Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonfish13 schreef:heeft je hond het net opgegeten?
Dan kan je nog proberen een schepje zout achter in zijn keel te mikken zodat je hond het er uit kan braken.
TessxSchatje schreef:Alle chocolade schijnt niet goed te zijn, maar ik ken ook een hond, die krijgt zijn hele leven al chocolade en die is nu 14 en leeft nog steeds, en is harstikke gezond..
Stephanie100 schreef:Volgens mij valt het allemaal wel mee met de chocolade, wij hebben een labrador en die heeft een keer 2 kg zeebanket (vd sligro) opgegeten en ze had niks.
Mitchall schreef:Wij hebben 2 Duitse doggen, één van de 2 [ een stevig gebouwde gecastreerde reu ]
had een halve bak chocoladeijs opgegeten, had er niks van gekregen ?!
Thats_Me schreef:Stephanie100 schreef:Volgens mij valt het allemaal wel mee met de chocolade, wij hebben een labrador en die heeft een keer 2 kg zeebanket (vd sligro) opgegeten en ze had niks.
Heb je echt vette geluk gehad!!
daarbij zit er in zeebanket ook weinig theomobrine aangezien het van dat goedkope spul is. Dat is het geluk geweest dat je hond nu nog leeft
watdanhe schreef:Het gaat niet om de chocola maar om de cacao.. Kweenie of er cacao in witte chocola zit?? Onze hond heeft een keer heel veel pure chocolade eitjes opgegeten, werd niet eens ziek.. dus licht ook een beetje aan de hond
Zwerte schreef:zucht...
ik word echt moe van de reacties: "zo erg is het niet, mijn hond heeft dit en dit gegeten en leeft nog steeds".
Alsof dat bewijs is dat het niet klopt! Het is een FEIT dat theobromine door een hond niet afgebroken kan worden en dus ophoopt in het lichaam, waar het dus nogal giftige uitwerkingen kan hebben. Dat er niks gebeurd is ligt meestal aan de soort chocola en de hoeveelheid maar ook aan de hond, de ene hond is gevoeliger dan de andere! Als je hond echt veel theobromine binnenkrijgt en het overleefd heb je gewoon superveel geluk gehad!!!!
Het is dezelfde vergelijking als: "roken is niet slecht voor je, mijn oma is 96 en rookt haar hele leven al." Klinkt toch belachelijk? Nou dat zijn deze reacties ook...Wederom het slechte rookvoorbeeld trouwens... das nog een minder belachelijke opmerking omdat roken lang niet altijd schadelijk is, en theobromine wel.