Vraagje: Een 2de hond erbij (gewoon nieuwschierig)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: Vraagje: Een 2de hond erbij (gewoon nieuwschierig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:44

ik zou ook goed nadenken over de raskeuze. Knipoog Dan maar iets langer op zoek. Moet de verwoestingswoede van je huidige hond niet meer wakker schudden Vork

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:46

@ Bubsj
oke, dan is het geen goed idee hahaha
die van mij is erg opdringerig en weet van geen stoppen, maar misschien is het wel een goede les dan voor haar...

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:47

Op het speelveld wel ja, maar omdat jou hond 8 uur zonder toezicht zit zou ik daar toch wel voorzichtig mee zijn. Er kan een hoop misgaan dan.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:48

Mijn hond dient bij iedereen ook als puppy opvoeder, want ze pikt heel veel van ze, zonder druk mee te spelen. Maar als ze te ver gaan krijgen ze een haal. Alleen zou ik mijn hond dus ook nooit alleen met een pup laten.. Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:49

Bubsj schreef:
Mijn hond dient bij iedereen ook als puppy opvoeder, want ze pikt heel veel van ze, zonder druk mee te spelen. Maar als ze te ver gaan krijgen ze een haal. Alleen zou ik mijn hond dus ook nooit alleen met een pup laten.. Lachen

neej precies, daar ben ik het mee eens, Vond het een leuke hond, maar niet als hij niet samen met katten kan, want mijn oude dibbes van 16 verdiend ook haar oude daggie nog zonder besprongen of opgegeten te worde

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:51

hahahah

mijn hond zou geweldig zijn als hond erbij.... maarja, wil hem niet kwijt Tong uitsteken
durf hem zelfs met kinderen van 1-2 jaar aleen te laten, zal nooit iets doen (al trekken ze hem de haren uit zijn kop) Clown

Afbeelding

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:55

trisca schreef:
hahahah

mijn hond zou geweldig zijn als hond erbij.... maarja, wil hem niet kwijt Tong uitsteken
durf hem zelfs met kinderen van 1-2 jaar aleen te laten, zal nooit iets doen (al trekken ze hem de haren uit zijn kop) Clown

Afbeelding

Hahaha wat lief!
mijn hond is een kruising herder x flat coat en weegt denk ik wel rond de 30 kilo.
Dus die heb echt een potige kameraad nodig

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:56

ik vind het ook wel een goed idee er 1 bij te nemen,denk inderdaad goed na over het ras(of geen ras....mijn 7 honden zijn allemaal geen ras).
Niet te jong en zeker niet te oud!
Oudere honden hebben niet de zelfde humor als een pup,ze worden er vaak doodmoe van.
Een pup lijkt me geen goed idee,maar dat zei je zelf ook al ,geloof ik.
Misschien een idee om als je besluit er 1 uit het asiel te halen ,je hond mee te nemen en ze even met z'n tweeen uit te laten ergens,dan kun je al zien of het klikt.
Bij twijfel niet doen!!
Laat je niet verblinden door het uiterlijk van een hond,heel vaak zijn de lelijkerds heel schattig(wat is lelijk....)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:58

PinkyBubble schreef:
Hahaha wat lief!
mijn hond is een kruising herder x flat coat en weegt denk ik wel rond de 30 kilo.
Dus die heb echt een potige kameraad nodig

valt wel mee hoor... Wie denk je dat de baas is? Schijnheilig

Yep die schattige westie. Clown

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:00

geerke schreef:
ik vind het ook wel een goed idee er 1 bij te nemen,denk inderdaad goed na over het ras(of geen ras....mijn 7 honden zijn allemaal geen ras).
Niet te jong en zeker niet te oud!
Oudere honden hebben niet de zelfde humor als een pup,ze worden er vaak doodmoe van.
Een pup lijkt me geen goed idee,maar dat zei je zelf ook al ,geloof ik.
Misschien een idee om als je besluit er 1 uit het asiel te halen ,je hond mee te nemen en ze even met z'n tweeen uit te laten ergens,dan kun je al zien of het klikt.
Bij twijfel niet doen!!
Laat je niet verblinden door het uiterlijk van een hond,heel vaak zijn de lelijkerds heel schattig(wat is lelijk....)

