Ik weet het even niet meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deesiej

Re: Ik weet het even niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:20

x_Marr schreef:
Deesiej schreef:
Vind je reactie nogal overdreven, praat gewoon normaal met ze over wat je probleem is. Als je net zo tegen hun doet als dat je hier je verhaal plaatst kan ik begrijpen dat ze niet inzijn voor een gesprek.

Ook smijt je erg snel met het woord dierenmishandeling. Je moest eens weten wat mishandeling is, dieren kunnen heel goed alleen (zonder soort genoot) zijn, zolang ze maar aandacht krijgen van bijv. mensen. Meestal kunnen konijnen zelfs niet eens opschieten met andere konijnen.
Het komt op mij over alsof je gewoon jaloers bent op je zusje Knipoog
(er zal vast wel een reden zijn waarom je ouders deze keus hebben gemaakt Knipoog )

Lips are sealed
Nee joh een konijn is een groepsdier, die houdt helemaaal niet van andere konijnen Slapen
Mannetje + mannetje gaat meestal fout, vrouwtje vrouwtje vaak ook, maar gecastr. mannetje + vrouwtje gaat over het algemeen ontzettend goed!

Nu hopen dat je moeder en zusje daar op den duur achter komen dat een 2e konijn voor hem wel zo leuk er bij is.. maar dna moettie wel gecastreerd worden....

Ik zeg toch ook niet dat ze NIET samen kunnen? Ik vind het alleen overdreven om het houden van 1 konijn meteen dierenmishandeling te noemen. Dus als je een konijn zou willen nemen moet je er meteen maar 5 kopen omdat het een "groepsdier" is? Clown

Ik denk dat het feit dat je zusje (in jou ogen) word 'voorgetrokken' voor jou de grootste ergenis is dan het konijn zelf. Zeker omdat je jezelf hier meerdere keren tegenspreekt Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 17:22

Ik zal niet ontkennen dat ik ietwat jaloers ben, maar dat is niet de reden dat ik het zielig vind...
Vind gewoon dat het beestje een maatje moet hebben, en dat kan zij gewoon nooit vervangen.

Het topic schiet inmiddels z'n doel ook wel wat voorbij.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:26

Okee, dan is mijn gevoel iniedergeval bevestigd Haha!
Ik snap het wel, dit soort dingen heb ik ook zo vaak gehad met mijn zus, alleen ging het dan niet om levende wezens.

Zelf denk ik dat je ouders haar juist het konijn hebben gegeven om een beetje verantwoordelijkheidsgevoel te KRIJGEN. zoiets heb je niet vanzelf zoiets moet je leren, zeker als je jong bent.

Misschien weten je ouders dat ze het beestje na een tijdje in de steek laat zodat jij hem daarna mag "hebben"?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:28

Mijn dochter heeft ook 1 konijn en die staat binnen,die mag lekker door de kamer rennen en speelt met onze kitten.Ik heb niet het idee dat het beesie eenzaam is of zo hoor?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 17:28

Mischien, we zullen zien.
Alleen tja, zij heeft het konijn op z'n karakter uitgekozen, zou dus niet weten of het met mij klikt. Het is op zich wel een leuk beestje.

Dat is trouwens op zich een goede theorie, wie weet...
Wel is dit al haar 2e konijn, maar wel de eerste waar ze echt zelf voor moet zorgen, dus mischien...
Ik hoop het maar.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:48

Kijk het even aan, doe net alsof het je niets kan schelen. Juist als je jezelf er (zichtbaar) druk om gaat lopen maken gaan zusjes express irriteren om een reactie uit te lokken Clown

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 17:50

Deesiej schreef:
Kijk het even aan, doe net alsof het je niets kan schelen. Juist als je jezelf er (zichtbaar) druk om gaat lopen maken gaan zusjes express irriteren om een reactie uit te lokken Clown

Hehe hebbie er zelf ook één? Clown
Volgens mij is nu ook het nieuwe er al vanaf, ze heeft 'm vandaag nog geen aandacht gegeven...

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:52

Jaa nou, om even heel erg eerlijk en open te zijn.
Ik heb een oudere zus die ik zelf héél erg veel geirriteerd heb Haha! Dus ik weet wel een beetje hoe het werkt Bloos

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:20

Haha grrrr zusjes....
Het ergste vind ik als ik zie hoe ze op mij lijkt, vooral in dingen waar ik me aan erger.
Met paardrijden doet ze exact dezelfde dingen fout. Boos!