Hamster dood..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_Spirit

Re: Hamster dood..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:33

Ik heb bij al onze knaagdieren (en dat waren er heel wat) moeten wenen, maar dat is ook logisch. Je steekt er tijd in, je zorgt er voor, je ziet het graag,... volkomen normaal dat je dan huilt als het diertje dan sterft.
Eigenlijk huil ik bij al m'n dieren die zijn gestorven of die ik heb moeten wegdoen maar op de 1 of andere manier vond ik het nooit niet erg als er 1 van de vissen of vogels (die waren van mijn pa) stierven.. Bij sommige van mijn knagers (mijn lieverds) heb ik dagen tot weken zitten huilen en moet er dan nu ook niet aan denken dat 1 van m'n ratjes, m'n hond of m'n paard dood is. Alleen denken en ik begin al te huilen. Soms huil ik soms voor een dier die ik niet eens ken en het dan zielig vind om te lezen dat hoe het is gestoroven...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:19

Nou de volgende keer geen metalen radje meer nemen he Knipoog Anders ben je dalijk een hamster kwijt aan gebroken of afgestorven pootjes Nagelbijten / Gniffelen

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:25

Ik kan me niet voorstellen dat het met mijn hamster gebeurt. Ik kan die echt niet missen:P Pas lag die in winterslaap, en toen dacht ik ook dat die dood was. Ze was helemaal koud en rillerig.. Toen heb ik haar op een washandje gelecht met z'n warm ding eronder. En toen is ze er weer bovenop gekomen, nu zit ze op een warm plekje Lachen

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:29

mijn hamster is een tijdje geleden ook overleden, waarschijnlijk tijdens haar nachtelijkse scharrel want ze had haar oogjes nog open staan en was blijkbaar aan het graven geweest toen haar hartje ermee stopte want ze lag half onder dat spul wat ze op de bodem van haar bak heeft liggen. Ze was overigens een Russisch dwergje en is 2 jaar en 1 maand geworden. Ik was wel erg verdrietig toen het zover was, maar de tranen en het besef kwamen pas toen mijn moeder haar in een doosje stopte om haar vervolgens te begraven onder de hazelnotenboom die wij in de achtertuin hebben.

(ik ben overigens 18 en hield ontzettend veel van mn kleine prulletje! Natuurlijk is het niet stom dat je verdrietig bent en huilt als je huisdier overleden is, ongeacht je leeftijd!)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:43

Het einde voor mijn hamster nadert inmiddels ook al. Ik zie het beestje aftakelen, word mager. Mag ook, hij is inmiddels al ruim 2 jaar... Maar toch, moet er niet denken dat ie dood gaat! Het is zo'n schatje! Met die plopoogjes! Ik ga dan vrees ik ook een flink potje zitten janken....

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 17:36

BrittKitt schreef:
Nou de volgende keer geen metalen radje meer nemen he Knipoog Anders ben je dalijk een hamster kwijt aan gebroken of afgestorven pootjes Nagelbijten / Gniffelen

Ik kon niet anders,
Heb 2 dichte van plastic gehad, daar daar had hij helemaal aan lopen knagen.. en dat leek me ook niet echt gezond voor hem Nagelbijten / Gniffelen
Ik weet dat een dichte beter is, maar heb nergens anders een metale radje gevonden die wél dicht was?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:43

Je hebt ze wel, in de dierenwinkel heb je metalen radjes met een stoffen band die je er om kan doen. Je kan er zelf ook een oud stuk stof doorheen weven zodat de pootjes er niet meer tussendoor kunnen. Scheelt al een hoop gedoe!

