Hondje geeft over --> geel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Hondje geeft over --> geel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 12:46

welshje68 schreef:
mijn jack van bijna 8 heeft dat ook. ooit eens aan de da gevraagd...kan geen kwaad is teveel aan gal

Heeft ie dat vaak? of ook maar weinig zoals mijn russel?

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:47

hij doet het af en toe da zei ook als het maar af en toe is is er niet veel aan de hand

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:47

Die van mij heeft dat af en toe ook. Dan bv 2x in 1 nacht en dan weer tijden niet. Lijkt idd of hij geplast heeft maar er zit wat meer slijm door. Mijn DA gaf aan dat als hij zich heel druk had gemaakt (erg veel rennen en spelen en likken aan zijn speeltje wat hij met volle overtuiging doet en daarna erg veel water drinkt) dat ze dat dan wel eens doen (beetje gal). Zij zag er geen kwaad in. Ook heeft de hond verder nergens last van.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:50

Mijn hond braakt soms ook van die gele plassen, volgens mij is het gewoon gal.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:50

@ miracle:Nou ik vind dat allemaal wat drastisch allemaal. Als het wat langer aanhoud en wat vaker gebeurd kan je idd naar de dierenarts gaan. En als ze een maagtumor zouden hebben komt er bijna altijd bloed bij bij het overgeven. En bij een ontsteking zou hij koorts moeten hebben. Ik zou even afwachten i.pv. van meteen naar de dierenarts te gaan. Ik heb zelf bij een dierenarts gewerkt en ze zien je maar al te graag komen ja. Er zijn honden die bijna iedere dag gal overgeven en altijd gras eten. Maar dat wil niet zeggen dat er iets aan de hand is. Ook bij een virale of bacteriële infectie komt koorts kijken. Dus wacht altijd eerst even af tenzij je je geld graag wegbrengt voor niks.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 13:02

Lynske78 schreef:
@ miracle:Nou ik vind dat allemaal wat drastisch allemaal. Als het wat langer aanhoud en wat vaker gebeurd kan je idd naar de dierenarts gaan. En als ze een maagtumor zouden hebben komt er bijna altijd bloed bij bij het overgeven. En bij een ontsteking zou hij koorts moeten hebben. Ik zou even afwachten i.pv. van meteen naar de dierenarts te gaan. Ik heb zelf bij een dierenarts gewerkt en ze zien je maar al te graag komen ja. Er zijn honden die bijna iedere dag gal overgeven en altijd gras eten. Maar dat wil niet zeggen dat er iets aan de hand is. Ook bij een virale of bacteriële infectie komt koorts kijken. Dus wacht altijd eerst even af tenzij je je geld graag wegbrengt voor niks.

Okee bedankt voor je reactie Ja
Ik wilde idd nog heel even afwachten, want hij heeft verder geen verhoging of niks..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 17:22

Heb mn hondje vandaag ff in de gaten gehouden, maar hij heeft gelukkig niet overgegeven!
Maar: als hij wil gaan zitten, dan trippelt hij een beetje met zijn achterpootjes, en dan wil hij gaan zitten, maar dat doet hij dan niet, dan gaat hij weer staan.. heel vreemd.. Zou dat er wat mee te maken hebben?

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:25

Geel over geven is gal, bij nier problemen komt er grijzig spul uit vaak met wat half verteerde voeding

Het 'trippelen ' waar jij het over hebt, da's bij kleine rassen meestal de knie die niet meewerkt
patella luxatie genaamd, is een veel voorkomend erfelijk probleem bij rassen zoals de russel.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:22

In plaats van allemaal te speculeren over wat het allemaal ""zou" kunnen zijn, kan je beter naar de dierenarts gaan, als het echt niet normaal is voor je hond en zeker moest het blijven aanhouden. Mijn hond is ook begonnen met geel gal over te geven, een week later was ze dood door nierfalen. Niet dat dit hier het geval zal zijn, maar elk geval is anders en niet te vergelijken, dus zou je gewoon beter naar de dierenarts gaan voor een deskundig advies en eventuele onderzoeken. Ookal heeft dat bij mijn hond ook niet mogen baten.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:29

sloopt jou hondje toevallig zijn speelgoed???

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:30

Onze vorige hond had ook regelmatig last van gal overgeven. Wij hadden voor de hond een speciale koektrommel met maria-kaakjes. (van die goedkope droge biskwietjes). Als ze last had van haar gal kreeg ze 1 of 2 van die droge koekjes. later kreeg ze van de DA medicijnen voor haar maag, maar die koekjes zorgen dat ze even wat binnen krijgen en het gal neutraliseert.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:32

Geel spul is inderdaad gal, onze hondjes (wonen bij mijn moeder) doen het vaker, niks aan de hand met de beestjes, zit gewoon ff iets niet lekker van binnen. ze doen het allebei (1 is een volle jack en de ander is een kruising met een jack)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:33

Miracle_ schreef:
Ja dat is dus eigenlijk een beetje "het probleem" zegmaar.
Want als je telefonisch advies wil, zeggen ze gelijk: 'kom maar even langs' terwijl er misschien wel helemaal niks aan de hand is.
Maarja die mensen moeten hun geld ook ergens vandaan halen he..

