Witte chocolade slecht voor een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TessxSchatje

Re: Witte chocolade slecht voor een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:04

Alle chocolade schijnt niet goed te zijn, maar ik ken ook een hond, die krijgt zijn hele leven al chocolade en die is nu 14 en leeft nog steeds, en is harstikke gezond..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:07

Chocola is gewoon niet goed voor een hond. Het is wel zo dat pure chocola sneller voor een vergiftiging zorgt dan witte chocola.

Dus je wilt gewoon niet dat een hond chocola binnen krijgt.

Ja, er zijn inderdaad honden die hun hele leven chocola te eten krijgen. Héél erg slecht en het is gewoon puur geluk dat ze nog leven. Aangezien de hoeveelheid theomobrine zich gewoon ophoopt in een lichaam.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:09

moonfish13 schreef:
heeft je hond het net opgegeten?
Dan kan je nog proberen een schepje zout achter in zijn keel te mikken zodat je hond het er uit kan braken.

Schepje zegt ook zo weinig. Hou het op een halve theelepel dan heb je meer dan genoeg zout! Gewoon achter op de tong strooien en niet voor op de tong.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:29

TessxSchatje schreef:
Alle chocolade schijnt niet goed te zijn, maar ik ken ook een hond, die krijgt zijn hele leven al chocolade en die is nu 14 en leeft nog steeds, en is harstikke gezond..

tja ik ken mensen die hun hele leven al roken als een ketter en toch oud worden en nog gezond zijn. Dus roken is niet slecht?
Zelfde redenatie, klinkt wel erg raar vind je niet?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:44

Oh, oke dan zegt de site waar ik op gekeken heb het fout Lachen

idd Zwerte daar heb je helemaal gelijk in, maar roken van een sigaret heeft meestal minder directe gevolgen dan chocolade voor een hond. Maar snap wat je bedoeld Knipoog

Het ligt er ook aan wat voor chocolade je hebt, echt goede dure chocola (bonbon's enzo (goede)) die bevatten veel meer van het stofje waar ze niet tegen kunnen dan bijv, chocolade van de euroshopper. Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:33

tja ik wou nog wat sarcastischer doen maar dacht laat ik het netjes houden Haha! En dit was het eerste waar ik opkwam.
Roken hoeft niet perse schadelijk te zijn en theobromine is altijd schadelijk voor een hond, de mate waarin verschilt alleen maar!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 22:30

Nou onze hond heeft er niks aan overgehouden zo ver ik kan zien. Was ook niet zo heel erg veel wat hij gegeten had. En er zijn altijd uitzonderingen van wat mensen hun dier geven, maar we proberen toch allemaal het beste voor ze te zorgen??

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:34

Wij hebben 2 Duitse doggen, één van de 2 [ een stevig gebouwde gecastreerde reu ]
had een halve bak chocoladeijs opgegeten, had er niks van gekregen ?! Knipoog

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:19

Volgens mij valt het allemaal wel mee met de chocolade, wij hebben een labrador en die heeft een keer 2 kg zeebanket (vd sligro) opgegeten en ze had niks.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:22

Stephanie100 schreef:
Volgens mij valt het allemaal wel mee met de chocolade, wij hebben een labrador en die heeft een keer 2 kg zeebanket (vd sligro) opgegeten en ze had niks.

Heb je echt vette geluk gehad!!

daarbij zit er in zeebanket ook weinig theomobrine aangezien het van dat goedkope spul is. Dat is het geluk geweest dat je hond nu nog leeft Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:25

Mitchall schreef:
Wij hebben 2 Duitse doggen, één van de 2 [ een stevig gebouwde gecastreerde reu ]
had een halve bak chocoladeijs opgegeten, had er niks van gekregen ?! Knipoog

Daar zit vooral smaakstoffen in en weinig chocola dus weinig tot geen theomobrine oftewel geen schadelijke stof voor je hond Lachen

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:59

Thats_Me schreef:
Stephanie100 schreef:

Heb je echt vette geluk gehad!!

daarbij zit er in zeebanket ook weinig theomobrine aangezien het van dat goedkope spul is. Dat is het geluk geweest dat je hond nu nog leeft Lachen

Nou de hond eet wel meer waarvan wij denken dat het niet goed is en op z'n minst dood zou moeten gaan maar volgens mij verteerd ze alles. Gewone chocoloda heeft die ook welleens op maar dat was een halve reep. (ze is ondertussen 11)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:01

watdanhe schreef:
Het gaat niet om de chocola maar om de cacao.. Kweenie of er cacao in witte chocola zit?? Onze hond heeft een keer heel veel pure chocolade eitjes opgegeten, werd niet eens ziek.. dus licht ook een beetje aan de hond Knipoog

er zit geen cacao in witte chocolade, daarom is het officieel ook geen chocolade maar dit hebben ze toch zo genoemd wegens de textuur Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:36

zucht...
ik word echt moe van de reacties: "zo erg is het niet, mijn hond heeft dit en dit gegeten en leeft nog steeds".
Alsof dat bewijs is dat het niet klopt! Het is een FEIT dat theobromine door een hond niet afgebroken kan worden en dus ophoopt in het lichaam, waar het dus nogal giftige uitwerkingen kan hebben. Dat er niks gebeurd is ligt meestal aan de soort chocola en de hoeveelheid maar ook aan de hond, de ene hond is gevoeliger dan de andere! Als je hond echt veel theobromine binnenkrijgt en het overleefd heb je gewoon superveel geluk gehad!!!!
Het is dezelfde vergelijking als: "roken is niet slecht voor je, mijn oma is 96 en rookt haar hele leven al." Klinkt toch belachelijk? Nou dat zijn deze reacties ook...Wederom het slechte rookvoorbeeld trouwens... das nog een minder belachelijke opmerking omdat roken lang niet altijd schadelijk is, en theobromine wel.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:46

Zwerte schreef:
zucht...
ik word echt moe van de reacties: "zo erg is het niet, mijn hond heeft dit en dit gegeten en leeft nog steeds".
Alsof dat bewijs is dat het niet klopt! Het is een FEIT dat theobromine door een hond niet afgebroken kan worden en dus ophoopt in het lichaam, waar het dus nogal giftige uitwerkingen kan hebben. Dat er niks gebeurd is ligt meestal aan de soort chocola en de hoeveelheid maar ook aan de hond, de ene hond is gevoeliger dan de andere! Als je hond echt veel theobromine binnenkrijgt en het overleefd heb je gewoon superveel geluk gehad!!!!
Het is dezelfde vergelijking als: "roken is niet slecht voor je, mijn oma is 96 en rookt haar hele leven al." Klinkt toch belachelijk? Nou dat zijn deze reacties ook...Wederom het slechte rookvoorbeeld trouwens... das nog een minder belachelijke opmerking omdat roken lang niet altijd schadelijk is, en theobromine wel.

Afgod inderaad! Theobromine is gewoon een zwaar giftige stof voor honden. Het is dus altijd oppassen geblazen met chocola.

Snap ook niet dat er hier zo makkelijk over gedacht wordt, je wilt toch het beste voor je hond lijkt mij Nagelbijten / Gniffelen dan ga je hem toch geen vergif voeren.. en als die dat wel perongeluk eet is contact zoeken met een dierenarts geen overbodige luxe.