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:50

Ach wat zielig van je hamstertje.Ik heb mijn hamster ook verloren,heel onverwacht.Ik ging met mijn hand langs te tralies en meestal kwam ie dan ff kijken,maar ineens kwam die niet meer!
Hij was ook niet in winterslaap(ik zou nog even nakijken naar je hamster,want goudhamsters houden wel winterslaap)
en ik vond het zo stom...vooral omdat ik eerder al mijn muis had verloren,Dory.
Maar nu heb ik er weer een,Lillie,en die is ook heel lief!
Voor het radje;als je een ijzer radje hebt die piept,moet je wat zonnenbloemolie(is niet giftig voor ze)tussen de scharnieren smeren,dan piept 't niet meer.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:52

Shego, dat helpt helemaal niet. Clown
Alleen een behoorlijk molentje... dus niet zo'n metalen herrieding. Tong uitsteken
Ik heb zo'n geruisloze.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 18:00

Joyckuh schreef:
Het einde voor mijn hamster nadert inmiddels ook al. Ik zie het beestje aftakelen, word mager. Mag ook, hij is inmiddels al ruim 2 jaar... Maar toch, moet er niet denken dat ie dood gaat! Het is zo'n schatje! Met die plopoogjes! Ik ga dan vrees ik ook een flink potje zitten janken....

Pff dat lijkt me echt erg.. als je ziet dat dat eraan zit te komen Ach gut
Volgens mij stopte bij de mijne gewoon opeens zijn hartje..
Hij had zijn oogjes nog open, met een pitje nog half in zijn bekkie..
een tijdje geleden hadden we het er nog over hoelang hij nog zou blijven leven, omdat hij toch al zo oud was maar nogsteeds zo gezond was..

4 jaar lang nooit problemen met hem gehad! beestje is gelukkig nooit ziek geweest of wat dan ook Lachen

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 18:02

BrittKitt schreef:
Je hebt ze wel, in de dierenwinkel heb je metalen radjes met een stoffen band die je er om kan doen. Je kan er zelf ook een oud stuk stof doorheen weven zodat de pootjes er niet meer tussendoor kunnen. Scheelt al een hoop gedoe!

Nou lijkt me niet dat dat bij mij had geholpen,
Hamster at dat stof dan toch welweer op Knipoog

Geen idee hoeveel geld ik aan dat beestje heb uitgegeven aan nieuwe drinkbakjes Slapen
Die vond álles van plastic lekker..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:50

Je wilt niet weten hoe ik heb lopen huilen toen ik mijn konijn ging laten inslapen,
volgens mij huilt een kind van 10 nog minder om d'r konijn Nagelbijten / Gniffelen

Maarja, ik hecht ook gewoon veel waarde aan zo'n beestje,
het is echt niet "maar een knager"!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:04

Liever een aantal keer nieuwe stof dan je hamster zn pootje laten amputeren of zelfs inslapen omdat hij klem zat in het radje toch Nagelbijten / Gniffelen

Boter en evt vaseline helpen ook wel goed tegen dat gepiep, vaseline vreten ze tenminste niet op Vork

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:49

Ik heb al een aantal hamsters gehad en ik kan je zeggen: Het went bij mij nooit!
Je gaat je toch hechten aan zo'n beestje, hoe klein ook. Het worden gewoon je vriendjes waar je altijd bij terecht kan.

Als er bij mij eentje was overleden had ik na een week al een nieuwe. Gewoon om het gat op te vullen en om je routine aan te houden. Want elke keer die lege kooi zien is ook niet leuk.

Veel sterkte ermee!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:09

Tuurlijk mag je verdrietig zijn, en huilen. Voor jou was die hamster heel belangrijk, maakt niet uit wat anderen zeggen, hij deed iets met jou. Laat iedereen maar praten over je 'maar een hamster' maar realiseer zelf dat het niet 'maar een hamster' is geweest maar 'jou hamster' van wie jij zoveel hebt gehouden! Ach gut

Sterkte met het verlies.. Ach gut

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:24

Lieneke_ schreef:
Joyckuh schreef:

Pff dat lijkt me echt erg.. als je ziet dat dat eraan zit te komen Ach gut
Volgens mij stopte bij de mijne gewoon opeens zijn hartje..
Hij had zijn oogjes nog open, met een pitje nog half in zijn bekkie..
een tijdje geleden hadden we het er nog over hoelang hij nog zou blijven leven, omdat hij toch al zo oud was maar nogsteeds zo gezond was..

