Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Swift schreef:Niet om je bang te praten en basseer hier je beslissing ook alsjeblieft niet op maar wij hebben vroeger ook een kruising goldenretriever gehad uit het asiel. We kregen hem toen hij een half jaar was en toen hij wat ouder werd begon hij te proberen op vreemde mensen aan te vallen, altijd mannen en we konden altijd wel een exuus bedenken (rare hoed, onverwacht gedrag, beschermingsdrang). Tot hij op een dag toen ik hem tijdens het wandelen tegen hield omdat hij naar een andere hond wilde (daar was hij ook altijd heel fel op) hij ging braaf zitten en op het moment dat ik hem beloonde viel hij mij aan. Hij heeft me gelukkig niet ernstig gebeten, had een hoek tand in m'n vinger en een in m'n borst. We hebben hem in laten slapen (niet van de een op de andere dag, we hebben nog van alles geprobeerd) en hoorde toen van de dierenarst dat dit een bekend probleem was bij Goldenretrievers omdat ze te ver doorgefokt zijn. Hij had al twee keer eerder een hond van de dezelfde leeftijd moeten afmaken om dezelfde reden. Ze hebben dan een foutje in de hersenen.
Ik zou van nu af aan in ieder geval je kind en de hond strikt uit elkaar houden, met zo'n kleintje wil je geen risico lopen vandaar dat ik je toch even dit verhaal wil meegeven.
Elma_ schreef:Dat weet ik.. Toen hij bij mij kwam had ik ook niet het idee dat hij ergens heimwee naar had ofzo.. En ach, dat is niet hard, ik heb hem weggegdaan voor hem, omdat ik hem beter gun.. en ik heb de juiste keus gemaakt, die mevrouw was echt lief, en Balou vond haar ook lief..
Maar ik mis hem zo erg
Ik dnek iedere ochtend oja even balou uitlaten voor ik wegga, maar dat hoeft niet meer.. en als de hond van de buren blaft roep ik automatisch Balou!
Het is een hele troost dat ik weet dat hij met een goed baasje mee is.. Ik heb me echt gehecht aan die hond zeg :S