Hij is er gewoon niet meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angie_ke

Re: Hij is er gewoon niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:18

Nijn schreef:
Dames is het echt nodig om hier een discussie topic van te maken?
TS heeft het denk ik al moeilijk genoeg zonder deze reacties erbij Lachen

Nou, had zij haar mening hier niet gepost, was ik ook niet in de verdediging gegaan hoor.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:41

Ik vind het ook erg voor TS dat ze een geliefd dier verloren heeft. Het spijt me TS, ik heb je niet willen kwetsen en het hoorde mss ook in een heel ander topic, maar ik kwam toevallig net langs jouw topic gescrold.

Ik vraag me alleen af wanneer mensen eens de ogen open gaan.
Zoals ook al geantwoord op PB-tje van Izzy19: we leven niet meer 50 jaar geleden toen er nog bijna geen gemotoriseerd verkeer was en je alles zonder problemen los kon lopen.
Er rijden nu veel te veel auto's/vrachtwagens ed.
En je mag dan wel op het platteland wonen Angie_ke, maar je zegt zelf dat je ELKE week wel een kat dood ziet liggen. Dat is toch niet normaal! DAT vind ik pas echt zielig.
En waarom zouden die mensen geen oog meer dicht mogen doen? Die hebben mss wel een schuldgevoel opgelopen omdat ze een levend wezen hebben aangereden. Een wezen dat ze niet hadden doodgereden als zijn baas hem van straat had gehouden.
Ook al eens er aan gedacht dat het ook gevaarlijke verkeerssituaties kan veroorzaken? Mensen die uitwijken, plotseling volop remmen van schrik met achteropkomend verkeer?

Mijn mening is gewoon dat ik het onverantwoord vind. Maar goed, die mening had ik dus beter in een ander topic moeten neerzetten. Voor de rest wil ik het hier ook bij laten. ik denk dat ik me nu wel genoeg verduidelijkt heb.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:25

Isabonny schreef:
En je mag dan wel op het platteland wonen Angie_ke, maar je zegt zelf dat je ELKE week wel een kat dood ziet liggen. Dat is toch niet normaal! DAT vind ik pas echt zielig.

Inderdaad, maar niet HIER! Ik moet dagelijks door het centrum van de stad en langs drukke steenwegen, DAAR zie ik er elke week wel een dood liggen.
DAT vind ik ook zielig... nu goed?

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:33

heel veel sterkte

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 12:12

Had dit soort reactie's kunnen verwachten, maar had eigenlijk gehoopt om dit per PB oid te krijgen en niet in dit topic.
Onze katten lopen al 15 jaar buiten en komen zelde tot nooit bij de weg. In die 15 jaar zijn er hier misschien 2/3 katten aangereden.
Ros hebben we een geruime tijd binnen gehouden omdat we hem eigenlijk niet buiten willen hebben.
Nou, ik heb nog nooit zo'n zielig dier gezien. Janken bij de deur omdat hij iedereen buiten zag spelen. Krabben aan de deuren omdat hij er zó graag uit wou!

Moet ik dan zo'n beesie binnen houden? Wetende dat hij misschien 18 jaar wordt, maar dan ook wetende dat hij nooit gelukkig zal zijn? Dat vind ik geen katwaardig bestaan!
Ook hebben wij 2 'verwilderde' katten, die echt niet binnen kunnen blijven. Die komen niet eens bij de weg, maar willen wel gewoon rondscharellen!
Tuin af zetten werkt niet met die monsters. Mijn buurman heeft dit toevallig en ziet nog geregeld mijn katten over zijn omheining komen!

Bedankt voor de lieve reacties bokkers.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:44

Ik begrijp je volledig! Wij hebben 2 raskatten die nauwelijks buiten komen, maar de andere 8 zijn allemaal zwervertjes die we gevonden of geadopteerd hebben...
Als het eens een hele dag regent is het hier echt een circus, de decoratie, planten, gordijnen, zetels en zelfs meubels moeten eraan geloven.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:54

Wat verschrikkelijk! Wel een hele lieve man dat hij persoonlijk komt vertellen dat hij jullie kat heeft aangereden! Zo had een buurman onze kat voor de deur gelegd, nadat deze aangereden was (wij waren niet thuis) en in de avond belde de buurman op om te vertellen dat hij de kat had overgereden. Na de vraag of wij onze kat voor de deur hadden gevonden had mijn vader heel raar gereageerd: kat voor de deur? nee! Waarop de buurman vertelde dat hij onze 'dode' kat voor de deur had gelegd. Daarop kon mijn vader alleen maar lachen: desbetreffende kat lag springlevend op de bank naast mijn pa... en heeft nog lang geleefd Ja

Ik zeg altijd maar: beter een wat korter en vrij leven, dan een lang en opgesloten leven Ja. Dat we andere dieren in hokjes stoppen (vind ik ook zielig Ja) wil niet zeggen dat 'normaal' is en dus ook onze katten kunnen aandoen.

Heel veel sterkte met het verlies!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:54

Ooh wat vreselijk!!!!
Heel veel sterkte met het verlies!!

En ook al weet je dat het het risico is als je katten buiten lopen, het maakt het er niet minder erg op!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:08

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om hier een discussie te gaan starten. Het is al pijnlijk genoeg voor de topicstarter, als je hier over wil discussieren kan dat, maar maak hiervoor dan een nieuw apart topic voor aan.