4 jaar lang nooit problemen met hem gehad! beestje is gelukkig nooit ziek geweest of wat dan ook Lachen

Anderzijds kan ik alvast wennen aan het idee binnenkort hamsterloos te zijn Verdrietig
Het enige nare vind ik niet te weten hoe ze zal sterven, ik kijk haar iedere dag na op eventuele gezwellen, maar die heeft ze niet. haar tanden zijn goed en dus weet ik niet hoe het komt dat ze mager is (ja ze krijgt eten Tong uitsteken ). Ik heb geen zin om met Rosa naar de DA te gaan (niet vanwege de kosten, dat maakt mij niet uit, maar meer vanwege het inslapen wat niet prettig is bij hamstersen ratten etc) en dus hoop ik haar, net als jij, haar ooit dood in haar huisje te vinden... Gelukkig ingeslapen Lachen met een pitjein haar mond Lachen Lijkt me een mooie dood voor een hamster! En dan kom ik hier ook uithuilen Ach gut

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:26

Helemaal niet raar.... ik zou der ook om moeten huilen!

1 jaar geleden nog gehuild om me goudvis.... Het is ook niet máár een knaagdiertje hoor!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:30

Waarom vind je inslapen niet fijn van hamsters en ratten ed?
Mijn hamstertjes zijn allebei heel snel gegaan, maar goed die waren ook allebei helemaal op Ach gut

Oude hamstertjes worden wel vaker mager volgens mij, de mijne heb ik op het laatst nog bijgevoerd met een spuitje en olvarit, dat vond ze wel lekker, ook brinta ging er nog vrij goed in, maar op het laatst wilde ze niks meer en toen ben ik er ook mee opgehouden en mocht ze gaan. Bij de da was ze na de eerste spuit al bijna weg, bij de tweede was het al direct afgelopen.

Mn andere hamstertje had denk ik een hersenbloeding gehad, ik vond haar toen ik thuis kwam helemaal akelig ronddraaiend, kromme rug en kon alleen maar rondjes lopen en panieken, kreeg haar oogje niet meer open dus dat was ook einde verhaal. Ben als een gek naar de da gereden om haar te laten inslapen, het was echt zo zielig om te zien.. Beide hamsters waren ook al ruim 3, dus dat scheelt.

Wat ik bij mijn da wel superfijn vond is dat ik zelfs later nog een kaartje kreeg van hem met sterkte en dat ik een gipsafdruk kreeg met de pootjes er in en hun naam Lachen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 23:27

Omdat ik het een aantal keer heb meegemaakt dat kleine knaagdieren nogal onprettig gestorven zijn door een spuitje...
De reden dus ook dat mijn moeder in ieder geval geen knaagdieren meer laat inslapen zolang ze geen pijn hebben. En zo denk ik er inmiddels ook over Nagelbijten / Gniffelen
Als ze pijn krijgt ga ik zeker naar de DA voor een spuitje, maar zolang het alleen mager worden is en ze geen pijn heeft voor zover ik kan zien? Nee, dan mag ze nog lekker van haar oude dag genieten en hoop ik haar dood te vinden Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:12

Groot gelijk, dan ben ik het zeker helemaal eens met je Ja
En als ze echt veel pijn hebben en het kan niet wachten kan je altijd nog zelf doen, maar ja ik heb niet zomaar ether in de kast staan Clown (valt ook niet onder de meest diervriendelijke methodes volgens veel, maar goed als het niet kan wachten moet je wat..)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:44

Maar een knaagdier?
Het is toch je allerliefste huisdier, je knuffeltje(a)?

Wat is het verschil tussen een paard en een rat of hamster?
Je geeft er toch net zoveel om? Je zorgt er toch net zoveel voor?