Dierenartsen/assistentes kunnen door de telefoon niet zeggen wat het is. Daar gaan ze zich ook niet aan wagen, aangezien mensen zelf vaak een heleboel dingen of niet opvalt of gewoon verzwijgen. En echt dat gebeurd bijna dagelijks.
Om een dier te kunnen beoordelen moet je hem zien. Ik zou persoonlijk niet zoveel moeite hebben met een consult van 2 tientjes om vervolgens gewoon een goed advies te krijgen.
Over de telefoon kan dat gewoon niet.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:37

Miracle_ schreef:
Ja dat is dus eigenlijk een beetje "het probleem" zegmaar.
Want als je telefonisch advies wil, zeggen ze gelijk: 'kom maar even langs' terwijl er misschien wel helemaal niks aan de hand is.
Maarja die mensen moeten hun geld ook ergens vandaan halen he..

Ik ben bang dat de DA een normaal persoon is en niet door de telefoon naar de hond kan kijken Clown
Je kunt iig bellen met de vraag of dit vaker voorkomt en wat zijn advies is.
Mocht het advies luiden kom even langs zou ik dat toch even doen, het kán heel onschuldig gal zijn maar ook iets anders.

Wel fijn dat je hondje iig nu niet meer heeft overgegeven, zou het iig nog zeker flink in de gate houden.
Kan het niet iets te maken hebben met de sticks die je bent gaan geven?
Laatst bijgewerkt door Nijn op 01-10-08 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 21:38

amazone77 schreef:
sloopt jou hondje toevallig zijn speelgoed???

Ja altijd Clown

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:08

en zitten daar toevallig ook rubberen speeltjes bij?
je weet wel.... meestal zit er een piepertje in,mijn vorige hondje sloopte ook altijd haar speelgoed,en dat ging eigenlijk altijd goed,tot dat ze een stukje plastic mee had opgegeten,ik had dat niet gezien,een paar weken later begon ze af en toe gal over te geven,even afgekeken natuurlijk,tot dat ze dat vaker ging doen,ik mee naar de veearts,en die gaf mij voor 3 maanden maagzuur remmers mee,die werkte dus niet,ze begon ondertussen steeds meer gal over te geven,en soms dook ze ineen keer inelkaar en ging daarna op haar rug liggen voor een minuut of 5,en daarna was er weer niks aan de hand,zo ging dat dus maanden verder,de artsen snapte er niks van en wisten het daar niet meer,ben toen doorgestuurd naar een andere kliniek,daar maakte ze een soort van echo,met een klein cameratje zijn ze bij haar naar binnen gegaan,en wat bleek,een stukje speelgoed!!!,dus werd ze die zelfde dag nog geopereerd,was daarna gelijk van haar klachten af,2 jaar daarna WEER!!! ik naar mijn veearts en die wist het niet,ik zei ik weet het wel haha,ik zeg maak maar eens een foto,ze geloofde mij eerst niet,dus ik weer uitgelegd dat het al een keertje eerder was voorgekomen,hun daar toch een foto gemaakt en ja hoor weer een stukje speelgoed,ze heeft van mij daarna nooit meer plastic speeltjes gehad haha dat snap je wel.
het hoeft echt niet zo te zijn dat jou hondje dit ook heeft hoor,maar wilde even mijn verhaal kwijt,misschien heb je er iets aan,voordat ze aan medicijnen moet of zo,zou ik dus eerst even een foto laten maken van haar buik,wie weet wat er allemaal in zit haha
succes met je hondje

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:13

Ik wordt een beetje verdrietig van de volkomen onjuiste aannames die
ik af en toe hier voorbij zie komen.
Die van die vreemde voorwerpen / stukken speeltjes is een positieve uitzondering. Knipoog
En nou weet ik ook niet alles, maar sommige zijn echt pijnlijk. Cool

Het is weer duidelijk, dat internet, niet de plaats is waar je een diagnose
kan laten stellen, of waar je de waarheid gaat vinden.

Bel alsjeblieft je dierenarts (als je weer problemen krijgt),
als je een goeie hebt, zal die je het juiste advies geven.
Bovendien kan inderdaad (dat is een juiste aanname) ook een dierenarts niet
door de telefoon heen kijken.

Gelukkig jouw russel al beter! Dus als het goed is voorlopig geen dierenarts nodig.

Voor de financieel bewusten onder ons.
Een consult overdag is aanzienlijk goedkoper, dan een consult in het weekeind of
's nachts, als het "ineens" slechter gaat.
(met een dier dat al wat had, maar ach, wat nog wel ging.)
Hier in de buurt betaal je overdag (alleen consult) tegenwoordig 29 euro,
tot 11 uur 's avonds 59 euroen na 11 uur 89 euro, tel uit je winst. (randstad)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 22:16

Meestal heeft mijn hondje een tennisbal, of een ander nalletjes.. maar de laatste tijd zijn al zijn balletjes heel gebleven..
Hij krijgt ook wel is van die flosjes ofzo, maar niet echt plastic speelgoed geloof ik zo.. Maar ik kan natuurlijk altijd ff kijken of hij toch niet een van zijn balletjes gesloopt heeft.. Knipoog