Kattenshows

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vedette

Re: Kattenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:47

Ah, dankje! Haha!
Dan ga ik daar de komende twee weken maar eens op oefenen! Kan ze er alvast een beetje aan wennen Lachen

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:48

http://www.mundikat.nl wel Fife. 5 december show groningen zorg ook even dat de punten van de nageltjes geknipt zijn. De meeste keurmeesters houden er niet zo van om gekrapt te worden Lachen

Zorg ook dat er geen enkele vlooien poepje te zien is bij de veterinaire keuring anders kom je er niet in.
Maar het is heel leuk hoor Lachen en voor show benodigdheden kun je even googlen, je vindt dan heel veel tips.
Veel succes

dit is mijn kat voor de nominatie Best in show. Lachen
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:49

Oefenen is heel handig. De kleinsten bij ons vonden het ook niks, maar op hun eerste show vorige maand ging het super. Haha!

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:56

Ze heeft op dit moment *klopt af* geen vlooien, maar als ze wel vlooien zou hebben, dan neem ik aan dat ik daar toch weinig aan kan veranderen. Ik ga haar iig goed ontvlooien! Haha!
Doe jij nog iets aan wassen of dergelijke?
Dit is ze trouwens:
Afbeelding
En samen met ons siamees kittentje:
Afbeelding

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:01

Ja vooral voor de Fife shows moet je ze eigenlijk wel wassen, ik weet het het is niet natuurlijk maar anders krijg ze straf afgekeurd voor de kwaliteit van de vacht. Nou heb ik maine coons dus daar zit wat meer "fluf"werk aan Lachen

Ze heeft wel een schattig hoofdje Lachen die siamees is ook een leukertje trouwens Lachen
Ja je kan er weinig aan doen maar toch kan je dat wel je kop kosten en soms mag je niet eens naar binnen. ze zijn daar heel streng op. ik ging meestal twee weken van te voren elke dag met een vlooienkammetje er door. ( nou komen die van mij ook buiten in een kattenren en door het zand daar lijkt het soms net of ze vlooienpoepjes hebben)

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:05

Ok, dat heb ik inderdaad al een aantal keer gedaan met de vlooienkam, maar dan blijf ik dat de komende twee weken gewoon doen Lachen Bedankt voor de tip!