x_Marr schreef:Deesiej schreef:Vind je reactie nogal overdreven, praat gewoon normaal met ze over wat je probleem is. Als je net zo tegen hun doet als dat je hier je verhaal plaatst kan ik begrijpen dat ze niet inzijn voor een gesprek.
Ook smijt je erg snel met het woord dierenmishandeling. Je moest eens weten wat mishandeling is, dieren kunnen heel goed alleen (zonder soort genoot) zijn, zolang ze maar aandacht krijgen van bijv. mensen. Meestal kunnen konijnen zelfs niet eens opschieten met andere konijnen.
Het komt op mij over alsof je gewoon jaloers bent op je zusje
(er zal vast wel een reden zijn waarom je ouders deze keus hebben gemaakt)
Nee joh een konijn is een groepsdier, die houdt helemaaal niet van andere konijnen![]()
Mannetje + mannetje gaat meestal fout, vrouwtje vrouwtje vaak ook, maar gecastr. mannetje + vrouwtje gaat over het algemeen ontzettend goed!
Nu hopen dat je moeder en zusje daar op den duur achter komen dat een 2e konijn voor hem wel zo leuk er bij is.. maar dna moettie wel gecastreerd worden....
Ik zeg toch ook niet dat ze NIET samen kunnen? Ik vind het alleen overdreven om het houden van 1 konijn meteen dierenmishandeling te noemen. Dus als je een konijn zou willen nemen moet je er meteen maar 5 kopen omdat het een "groepsdier" is?

Ik denk dat het feit dat je zusje (in jou ogen) word 'voorgetrokken' voor jou de grootste ergenis is dan het konijn zelf. Zeker omdat je jezelf hier meerdere keren tegenspreekt