Ja en daar zit het probleem, dichtbijzijnde asiel is 15 km verderop, dan moet ik met mijn hond met openbaar vervoer, en dat verdraagt ze absoluut niet (ze word er letterlijk ziek van)
En dat vind ik jammer.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:05

misschien de gehele situatie en het karakter uitleggen aan het asiel? Zij zoeken ook een passend huisje toch? Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:09

trisca schreef:
misschien de gehele situatie en het karakter uitleggen aan het asiel? Zij zoeken ook een passend huisje toch? Knipoog

Dat is zo.
Heb al gekeken op de instantie waar mijn ouders de beagle Karel vandaan hebben, het enigste wat er staat wat bij ons zou kunnen passen is een Benner Senner genaamt Tyrza, ik vind haar heel luek hahah

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:13

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:18

zou niet mijn keuze zijn als ik de verhalen van je hond zo hoor. Rotweilers zijn ook mollers en hij hapt ook wel eens Nagelbijten / Gniffelen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:21

trisca schreef:
zou niet mijn keuze zijn als ik de verhalen van je hond zo hoor. Rotweilers zijn ook mollers en hij hapt ook wel eens Nagelbijten / Gniffelen

Hij hapt naar kinderen ja als je goed las, kan hij ook de hele dag braaf thuis blijven.
Ik ben geen kind van 16 meer, mijn huidige hond hapt ook naar kinderen en grote kinderen.
Mijn buurvrouw heeft ook een flinke rottweiler, en die is echt niet voor de poes, ook daar kan mijn hond goed mee omgaan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:33

een 2de hond erbij is hartstikke leuk voor je eerste hond,of je er een rottweiler bij moet nemen,die hapt naar kinderen,terwijl je al een happer in huis hebt..

zou zeggen,lees het verhaal Boran eens,en zie wat jou honden te wachten staat bij een incident!!

zou er een labrador bij nemen ofzo,een wat minder driftige hond in ieder geval,zodat de jouwe ook niet nogeens gesupport wordt in bijten...

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:37

Een labrador zegt ze Tong uitsteken

Toen de politie laatst bij een vriend van mij op bezoek kwam, omdat een van hun honden een klein hondje had doodgebeten, was het meteen 'ah, die rottweiler zeker' Toen moest de familie de agent toch vriendelijk naar de andere kant van de kamer wijzen, waar hun labrador zat..

Maar ik ben het met de rest eens, neem geen happer. Dan gaan ze elkaar stimuleren en opfokken. En ze zullen maar eens een kind pakken, dan ben jij je honden kwijt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:40

nou ja over het algemeen zijn labjes heel zoet Ja

of een golden retriever,boxer weet ik veel wat,maar ga er geen hond bijzetten,die al een fout gedrag van jou hond, stimuleerd...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:44

Bubsj schreef:
Maar ik ben het met de rest eens, neem geen happer. Dan gaan ze elkaar stimuleren en opfokken. En ze zullen maar eens een kind pakken, dan ben jij je honden kwijt.

Afgod

En een happer naar een 16 jarige vind ik geen kind meer eigenlijk Bloos Bovendien ben je geen hondentrainer die hier ervaring mee heeft, maar iemand die eerlijk toegeeft dat je een hond hebt met wat probleempjes( die nu onder controle lijken te zijn). Als je je huidige hond niet af kan leren naar mensen te happen, moet je er zeker niet 1 bijnemen die het ook doet en de kracht heeft waarvan de gevolgen niet te overzien zijn...

meid wees niet stoer, maar verstandig...

En bij alle rassen zitten er wel goede en slechte tussen, maar rassen als Doberman, Rotweiler, Herder etc zou ik niet kiezen als ik jou was. maar het is jou keuze, wij proberen je enkel te adviseren..

