Hond plast wanneer die alleen thuis is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie_

Re: Hond plast wanneer die alleen thuis is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 00:17

Nee hij gaat absoluut niet weg, mijn dieren zijn als mijn kindjes.
Ik zal dan voor mezelf een huisje moeten gaan zoeken (wil zowiezo wel uit huis).
Ik ga zeker werken aan die dominantie.
En als hij op een knuffel doet rijden moet ik hem ook straffen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:19

Nee, een knuffel moet hij zelf weten, maar meteen flink straffen als hij op je arm rijdt! Dit is inderdaad een vorm van dominantie en ook meteen één van de ergste vormen Haha! Wees blij dat het zo'n klein hondje is *LOL*

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:31

Al een keer naar de DA geweest met een plasje om in ieder geval blaasontsteking uit te sluiten?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:37

Ook een goede Nikka, onze kat (heel anders natuurlijk), plastte ook op vreemde plaatsen en ook alleen als we er niet bij waren. Opzich is dat kat eigen, maar misschien durft het hondje niet in bijzijn van het baasje te plassen en houdt het op, hoe moeilijk/pijnlijk ook. Als de baas er niet is, laat hij het wel lopen.

't Is een mogelijkheid!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:43

Ik realiseer me dat het maar een kleine mogelijkheid is, maar eerst fysieke factoren uitsluiten. Kan soms ook met een vergrote prostaat te maken hebben. Ook heeft de dierenarts pillen bij incontinentie. Ik heb een hond die het bij spanning/angst gewoon moeilijk ophoudt, heb namelijk ook een herplaatser en ben 4e eigenaar. Soms gaat het prima en soms is het een ellende. Dan geef ik hem even pillen en dan gaat het weer prima. Het is bij hem een versterkende cirkel. Angst als ik even wegga, moet plassen, wordt onrustig, moet nog meer plassen en plast vervolgens.

je moet wel heel goed weten dat het alleen dominant gedrag is. Als een hond erg onzeker is en je gaat hem castreren kan het plassen versterkt worden. Ook al is het rijden een goede indicatie voor dominantie, het onderdanige gedrag en soms het deemoedplasje als je binnenkomt zegt weer wat . Je kan ook eerst kijken hoe een tijdelijke chemische castratie aanslaat.
Als het angst is wil Bach Bloesem therapie nog wel eens helpen. Helpt mijn hond ook goed.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:34

Blondie_ schreef:
Nee hij gaat absoluut niet weg, mijn dieren zijn als mijn kindjes.
Ik zal dan voor mezelf een huisje moeten gaan zoeken (wil zowiezo wel uit huis).
Ik ga zeker werken aan die dominantie.
En als hij op een knuffel doet rijden moet ik hem ook straffen?

Je kan het beste gewoon de knuffel weg halen.
Rijden op speelgoed is ook dominantie.
Maar voorral de dominantie over jouw moet veranderen!
Stond toevallig een heel stuk over dominantie in 'Honden manieren.'

Lees dit even door en streep voor jezelf aan hoe het bij jouw gaat.
http://www.hondenplaza.nl/page/rangorde.php

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:53

ik heb persoonlijk er echt nooooit iets op gezegd als ik een plasje in huis vond als ik weer thuis was. Tis niet altijd simpel, maar boos worden of terecht wijzen achteraf werkt toch niet... ik heb onze hond een paar keer flink te strikken gehad terwijl ze zat te plassen in huis (gewoon bij der nekvel genomen en duidelijk neen gezegd en dan naar buiten ermee)en sindsdien doet ze echt nooit of te nooit meer binnen. Ik beloon ook wel als ze braaf buiten aan de lijn haar behoeftes doet.

zou het kunnen dat je hondje nog niet zo lang zonder te moeten plassen kan? Hoe lang kan hij ophouden als je thuis bent? t kan ook van de schrik zijn natuurlijk. de onze pakt iets om kapot te slopen als ze angstig wordt, mss dat die van jouw begint te plassen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:11

