brok, barf of vers vlees voor de hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Re: brok, barf of vers vlees voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:18

jesito schreef:
Maar is dat dan niet slecht dat gewissel van kvv naar brok en weer terug?
Het is ook een sprong in het diepe voor mij want ik ken niemand in mijn omgeving die zo voert met rauw of vers vlees.
Ook die merken vers vlees ken ik allemaal niet en ben erg onzeker waar ik nu goed aan doe.
Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik beter brok kan blijven voeren maar ik denk dat dat mede komt doordat ze ook niet bekend zijn met vers vlees.

Als je meer info wilt over vlees voeren kijk dan op:
www.barfplaats.nl
of
www.voernatuurlijk.nl

Persoonlijk vind ik barfen of NRV (natuurlijk rauw voeren) te ver gaan omdat ik het niet zie zitten om zelf maaltijden samen te stellen. Er zijn ook bedrijven die dat voor je doen en alles in kant-en-klare pakketten aanleveren zodat je het alleen nog maar hoeft te ontdooien.
bijv. www.foodfordogs.nl
Mijn hond krijgt tegenwoording Haaksbarf en doet het daar super op. Je koopt dat (net als Carnibest) in bevroren rollen van 1kg. Je geeft 2-3% van het lichaamsgewicht van je hond aan vlees per dag. Mijn hond weegt 14kg en krijg de 1kg rol verdeeld over 3 dagen. Aan het begin van de avond haal ik het vlees uit de diepvries. Als het iets ontdooid is snij ik het in 6 plakken. 2 plakken doe ik in de voerbak en is de ochtend erop op kamertemperatuur en eetbaar. De resterende 4 plakken stop ik een bewaardoos in de koelkast. Elke avond neem ik daar weer 2 plakken uit voor de volgende dag etc.
Ik ben het er niet mee eens dat vlees geven eenzijdig zou zijn. Haaksbarf stopt ook groenten in de rollen en je kunt afwisselen in het soort vlees: Rund/kip/lam/geit/zalm/eend/konijn of paard(!). Meer variatie dus dan in brokken!
Voor het geval je dierenwelzijn erg belangrijk vindt: Carnibest verkoopt ook een biologisch vlees.

Succes met het inlezen en ik hoop dat je de allergie van je hond onder controle krijgt!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:58

Voornamelijk kvv daarnaast wat Barf en brokken staan er de hele dag omdat ze anders mager worden beide dit werkt bij mij het beste.
Brok wel een gezonde brok dus Cavom FF ofzoiets

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:05

Hier krijgen ze brok (Farmfood) en af en toe vuile pens of kippennekjes en kippenmagen. Doen het er prima op. Ik ben voorstander van barf maar ik krijg de grootste ruzie in huis als ik daar (weer) aan begin.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:20

Ik zit er toch over te denken om dit te gaan doen.
Heb alleen erg weinig ruimte om het spul te bewaren en aangezien ik nu nog studente ben moet het ook niet teveel in de papieren gaan lopen...

edit: Als er mensen zijn die regio Friesland tegen een schappelijke prijs willen bestellen, kunnen we dat misschien wel samen doen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 18:08

Silvia schreef:
jesito schreef:
Maar is dat dan niet slecht dat gewissel van kvv naar brok en weer terug?
Het is ook een sprong in het diepe voor mij want ik ken niemand in mijn omgeving die zo voert met rauw of vers vlees.
Ook die merken vers vlees ken ik allemaal niet en ben erg onzeker waar ik nu goed aan doe.
Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik beter brok kan blijven voeren maar ik denk dat dat mede komt doordat ze ook niet bekend zijn met vers vlees.

