Gillian, een paard kan van mij ook een stevige opsodemieter verwachten als 'ie me aanvalt hoor. Ik vind het altijd wat lastig een goed gesprek met 600 kilo dominante biefstuk te voeren in een grote weide met meerdere beesten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Natasja91 schreef:gillian schreef:Ik kijk hier echt van op...
Mijn antwoord was eigenlijk een beetje als grapje, maar wat ik hier allemaal lees...ongeloofelijk...
Als je zoiets bij een paard zou doen zou je heel bokt over je heen krijgen en nu omdat het een koe is mag je dat beest helemaal de pleures slaan![]()
Probeer gewoon die koe zoveel mogelijk te mijden of vriendjes maken dmv voeren ofzo. Snap dat dat misschien niet makkelijk is, maar je kunt het toch proberen?!!
Nou ik ook hoor..
Pff wat is Bokt ontzettend hypocriet zeg.
Sonja schreef:Een koe lijkt me nou niet echt een dier waar je eens een goed gesprek mee kunt voeren of waar je eens mee kunt gaan grondwerken oid, dus ik denk dat het een goed idee is om een duidelijk statement te maken richting dit dier en te tonen dat JIJ daar de baas bent, en niet zij. Zo hard als dat noodzakelijk is, en zo zacht als het kan. Een koe is een stuk lomper en minder gevoelig dan een paard (vandaar bv ook 'koeienstroom' op draad, da's een flinke opdonder, dat heb je voor een paard niet nodig)
Gillian, een paard kan van mij ook een stevige opsodemieter verwachten als 'ie me aanvalt hoor. Ik vind het altijd wat lastig een goed gesprek met 600 kilo dominante biefstuk te voeren in een grote weide met meerdere beesten
gillian schreef:@ Sonja: dat doe ik persoonlijk ook, maar als je zo'n advies als dit bv over een paard zou gaan zou je de dierenbescherming op je dak krijgen en alle leden van bokt![]()
Dat is eigenlijk een beetje het punt wat ik bedoel![]()
Snap best dat een koe sterk is maar er moet toch een manier zijn om zonder een ijzeren staaf gewoon door zo'n hok te lopen zonder vermoord te worden
Nou, sommige paarden zijn ook zo gek dat ze je bijna afmaken.
Anoniem schreef:mss toch zo'n stroom stok kopen ? dan hoef je hem niet te slaan alleen maar een stroom schok te geven... die hooguit 2 seconde duurt en daarna weg is... lijkt mij toch net iets vriendelijker dan te slaan met een dikke stok
Sonja schreef:Shannon, ik denk dat iedereen ook wel bedoelt dat dat dier pas een opsodemieter verdient als 'ie dreigt of aanvalt hoor, niet als ze braaf is
__Shannon schreef:Jeetje, ik zal wel de enige zijn hoor, maar los van het feit dat ze in het wild of in de kudde onderling ook geweld gebruiken om elkaar de plek te wijzen, vind ik het absoluut niet kunnen om dat dier maar, zoals de walgelijke benaming al zegt, 'af te rossen'
Het spijt me zeer, maar ik denk eigenlijk dat er niet veel oplossingen zijn. Maar hem net zolang slaan tot dat hij niet meer bij je komt is gewoon nutteloos en oneerlijk. Hij zal jou ook heus hartstikke pijn hebben gedaan, daar twijfel ik niet over, maar vraag jezelf nou eens af. Sinds hij jou heeft aangevallen, ben jij doodsbang voor hem. Dat zelfde effect gaat die koe dus ook met jou krijgen als jij hem gaat 'afrossen'. Vraag jezelf dan af 'Voelt het fijn om ontzettend angstig en bang voor iets te zijn?' waarschijnlijk niet. En dat is de instinker, het is in feite dus heel gemeen, je weet zelf hoe het voelt om ontzettend bang te zijn, doe dat die koe dan ook niet aan.
Kijk als de situatie zo is dat hij ook echt op het punt staat om je aan te vallen, dan kun je geweld gebruiken, maar niet als hij gewoon niets doet
__Shannon schreef:Anoniem schreef:mss toch zo'n stroom stok kopen ? dan hoef je hem niet te slaan alleen maar een stroom schok te geven... die hooguit 2 seconde duurt en daarna weg is... lijkt mij toch net iets vriendelijker dan te slaan met een dikke stok
Dit zou inderdaad een betere oplossing zijn ipv echt grof geweld te gebruiken
moonfish13 schreef:heel simpel: zij lomp, ik lomp, zij lief, ik lief.
Mag toch ook best? wij worden er toch ook niet beroerder van zo nu en dan op ons plek gezet te worden?
kijk, angst of iets niet snappen vind ik anders, maar gewoon zomaar over je heen lopen hoeven ze mij niet te flikken.
nini_roosje, ik denk dat dat best een duur grapje is.
RianneH schreef:En dat is geen grof geweld? Als je het slaan met een stok geweld vind, dan is dit precies hetzelfde. Je hoeft er alleen zelf wat minder voor te doen.
Heb het idee dat mensen in het topic paarden en koeien nogal met elkaar verwarren en ook het feit niet meenemen dan het op een boerenbedrijf geen koe-knuffelen is.
@TS, tja en als het echt niet gaat lukken (ik zou net zo bang zijn als jou hoor) misschien dan toch een andere stageplek zoeken?
moonfish13 schreef:
astridjhu schreef:moonfish13 schreef:
Nou ik vind hem persoonlijk vrij duur, voor mijn portomonee op dit moment. Ik heb het geld wel, maar mijn paard staat erg gevoelig, en ik vind het dus belangrijker, dat zij eerst bekapt moet worden
Plus ze moet binnekort weer ingeent en een wormenkuur. En met de dierenarts zal dat geen goedkoop grapje worden
Op dit moment kan ik dit geld dus niet opbrengenOf ik zou het van mijn aparte rekening moeten halen. Maar als mijn paard dan ziek wordt ben ik er mooi klaar mee, dus dat doe ik ook niet
Dan kan ik beter die koe een maand lang ontwijken, en alleen melken/voeren/alles buiten die koe om. En dan over een maand of twee maanden zon ding kopen.
Moet ook eerlijk zeggen, ik ben bang voor stroomWaarschijnlijk durf ik zon ding nog niet eens te gebruiken