Een hond mag best op zijn knuffel rijden hoor, dat maakt niks uit, zolang hij het maar niet op jou doet.
Ik zou trouwens toch beginnen met castratie. Wil je ermee fokken? Zo niet, waarom zou je ze dan eraan laten zitten. Een reu kan er hartstikke gefrustreerd van raken als hij wel lekkere teven ruikt, de hormonen gieren door zijn lijf, maar hij kan er niks mee.
Als je hem laat castreren is dat in ieder geval weg, je hebt geen kans meer op per ongeluk nestjes en wie weet is het rijden dan al een stuk minder.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:36

Ik wil er misschien wel mee gaan fokken.
Maar ik laat hem niet zomaar castreren. Ik heb al eens eerder een dier gehad die niet uit de narcose kon komen.
Zowiezo narcose is nooit gezond. Ben ook bang dat zijn karakter een beetje weggaat dan.
Maar het rijden is het probleem niet hoor, dat doet hij maar af en toe. Als ik zeg ophouden dan stopt ie er ook mee.

Hij kan het lang ophouden normaal, denk 8 uur ofzo.

Heb hem net betrapt, toen die over m'n kleren heen piste Boos!
Flink gestraft, ben 2x half uurtje boven geweest en hij heeft niks gedaan. Hopelijk gaat het nu beter...

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:42

Je hebt pas een hond en je opent het ene topic na het andere over problemen. Ik denk dat je meer baat hebt bij iemand die je persoonlijk begeleidt (proffessioneel hondenopvoeder, geen hondenschool) want dit klinkt alsof je het binnenkort niet meer gaat aankunnen. De oplossingen die hier gegeven worden zijn soms nuttige tips, maar soms slaan ze de plank ook volledig mis. Hoe weet jij wat je wel kunt proberen en wat niet? Als je nu de verkeerde dingen doet (straffen of aandacht geven als het juist niet moet ed) maak je de problemen alleen nog groter...
Waarom heb je die hond genomen? Zo te horen heeft ie veel problemen, en jij weinig ervaring, geen beste combi. Ik wil je zeker niet afkraken, ik heb gewoon het beste voor met je hondje en met jou!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:39

Blondie_ schreef:
Lysette schreef:

Nee het is baasje komt thuis + er ligt een plas --> ik krijg op mijn kop. Alleen weet ie niet meer dat hij het heeft gedaan.

Kan het niet zijn dat ie iets aan zijn blaas heeft?

Dat weet ie heel goed juist. Als ik binnenkom en hij heeft geplast zie ik het meteen aan z'n houding.
Heeft ie niet geplast dan doettie gewoon normaal.
Hij heeft niks aan z'n blaas hoor want dan zou die het ook doen als wij erbij zijn.

Dat zeg ik toch? Je hond koppelt het liggen van een plas plus jouw binnenkomst aan straf. Alleen koppelt hij niet dat HIJ die plas heeft gedaan. Anders zou ie het wel niet meer doen toch?

Maar als je verwacht dat het een rangorde probleem is zou ik er een gedragstherapeut bijhalen. Die kijken objectief naar je hond en naar jou en zien daardoor misschien ook weer andere dingen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:45

Blondie_ schreef:

Waarom zou je in hemelsnaam met een kruizing afkomstig van een broodfokker met wellicht wat gedragsstoornissen gaan fokken?

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:48

Ik wou nog lief blijven dus durfde dat niet te zeggen maar je haalt me eigenlijk de woorden uit de mond Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:52

Ik ben dus blijkbaar niet zo lief Clown

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 17:53

Nikka schreef:
Blondie_ schreef:

Waarom zou je in hemelsnaam met een kruizing afkomstig van een broodfokker met wellicht wat gedragsstoornissen gaan fokken?

