hond agressief tegen andere hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: hond agressief tegen andere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:29

Ik begrijp dat ze er zoveel mogelijk aan proberen te doen om toch beide honden te kunnen houden. Maar wat kan een gedragstherapeut doen? Die kan de haat en nijd niet weghalen.
Ik herken veel van wat de TS vertelt. Onze honden gingen ook maar door en door, hielden niet op met vechten, dat is niet abnormaal bij twee teven en ik denk dat het een vete is die niet uitgevochten gaat worden....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:36

Nou ja je weet maar nooit wat een gedragstherapeut kan doen. Maar ik weet ook wel, omdat het 2 teven zijn dat het lastiger is als met 2 reuen. Maar niet geschoten is altijd mis.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 23:14

dankje allemaal weer voor jullie reacties. Helaas kennen we geen bekende die haar in huis wil nemen, anders was het een stuk makkelijker om haar weg te doen. Ik vind het nadeel van het asiel dat je niet weet waar ze terecht komt, dus als we haar weg doen zullen we toch proberen om haar zelf te herplaatsen zodat we weten waar ze terecht komt en contact kunnen houden. Ik ga in ieder geval bij de hondenschool even navraag doen. Ik moet wel eerlijk zijn dat het voor de oudere hond prettiger zou zijn als de jonge weg ging, maar helaas is dat niet zo gemakkelijk en wil ik toch kijken of er een manier is om haar toch te houden.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:49

Je hebt pb!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:47

rockwitch schreef:
Ben ik met je eens Verona, maar als ze dat onder begeleiding doet van een goeie gedragstherapeut, is de kans dat ze iets fout doen toch een heel stuk kleiner. Je kan beter niet zelf gaan tobben nu het al zover gaat en er gewoon professionele hulp bij halen

Daar ben ik het weer helemaal mee eens Knipoog
Had de andere reacties niet gelezen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 19:28

Nou mijn vader heeft de knoop doorgehakt.
Hij gaat haar vrijdag naar het asiel brengen. Ik vind het echt erg, maarja hij wil het zo. Ik verwacht wel dat ze snel geplaatst word want het is echt een leuk hondje.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:07

als het niet gaat dan houd het gewoon op,soms werkt het gewoon niet meer,en is de kans te groot dat ze elkaar vandaag of morgen echt afmaken.als ze verder sociaal is tegen mensen,dan denk ik ook dat ze zo weer een ander baasje heeft.
het is heel vervelend,maar ik denk dat je vader de juiste beslissing heeft gemaakt,al is het voor jou niet leuk natuurlijk.
en ik denk dat als je het asiel vraagt of ze jou willen laten weten als ze een nieuw baasje heeft ze dat nog zullen doen ook.
succes.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 20:39

ja ik hoop dat ze dat willen doen.
We laten zowiezo een telefoonnummer en emailadres achter mocht de nieuwe eigenaar contact willen houden met ons.
En we spreken ook af dat mochten ze haar niet geplaatst krijgen dat we dan willen dat ze contact opnemen zodat we haar terug kunnen halen, maar dat verwacht ik eigelijk niet.
Ik ga nu toch nog een paar advertenties zetten voor de zekerheid. Ik snap mijn vader ook wel hoor maar ik vind het vooral erg dat ze in een kooi moet zitten. Dat heeft ze nog nooit gedaan.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:44

het mooiste zou zijn,en ook voor jou eigen gevoel is om via een advertentie haar aan een nieuw baasje te helpen,dus ik zou dat ook doen,bv ook in de supermarkt bij jou in de buurt en in de dierenwinkel,zo maak je meer kans dat ze in de buurt blijft wonen,en kan je haar misschien zo af en toe nog eens zien.
laat wel weten he als je nieuws hebt?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 21:10

Ik heb net even foto's gemaakt voor een advertentie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Komt ze zo een beetje schattig over?
Ik vind van wel maar ik kijk er natuurlijk anders tegenaan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:14

Op zich heeft je vader wel gelijk, laten we hopen dat ze snel een nieuw baasje krijgt. Als ze verder lief is tegen mensen, moet dat goed komen toch. Het is geen grote mastino die je kwijt moet, dus hopelijk is ze zo weer geplaatst.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:23

ik vind zelf de onderste foto het leukst.van boven af genomen ziet het er altijd raar uit haha (vind ik dan he)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:22

Ik vind het wel een wijze beslissing. Dat teven doorgaan tot de lappen vlees aan de muur hangen wist ik ook niet hoor, heb alleen maar ervaring met reuen. Ben niet zo van de teven eigk.....
Ik vind idd ook de onderste foto het leukst, zou nog wel wat aan de ogen doen....

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:37

Ik ben niet zo handig met fotoshop enzo. Ik heb nu een advertentie gezet hier op bokt, op speurders en op marktplaats.
Ook zijn er nog wat mensen die voor me rond zouden vragen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:38

ik woon bij je in de buurt.(berkel enschot) ik zal ook voor je rond kijken of er iemand is die jou hondje wel wil.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:48

O dat zou heel erg fijn zijn.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:26

Op marktplaats ben je zo'n hondje volgens mij zo kwijt. Jammer dat ik al genoeg honden heb, anders zou ik zeker een kansje wagen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:11

Mijn aanbod geldt ook nog steeds...

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 22:29

Nou het is gelukt we hebben een baasje gevonden.
Ze hebben wel nog een hond, maar dat is een reutje. We hebben haar zojuist weggebracht en de 1e kennismaking ging goed. Ik heb afgesproken dat als het echt niet gaat, dat ze me dan kunnen bellen en dat ik haar dan terughaal. Ze begon gelijk al lekker te spelen en de andere hond pakte haar favoriete speeltje, maar dat maakte haar niet uit. Ook toen we wegreden keek ze eigelijk niet eens, dus ik denk dat het allemaal wel meevalt. Ik heb er op zich een goed gevoel over al vind ik het toch ook wel moeilijk. Het is absoluut niet mijn ding om een dier weg te doen, maar ik denk dat het in dit geval vooral voor onze andere hond wel het beste is. Morgen bellen ze me hoe de eerste nacht is verlopen, dus ik ben benieuwd.
@moosje bedankt nog voor je aanbod.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:48

ok wat gaaf, hopelijk blijft dat goed gaan.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:07

Super om te horen!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 19:23

Ik heb toen straks even gebeld en het ging gelukkig supergoed. Ze kan goed met de andere hond overweg, ze eten zelfs samen uit een bakje. Ook vannacht is het goed gegaan. Toen ze eenmaal doorhad dat wij weg waren heeft ze heel even gejankt, maar dat was zo weer over. Ook wil ze erg veel knuffelen en spelen. Over een paar weken bellen ze me weer hoe het met haar gaat. Ben echt opgelucht nu.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:30

heel erg fijn om te horen ginger18.ik hoop dat het goed blijft gaan samen,en ik weet zeker dat je hier goed aan hebt gedaan,en zal de rust bij jullie thuis terug keren,en dat is wel zo prettig voor jullie andere hondje als voor jullie zelf.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:38

Fijn om te horen, ik hoop dat het zo goed blijft gaan!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 19:32

Helaas, ik werd net gebeld en het ging niet goed helaas met de andere hond. Dus ik stap dadelijk in de auto om haar op te halen. Baal er goed van. Nouja volgende baasje mag dus echt geen hond hebben. Hoop dat ik nog een keer zo snel iemand vind.