Welk (groot) ras past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Welk (groot) ras past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:35

Duitse en Deense Dog is toch hetzelfde dier enkel met een andere naam?
Zolang het dier binnen maar niet hyper is mogen ze zich buiten helemaal uit leven Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:35

Ow ze waren gewoon (erg) lomp en onstuimig Knipoog
Geen greintje agressie opgemerkt eigenlijk!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:38

Nijn schreef:
Duitse en Deense Dog is toch hetzelfde dier enkel met een andere naam?
Zolang het dier binnen maar niet hyper is mogen ze zich buiten helemaal uit leven Lachen

Zij loopt ook de hele dag buiten in de tuin met mooi weer, dat heeft ze wel echt nodig...!
Goed waaks is ze overigens ook, dat zat er gewoon echt in...!

En idd, de Deense dog is eigenlijk hetzelfde, Deense dog is dus eigenlijk geen ras

Edit:
Citaat:
Toen de jachtgewoontes veranderden en drijfjachten stopten, werd de dog een liefhebbersdier. Nieuwe namen zoals Deense dog (Engels: Great Dane) werden gevonden. Toen men in 1863 en 1869 de 'verschillende' rassen vergeleek merkte men dat zij allemaal tot één en hetzelfde ras behoorden. De benaming "Duitse dog" werd voor het eerst 1878 in Berlijn voorgesteld en in 1888 werd de 'Duitse Doggenclub' gesticht.
Laatst bijgewerkt door Adil op 13-10-08 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:43

Wij hadden een kruizing Deense dog x labrador, een slag kleiner, en net een wat vriendelijkere uitstraling, super lief, trouw, waaks en buiten onvermoeibaar, ging altijd mee hardlopen (zo een 15 km) tot hij te oud werd.
Misschien is er zoiets te vinden?
Mijn hond, Astor:
Kop is hier grijs, was altijd zwart, hihi. Hond is hier 14, en nog super actief!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:52

snowdon schreef:

Oh dan is het goed, zeker omdat je het over 3 BD's hebt is het wel fijn om te weten hoe die onderling met elkaar omgaan Lachen
En je wilt toch niet refereren aan mijn euh lompigheid en onstuimigheid? Knipoog

Met kruisingen vind ik het moeilijk in te schatten wat je kunt verwachten.
Er staan zat kruisingen (voornamelijk puppy's heb ik het dan over) zoals CC x Labrador, maar ik vraag me dan af waarom deze dieren gekruist zijn en wat je mag/kan verwachten van het karakter.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:43

Ik ben persoonlijk nooit zo van de kruisingen. Je weet idd niet zo goed wat je kan verwachten. Geloof best dat het lieve hondjes zijn hoor, maar ik vind ze vaak wat minder mooi Nagelbijten / Gniffelen (ja, das persoonlijk Tong uitsteken).

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:45

waaks zijn mijn dogjes ook wel hoor, maar eenmaal ze iemand kennen mogen die wel gewoon binnenkomen zonder te worden opgevreten Clown denk dat ze ook wel aanvoelen wanneer het foute boel is. Mijn vorige dog heeft toch een inbreker te pakken gehad, welja, bijna, ze zagen hem nog net over het hek klauteren met Max aan zijn been Haha!
Je ziet idd alsmaar meer ADHD duitse doggen de laatste tijd.
Dus(als je voor een pup gaat) kijk goed naar de ouderdieren, hoe zij zijn in de omgang.Dan weet je al veel hé.
Maar de meeste zijn binnenshuis wel rustig.
Hou er wel rekening mee dat een duitse dog wel wat duurder is in onderhoud.Alhoewel ik nu een relatief goedkope brok heb gevonden waar dd's in het algemeen het heel goed op doen.(cavom).
Verder zijn bordeaux doggen ook wel leuk inderdaad!! Weet alleen niet of hun beetje actief zijn buitenshuis?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:49

Ik ben zelf ook helemaal fan van Bordeauxdoggen, maar helaas hebben die wel erg vaak kwaaltjes. Die van ons is voor haar derde jaar overleden (zieprofiel) en in het dierencrematorium zeiden ze ook dat de bordeauxdoggen die daar kwamen, vaak allemaal nog relatief jong waren. Een goede alternatief hiervoor is een Bull Mastiff, beetje dezelfde karaktereigenschappen, maar schijnen lichamelijk sterker te zijn, minder doorgefokt..

Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:55

Ik voer ook Cavom Milly. Onze pup gaat straks wel op ander voer. Die zet ik hoogstwaarschijnlijk op Royal Canine, zeker de eerste tijd van zijn leven Lachen

Verder zijn ze natuurlijk sowieso wat duurder in onderhoud, grotere manden, grotere voerbakken, duurdere riem, duurdere dierenartskosten (een castratie of sterilisatie is bij een klein hondje een heeeeul stuk goedkoper!).

