vraagjes over kitten opvoeden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R0X

Re: vraagjes over kitten opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 13:11

Berdankt voor de reacties. Haha wat een verhalen! ROFL De plantenspuit werkt hier ook, al moet ie nog eventjes doorkrijgen dat nat ook echt NAT is. hij probeert het daarna meestal nog wel een keer maar dan is ie weer nat en dan heeft ie er ook schoon genoeg van Lachen

Ach natuurlijk is er ergernis maar goed, ik snap wel dat dat er ook bij hoort. Rome is niet in 1 dag gebouwd, zo ook niet een 'brave' kat Knipoog

Het afleren om met mn handen te spelen duurt denk ik nog wel even. Maar je merkt steeds vaker dat ie met ingetrokken nageltjes mn handen 'pakt'. Maar dat bijten doet ie nog wel, nou dan staat ie zo op de grond.

Het is jammer voor hem dat ie niet lekker naar buiten mag (hij zou nu toch nog te jong zijn maar allez) en dat betekent dat ie nu alles in huis gaat verkennen. Groot gelijk. Hij groeit goed, want hij kan ook steeds hoger en verder springen Duivel En hij krijgt nu echt een vel, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Als hij echt lastig is, bijvoorbeeld als ie ontwaakt is uit zijn coma en wil spelen terwijl wij een film aan het kijken zijn, dan is het jammer van die film maar dan ga ik toch effe met hem spelen. Mijn vriend wil echt maar 1 kitten, dus dat betekent dat ik/wij meer energie in hem moeten steken. Ach, kan best hoor, ik ben heel de dag thuis dus steek er genoeg energie in Knipoog En soms is het wel eens dat wij echt geen zin hebben en dan vermaakt ie zich prima in zijn zak/tunnel/slachtveld ( alias kamer vol met speeltjes). Vork

Ik geef blikvoer van Pro plan, is volgens mij wel een prima merk.

Edit: het valt me nog mee dat Joey de Yucca (=plant met lange stammen) nog niet ontdekt heeft als zijnde perfecte krabpaal! Afgod *klopt af*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:16

Pro plan is zeker goed.

Nou, lijkt erop dat je de goede kant op gaat Rox, lekker doorgaan en denk aan mijn tip als hij in je handen bijt. Even vingertje wat verder in zijn strotje steken. Niet te ver, gewoon zo ver dat ze het lastig vinden (denk om nagels, dat je ze niet open haalt). Die van ons had het na een paar keer gezien en nooit weer gedaan. Haha!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 18:29

@ XoNo: tnx! Haha toevallig ben ik vandaag al bezig geweest met de 'vingertechniek' Haha! Nog niet echt succesvol, meestal blijft ie gewoon doorbijten. Maar misschien ik wel iets te bang dat ik te ver duw Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:30

Volhouden hoor en ook eeeelke keer doen als hij te hard bijt. Als je het maar 1 keer toestaat, dan is al het andere voor niets geweest.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 18:34

Ja, dat is nog het moeilijkste... consequent zijn! Haha!

Weet iemand trouwens wanneer een kater na castratie zich liever gaat gedragen? (hij wordt nog lang niet gecastreerd hoor mensen Knipoog ) Ik vraag het me zomaar af. Stel dat je kater echt onwijs 'moeilijk' is, veranderd dat dan meteen na castratie (de gevallen dat het niets tot weinig helpt weggelaten)?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:54

Duurt even een weekje of 6 voor de meeste hormonen het lichaam uit zien, maar opzich verandert dat redelijk snel.
Moet zeggen dat die van ons na de castratie niet veel veranderd zijn hoor Lachen Waren daarvoor lief en erna ook Tong uitsteken

Sommigen zijn van zichzelf erg moeilijk en dan helpt een castratie niet.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:55

de verandering duurt wel even hoor, eerst moeten de hormonen die in het lichaam zitten nog worden afgebroken, denk ong een weekje of zo dan heb je geen man meer maar een homo Clown

Stemverheffen kennen ze bij mij wel als zijnde dat ze iets doen wat niet mag, maar dat moeten ze ook wel leren. Hyper rondrennen is heel normaal, doen mijne ook en die zijn 3, 2 en 1 jaar oud lekker storm dan.

wat melk betreft zou ik echt alleen speciale kattenmelk geven

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 19:16

Haha ja dat lijkt me ook stormachtig! Lachen
Oh gelukkig dat het reageren op stem verheffen ook aangeleerd moet worden. Niet dat ik dacht dat ie het in één keer kende maar het lijkt af en toe dat ie zich van niets en niemand wat aantrekt Knipoog

Ja ik geef speciale kattenmelk! Tot wanneer kan ik dit het beste geven?