Als je meer info wilt over vlees voeren kijk dan op:
http://www.barfplaats.nl
of
http://www.voernatuurlijk.nl

Persoonlijk vind ik barfen of NRV (natuurlijk rauw voeren) te ver gaan omdat ik het niet zie zitten om zelf maaltijden samen te stellen. Er zijn ook bedrijven die dat voor je doen en alles in kant-en-klare pakketten aanleveren zodat je het alleen nog maar hoeft te ontdooien.
bijv. http://www.foodfordogs.nl
Mijn hond krijgt tegenwoording Haaksbarf en doet het daar super op. Je koopt dat (net als Carnibest) in bevroren rollen van 1kg. Je geeft 2-3% van het lichaamsgewicht van je hond aan vlees per dag. Mijn hond weegt 14kg en krijg de 1kg rol verdeeld over 3 dagen. Aan het begin van de avond haal ik het vlees uit de diepvries. Als het iets ontdooid is snij ik het in 6 plakken. 2 plakken doe ik in de voerbak en is de ochtend erop op kamertemperatuur en eetbaar. De resterende 4 plakken stop ik een bewaardoos in de koelkast. Elke avond neem ik daar weer 2 plakken uit voor de volgende dag etc.
Ik ben het er niet mee eens dat vlees geven eenzijdig zou zijn. Haaksbarf stopt ook groenten in de rollen en je kunt afwisselen in het soort vlees: Rund/kip/lam/geit/zalm/eend/konijn of paard(!). Meer variatie dus dan in brokken!
Voor het geval je dierenwelzijn erg belangrijk vindt: Carnibest verkoopt ook een biologisch vlees.

Succes met het inlezen en ik hoop dat je de allergie van je hond onder controle krijgt!

Bedankt, erg duidelijke info en ben ondertussen wel zover dat ik vlees wil gaan voeren, maar eventueel in het begin samen met brok en van daar uit kijk ik weer verder.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:43

Ik ben op de site van Cavom gaan speuren, maar kan daar dus echt nérgens vinden welke diersoorten hierin verwerkt zijn!
Kip? Koe? Varken? Wie weet dit?

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:45

Onze honden krijgen Barf, van kippenhartjes tot koeienpens ... Pling

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:48

mijn aanrader is royal canin voer dat speciaal is voor dieren met allergien.
Mijn kat heeft het en heeft sinds dien een stuk minder last van zijn allergie (ook mijt) en je hebt het ook in hond voer natuurlijk Tong uitsteken
De betere DA heeft het wel.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 19:43

Mijn hond krijgt op dit moment hills z/d, peperduur spul en ik heb niet idee dat het daardoor beter gaat.
Ik heb een alternatief gevonden wat betreft brok denk ik en dat is consult h/d, www.amex.nl
Ik heb alleen nog niemand gevonden die dit voer kent.
Dus ik wil dan deze brokken gaan voeren en dan een gedeelte vers vlees om mee te beginnen en zo eens uit proberen te vissen wat het beste werkt.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:09

Liezel1 schreef:
Ik zit er toch over te denken om dit te gaan doen.
Heb alleen erg weinig ruimte om het spul te bewaren en aangezien ik nu nog studente ben moet het ook niet teveel in de papieren gaan lopen...

edit: Als er mensen zijn die regio Friesland tegen een schappelijke prijs willen bestellen, kunnen we dat misschien wel samen doen.

Ik ben ook student, en om een berner Barf te voeren lukt goed. Ik ben rond de 50 euro per maand kwijt. Ik woon ook in Friesland en bestel bij Herby. http://www.herbyvers.nl Hij zit in Wolvega en heeft goede prijzen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:17

Ik heb een hond met een ernstige voedselallergie. Ik voer hem carnibest eend en rijst. Dat is een zeer hypoallergeen voer wat ook hoort in een eliminatie dieet. Ik heb andere KVV producten geprobeerd, smuldier, Duck, AHV, maar daar deed hij het slecht op. Er is ook nog een soort brokken die me goed bevalt. Greenheart optimal condition is vrij van allerlei toevoegingen en ook op basis van eend en rijst.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:19

ik ben meer van het vegetarische hondenvoer, een goede vriendin van mij is veganistisch en zij voert vegalife..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:28

Jaimyliefje schreef:
ik ben meer van het vegetarische hondenvoer, een goede vriendin van mij is veganistisch en zij voert vegalife..