Dus in bijna alles ben je wel een stuk duurder uit met een grotere hond. Wormenkuurtjes en anti-vlooienspul kost ook al snel heel wat meer, omdat een hond van 50 (zo zwaar is onze dog) kilo, toch veel meer nodig heeft dan 1 van 10.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:08

das waar, ook ALS er dan iets is, en je moet bv fotos laten maken, kost dat ook veel meer, omdat ze meerdere fotos moeten maken om heel de hond erop te zetten Clown
Die van jou weegt dan 50, onze Max(die overleden is) woog er 80kg!Hij at een kilo per dag, toen hij artrose kreeg en op speciale voeding moest kostte hij ons aan voer alleen al 150€p/m.
Je moet dus ook wel rekening houden ALS er eens wat misgaat ofzo.
Bull mastiffs zijn ook leuk!!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 22:23

Bull Mastiffs vind ik ook erg leuke honden, schijnen alleen wat moeilijker te zijn in het gedrag dan Cane Corso's, wat dan toch mijn eerste keuze blijft. Alhoewel de Bull Mastiff een stabieler ras is als ik kijk naar hoe er mee gefokt wordt, zie je al aan het uiterlijk dat verschillende Cane Corso's zelfs gigantisch kunnen verschillen in het uiterlijk.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:28

Nijn schreef:
En je wilt toch niet refereren aan mijn euh lompigheid en onstuimigheid? Knipoog

Hmmm, wellicht Tong uitsteken

Nu ik die foto zie van de Bull Mastiff... vind ik die mooier dan de Bordeaux, dat zwarte masker staat wel stoerder.
Maar das een persoonlijke smaak verder, ben op zich niet zo snel weg van dog-achtigen.

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 23:52

mijn bd is ook super met andere honden ligt ok gedeelte aan de opvoeding die je een dier meegeeft
en die van ons word morgen 4 en ik mag niet klagen hij is super gezond en heeft nog nooit echt een dierenarts gezien alleen met zn entingen natuurlijk.
ps bordeaux doggen hebben rode maskers maar ook zwarte en ze kunnenook erg actief zijn die van ons vind het heerlijk het bos in en gek doen

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:24

Nijn schreef:
snowdon schreef:

Oh dan is het goed, zeker omdat je het over 3 BD's hebt is het wel fijn om te weten hoe die onderling met elkaar omgaan Lachen

Met kruisingen vind ik het moeilijk in te schatten wat je kunt verwachten.
Er staan zat kruisingen (voornamelijk puppy's heb ik het dan over) zoals CC x Labrador, maar ik vraag me dan af waarom deze dieren gekruist zijn en wat je mag/kan verwachten van het karakter.

met de kruizing labrador kan niet veel mis gaan. Bij de wat moeilijkere rassen (lees: degene die echt aan het werk moeten zeg maar) word veel gekruist met labrador aangezien deze echte gezinshonden zijn.

Verder komt in me op qua ras een husky?
Is alleen niet zo kortharig als een deense dog Knipoog
http://www.syberischehuskykennel.nl/rasomschrijving.htm

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:41

Wat ik echt een super leuk (en groot) ras vind, is de Leonberger Lovers !
Wij kennen iemand die ze fokt. Vorig jaar had ze een nest en op een van de pups waren we helemaal verliefd.
De reden dat we d´r niet genomen hebben, is dat we al 2 oudere honden hebben en we ze het niet aan willen doen om zo´n jong, vrolijk beest in huis te nemen.
Ze zijn vrolijk, gaan graag naar buiten, zeer aan hun mensen gehecht, kunnen super met kinderen, maar zijn ook waaks als ze de persoon niet kennen.
Afbeelding
(Het kleine hondje vooraan was het hondje wat wij hadden kunnen hebben Knipoog . Links staat de papa (die is echt huge Wow! !) en rechts achter de mama.)

Maar ehh... heel eerlijk, denk je dat een grote hond in jouw situatie het juiste is Nagelbijten / Gniffelen ?
Nijn schreef:
... maar het zal een appartement worden wat niet al te groot zal zijn Lachen...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:02

Waarom zou een grote hond niet het juiste zijn in mijn situatie? Omdat ik geen giga woning zal hebben van Xm2?
Ik denk juist doordat ik maximaal 3/4 uur per dag werk en daarbij dus véél tijd heb om te wandelen het prima gaat.
Ik hou niet van kleine keffertjes, ik wil een hond wat bij mij past en dan kom ik al snel op molossers (= vaak groot) uit Lachen

De genoemde opties ga ik nog eens nakijken, meer tips/suggesties zijn zeker welkom Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:33

Was niet aanvallend bedoeld, maar ik persoonlijk zou geen grote hond in een kleine woning willen. Buiten het vaak wandelen zou ik toch ook wel willen dat mijn hond z´n kont kan keren in mijn huis Lachen .