Waarom niet? die "gedragstoornissen" zitten niet in de genen hoor. Verder heeft hij een super goed karakter, daar kunnen de meeste andere honden die ik tegen kom nog wat van leren..... Knipoog

Pff lekker dramatisch hierzo... ene topic naar andere, heb toevallig 2 topics geopend en das ook alles wat ie heeft. Waarom ik die hond heb genomen, waarom denk je? waarom heb jij je beesten genomen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:04

Ik zou niet met een kruising fokken. Gedragsstoornissen maken dan niet eens meer uit. Er zijn al zoveel honden en waarom zou je dan meer nestjes de wereld inbrengen zonder stamboom.

Wat voegt het voor jou toe als je nestje met hem fokt? Je zult er zelf weinig van meekrijgen, tenzij je een teefje van jezelf zou hebben. Als je geen ras kunt verbeteren met je hond, moet je het gewoon niet doen, maar dat is mijn mening Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:15

Ik ben het Xono eens en verder is de hond afkomstig van een broodfokker en dus weet je niks van eventuele erfelijke problemen. Verder ben ik wat het gedrag betreft niet geheel overtuigd dat het alleen een dominantieprobleem is. Misschien wel, misschien niet. daarom staat er ook wellicht. Hoe weet jij dat het niks vanuit het nest is, je hebt hem zelf toch ook pas later gekregen. Gedrag kan zeker wel erfelijk zijn.
Overigens heb ik een hele mooie Parson Russel terrier lopen. Toen hij jonger was is mij meermaals gevraagd of hij voor een dekking gebruikt kon worden. Hij is erg moeilijk qua karakter net als zijn broers en zusters, geen haar op mijn hoofd die er aan gedacht heeft om als dekreu te gebruiken.

Volgens mij bedoelde je overigens met je laatste opmerkingen iemand anders, dat heb ik niet gezegd.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:18

Dat ging over mijn opmerking, meende me te herinneren dat je nog een topic had lopen, dar heb ik me dan in vergist. Never mind.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:43

Ik ben het wel eens met Nikka en Xono. En als hij over je kleren heen piest heeft ie volgens mij behoorlijk schijt aan je. Ik zou zelf toch eens gaan denken aan een gedragstherapeut die jullie kan helpen de balans weer even goed op te maken. Want nu straf je hem nog voor het plassen en accepteerd hij dit. Maar het kan zomaar zijn dat hij over een poosje zoveel schijt aan je heeft dat hij jou dan eens terugpakt.
Ik zou dit toch echt met iemand samen op gaan lossen. Maar zoek dan wel een goeie gedragstherapeut

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:47

Hoi,
sorry ik heb niet alles goed doorgelezen..volgt je hondje ou ook als je thuis bent overal aartoe?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:44

lieniminnie schreef:
Hoi,
sorry ik heb niet alles goed doorgelezen..volgt je hondje ou ook als je thuis bent overal aartoe?

Ja! loopt me altijd achterna.
Zelfs 's avonds als hij moe is en ik ga op de computer dan komt ie op de bank achter me liggen.

Achja over dat fokken heeft iedereen z'n eigen mening. Veel mensen vinden niet dat je met kruisingen moet fokken, oke, maar ik vind dat juist de leukste beesten. Mijn hondje is bijzonder mooi en fit.
Net als mijn pony dat is ook een kruising Knipoog

Dat ie over mn kleren heeft geplast heeft niks te maken met dat hij schijt aan mij zou hebben. Hij plast gewoon ergens tegenaan de ene keer is het de bank de andere keer m'n kleren. Hij denkt echt niet; haha ik zou jou eens even pakken, die kleren kun je meteen in de was gooien! Clown

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:46

Ik denk dan dat het eerder verlatingsangst is, de hond vind het eng alleen te zijn..

Probeer als dehond bijvoorbeeld alleen thuis is geweest geen aandacht te geven tot hij rustig is. Dan kan je hem aaien of groeten, maar niet enthousiast doen.
Probeer hem ook is in een kamer alleen te laten en dan ook hier niet reageren als jij terugkomt.

en verder kan ik alleen maar zeggen, ga is langs een gedragstherapeut Lachen
of leer 'm dat hij op de kattenbak gaat *LOL* hij is heel klein dus Knipoog