Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
00Jess00 schreef:Het klinkt heel hard, maar zo'n zwak dier laten ze express gewoon doodgaan.![]()
Want de dierenarts laten komen met een spuitje is voor hun te duur!!
En na een spuitje mag het dier (volgens mij??) ook niet meer geslacht worden.
Ik vind het in ieder geval super zielieg dat zo'n diertje daar zo in de kou ligt.![]()
En zou het ook idd niet aan kunnen zien, al helemaal niet 3/4 dagen lang!!!!
take_one schreef:De meestte boeren geven er niks om ofdat er een kalf half dood ligt te gaan..heel triest.. maar het is wel zo.
Barco schreef:take_one schreef:De meestte boeren geven er niks om ofdat er een kalf half dood ligt te gaan..heel triest.. maar het is wel zo.
wat een onzin.
Waar baseer je dat op? Op een lompe boer??
Ik ken er genoeg in deze omgeving. En die laten een koe allemaal een enkeltje hemel nemen dmv een spuit.
DNIEZE schreef:omdat we het eerst een paar dagen aan wouden kijken of die er nog lag en op dezelfde plek!
Barco schreef:take_one schreef:De meestte boeren geven er niks om ofdat er een kalf half dood ligt te gaan..heel triest.. maar het is wel zo.
wat een onzin.
Waar baseer je dat op? Op een lompe boer??
Ik ken er genoeg in deze omgeving. En die laten een koe allemaal een enkeltje hemel nemen dmv een spuit.
Tja.
Toch zijn het er heel veel die er niks om geven...
Thats_Me schreef:Wat wordt er hier naar over boeren gesproken. Ja, ze gaan af en toe op een wat hardere manier om met hun dieren. Maar vind je het gek! Ze moeten er geld aan verdienen en je hebt het wel over koeien die zijn zelf ook niet soft tegenover elkaar. Maar daarbij moet ik de eerste nog tegen komen die niet om zijn dieren geeft.
TS als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd de dierenbescherming bellen. Al denk ik dat jezelf ook wel even aan de boer kunt vragen of er wat met het kalf aan de hand is en zo ja wat. Lijkt mij wel zo eerlijk tegenover de boer en jij weet ook gelijk wat er aan de hand is.
take_one schreef:De meestte boeren geven er niks om ofdat er een kalf half dood ligt te gaan..heel triest.. maar het is wel zo.