Zoiets bizars heb ik nog nooit meegemaakt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: Zoiets bizars heb ik nog nooit meegemaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 16:54

Jeetje, wist helemaal niet dat honden zulke dingen zo fijntjes aanvoelen! Wel leuk natuurlijk, dat ze je dan echt beschermen.

Er belde vanmiddag een vrouw, helemaal uit amsterdam, die wilt balou heel erg graag hebben.. Ik vind het heel fijn dat ze er 2 uur heen en 2 uur terug rijden voor over heeft zo graag wilt ze hem.. Ze komt Morgen kijken.. Ik weet nou niet zo goed of ik balou gewoon los moet laten of hem aan de riem houd.. of in zn bench..?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:59

ik zou em gewoon los laten in huis... kan ook bv in de bench als hij vaker overdag in de bench zit... maar sowieso zou ik em niet vast leggen... Als de vrouw komt merk je weer snel genoeg of ze de geschikte nieuwe eigenaar is Knipoog
Na je verhaal en vooral het verhaal dat de buurman em ook gewoon kan voeren enzo weet ik zeker dat die man geen goede bedoelingen had...
Suc6 morgen en ik hoop dat de vrouw em mee kan nemen Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 19:05

Ik hoop het ook! de goedzak verdient echt een goed huisje.. Vind het ook erg jammer dat hij weg moet, maar t is helaas niet anders.. Boos!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:23

Ik ben benieuwd hoe je hond vandaag zal reageren.. Lachen
Succes vandaag!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:34

Dieren voelen dat soort dingen aan heb ik altijd het idee.
Honden komen altijd op mij af (het hondje van mij nicht moet niets van vreemden hebben, maar kwam de eerste keer gelijk naar mij toe en luisterde perfect)
Terwijl katten niets van mij moeten hebben (en ik ook niet van hun, probeer ik er 1 aan te halen dan zal hij gelijk wegrennen)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:12

Afgezien van het aanvoelen, reageren honden ook heel sterk op lichaamstaal. Zo werd een vriendin van me aangevallen door een hond, terwijl ze blind is. Ze kon daardoor niet op de juiste manier reageren op de hond. De hond vond waarschijnlijk dat ze hem aanstaarde, en vatte dat als provocatie op.

In het geval van TS zou ik deze man zeker niet vertrouwen: of hij is inderdaad een "foute" man, of hij is in zijn houding en aanpak zó dominant, dat haar hond zich er ontzettend bang bij zou blijven voelen. En of dat later bijtrekt, weet je vantevoren niet, en je weet ook de trainingsmethodes van die man niet. Oppassen dus.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:21

Die man was geen goed nieuws.

En wat je kindje aangaat, met geen enkele hond alleen laten. Zeker kruipende kindertjes, de hond ziet dat als een roedel dier, en wil weten wie de baas is. Bovendien kunnen kindertjes onbewust een dier veel pijn doen, en zie dat maar net, of op tijd.

Wat nu wel speelt, is dat je zelf onzeker bent, dat voelt Balou ook als er een aspirant koper komt. dat maakt haar anders in de reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:27

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:33

Heb je verhaal even gelezen. Dit ligt echt aan die man en niet aan jou of de hond hoor.
Je kan hem gewoon los laten als ze komt en kijken wat zijn reactie is.
Weet niet of ze al is geweest natuurlijk, maar laat je weten hoe het is gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:44

Ik ben heel benieuwd hoe hij nu zal reageren. ik hoop voor je dat je er een fijn thuis voor vind. er is niks zo erg als je huisdier te moeten afstaan vanwegen bepaalde situaties.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 13:39

balou is weg..
De mevrouw kwam binnen, Balou was los en liep meteen naar dr toe.. ze aaide hem en hij vond dr direct leuk! Hij was heel braaf, ze heeft m nog even uitgelaten en ik zag echt dat het een leuk stel samen was..
Heb gister avond tranen met tuiten gejankt maar het is echt beter zo, Ik wens ze heel veel geluk en plezier samen, en Balou kanjer, ik zal je missen vriendje Verdrietig

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:23

nou harstikke fijn dat het goed klikte! Ja het gemis zal wel even pijnlijk zijn maar zoals je al zei, het is beter zo..

sterkte! Ach gut

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:36

Top dat het zo goed klikte... Voor jou is het natuurlijk ff doorbijten zonder je vriendje.. maar hij zal het vast goed krijgen als ik het zo hoor *LOL*

Leuk dier *LOL* is precies de onze Knipoog die trouwens Beau heet....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:06

Fijn dat je meteen na de nare ervaring hebt kunnen zien dat je hond toch vrolijk reageerde op iemand Ja Veel sterkte met het gemis!

