Mijn guppy is ziek...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Re: Mijn guppy is ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:11

Ik hoop het ook voor je Lachen

Ik mis je trouwens in het aqua topic Tong uitsteken

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 19:13

Haha ja klopt! Erg weinig tijd en energie tegenwoordig, heb mijn meter-aquarium niet meer en sinds een tijdje heb ik weer wat guppy's in een bescheiden bakje rond dwalen voor de sier.

Alles een beetje op een laag pitje dus. Tong uitsteken

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:17

komt nog wel verandering in Clown maar alleen nog wat guppy's of zit er nog meer bij?

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:20

Ik heb precies hetzelfde bij 2 van me guppies (ik heb er een stuk of 18 inzitten) maar het is bij mij al een paar maanden zo bij die 2. Ze hangen altijd , zijn heel dun en hun rugvin en staart is amper te zien. Ik heb geen flauw idee hoe dat kan komen want de rest is ook goed hier bij mij. Bij mij eten ze wel trouwens en owja als ze niet aan het hangen zijn bovenaan het water dan zitten ze onder me porseleinen schelp verstopt. Echt vreemd ik hoop dat iemand ons kan vertellen wat het is.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 19:27

Alleen guppy's.. Helaas! Bakje is ook niet zo heel groot. Ding staat beneden en m'n moeder zeurt de hele tijd om neon tetra's haha (zaten ook in die meter bak).

Wil eigenlijk heel erg graag weer een mooie bak op mijn kamer met een paar aparte visjes, maar op het moment geen geld voor, dus ben alvast aan het bedenken wat ik er dan precies in zou willen. Mis het eigenlijk wel hoor, een mooie bak met mooie visjes... Het bakje dat beneden staat is echt verschrikkelijk saai, ga hem binnenkort maar pimpen denk ik haha

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:46

Dan vraag je moeder om sponsoring voor een groter aquarium en neon tetra's Tong uitsteken

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 19:53

En dat wil mevrouw niet. Clown

Niet te begrijpen hoor, moeders...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:56

Inderdaad... Eerst wilde mijn moeder een groot zeeaquarium in de woonkamer, nu bied ik aan er op mijn kosten een neer te zetten, wil ze het niet meer Rolleyes

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:00

Stom he! Rare mensen zijn dat toch... Tong uitsteken

Welke planten zijn trouwens een beetje killer-gup bestendig? Ze killen elk plantje meteen en zitten nu dus ff zonder.. Staat ook zo kaal.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:06

Demone schreef:
Ja leeft nog... Vind het best sneu zo, beestje is echt niet blij.

Heb hier al een bekertje klaar staan, denk dat het een enkeltje vrieskist wordt.

Nagelbijten / Gniffelen Ben jij nou serieus ook al van mening dat invriezen visvriendelijk is? Lips are sealed

Maar goed, even ontopic, mijn gupjes hebben daar ook wel last van gehad. Meestal is het een langzame dood en ik heb geen idee wat het exact is.. Waarschijnlijk is het toch iets inwendigs dat van buitenaf niet te zien is.

Een enkele keer knapten ze wel op, maar hoe dat kwam, geen idee. Meestal als ze zoiets krijgen verlos ik ze uit hun lijden door ze heel snel te pletten onder een zware steen. Het meest humaanste naar mijn mening. (Een grote stoeptegel met daarop een dun bedje keukenpapier, daar leeg ik het bakje water met vis en al op, en dan binnen de seconde een andere stoeptegel erop *bam* weg vis. Tong uitsteken )

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:10

Demone schreef:
Stom he! Rare mensen zijn dat toch... Tong uitsteken

Welke planten zijn trouwens een beetje killer-gup bestendig? Ze killen elk plantje meteen en zitten nu dus ff zonder.. Staat ook zo kaal.

Vallisneria soorten zijn meestal wel vis bestendig. Evenals Javavaren. Echinodorus soorten zijn vaak ook heel sterk. Of anubias.

Marloez: Wat is er volgens jou mis met invriezen?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 09:46

Helaas, gupje is overleden.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:15

@ Demone: Gecondoleerd.