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:47

Wij hebben een tweede hond (Teckel) erbij genomen toen onze andere hond (Jack Russell) drie jaar was.
In het begin deed de 'oude' hond er weinig mee. Ze kon er nl. maar moeilijk mee spelen omdat de nieuwe zo klein was.
Nu we een half jaartje verder zijn, zijn het echte maatjes!
Samen het weiland in.
Samen de kippen besluipen.
Samen elke dag mee naar het werk.

Nu zit ik voor een paar weken in het nachtwerk en gaat de JR altijd mee. De Teckel blijft bij mijn vrouw. Ze zijn 's nachts altijd door het dolle als ik weer thuis kom.

Ik vind dat twee honden wel een meerwaarde heeft.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:55

Hey Es, je kan idd best een andere hond erbij nemen, maar dan moet je echt een hond hebben die ook al gewend is zo lang alleen te zijn. En verder zou ik ook niet voor die happer gaan. Je weet dat je me altijd mag bellen of pben als je hulp nodig hebt. En als je in spijk de perfecte hond voor Blizzy vind, dan wil ik ook nog wel met je daarheen rijden en die hond ophalen. Ik heb er de auto voor, dus dat vind ik niet zo erg.
Bedenk wel dat je in een flat woont en als je 2 grote honden daarbij hebt wonen, is het wel snel heel erg vol hoor:P Maar goed dat maakt op zich niks uit.
Op zich is het voor Bliz wel goed om een 2e hond erbij te hebben. We kunnen ook een keer met haar naar die Turkies van mij gaan, die zijn supersociaal, en dan kunnen we eens kijken hoe ze daarmee omgaat. Maar ik vind het verder best een goed idee.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:18

rockwitch schreef:
Hey Es, je kan idd best een andere hond erbij nemen, maar dan moet je echt een hond hebben die ook al gewend is zo lang alleen te zijn. En verder zou ik ook niet voor die happer gaan. Je weet dat je me altijd mag bellen of pben als je hulp nodig hebt. En als je in spijk de perfecte hond voor Blizzy vind, dan wil ik ook nog wel met je daarheen rijden en die hond ophalen. Ik heb er de auto voor, dus dat vind ik niet zo erg.
Bedenk wel dat je in een flat woont en als je 2 grote honden daarbij hebt wonen, is het wel snel heel erg vol hoor:P Maar goed dat maakt op zich niks uit.
Op zich is het voor Bliz wel goed om een 2e hond erbij te hebben. We kunnen ook een keer met haar naar die Turkies van mij gaan, die zijn supersociaal, en dan kunnen we eens kijken hoe ze daarmee omgaat. Maar ik vind het verder best een goed idee.

Ja, ik ga ook niet voor de happer hoor, ik zei alleen dat ik hem leuk vond. (er moet natuurlijk gelijk een discussie punt van gemaakt worden Haha! )
Ik wil wel heel graag kijken naar een amerikaans bulletje die daar zit, in spijk. ik bel je wel ff

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:23

PinkyBubble schreef:
Ja, ik ga ook niet voor de happer hoor, ik zei alleen dat ik hem leuk vond. (er moet natuurlijk gelijk een discussie punt van gemaakt worden Haha! )

Ik dacht dat je advies wilde??

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:25

trisca schreef:
PinkyBubble schreef:

Ik dacht dat je advies wilde??

Ja het was maar een grapje Tong uitsteken maar die rotweiler zou ik zowiezo al niet meer voor kiezen denk ik, maar was gewoon een voorbeeld.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:30

Ik vind persoonlijk 8 uur per dag achtereen alleen zitten veel te lang, of je nu 1 of 2 honden hebt. Misschien heb ik iets gemist, maar is een uitlaatservice geen goed idee? Hebben ze gezelschap aan elkaar en ook nog een moment dat ze er lekker uitkunnen.