Trouwens, wat honden nog wel eens flink over de kling jaagt, is de geur van iets wat dood is... mensen die in een rusthuis werken, in een varkenskwekerij, dergelijke dingen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:51

Fijn dat Balou een goed huisje heeft gevonden.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:54

Honden voelen het heel erg aan, mijn hond (ook Balou;)) heeft het ook heel erg, hij weet precies wie goed en slecht nieuws is en als het al een vaag verhaal was en je hond deze man niet mocht waarschijnlijk idd door zijn houding dan zou ik gewoon een goed lief en zorgzaam huisje voor hem zoeken! Sterkte nog!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 22:13

hihi, de lieve vrouw belde me nog even vanavond..
T was goed gegaan hoor! Ze heeft m ergens in zwolle nog even uitgelaten, hij liep gewoon los, ging super!
Daarna aan vrienden laten zien, ze gingen eten en hij ging dr braaf bij liggen alsof hij altijd al bij dr was! zo lief, doet me echt goed!
Toen ging ze hem savonds weer uitlaten en t arme ding was zo de sloot ingerend! alleen hij kan dus niet zwemmen! Ze heeft m er samen met een voorbijganger uitgetrokken, en mee naar huis genomen en een bad gegeven.. wat een avontuur Tong uitsteken
Maar hij is heel rustig ligt lekker op zn kleedje en komt af en toe een aai halen.. Was echt de juiste beslissing weet ik nu zeker, al mis ik hem echt verschrikkelijk., kijk de hele tijd waar balou nou is..
iedereen thanx voor de berichtjes Lachen

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 00:02

Je weet dat ie het goed heeft, dat maakt al een hoop goed denk ik. Sterkte de komende tijd, het gemis blijft nog een tijdje.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:03

Fijn dat hij een nieuw baasje heeft die hem een goed thuis kan geven!
Onthoud dat jij hem langer mist dan hij jou..klinkt hard maar is echt waar!
Hij zal best komende dagen even heimwee hebben, maar dat gaat bij hem heel snel over!
Jij succes komende tijd, want het blijft rot....

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 08:33

Dat weet ik.. Toen hij bij mij kwam had ik ook niet het idee dat hij ergens heimwee naar had ofzo.. En ach, dat is niet hard, ik heb hem weggegdaan voor hem, omdat ik hem beter gun.. en ik heb de juiste keus gemaakt, die mevrouw was echt lief, en Balou vond haar ook lief..
Maar ik mis hem zo erg Boos!
Ik dnek iedere ochtend oja even balou uitlaten voor ik wegga, maar dat hoeft niet meer.. en als de hond van de buren blaft roep ik automatisch Balou!
Het is een hele troost dat ik weet dat hij met een goed baasje mee is.. Ik heb me echt gehecht aan die hond zeg :S

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:44

Swift schreef:
Niet om je bang te praten en basseer hier je beslissing ook alsjeblieft niet op maar wij hebben vroeger ook een kruising goldenretriever gehad uit het asiel. We kregen hem toen hij een half jaar was en toen hij wat ouder werd begon hij te proberen op vreemde mensen aan te vallen, altijd mannen en we konden altijd wel een exuus bedenken (rare hoed, onverwacht gedrag, beschermingsdrang). Tot hij op een dag toen ik hem tijdens het wandelen tegen hield omdat hij naar een andere hond wilde (daar was hij ook altijd heel fel op) hij ging braaf zitten en op het moment dat ik hem beloonde viel hij mij aan. Hij heeft me gelukkig niet ernstig gebeten, had een hoek tand in m'n vinger en een in m'n borst. We hebben hem in laten slapen (niet van de een op de andere dag, we hebben nog van alles geprobeerd) en hoorde toen van de dierenarst dat dit een bekend probleem was bij Goldenretrievers omdat ze te ver doorgefokt zijn. Hij had al twee keer eerder een hond van de dezelfde leeftijd moeten afmaken om dezelfde reden. Ze hebben dan een foutje in de hersenen.
Ik zou van nu af aan in ieder geval je kind en de hond strikt uit elkaar houden, met zo'n kleintje wil je geen risico lopen vandaar dat ik je toch even dit verhaal wil meegeven.

Ik snap jouw reactie eigenlijk niet zo goed. Jouw verhaal heeft helemaal niets te maken met het verhaal van TS. Deze hond was duidelijk doodsbang, dan laten ze hun ontlasting lopen. Agressie? Waar dan? Ik lees het niet hoor? En waarom dan gelijk roepen dat ze de hond van het kind moet scheiden? Deze hond heeft toch helemaal niets verkeerd gedaan......?

Edit: ik lees nu net dat Balou al weg is. Heel veel sterkte.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:55

Elma_ schreef:
Dat weet ik.. Toen hij bij mij kwam had ik ook niet het idee dat hij ergens heimwee naar had ofzo.. En ach, dat is niet hard, ik heb hem weggegdaan voor hem, omdat ik hem beter gun.. en ik heb de juiste keus gemaakt, die mevrouw was echt lief, en Balou vond haar ook lief..
Maar ik mis hem zo erg Boos!
Ik dnek iedere ochtend oja even balou uitlaten voor ik wegga, maar dat hoeft niet meer.. en als de hond van de buren blaft roep ik automatisch Balou!
Het is een hele troost dat ik weet dat hij met een goed baasje mee is.. Ik heb me echt gehecht aan die hond zeg :S

Waarom had hij het niet goed bij jou dan? Dat begrijp ik niet helemaal uit het verhaal.....
Hij is nog maar 3, dus je hebt niet heel erg lang geleden toch bewust voor die hond gekozen? Of zie ik het nu verkeerd?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:03

Dat vraag ik me ook af inderdaad.