@ Joyckhuh: Als jij ineens in een vrieskist zou worden geplaatst totdat je het zo koud krijgt dat je in coma raakt. Zou je dat erg prettig vinden? Clown Je merkt weliswaar niets van het doodgaan, maar de periode ervoor lijkt me niet echt prettig. Dat is voor een vis net zo afschuwelijk. Ach gut
Laatst bijgewerkt door Marloez op 01-10-08 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:16

Jammer hoor Demone.. Ach gut

Marloez, misschien je eerst eens verdiepen dan in vissen voordat je lukraak dergelijke dingen verkondigt?
Vissen zijn nl. koudbloedig....

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 19:17

Wel jammer, maar toen ik vanmiddag mijn bak ging verbouwen, vond ik 4 baby gupjes!!!! Haha! Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:19

Demone schreef:
Helaas, gupje is overleden.

Zat er aan te komen... jammer
Hopelijk blijven je andere guppen wel gezond Lachen

Demone schreef:
Wel jammer, maar toen ik vanmiddag mijn bak ging verbouwen, vond ik 4 baby gupjes!!!! Haha! Haha!

Kijk, dat is dan weer wel goed nieuws Haha! Haha!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:20

Dat is dan weer geluk bij een ongeluk Haha! Hopen dat ze uitgroeien tot mooie guppen Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 19:29

Het mooie aan het verhaal is, is dat geen mannen heb. Haha!
Maar heb net een week geleden nieuwe guppen gehaald... Dus stiekem toch een zwangere denk ik, al viel dat dus niet echt op...

Heb ze nu lekker naast me staan, als er mannetjes tussenzitten eh... Wie wil ze dan? Tong uitsteken

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:15

Marloez schreef:
@ Demone: Gecondoleerd.

@ Joyckhuh: Als jij ineens in een vrieskist zou worden geplaatst totdat je het zo koud krijgt dat je in coma raakt. Zou je dat erg prettig vinden? Clown Je merkt weliswaar niets van het doodgaan, maar de periode ervoor lijkt me niet echt prettig. Dat is voor een vis net zo afschuwelijk. Ach gut

Ik zou het niet prettig vinden. Maar een koudbloedig dier, neem nou bijvoorbeeld een vis Clown , gaat in ''winterslaap'' als de temperatuur onder de 18 graden gaat. Dan gaat de stofwisseling etc op een heel laag pitje en na nog wat grades lager gaan ze letterlijk in slaap. Van het hele dood gaan merken ze dan niet eens iets.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:40

Even een offtopic vraagje, maar als je hem in de vriezer doet, doe je hem dan in een bakje water? Want neem aan dat hij anders stikt voordat hij bevroren is?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:40

Ja in een bakje water, anders wordt het alles behalve een humaan einde Lachen

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:42

Joyckuh schreef:
Ik zou het niet prettig vinden. Maar een koudbloedig dier, neem nou bijvoorbeeld een vis Clown , gaat in ''winterslaap'' als de temperatuur onder de 18 graden gaat. Dan gaat de stofwisseling etc op een heel laag pitje en na nog wat grades lager gaan ze letterlijk in slaap. Van het hele dood gaan merken ze dan niet eens iets.

Naar mijn weten is dat alleen met kikkers enzo. Koe Een guppy is een tropisch visje, ik kan eigenlijk niet geloven dat die ook zoiets ondergaan bij lage temperaturen.

Sorry, ik weet het, jullie zullen me wel irritant vinden maar ik kan het me écht niet voorstellen! Tong uitsteken

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:47

Guppen leven wel in warm water, maar zijn geen warmbloedige vissen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:21

Marloez schreef:
Joyckuh schreef:

Naar mijn weten is dat alleen met kikkers enzo. Koe Een guppy is een tropisch visje, ik kan eigenlijk niet geloven dat die ook zoiets ondergaan bij lage temperaturen.

Sorry, ik weet het, jullie zullen me wel irritant vinden maar ik kan het me écht niet voorstellen! Tong uitsteken

En Koi karpers in een vijver dan? Wat doen die in de winter als het waterpeil diep genoeg is?