Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Redrumfox schreef:Als het geld er niet is dan is het er niet.. Je moet eerst aan jezelf en je familie denken voor de beestjes, als jij en je gezin in de problemen komen om vrijwillig een dier te redden dan vind ik dat je geen goede prioriteiten stelt.
Nijn schreef:Redrumfox schreef:Als het geld er niet is dan is het er niet.. Je moet eerst aan jezelf en je familie denken voor de beestjes, als jij en je gezin in de problemen komen om vrijwillig een dier te redden dan vind ik dat je geen goede prioriteiten stelt.
Ik denk dat je dan in het begin al een verkeerde keuze hebt gemaakt, als je wéét dat wanneer je een huisdier neemt daar kosten aan verbonden zijn en dat je dat niet kunt betalen, had je geen dier in huis moeten nemen.
Beesten gaan hier dan ook voor mijn eigen belangen.
_janet_ schreef:Het ligt aan verschillende dingen
- de prognose
- de risico's
- de kosten
- en de kwaliteit van het leven die de kat erna nog heeft.
Nijn schreef:Daar zit wat in Redrumfox
Scheelt misschien wel dat je daarom een verzekering kunt afsluiten of zelf een spaarpotje maakt waar je alleen aankomt voor DA kosten.
Bo_tje schreef:Ik zie liever mensen die met hun dier naar de dieren arts gaan en tot conclusie komen dat de operatie te duur is en waarschijnlijk weinig zin heeft, en daardoor het beestje laten inslapen.
Dan eigenaren die hun dier niet eens naar de dierenarts brengen en het thuis gewoon laten verkommeren.
Zie beestje liever ingeslapen door liefhebben maar financieel niet breed baasje, dan een baasje die het dier verwaarloost.
Redrumfox schreef:Als het geld er niet is dan is het er niet.. Je moet eerst aan jezelf en je familie denken voor de beestjes, als jij en je gezin in de problemen komen om vrijwillig een dier te redden dan vind ik dat je geen goede prioriteiten stelt.
Ffortuna schreef:Tja om deze reden worden er vaker katten bij het asiel gedumpt. Mogen zij er voor opdraaien.
Bo_tje schreef:Ik zie liever mensen die met hun dier naar de dieren arts gaan en tot conclusie komen dat de operatie te duur is en waarschijnlijk weinig zin heeft, en daardoor het beestje laten inslapen.
Dan eigenaren die hun dier niet eens naar de dierenarts brengen en het thuis gewoon laten verkommeren.
Zie beestje liever ingeslapen door liefhebben maar financieel niet breed baasje, dan een baasje die het dier verwaarloost.
kinky01 schreef:Wat denken jullie van mensen die hun huisdier laten inslapen omdat ze geen geld hebben voor de medische kosten om een ziek dier weer beter te maken?
joyce83 schreef:Ik noem maar iets, paard heeft operatie voor koliek gehad. Dit zijn meestal dure operaties. Tussendoor zijn er nog kosten gekomen omdat het dier een slechte beenstand heeft dus speciaal beslag heeft. Foto's gemaakt omdat het paard kreupel liep en omdat het niet echt duidelijk naar voren kwam wat het is nog een aantal onderzoeken gehad. Nou gelukkig is paard na al deze kosten weer een vrolijk gezond dier en loopt weer lekker in de wei. Helaas paard verstapt zich en breekt been (of iets anders wat met een dure operatie opgelost kan worden). Tja dan kan ik me dus voorstellen dat het op een gegeven moment ook een einde is qua financien.
_janet_ schreef:Het ligt aan verschillende dingen
- de prognose
- de risico's
- de kosten
- en de kwaliteit van het leven die de kat erna nog heeft.