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:10

Ligt eraan om wat voor type hond het gaat. Wij woning aardig ruim, maar wij hebben zo'n makkelijke Duitse Dog, dat ze zich ook wel op een appartementje zou kunnen redden Haha! Ze is in huis heel rustig en ligt gewoon de hele dag eigenlijk *LOL*

Dus ja, ik vind de grootte van een woning alleen relevant als het een drukker hondje betreft die de hele dat wat de ruimte nodig heeft.

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:15

Ik heb zelf een Cane Corso.....geweldige hond!
Het is een super aanhankelijk dier....geweldige hond.
Tevens heb ik nog een Argentijnse Dog.....wat overigens ook een supergeweldig dier is....
Ook hebben we sinds kort een LabradorXrottweiler in huis, deze hebben wij gevonden, en het leek erop dat deze niet zo aanhankelijk zou worden, toch moet ik zeggen dat het nu ook een geweldige hond is geworden.
Ik wil altijd in de toekomst als deze 3 kanjers er niet meer zijn een franse bulldog.....geweldig die kop...moet er altijd flink van lachen... ook de karakter eigenschappen zijn leuk.
Toch zal er ook weer een grote hond bijkomen, denk deze keer een Am. Staff..... heb hier veel positieve (ja ook negatieve) verhalen van gehoord..kwa karakter lijk het al veel op de honden die we hebben..... zo af en toe een eigen willetje.

Ga gewoon op je gevoel af.... Succes ermee

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nicole_wijh op 14-10-08 12:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:17

Zoals iemand hier ook al zei, kijk eens naar de Rhodesian Ridgebacks. Dat zijn honden die echt aan jouw omschrijving voldoen. Groot, kortharig, houden van wandelen en aandacht maar doen ook zeker graag hun eigen ding. Daarnaast kunnen ze zeker ook waaks zijn.

Afbeelding

Edit: Je zult van dit ras weinig doorgefokte honden tegenkomen omdat het nog niet zo populair is in Nederland

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:20

Is een Ierse Wolfshond niets voor je of zo'n krulletjes wetterhoun (wel krulletjs maar vrij kort)?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:29

Rytir schreef:
Is een Ierse Wolfshond niets voor je of zo'n krulletjes wetterhoun (wel krulletjs maar vrij kort)?

Wetterhouns zijn in het begin ontzettend druk, die zijn ook echt niet geschikt om binnen te houden. Spreek over ervaring, onze Wetterhoun heeft hier de tuin al aardig doorgewerkt... Ook zijn ze niet mega groot, kniehoogte ong. DD zijn wat groter.

Ze verharen niet echt super, en je mag ze ook niet borstelen (hebben we 1x gedaan, nou, en ontplofte plumeau was er niets bij Knipoog) Maar echt, neem geen Wetterhoun als je een appartement hebt, zelfs niet in een 1gezinswoning. Hier zijn ze de hele dag buiten en nog hebben ze energie genoeg om alle plantjes uit de tuin te rukken, de kussens te verscheuren, het hondenhok te verbouwen en rondjes te zwemmen in de fontein (ja, ze doen hun naam echt eer aan..)

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:38

dobermann of amerikaanse bulldog Haha! ik vind ze echt hellemaal geweldig !

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 12:42

Sterre schreef:
Was niet aanvallend bedoeld, maar ik persoonlijk zou geen grote hond in een kleine woning willen. Buiten het vaak wandelen zou ik toch ook wel willen dat mijn hond z´n kont kan keren in mijn huis Lachen .

Tja het is dan ook maar wat je klein noemt, en hoe druk een hond is.
De meeste jack russels zou ik bijvoorbeeld niet in een kleine woning willen houden omdat die veel actiever in huis zijn dan de honden waar ik naar kijk Lachen

Rhodesian Ridgeback heb ik zelf nog helemaal niet bij stil gestaan, ga eens kijken hoe die qua karakter zijn Ja

De genoemde husky's en ierse wolfshond worden het sowieso niet, die hebben echt meer ruimte nodig en van de husky weet ik dat ze eigenlijk nooit kunnen loslopen.

Dobermann vind ik een geweldig ras, maar ik ken mensen met een dobermann die het dier binnen hebben gehouden en uiteindelijk hebben ze gekozen om het dier maar meer in de tuin te laten, beestje was niet gelukkig.
Overigens wonen die nu op een boerderij en hebben nu een super hond, die vooral vrolijk is Lachen

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:06

dobermann?

tot voor kort vond ik het maar enge honden omdat er altijd van die 'verhalen' over vertelt worden.
Nu heb ik er 2 leren kennen maar die zijn echt super.
schatten van beesten Ja

Ze staan overigens wel goed onder appèl. Ik denk dat dit wel een vereiste is Nagelbijten / Gniffelen .
Als je onervaren met honden bent is het misschien niet een slimme keuze.

of wat dacht je van een Weimaraner?
schijnen makkelijke honden in omgang te zijn met een hoop uithoudingsvermogen.