Maar in hoeverre is het "gezond" om een van nature carnivoor alleen nog maar groenten te voeren?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:29

Waarom zou je je hond vegetarisch hondenvoer geven?

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:48

Ik heb nog nooit van een vegetarische wolf gehoord, en hoe je het ook wendt of keert, de hond stamt toch echt af van de wolf....

@Nikka, leuke honden heb je! Zijn het alle 2 Engelse bassets of is de ene een Franse? Ik heb zelf een Fransoos, heerlijke beesten zijn het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:49

onze hondjes krijgen Denkadog, speciaal voor honden met een eiwitallergie.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:52

Clovertje schreef:
Ik heb nog nooit van een vegetarische wolf gehoord, en hoe je het ook wendt of keert, de hond stamt toch echt af van de wolf....

@Nikka, leuke honden heb je! Zijn het alle 2 Engelse bassets of is de ene een Franse? Ik heb zelf een Fransoos, heerlijke beesten zijn het!

Ik heb een engelse Basset Bugs Bunny en Oscar weet ik niet precies, komt uit het asiel. Hij is te grof voor een franse, maar er zit wel frans in. Ik schat in 1/2 frans en 1/2 engels. Hij heeft wel de activiteit van een franse. Ze zijn wel eigenwijs he?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 21:47

In de brokken die ik wil gaan voeren (consult) zit ook eend in en het lijkt me opzicht een goede brok.
Effe uitproberen, eerst deze brokken op maken.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:55

Jaimyliefje schreef:

Maar waarom dan? Een hond is een vleeseter, dan is het toch totaal niet logisch als je hem vegetarisch voert?

Ik ben zelf ook vergetarier, en heel veel mensen rond me ook, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om men hond daarin mee te sleuren. De hond kan er toch niet aan doen dat ie vleeseter is?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:58

het is niet zomaar een vega prutje hoor, er is heel goed over na gedacht. Voordat ze dat ontdekt had kreeg hun hond het standaard voer, maar dit voer eet hij nog veel liever.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:06

Jaimyliefje schreef:
het is niet zomaar een vega prutje hoor, er is heel goed over na gedacht. Voordat ze dat ontdekt had kreeg hun hond het standaard voer, maar dit voer eet hij nog veel liever.

Kan je me dan uitleggen hoe er is over nagedacht ?, vind het wel interresant Lachen.

Liever eten maakt in mijn ogen niets uit hoor. Mijn hond eet alles graag, al voer je haar rattengif, ze zal het nog met veel smaak opeten...

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:32

[Ik heb een engelse Basset Bugs Bunny en Oscar weet ik niet precies, komt uit het asiel. Hij is te grof voor een franse, maar er zit wel frans in. Ik schat in 1/2 frans en 1/2 engels. Hij heeft wel de activiteit van een franse. Ze zijn wel eigenwijs he?[/quote]

Pien kan ook best eigenwijs zijn, maar verder is ze echt superbraaf voor een basset. Ze loopt altijd los, gaat mee naast het paard op buitenrit. Ik doe dogdance met haar, waar ze niet onder doet voor alle border collies e.d.. Stiekum ben ik best trots op haar Bloos

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:34

mijn honden krijgen overdag brokken,en savonds kvv,echt al jaren,eerst van de bibi ,nu al jaren van de AHV.

ze doen het er prima op...en vegetarisch???een hond is een carnivoor,daar ga je toch geen vegetarisch voer aan geven???

als je geen vlees wil voeren,moet je geen carnivoren als huisdier nemen...

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:35

Liever eten maakt in mijn ogen niets uit hoor. Mijn hond eet alles graag, al voer je haar rattengif, ze zal het nog met veel smaak opeten...[/quote]

Nagelbijten / Gniffelen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:35

jesito schreef:
In de brokken die ik wil gaan voeren (consult) zit ook eend in en het lijkt me opzicht een goede brok.
Effe uitproberen, eerst deze brokken op maken.

Mocht je vers willen, kan je voor de carnibest gaan, is geloof ik de enige met eend er in.