Begin van dit jaar heb ik mijn lieve ratje van 3,5 jaar ingeslapen gevonden in zijn huisje nadat ik ruim een half jaar elke dag heb verzorgt (hij waste zichzelf niet goed meer), elke dag nieuwe handoekjes in zijn kooi, speciale konijnenkooi voor hem gehaald zodat hij lekker kon scharrelen ( kon niet meer klimmen). Nou ik mis hem nu nog steeds, net als mijn andere overleden hamsters, ratten etc.

Hoop dat mijn 5 mannen het nog lang volhouden voordat er weer 1ntje gaat, scheelt een hoop verdriet.

En inslapen kan wel degelijk prettig. Je moet ook nooit een huisdier laten inslapen met een prik in de buik. Bij elke diersoort, ook bij knaagdieren, is dat vreselijk. Altijd eerst een slaapmiddel/verdovingsmiddel en dat kan zowel door gas als door een klein prikje. Dan pas de fatale prik. Beter dan zelf gaan rommelen met ether, dan sterft je knaagdier aan een langzame verstikkingsdood.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:18

Ik heb ook gehuild hoor toen mijn hamstertjes zijn gestorven... met slechts 2 maand verschil.
Is bij mij doodnormaal, ik treur elke keer als er een beestje sterft... Maar ik neem geen hamsters meer in huis, ze worden niet echt oud en dus moet je nog zo snel afscheid nemen Verdrietig

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:22

Tja, ik heb een keer mijn tentamen over mogen doen omdat mijn schildpad net was overleden... Bloos

Dus het is vrij normaal dat je wat verdriet hebt om het beestje!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:31

Ik ben de vorige keer ook een paar uur later gekomen op mn werk toen ik mn hamstertje onverwachts had laten inslapen, vonden ze ook niet erg, mn baas begon bijna zelf ook te huilen toen ik daar weer begon te huilen Clown

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 22:16

BrittKitt schreef:
Waarom vind je inslapen niet fijn van hamsters en ratten ed?
Mijn hamstertjes zijn allebei heel snel gegaan, maar goed die waren ook allebei helemaal op Ach gut

Oude hamstertjes worden wel vaker mager volgens mij, de mijne heb ik op het laatst nog bijgevoerd met een spuitje en olvarit, dat vond ze wel lekker, ook brinta ging er nog vrij goed in, maar op het laatst wilde ze niks meer en toen ben ik er ook mee opgehouden en mocht ze gaan. Bij de da was ze na de eerste spuit al bijna weg, bij de tweede was het al direct afgelopen.

Mn andere hamstertje had denk ik een hersenbloeding gehad, ik vond haar toen ik thuis kwam helemaal akelig ronddraaiend, kromme rug en kon alleen maar rondjes lopen en panieken, kreeg haar oogje niet meer open dus dat was ook einde verhaal. Ben als een gek naar de da gereden om haar te laten inslapen, het was echt zo zielig om te zien.. Beide hamsters waren ook al ruim 3, dus dat scheelt.

Wat ik bij mijn da wel superfijn vond is dat ik zelfs later nog een kaartje kreeg van hem met sterkte en dat ik een gipsafdruk kreeg met de pootjes er in en hun naam Lachen

Wow wat superaardig van die da zeg!!
En echt super van jou dat je meteen ernaar toe bent gegaan.. er zullen denk ik veel mensen zijn die denken van; njaa, hij gaat nu toch dood..

Mijn hamster was ook al erg oud, maar merkte je echt niks van..
Het was een goudhamster, dus zoizo al wat groter en breder gebouwd, maar dat hij dik was zag je ook goed Vork
Heb vroeger ook een rat gehad, en die was op het eind ook al wat ouder, maar daar zag je echt goed bij dat hij steeds magerder werd..
Bij mijn hamster vroegen we ons op het eind ook echt af of hij uberhoud wel ooit eens dood zou gaan..
Zo oud al voor een hamster, en nog zo levendig!
Ben blij dat we nooit iets van ziektes of pijn of wat dan ook met hem hebben meegemaakt Lachen