@TrustHim: jouw Whiskey lijkt qua aftekening wel op die van mij! Koe Vork

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:46

Mijn kitten is nu 8 maanden ( bijna 9 ) , maar echt " vervelend " is zij nooit geweest.
Tuurlijk doet zij dingen die niet mogen ( zoals op het aanrecht of de tafels ), maar ik hoef de plantenspuit maar te pakken of mijn stem te verheffen, en ze zoeft al de hele kamer door ( op zoek naar een veilige plek ) Haha!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:44

Die twee van mij zijn met dik 6 maanden gecastreerd. Enigzins aan de vroege kant, maar ze waren al erg volwassen en goed volgroeid. De reden dat ik ze toen heb laten castreren, was vooral omdat ze elkaar begonnen te bereiden..... Het doen wouden ze beiden wel, maar slachtoffer zijn niet zo, met erge vechtpartijen tot gevolg. Sowieso vochten ze erg veel. Na de castratie was dat meteen klaar.
Qua gedrag of karakter zijn ze verder eigenlijk niet verandert.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:50

R0X schreef:
*hij wil met mijn handen spelen, dat mag natuurlijk niet, wat kan ik hiertegen doen? Oppakken en NEE zeggen en wegzetten werkt niet want hij blijft lekker aan mn hand hangen. Als hij het nu doet negeer ik hem en leg ik mijn hand ergens anders. Wat is de beste methode om dit te stoppen?
Je kan je hand tot een vuist maken zodat hij niet meer kan bijten.. je kan ook een speeltje voor m kopen en inderdaad negeren en bijv. op je handen gaan zitten of ze goed in de gaten houde werkt erg goed!

*hij heeft uitgevonden dat ie heel goed omhoog kan klimmen en die sport beoefent ie op ons. Hij klimt dus aan je been omhoog en soms wel tot boven! Dat mag dus absoluut niet. Wanneer we op een stoel zitten of iets dergelijks dan houd ik de plantenspuit bij me. Maar ik heb het nog maar 1 keer kunnen doen. Is dit een goede methode? Want als je loopt en hij springt tegen je op, dan kan je natuurlijk niet altijd meteen met de plantenspuit spuiten. Mijn benen liggen al open... Huilen
Wat ik meestal doe als ie ergens aan krabt is hem aan de krabpaal zetten. Maar als ie aan mn handen zit bijvoorbeeld, dan kan ik dus blijven lopen (als ik net lekker zit).
De plantenspuit is inderdaad een goed idee! Werkt super, maar je kan m niet met een touwtje om je nek heen binden... verder heb ik hier geen antwoord op

*Ik geef trouwens mijn kitten Babycat van Royal Canin en per dag 1/3 blikvoer van Pro Plan KITTEN. En natuurlijk iedere ochtend een schaaltje kattenmelk Knipoog Is dit goed denken jullie? Snoepjes al in huis maar die eet ie nog niet.
Ik zou zeker ook de hele dag een bak water neerzetten, maar daar twijvel ik niet aan dat je dat doet Knipoog royaal canin is inderdaad erg goed maar misschien kan je met de da overleggen wat het beste is voor jouw katje Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:11

ik hoop voor je dat het bij aftekening blijft want dat is echt een homo eerste klas. Alleen al hoe hij miauwt, haha echt zo'n banketstaaf hoog geluidje Clown Verder is het wel een lieverd maar beest weegt zo'n 8 kg en loopt erg graag voor je voeten dus struikel nog wel eens over hem. (op moment ligt ie bovenop de kast achter me)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 23:11

Natuurlijk staat er 24/7 water vor hem klaar Knipoog

Mijn DA zegt dat RC babycat perfect is. Hij gaat er mooi van glanzen dus ik denk dat het prima zo is.

Als ik van mijn hand een vuist maak, dan bijt ie er alsnog in Clown dus ik moet hem echt negeren of wegzetten. En inderdaad, die plantenspuit staat af en toe te ver weg (wanneer ik hem ineens nodig heb) ...

Haha een homokat... Blond nou die van mij laat me ook wel eens rare sprongen maken als ik dreig op hem te stappen.

Gelukkig ligt ie nu áchter mijn laptop in plaats van er OP.... Hoe kan ik nou normaal bokken als ik dit aantref:

Afbeelding
Wat ligt er nu lekkerder als op een warme laptop je baasje in de weg liggen???
Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:21

haha die van mij gaan gewoon op je armen liggen Knipoog en hij loopt zelfs opeens voor je voeten zodat je struikelt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:22

R0X schreef:
Natuurlijk staat er 24/7 water vor hem klaar Knipoog

Mijn DA zegt dat RC babycat perfect is. Hij gaat er mooi van glanzen dus ik denk dat het prima zo is.

Als ik van mijn hand een vuist maak, dan bijt ie er alsnog in Clown dus ik moet hem echt negeren of wegzetten. En inderdaad, die plantenspuit staat af en toe te ver weg (wanneer ik hem ineens nodig heb) ...

Haha dat wist ik wel Tong uitsteken dat er een bakje water zou staan! Had ik ook absollut niet aan getwijveld! Het voer zal dan ook wel goed zijn.

Misschien nog een tip voor het bijten! Je akn ook een honden- of kattenspeeltje kopen... misschien een botje Tong uitsteken het klinkt heel raar maar bij een kennis van me werkte het ook! Ik weet niet of katten ook tandjes wisselen maar dat werkt wel Tong uitsteken haha

veel succes nog evrder! Het is absoluut een schattig katje!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 22:38

Daar zat ik ook al aan te denken! Hij heeft een speeltje met een ring (die kan je om je vinger doen want daar zit een touwtje aan met het speeltje) en daar bijt ie dus op! Dus misschien moet ik maar eens niet iets pluizigs kopen maar iets hards/rubberachtigs!