Mayo schreef:Iemand noemde ook nog Prins Vitalcare, daar heb ik navraag over gedaan bij de DA en die gaf mij aan dat deze niet aan te raden is door het hoge zoutgehalte, uiteindelijk kunnen ze daar weer nierklachten van krijgen.
Sorry Mayo, hier wil ik als DW eigenaar wel even op reageren, los van het feit of het wel of niet waar is (wat ik me niet kan voorstellen omdat ik de achtergrond van Prins behoorlijk goed ken).
Een DA zal aan jou nooit toegeven dat het voer wat je in de winkel kan krijgen ook goed is.
Net zoals dat er geroepen wordt door diverse DA dat Frontline steeds meer resistentie kent, dit is niet waar volgens diverse onderzoeken, en in de praktijk (althans, wat ik hier zie) is het domweg een kwestie van niet bijhouden en verkeerd management eromheen.
Ik heb laatst nog een hele discussie gehad met mijn DA, over granen en glutenvrije voeding, hij zei dat er nog nooit in een onderzoek naar voren was gekomen dat dat een oorzaak kon zijn van problemen.
Waarop ik vroeg hoe het kon dat dat in Amerika en Canada etc allemaal al wel bekend was, maar hier nog niet. En waarom reageert 95% van de honden en katten er dan wel goed op (die overige 5% is de uitzondering die allergisch moet zijn voor dierlijke eiwitten oid).??
Tsja, dat wist hij ook niet.
Feit is wel, dat de excl bij de DA verkrijgbare allergie-arme voedingen van RC ook vaak geen granen en gluten bevatten...
Dus nogmaals, ik wil het niet direct tegenspreken, wel denk ik dat de meeste DA gewoon ook aan hun eigen haggie denken