Zolang het dier binnen maar niet hyper is mogen ze zich buiten helemaal uit leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nijn schreef:Duitse en Deense Dog is toch hetzelfde dier enkel met een andere naam?
Zolang het dier binnen maar niet hyper is mogen ze zich buiten helemaal uit leven
Citaat:Toen de jachtgewoontes veranderden en drijfjachten stopten, werd de dog een liefhebbersdier. Nieuwe namen zoals Deense dog (Engels: Great Dane) werden gevonden. Toen men in 1863 en 1869 de 'verschillende' rassen vergeleek merkte men dat zij allemaal tot één en hetzelfde ras behoorden. De benaming "Duitse dog" werd voor het eerst 1878 in Berlijn voorgesteld en in 1888 werd de 'Duitse Doggenclub' gesticht.
snowdon schreef:Ow ze waren gewoon (erg) lomp en onstuimig
Geen greintje agressie opgemerkt eigenlijk!
Nijn schreef:En je wilt toch niet refereren aan mijn euh lompigheid en onstuimigheid?
Nijn schreef:snowdon schreef:Ow ze waren gewoon (erg) lomp en onstuimig
Geen greintje agressie opgemerkt eigenlijk!
Oh dan is het goed, zeker omdat je het over 3 BD's hebt is het wel fijn om te weten hoe die onderling met elkaar omgaan
En je wilt toch niet refereren aan mijn euh lompigheid en onstuimigheid?
Met kruisingen vind ik het moeilijk in te schatten wat je kunt verwachten.
Er staan zat kruisingen (voornamelijk puppy's heb ik het dan over) zoals CC x Labrador, maar ik vraag me dan af waarom deze dieren gekruist zijn en wat je mag/kan verwachten van het karakter.
Nijn schreef:... maar het zal een appartement worden wat niet al te groot zal zijn...
Rytir schreef:Is een Ierse Wolfshond niets voor je of zo'n krulletjes wetterhoun (wel krulletjs maar vrij kort)?
Sterre schreef:Was niet aanvallend bedoeld, maar ik persoonlijk zou geen grote hond in een kleine woning willen. Buiten het vaak wandelen zou ik toch ook wel willen dat mijn hond z´n kont kan keren in mijn huis.