor te zorgen dat de hond optijd naar buiten gaat. Zindelijk worden, moeten ze leren. Leren moet zoveel mogelijk positief blijven!
Volgens mij haal ik jullie beide nu ook wat door elkaar .. Maar naast het plasje zetten helpt ook niks ..
)(van vorige eigenaar he, voordat ik dat ook nog is op me bord krijg
)