Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bubsj schreef:Mijn hond dient bij iedereen ook als puppy opvoeder, want ze pikt heel veel van ze, zonder druk mee te spelen. Maar als ze te ver gaan krijgen ze een haal. Alleen zou ik mijn hond dus ook nooit alleen met een pup laten..
trisca schreef:hahahah
mijn hond zou geweldig zijn als hond erbij.... maarja, wil hem niet kwijt![]()
durf hem zelfs met kinderen van 1-2 jaar aleen te laten, zal nooit iets doen (al trekken ze hem de haren uit zijn kop)![]()
PinkyBubble schreef:Hahaha wat lief!
mijn hond is een kruising herder x flat coat en weegt denk ik wel rond de 30 kilo.
Dus die heb echt een potige kameraad nodig
geerke schreef:ik vind het ook wel een goed idee er 1 bij te nemen,denk inderdaad goed na over het ras(of geen ras....mijn 7 honden zijn allemaal geen ras).
Niet te jong en zeker niet te oud!
Oudere honden hebben niet de zelfde humor als een pup,ze worden er vaak doodmoe van.
Een pup lijkt me geen goed idee,maar dat zei je zelf ook al ,geloof ik.
Misschien een idee om als je besluit er 1 uit het asiel te halen ,je hond mee te nemen en ze even met z'n tweeen uit te laten ergens,dan kun je al zien of het klikt.
Bij twijfel niet doen!!
Laat je niet verblinden door het uiterlijk van een hond,heel vaak zijn de lelijkerds heel schattig(wat is lelijk....)
trisca schreef:misschien de gehele situatie en het karakter uitleggen aan het asiel? Zij zoeken ook een passend huisje toch?
trisca schreef:zou niet mijn keuze zijn als ik de verhalen van je hond zo hoor. Rotweilers zijn ook mollers en hij hapt ook wel eens
Bubsj schreef:Maar ik ben het met de rest eens, neem geen happer. Dan gaan ze elkaar stimuleren en opfokken. En ze zullen maar eens een kind pakken, dan ben jij je honden kwijt.
rockwitch schreef:Hey Es, je kan idd best een andere hond erbij nemen, maar dan moet je echt een hond hebben die ook al gewend is zo lang alleen te zijn. En verder zou ik ook niet voor die happer gaan. Je weet dat je me altijd mag bellen of pben als je hulp nodig hebt. En als je in spijk de perfecte hond voor Blizzy vind, dan wil ik ook nog wel met je daarheen rijden en die hond ophalen. Ik heb er de auto voor, dus dat vind ik niet zo erg.
Bedenk wel dat je in een flat woont en als je 2 grote honden daarbij hebt wonen, is het wel snel heel erg vol hoor:P Maar goed dat maakt op zich niks uit.
Op zich is het voor Bliz wel goed om een 2e hond erbij te hebben. We kunnen ook een keer met haar naar die Turkies van mij gaan, die zijn supersociaal, en dan kunnen we eens kijken hoe ze daarmee omgaat. Maar ik vind het verder best een goed idee.
PinkyBubble schreef:Ja, ik ga ook niet voor de happer hoor, ik zei alleen dat ik hem leuk vond. (er moet natuurlijk gelijk een discussie punt van gemaakt worden)
trisca schreef:PinkyBubble schreef:Ja, ik ga ook niet voor de happer hoor, ik zei alleen dat ik hem leuk vond. (er moet natuurlijk gelijk een discussie punt van gemaakt worden)
Ik dacht dat je advies wilde??