Ik mis je trouwens in het aqua topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Demone schreef:Ja leeft nog... Vind het best sneu zo, beestje is echt niet blij.
Heb hier al een bekertje klaar staan, denk dat het een enkeltje vrieskist wordt.
Demone schreef:Stom he! Rare mensen zijn dat toch...
Welke planten zijn trouwens een beetje killer-gup bestendig? Ze killen elk plantje meteen en zitten nu dus ff zonder.. Staat ook zo kaal.
Demone schreef:Helaas, gupje is overleden.
Demone schreef:Wel jammer, maar toen ik vanmiddag mijn bak ging verbouwen, vond ik 4 baby gupjes!!!!![]()
Marloez schreef:@ Demone: Gecondoleerd.
@ Joyckhuh: Als jij ineens in een vrieskist zou worden geplaatst totdat je het zo koud krijgt dat je in coma raakt. Zou je dat erg prettig vinden?Je merkt weliswaar niets van het doodgaan, maar de periode ervoor lijkt me niet echt prettig. Dat is voor een vis net zo afschuwelijk.
Joyckuh schreef:Ik zou het niet prettig vinden. Maar een koudbloedig dier, neem nou bijvoorbeeld een vis, gaat in ''winterslaap'' als de temperatuur onder de 18 graden gaat. Dan gaat de stofwisseling etc op een heel laag pitje en na nog wat grades lager gaan ze letterlijk in slaap. Van het hele dood gaan merken ze dan niet eens iets.
Marloez schreef:Joyckuh schreef:Ik zou het niet prettig vinden. Maar een koudbloedig dier, neem nou bijvoorbeeld een vis, gaat in ''winterslaap'' als de temperatuur onder de 18 graden gaat. Dan gaat de stofwisseling etc op een heel laag pitje en na nog wat grades lager gaan ze letterlijk in slaap. Van het hele dood gaan merken ze dan niet eens iets.
Naar mijn weten is dat alleen met kikkers enzo.Een guppy is een tropisch visje, ik kan eigenlijk niet geloven dat die ook zoiets ondergaan bij lage temperaturen.
Sorry, ik weet het, jullie zullen me wel irritant vinden maar ik kan het me écht niet voorstellen!